Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ModellezésTanórák Értékelés Észrevételek Tan órák.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ModellezésTanórák Értékelés Észrevételek Tan órák."— Előadás másolata:

1 ModellezésTanórák Értékelés Észrevételek Tan órák

2 ModellezésTanórák Értékelés Észrevételek Tanórák Tartalom

3 Tanórák Tartalom 3 KompetenciákMódszerekICT Ebben az almodulban áttekintésre kerül, hogy hogyan használhatja a modellezési megközelítést saját nításában, egy konkrét matematikai témakörre koncentrálva. Célok

4 Tanórák Tartalom 4 KompetenciákMódszerekICT Elsajátítja, hogy hogyan tervezzen feladatokat, amelyek segítségével a tanórán a modellezési megközelítést használva diákjai megtanulhatnak egy bizonyos matematikai témakört. Ez a modul ebből eredően felismeri azt a nyomást, amely gyakran a tanárokra nehezedik a tantervi kötelességek teljesítésének szorításában. Eredmények

5 Tanórák Tartalom 5 KompetenciákMódszerekICT Ön a tanterv egy bizonyos területére kíván koncentrálni. Hogyan használhat fel egy matematikai modellezési feladatot arra, hogy diákjai valóban ezzel foglalkoznak? Ennek egyik módja, hogy olyan feladatot készítünk, amely megkísérli ezt elérni – esetleg egy már létező problémát is felhasználhatunk egy nyitottabb modellezési feladattá alakítva azt. Koncentráljunk a tanterv tartalmára

6 Tanórák Tartalom 6 KompetenciákMódszerekICT Terület Pozitív és negatív számok AlgebraInformáció- és adatkezelés Példák

7 Tanórák Tartalom 7 KompetenciákMódszerekICT Példa: Bevezetés az algebrába Képzelje el … Megbízzák azzal a feladattal, hogy tartson egy bevezető órát az algebra témakörben. Részfeladat: Csoportokban gondolják végig, hogy eddigi tanítási gyakorlatukban milyen megközelítést használtak erre a feladatra.

8 Tanórák Tartalom 8 KompetenciákMódszerekICT Bevezetés az algebrába Az algebra egyik lényeges aspektusa, hogy megértsük a „betűk, mint változók” használatát. Kezdetben a diákok gyakran foglalkoznak egyszerű egy ismeretlenes egyenletek megoldásával, mint pl.: 3 + = 12 Hogyan ösztönzi ez a feladat a betűk, mint változók megértését?

9 Tanórák Tartalom 9 KompetenciákMódszerekICT Bevezetés az algebrába Ez a tankönyv arra ösztönzi a diákokat, hogy gondolkodjanak el a „betűk, mint változók” használatáról. Írja le matematikai műveletekkel az alábbi mondatokat! Használja a pirosan kiemelt betűket és számokat! A teljes hossza egy 5 méteres autónak és az általa húzott lakókocsinak. i = … + … A teljes hossza egy 3 méteres mininek és az általa húzott lakókocsinak. i = … + … A teljes hossza egy 6 méteres kombinak és az általa húzott lakókocsinak. i = … + … Milyen módon tudna ezek közül néhány ötletet úgy bevezetni, hogy a diákok felfedezzék a „változót”?

10 Tanórák Tartalom 10 KompetenciákMódszerekICT Egy iskolában egy osztály elhatározza, hogy jótékonysági célra pénzt gyűjt. A tanórák közti szünetekben ezért frissítőket kívántak árusítani. Számításaik szerint minden egyes eladott pohár gyümölcslével 20 penny profithoz jutnak majd. Ha c pohár gyümölcslét adnak el, mennyi nyereséghez jutnak majd összesen? Bevezetés az algebrába

11 Tanórák Tartalom 11 KompetenciákMódszerekICT Az osztály továbbá minden egyes eladott müzliszeleten 15 penny profitot kíván keresni. Ha b db müzliszeletet adnak el, mennyi nyereséghez jutnak összesen? Mi történik akkor, ha egyesítik a gyümölcslé és müzliszelet eladását? Bevezetés az algebrába

12 Tanórák Tartalom 12 KompetenciákMódszerekICT Feladat: 1. Írja át az előbbi ötletet nyitott modellezési feladattá! 2. Vitassák meg, hogy hogyan ösztönözhetik a feladaton dolgozó diákjaikat, hogy algebrai megközelítést alkalmazzanak, amikor bemutatják munkájukat! Bevezetés az algebrába

13 Tanórák Tartalom 13 KompetenciákMódszerekICT Példa: Bevezetés a területszámításba Képzelje el … Felkérik, hogy vezesse be a területszámítást Részfeladat: Csoportokban gondolják végig, hogy eddigi tanítási gyakorlatukban milyen megközelítést használtak erre a feladatra.

14 Tanórák Tartalom 14 KompetenciákMódszerekICT Bevezetés a területszámításba A mód, ahogy a tankönyvek általában bevezetik a területszámítást gyakran alkalmazza az egy bizonyos terület (pl. téglalap) lefedését kisebb négyzetekkel.

15 Tanórák Tartalom 15 KompetenciákMódszerekICT Hány kék és hány piros padlólap szükséges ahhoz, hogy befedjük a konyha padlóját (sárga)? Bevezetés a területszámításba

16 Tanórák Tartalom 16 KompetenciákMódszerekICT Egy család újra szeretné burkolni konyhájuk padlóját. Úgy döntenek, hogy piros és kék padlólapokat fognak felhasználni ehhez. Hány különböző kombinációt és mintát tudnál nekik javasolni a két padlólap fajta felhasználásával? Bevezetés a területszámításba

17 Tanórák Tartalom 17 KompetenciákMódszerekICT Feladat: 1. Írja át az előbbi ötletet nyitott modellezési feladattá! 2. Vitassák meg, hogy hogyan bátorítanák a feladaton dolgozó diákjaikat, hogy a területszámítás eredeti értelmét felhasználják. Bevezetés a területszámításba

18 Tanórák Tartalom 18 KompetenciákMódszerekICT Bevezetés a területszámításba Egy család szeretné a nyaralójának a padlóját újraburkoltatni. Egy burkoló három különböző méretű padlólap használatát javasolja. A közepes méretű kétszer olyan nagy, mint a legkisebb, a nagy pedig kétszer akkora, mint a közepes méretű padlólap. Mennyibe kerülhet a padló burkolása? €2 €3 €4

19 Tanórák Tartalom 19 KompetenciákMódszerekICT Példa: Negatív számok összeadása és kivonása Képzelje el … Felkérik, hogy vezesse be a pozitív és negatív számok összeadását és kivonását. Részfeladat: Csoportokban gondolják végig, hogy eddigi tanítási gyakorlatukban milyen megközelítést használtak erre a feladatra.

20 Tanórák Tartalom 20 KompetenciákMódszerekICT Nagyon fontos, hogy a diákok megértsék a negatív számok elvét, valamint, hogy felfogják, hogy hogyan kell azokat összeadni és kivonni. Bőséges gyakorlási lehetőségre van szükségük. A tankönyvekben gyakran találhatunk ilyen és ehhez hasonló feladatokat: A kihívás az, hogy olyan feladatot adjunk diákjainknak, amely megoldása közben felfedezhetnek egy matematikai modellt, mialatt összeadást és kivonást végeznek. Példa: Negatív számok összeadása és kivonása

21 Tanórák Tartalom 21 KompetenciákMódszerekICT Egy lehetséges kontextus: Televíziós vetélkedőkben a versenyzőket gyakran mínusz pontokkal díjazzák, ha azok egy kérdésre rossz választ adtak. Vizsgáld meg a pontozás különböző módjait! Példa: Negatív számok összeadása és kivonása TVShow1: köszönet: John ONeill, Wikimedia Commons. TVShow2: köszönet: Kamal Sellehuddin, Wikimedia Commons, licenc: Creative Commons Attribution 2.0Creative CommonsAttribution 2.0

22 Tanórák Tartalom 22 KompetenciákMódszerekICT Esetleg el is játszható a vetélkedő, használhatunk hozzá érméket, dobókockákat, pörgettyűket, stb. Köszönet: Ptkfgs, Wikimedia Commons

23 Tanórák Tartalom 23 KompetenciákMódszerekICT Vitassák meg, hogy hogyan ösztönözhetnék a feladatokon dolgozó diákjaikat, hogy tudásuk gyarapodjon a pozitív és negatív számokról! Milyen további ötletei vannak azzal kapcsolatban, hogy hogyan alkalmazhatnánk modellezési megközelítést ennek a témának a bevezetése során? Példa: Negatív számok összeadása és kivonása

24 Tanórák Tartalom 24 KompetenciákMódszerekICT Példa: Információ- és adatkezelés Mintafeladat: Alex megszeretné nézni a „Cat Riddle” című filmet. A film este 8.30-kor kezdődik. Alex gitár órája este 7.30-kor kezdődik és 45 percig tart. Ha 25 percre van szüksége, hogy a zeneórájáról a moziba érjen, oda fog-e érni időben?

25 Tanórák Tartalom 25 KompetenciákMódszerekICT Példa: Információ- és adatkezelés Program Internet Journeys(113 perc) (Hétfő, Péntek) The Ship (92 perc) (Szombat, Vasárnap) Blue Fish (85 perc) (Kedd, Csütörtök) Cat Riddle(104 perc) (Vasárnap) Nick két barátjával moziba szeretne menni. Megkérdezi barátait, hogy mikor érnek rá. Mikor tud a három barát együtt moziba menni? Mary Hétf ő n és szerdán gitárórára járok John Minden vasárnap a nagymamámat látogatom meg

26 Tanórák Tartalom 26 KompetenciákMódszerekICT Tovább tudja fejleszteni a feladatot modellezési feladattá? Példa: Információ- és adatkezelés Köszönet: Heidas,, Wikimedia Commons

27 Tanórák Tartalom 27 KompetenciákMódszerekICT Feladat: Válasszon a tantervből egy olyan területet, amelyet egyik osztályával a közeljövőben venni fog! Gondolja végig, hogy hogyan közelítheti meg ezt a területet modellezési szemszögből! 1. gyakorlat

28 Tanórák Tartalom 28 KompetenciákMódszerekICT Ebben az almodulban áttekintésre kerül, hogy hogyan használhatja a modellezési megközelítést saját tanításában, egy konkrét matematikai témakörre koncentrálva. Célok

29 Tanórák Tartalom 29 KompetenciákMódszerekICT Elsajátítja, hogy hogyan tervezzen feladatokat, amelyek segítségével a tanórán a modellezési megközelítést használva, diákjai megtanulhassanak egy bizonyos matematikai témakört. Ez a modul ebből eredendően felismeri azt a nyomást, amely gyakran a tanárokra nehezedik a tantervi kötelességek teljesítésének szorítása által. Eredmények

30 Tanórák Tartalom 30 KompetenciákMódszerekICT Jegyezze fel tanári naplójába  egy olyan modellezési óra tervét, amely egy konkrét matematikai témakörre épül  észrevételeit ezzel kapcsolatban, főként, hogy mennyire sikerült lefednie az adott tantervi tartalmat! Tanári napló


Letölteni ppt "ModellezésTanórák Értékelés Észrevételek Tan órák."

Hasonló előadás


Google Hirdetések