Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szerzők: Szabó András Gergely Czeglédi András Gurnyik Levente Nándor Matyi Gergely Imre 2012.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szerzők: Szabó András Gergely Czeglédi András Gurnyik Levente Nándor Matyi Gergely Imre 2012."— Előadás másolata:

1 Szerzők: Szabó András Gergely Czeglédi András Gurnyik Levente Nándor Matyi Gergely Imre 2012

2  A karalábé árának változása, akár eladói szemszögből is hasznos lehet. Így elsősorban nekik jelenthet kiindulópontot gazdasági tervezésüknél.

3  Az értékesítés megannyi szereplőjének hasznos lehet e dolgozat, mivel az áralakulást figyelembe véve tudja majd kialakítani saját árképzését.  A dolgozat során a következtetések fejezet azt taglalja, hogy milyen változtatásokra lenne szükség mind az adatbázisban, mind az áralakítás során. Az áralakítás realitását is ebben a fejezetben taglaljuk.

4  A piac fogalma  A zöldségek értékesítési csatornái  Kiskereskedelmi hálózatok  Nagybani piacok szerepe  Árképzés a zöldségpiacon

5 Árképzési módszerek :  Ideális árképzés  Költségalapú árképzés  Igazodó árképzés  Keresletvezérelt

6  A folyamatot írjuk le részletesen ahogyan elkészítettük az elemzést  Majd az elemző rendszert taglaljuk mellyel elemeztük a kapott adatokat:  A COCO elemző rendszer bemutatása  - A módszer folyamata  COCO rendszer működésének bemutatása  - Eredmények  - A módszer előnye

7  Méretezés  Feltöltés  Futtatás

8  A vizsgálat során három féle eredménnyel szembesültünk. A piacon a karalábé ára felülértékelt, alulértékelt, vagy mint legtöbb esetben kiegyenlített, azaz alig van különbség. A diagramokon a tényleges ár, a becsült ár és a delta látható. A Delta origótól való elmozdulása jelzi mennyire alul-, felülértékelt.

9  Elemzésünk konklúziójaként az első, amit szeretnénk kiemelni az árképzés nem egy intuitív játék, komoly tényeken alapszik. Az OECD irányelveitől, a beszerzési ráfordítási költségeken át, a konkurens piacok áraik mind- mind azok a tényezők, melyek szerepet játszanak a termék tényleges árának képzésében

10  Az egyetlen változtató tényező, amit az alapadatokból hiányoltunk az a komoly változtató erővel bíró adat, ami azt mutatja be, hogy adott ár mellett mekkora volt a fogyasztás, felvásárlás  Eme adat megléte, annyira fontos, hogy érzésem szerint ennek ismeretlensége mindössze egy száraz árat mutat meg, mely mögött nem biztos, hogy van vásárlás/felvásárlás is

11  A vizsgálat során a legfőbb következtetések, amiket levontunk a diagramokon látható kiugró adatokban mutatkozik meg.  Akkor amikor a delta (azaz a tényleges- és a becsült ár közötti különbség) nem vesz fel nagyobb értéket, mint [5], akkor kiegyenlített az ár, azaz reálisan van meghatározva.  Ha a delta +5 vagy annál nagyobb értéket vesz fel, akkor felülértékelt a termék, tehát olcsóbban kéne értékesíteni.  Hogyha a delta -5 vagy annál kisebb értéket vesz fel a termék alulértékelt, azaz a terméket drágábban is lehetne értékesíteni.

12


Letölteni ppt "Szerzők: Szabó András Gergely Czeglédi András Gurnyik Levente Nándor Matyi Gergely Imre 2012."

Hasonló előadás


Google Hirdetések