Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

GYARAPODÓ VIDÉK Az ÚMVP KOMMUNIKÁCIÓJA Kerényi Gyula, mb. igazgató FVM VKSZI Társadalmi Kapcsolatok Igazgatóság.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "GYARAPODÓ VIDÉK Az ÚMVP KOMMUNIKÁCIÓJA Kerényi Gyula, mb. igazgató FVM VKSZI Társadalmi Kapcsolatok Igazgatóság."— Előadás másolata:

1 GYARAPODÓ VIDÉK Az ÚMVP KOMMUNIKÁCIÓJA Kerényi Gyula, mb. igazgató FVM VKSZI Társadalmi Kapcsolatok Igazgatóság

2 Háttér, feladatkörök Az FVM Vidékfejlesztési, Képzési és Szaktanácsadási Intézet (VKSZI) az ÚMVP Irányító Hatóságával kötött együttműködési megállapodásban kapott felhatalmazás értelmében óta látja el az ÚMVP - és az EMVA - tájékoztatási, társadalmasítási feladatait: - javaslattétel az időszaki/éves kommunikációs terv tartalmára; - az ÚMVP és egyes intézkedéseinek promóciója; - marketingkommunikációs kampányok tervezése és koordinációja; - (fizetett és nem fizetett) PR-tevékenység összehangolása; - az ÚMVP céljaihoz illeszkedő rendezvények lebonyolítása; - közvélemény-kutatások megrendelése, összeállítása; - arculathordozók tervezése, gyártatása (mappától a malacperselyig); - online kommunikáció / umvp.eu felépítése, tartalomszolgáltatás. Mindehhez nyílt közbeszerzési eljárások ÚMVP IH által kiválasztott nyertes vállalkozásainak segítségét vesszük igénybe.

3 2009: az elmélyítés éve A 2008 őszén megkezdett tevékenységnek – imázs- és III. tengely intézkedéseit hirdető kampány, honlap, kiadványok, rendezvények – köszönhetően a közvetlen célcsoport (gazdálkodók, vidéki lakosság) mellett az ország szélesebb közvéleménye is tudomást szerezhetett az ÚMVP-ről ben a megkezdett munkát folytatva, de annak spektrumát és hatókörét kiszélesítve zajlott az uniós követelményeknek megfelelő társadalmasítási folyamat.

4 Arculati eszközök Az egységes vizuális iránymutatások szerinti megjelenés egyértelműen azonosíthatóvá teszi a programot, ennek alkalmazására kerül sor minden hordozón és csatornán. A szükséges módosítások, kiegészítések, amelyek közül legfontosabb a kedvezményezetteknek szóló fejezet, bekerültek a hivatalos arculati kézikönyvbe. A megterveztetett, legyártatott marketingeszközöket leginkább különféle rendezvényeken - konferenciákon, szakmai vagy nagyközönségnek szóló eseményeken - osztottuk ki a résztvevők, látogatók számára, illetve a HVI-k és a LEADER HACS-ok között (pl. toll, jegyzettömb, mappa, USB-adathordozó, bögre, esernyő). Ezek a használati tárgyak hosszú ideig vannak a célcsoport birtokában, rendszeres használatuk révén felidézik az ÚMVP vizuális arculatát, ezzel segítve az azonosítást.

5 Néhány arculati eszköz

6 Marketingkommunikáció Átfogó médiakampányok sajtóhirdetések + kültér június HAZAJÁRÓ HÉTVÉGE november: LEADER-kampány Minikampányok Megnyíló jogcímekhez kapcsolódva (pl. AKG, EKV) - DM, aloldal, PR-cikk, kiadvány

7 Kiadványok / saját szerkesztés Megnyíló jogcímekhez / Erdő-környezetvédelem / Szakképzés Eredménykommunikáció „A sikeres vidék útja”

8 Kiadványok / társszerkesztés Falusi és Agroturizmus Országos Szövetségével (FATOSZ) közösen Szálláshelykatalógus 2009 és 2010 / Falusi eseménynaptár 2009 és 2010

9 Rendezvények célja A rendezvények a figyelemfelkeltés, a közvetlen kapcsolatteremtés legjobb eszközei, amelyeket az ÚMVP kommunikációja sem nélkülözhet. Az ÚMVP képviseletében megjelenő szervezetek az eseményeken a központi arculattal, de a helyi sajátosságokat figyelembe véve jelennek meg. Megkülönböztetünk szakmai közönségnek (kedvezményezettek, LEADER HACS-ok, MNVH szakterületek) számára szervezett tájékoztató vagy konferencia-jellegű rendezvényeket, szakmai előadókörutakat, és a laikus közönségnek szóló rendezvényeken való megjelenéseket. Előbbiek célja az ÚMVP forrásainak optimális felhasználása, a közvetlen érintettek megbízható információval történő ellátása, felkészítése, míg utóbbiaké az európai uniós források és az ÚMVP ismertségének növelése, átfogóbb céljainak megismertetése.

10 Rendezvények száma 475 falunap 35 vidéki kisrendezvény 91 nagyrendezvény 2009-ben összesen 601 eseményen jelent meg az ÚMVP.

11 Rendezvény-ízelítő Hungarikum falu, Falugondnokok ünnepe, II. Európai LEADER Expo, Szakmai konferenciák

12 PR-tevékenység Célunk a tartós médiajelenlét és a tematizálási képesség fenntartása. Erre a média magas ingerküszöbe miatt a fizetett – hirdetési – felületek használata jelent biztos garanciát. A program hosszú távú ismertsége és az információk közzétételének hatékony módja a szerkesztőségi együttműködéssel kialakított ÚMVP- rovatrendszer a célcsoport által leginkább használt print és elektronikus médiumokban, szakmai orgánumokban (megyei és országos napilapok, hetilapok, TV-műsorok, rádiócsatornák). Heti-kétheti rendszerességgel jelentek meg az ÚMVP aktuális pályázati információi, valamint annak eredményeiről, hatásairól szóló beszámolók. Tartalmuk szervezése a VKSZI által meghatározott tematika alapján, általunk ellenőrizve történt. Eredmény: ezres nagyságrendű ÚMVP-témájú sajtómegjelenés.

13 PR-cikkeinkből

14 Online kommunikáció Egy szervezet megismerésének mára legelterjedtebb módja az internetes oldal felkeresése, és fordítva, az online lehetőségek kihasználása ma már elengedhetetlen a hatékonyságra és naprakészségre törekvő kommunikációban. Ezért az ÚMVP hivatalos honlapja, a a szervezeti kommunikáció zászlóshajójává, bázisává vált, azzal az igénnyel, hogy mind a szakmai, mind a közéletibb típusú információkra vágyó olvasóknak megfeleljen. A 2009-es év során az oldal számos új funkcióval és szolgáltatással (pl. önálló hírszolgáltatás, vidéki sajtószemle, eseménynaptár, pályázati kereső, Twitter, szavazási lehetőség) és a jogcímekhez kötődő tematikus aloldallal bővült, valamint tavasszal elindult a Vidékjáró online hírlevél is, ami kéthetente több ezres címlistára jut el, folyamatosan tájékoztatva az érdeklődő közönséget.

15 Online csatornáink Vidékjáró hírlevél 4,8 millió oldalletöltés! 7281 címzett Twitter >100

16 Közvélemény-kutatások A 2009 nyarán az ÚMVP fő célterületén, a 10 ezer fő alatti településeken partnerünk, az Ipsos Zrt. által lefolytatott, az ÚMVP minden vonatkozására és a vidéki élet sajátosságaira kiterjedő felmérés a személyes felkeresés módszerével, 7000 fő megkérdezésével készült, akik együttesen az összes érintett település, illetve mind a hét régió felnőtt népességet reprezentálják. Az év végi 1000 fős, országos és regionális szinten 18 év feletti lakosokra reprezentatív „gyorskutatás” módszere (3) a telefonon lekérdezés, témái pedig a magyar termékek preferáltsága, a falusi turizmus, az egészséges életmód és a direkt értékesítési/beszerzési csatornák használata voltak.

17 Kutatások következtetései - kivonat december - Az ÚMVP ismertsége 63% (2009.II.hó: 43%) - Fontossági sorrend a támogatásokban: 1/ fiatal gazdák, 2/ helyi termelők, 3/ technológiai korszerűsítés - 80% megnézi a termék csomagolásán, hogy magyar-e - 75% törekszik a magyar termék választására - választási tényezők: 1/íz, 2/minőség, 3/illat, 4/magyar, 5/ ár - napi vásárlás: 48% kisbolt, 19% szupermarket, 12% diszkont (4% hipermarket, 3% piac) - 73% szerint javult a falusi turisztikai szolgáltatások színvonala - 42% tervezi vidéki úti cél felkeresését (2009.II.hó: 18%)

18 Kutatások következtetései - kivonat május ÚMVP kedvezményezett, fő /18 jogcím - 67% nem tapasztalt nehézséget, problémát a támogatás- igénylés során; 32%-> 1/túlzott elvárások, 2/bonyolult, 3/hat.idő - 58% más jogcímre is pályázott, ezek 68%-a ott is nyert - 48% lezárult, 46% folyamatban, 5% nem indult el - 55% nem teremt új munkahelyet - 46% szerint nélkülözhetetlen, 31% szerint nagymértékben, 12% szerint elégséges mértékben járul hozzá a vállalkozás versenyképességéhez az ÚMVP-támogatás - 73% hallott a KAP 2014-től esedékes reformjáról - 66% járt már az ÚMVP hivatalos honlapján

19 További naprakész információk itt: Minden, ami vidék!


Letölteni ppt "GYARAPODÓ VIDÉK Az ÚMVP KOMMUNIKÁCIÓJA Kerényi Gyula, mb. igazgató FVM VKSZI Társadalmi Kapcsolatok Igazgatóság."

Hasonló előadás


Google Hirdetések