Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

B2B-marketing – A szervezeti piacok

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "B2B-marketing – A szervezeti piacok"— Előadás másolata:

1 B2B-marketing – A szervezeti piacok
Készítette: Piricz Noémi

2 Szervezeti piacok jellemzői
kevesebb, nagyobb méretű vevő, mint a fogyasztói piacon szervezeti vevők földrajzilag jól körülhatárolható területen találhatóak Pl: államigazgatási szervek Budapesten áruk többsége nagy, egyedi értékű termék pl: autópálya, csatornaépítés kevésbé hatnak a keresletre az árváltozások, az eladók a fogyasztóra hárítják szoros az eladó és vevő közti kapcsolat, jellemző a személyes eladás

3 közvetlen beszerzés: termék útja lerövidül, a vevők gyakran a gyártótól vásárolnak
szakszerű vásárlás: eladást szakemberek bonyolítják személyes eladás formájában ésszerű vásárlás: a vevőket a minőség és ár aránya, kapcsolódó szolgáltatások, fizetési feltételek érdeklik. származtatott kereslet: szervezeti piac termékei iránti kereslet az előállított termékek keresletétől függ. szervezeti piac termékei eltérnek a fogyasztói piac igényeitől

4 Származtatott kereslet

5 Az autó példája alapján
származtatott keresleti lánc sok áttétellel jut el a gyártóhoz technológiai összefüggések kereslet változékonysága

6 A szervezeti piac szereplőinek tipikus viselkedése
Piaci szereplők Tipikus piaci viselkedés Eladóként Vevőként Harmadik szereplőként Vállalatok Tipikus Tipikus (versenytársak) Intézmények Ritkán Gyakran Kormányzati szervek Nem Tipikus (főhatóság) Civil szervezetek

7 Szervezeti piacok szerkezeti sajátosságai 1. A technológia szerepe
Az alkalmazott technológia meghatározza, A) pontosabban adott keretek közé szorítja, hogy egy termelő vállalat milyen termékeket vásárolhat meg, vagy milyen termékkörből válogathat B) milyen típusú csereakciók (tranzakciók) lehetségesek, C) termelés kihelyezés stratégiai kérdéséről van szó

8 Szélesebb értelemben a technológia valamely termék gyártási eljárásainak összességét jelenti, illetve azt a tudásbázist, amely lehetővé teszi, hogy egy szervezet képes legyen a saját működését megszervezni és fenntartani.

9 2. Származtatott kereslet
A származtatott jelző azt érzékelteti, hogy a kereslet pusztán azért létezik, mert egy közvetlen szükségletet kielégítő termék gyártásához, vagy egy ilyen szolgáltatás nyújtásához szükséges. A származtatott kereslet azt jelenti, hogy végső soron a fogyasztási piacon megjelent közvetlen kereslet, a technológiai sor adta keretek között, generálja a szervezeti piacon megjelenő keresletet.

10 3. Gyorsulási hatás A gyorsulási hatás a közvetlen kereslet és a belőle származtatott kereslet egymáshoz képest eltérő növekedési ütemét jelenti. Mérésére a két növekedési ütem hányadosaként képzett gyorsulási együttható szolgál.

11 4. Együttes kereslet Az együttes kereslet azt jelenti, hogy két terméket együtt használnak fel és ezért a kereslet is vagy mindnyájuk iránt jelentkezik, vagy egyikükért sem Az együttes kereslet és a származtatott kereslet között az a különbség, hogy az együttes kereslet esetében az igény egyszerre jelenik meg mindkét termék iránt és ezek az igények együtt, egy időben változnak. Ezzel szemben a származtatott kereslet esetében a késztermék vásárlása elkülönülten, a termelőtől nagyon távol történik

12 Volumenben mért piaci részesedés %
5. Piaci koncentráció Vállalat Volumenben mért piaci részesedés % Sony Deutschland GmbH 16,5 Panasonic Deutschland GmbH 10,1 JVC Deutschland GmbH 8,7 Pioneer Electronics Deutschland GmbH Philips GmbH 7,8 Öttényezős koncentrációs mutató 51,8


Letölteni ppt "B2B-marketing – A szervezeti piacok"

Hasonló előadás


Google Hirdetések