Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

~ HungaroControl fejlesztései a GA repülésbiztonság fokozására Molnár Csaba FIC részlegvezető.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "~ HungaroControl fejlesztései a GA repülésbiztonság fokozására Molnár Csaba FIC részlegvezető."— Előadás másolata:

1 ~ HungaroControl fejlesztései a GA repülésbiztonság fokozására Molnár Csaba FIC részlegvezető

2 2 Az előadás témái Rádiófedettség javítása a FIC légtérben Internetes tájékoztatás és repülési terv leadás www. hungarocontrol. hu/legterek/fis

3 3 A FIS rádióállomásai

4 4 Optikai átláthatóság FIS szolgálatra vonatkozóan 100m AG

5 5 Optikai átláthatóság FIS szolgálatra vonatkozóan 300m AG

6 6 Optikai átláthatóság FIS szolgálatra vonatkozóan 500m AG

7 7 A FIS rádiófedettség problémás területei Megoldás a CLIMAX rendszer alkalmazása

8 8 Repülésbiztonsági megfontolások A CLIMAX rendszer bevezetése alacsony repülésbiztonsági kockázattal jár, a megfelelő fedettség biztosításával a FIS szolgálat üzembiztos kommunikációja érhető el. SAFETY

9 9 Repülésbiztonsági kockázatelemzés A kommunikációs rendszer kiesésével kapcsolatos események között 32% arányban azonosított okokból 4% arányban feltételezhető, hogy az okok a CLIMAX rendszerű működésre voltak visszavezethetőek.

10 10 Műszaki probléma: zajzár Magas zajszintként értelmezett nemkívánatos keverési termékek Problémát a zajzár működése okozhat. CLIMAX rendszerben a demodulált jel a normál hangcsatorna (4kHz) felett is tartalmazhat jelösszetevőket, még szelektív KF fokozat esetén is. Hagyományos vételre felkészített vevőnél a zajzár nyitása (bizonyos készüléktípusoknál) jel-zaj viszony alapján történik. A vevők gyakran a 4-5 kHz feletti sávból veszik az audio csatorna zajára vonatkozó információt. CLIMAX vétel esetén itt a nemkívánatos keverési termékek találhatóak, ezeket a vevő magas zajszintként értelmezi. Ebből adódóan a jel-zaj viszony alacsony marad, a zajzár nem nyit ki.

11 11 Megoldás A megoldás egyrészt a hasznos hangcsatorna feletti jelek kiszűrése a KF és az audio fokozatban, másrészt a jel/zaj viszony alapján hozott zajzárnyitási döntés vételi szinttől függő felülbírálása. A fedélzeti vevőkre vonatkozó, 1995 évi kiadású EUROCAE ED-23B szabvány „CLASS C” minősítéssel hivatkozik a 25kHz csatornaosztású CLIMAX rendszerben használható vevőkre. A szabvány amerikai megfelelője RTCA DO-186B. Műszaki probléma: zajzár

12 12 Kockázatcsökkentő intézkedések A hazai és külföldi repülőgép üzemeltetők előzetes tájékoztatása a CLIMAX rendszer tervezett bevezetéséről (3-6 hónappal az átállás előtt AIC közlemény kiadásával).

13 13 Kompatibilitási szempontok ELTOLT VIVŐJŰ RENDSZER ALKALMAZÁSA A RÁDIÓKOMMUNIKÁCIÓBAN BUDAPEST FIR-BEN

14 14 A megnövelt fedésterület Észak- Keleten

15 15 A megnövelt fedésterület Délen

16 16 Előkészületben a weboldal

17 17 LÉGTÉR AIS METAR REPTEREK AFTN ELÉRHETŐSÉG KAPCSOLAT SZAKMAI OLDALAK, FÓRUM

18 18 MENÜK, ALMENÜK LÉGTÉR TERVEZETT NAPI LÉGTÉRFELHASZNÁLÁSI TERV: TRA DANGER MAC ESETI LÉGTÉR DROP ZONE AIS eAIP EAD NOTAM HAVI ÖSSZESÍTŐ NAPI ÖSSZESÍTŐ METAR TAF ELŐREJELZÉS TERÜLETI ELŐREJELZÉS MŰHOLDAS KÉPEK EGYÉB INFORMÁCIÓ

19 19 REPTEREK Nyilvános repterek Nem nyilvános repterek Nem nyilvános le és felszállóhelyek ADATOK ELÉRHETŐSÉG ELJÁRÁSOK TÉRKÉP FOTÓ REPTÉRREND INFORMÁCIÓ AFTN A hálózaton keresztül elérhető repülési információk beszerzése és továbbítása. MENÜK, ALMENÜK

20 20 MENÜK, ALMENÜK ELÉRHETŐSÉG NKH KBSZ HUNGAROCONTROL MRSZ VIDÉKI REPÜLŐTEREK SZÖVETSÉGE AOPA EGYÉB SZERVEZETEK KAPCSOLAT NKH KBSZ HUNGAROCONTROL MRSZ VIDÉKI REPÜLŐTEREK SZÖVETSÉGE AOPA SZAKMAI OLDALAK, FÓRUM

21 21 Várható megjelenés: ősz-tél A megjelenített információk hivatalos forrásból származnak A megjelenítés felhasználó barát Az oldal regisztrációt követően használható

22 22 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "~ HungaroControl fejlesztései a GA repülésbiztonság fokozására Molnár Csaba FIC részlegvezető."

Hasonló előadás


Google Hirdetések