Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Székesfehérvár, 2010. október 28.. Jelenleg 12 megyében 19 helyszínen 14 megvalósító szervezetnél 44 tanácsadóval működik a 4M szolgáltatás.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Székesfehérvár, 2010. október 28.. Jelenleg 12 megyében 19 helyszínen 14 megvalósító szervezetnél 44 tanácsadóval működik a 4M szolgáltatás."— Előadás másolata:

1 Székesfehérvár, október 28.

2 Jelenleg 12 megyében 19 helyszínen 14 megvalósító szervezetnél 44 tanácsadóval működik a 4M szolgáltatás.

3 Hálózati ábra

4 Hálózati működés Cél:A 4M célcsoport(ok) számára a 4M szolgáltatás nyújtása a megfogalmazott céloknak megfelelően - egységes sztenderdek mentén, - egységes munkafolyamatokkal, - képzett tanácsadók segítségével.

5 Koordináció

6 Koordinátori tevékenységek  Kapcsolattartás a 4M tanácsadók és a hálózatirányítás között  Koordinátori megbeszéléseken való aktív részvétel  Jól működő belső kommunikáció biztosítása a 4M tanácsadók számára; tájékoztatás, információnyújtás  Szakmai segítség nyújtása a megvalósítási helyszíneken  Érdekképviselet, igények felmérése és továbbítása a hálózatirányítás felé  A 4M tanácsadók számára a feladatok kiosztása, munkájuk összehangolása  Szakmai anyagok begyűjtése, összerendezése, egységesítése és továbbítása az NYDRMK felé

7 Koordinátori tevékenységek II.  Az egyes helyszínek időarányos teljesítéseinek figyelemmel kísérése  Havi statisztikák gyűjtése, továbbítása az NYDRMK felé  Helyszíni látogatások, belső monitorozás, ellenőrzés  Egységes standardok biztosítása  Rendszeres térségi találkozók szervezése a koordinátori megbeszéléseken elhangzottak alapján  A szolgáltatás modellértékét megalapozó képzésfejlesztési és szervezetfejlesztési munkában való aktív részvétel  Együttműködés a hálózati működés fenntartása érdekében

8 Koordinátori tevékenységek III.  Szakmai programok kidolgozásában, szakmai fejlesztésekben való aktív részvétel  Belső képzések iránti igényfelmérés, javaslattétel, képzésen való aktív részvétel  Fenntarthatóság biztosítása érdekében szakmai munkavégzésben való részvétel  Aktív részvétel a hálózat szakmai programjain  Szakmai koordinátori beszámoló készítése a térség munkájáról  A térségi koordinátor a végzett munkáról a 4M hálózati koordinátor és a 4M gesztorkoordinátor felé tartozik beszámolási kötelezettséggel

9 Térségek bemutatása Dél-nyugati Térség Észak-nyugati Térség Észak-keleti Térség Magyar Vöröskereszt Somogy Megyei Szervezete Kaposvár, Csurgó 3 tanácsadó, 1 térségi koordinátor Magyar Máltai Szeretetszolgálat NYDR Központ Győr 3 tanácsadó, 1 térségi koordinátor Gondoskodás Közhasznú Egyesület Balassagyarmat, Salgótarján 4 tanácsadó, 1 térségi koordinátor Magyar Vöröskereszt Zala Megyei Szervezete Keszthely, Zalaszentgrót 4 tanácsadó, 1 hálózati koordinátor Regionális Szociális Forrásközpont Nonprofit Kft. Szombathely 2 tanácsadó Önálló Másság Életminőség Fejlesztő Alapítvány Miskolc 2 tanácsadó Nagykanizsa és Környéke Foglalkoztatási, Szociális és Közművelődési Nonprofit Kft. Nagykanizsa 3 tanácsadó Napra-Forgó Nonprofit Kft. Érd 3 tanácsadó Jász-Nagykun-Szolnok Megye ESÉLY Szociális Közalapítványa Regionális Szellemi Forrásközpont Szolnok 2 tanácsadó FONAVITA Nonprofit Kft. Pécs 3 tanácsadó Alba Caritas Hungarica Alapítvány Székesfehérvár 2 tanácsadó „Pro-Team” Rehabilitációs Nonprofit Kft. Nyíregyháza 2 tanácsadó „Gondoskodás” Alapítvány Zalalövő, Zalaegerszeg, Lenti 5 tanácsadó Életet Segítő Alapítvány Veszprém 2 tanácsadó 1 hálózati koordinátor 18 tanácsadó 1 térségi koordinátor 12 tanácsadó 1 térségi koordinátor 10 tanácsadó 1 térségi koordinátor

10  Koordinátori megbeszélésen elhangzottakról  Aktuális információk  Aktuális feladatok, felelősök, határidők  Várható nehézségek, változások  Különböző témákban javaslatok gyűjtése  Tervezett és tényleges eredmények ismertetése  Kimagasló, kiemelkedő eredmények – ezek okai  Nehézségek, problémák – javaslatok  Tervek a következő hónapra vonatkozóan  Beszámolók rendezvényekről, képzésekről – tapasztalatok átadása  Kiscsoportos munkavégzés: konkrét feladatok kidolgozásában Térségi találkozók felépítése

11 Szakmai eredmények  Alapképzés: 4M tanácsadóképzés  Rendszeres térségi találkozók  Álláskeresési technikák tréning a tanácsadók számára  Jelnyelvi tanfolyamon vehettek részt a tanácsadók  Szervezetfejlesztés tréning keretében  Szolgáltatásfejlesztési tevékenység  Informatikai szoftver működtetése, fejlesztése  4M film készítése  4M kiadvány készítése  Honlap:

12 Szakmai eredmények II.  Szolgáltatásfejlesztési csoport által készített anyagok  Ügyfél mélyebb megismerése  Álláskeresési Információs Kalauz  Munkahelyi etikett  Ügyfeleknek szóló tájékoztató anyag  Tájékoztató az akkreditációs eljárásról  Munkáltatóknak szóló tájékoztató anyag  Arculati Kézikönyv  Ügyfeleknek kitöltési útmutató a „leszázalékolási kérelemhez” és a nyilatkozathoz  Tapasztalatok összegyűjtése a munkáltatói kapcsolatépítésről, kapcsolattartásról  Tapasztalatok összegyűjtése a multinacionális cégekkel való együttműködések eredményéről

13 Szakmai eredmények III.  Egyes helyszíneken az adminisztráció (papíralapú, elektronikus) egységesítése  Szakmai tájékoztatók szervezése (NYUFIG, szakpszichiáter) a térségi találkozók keretében  Álláskeresési technikák tréningek tartása ügyfelek részére  Munkaebédek szervezése munkáltatók számára  Munkahelymegtartó tréning szervezése ügyfelek részére

14 Hálózati munka előnyei  Egységes szolgáltatásnyújtás  Egységes adminisztráció  Egységes nyilvántartások  A rendszeres találkozók lehetőségeket adnak a tapasztalatok megbeszélésére:  problémák megoldására javaslatok  egymás sikerei ösztönző hatásúak  folyamatosan tanulunk egymástól  gyorsabb információáramlás

15 Részlet a SWOT analízisből  Egységes szakmai, hálózati irányítás, melyben a civil és állami szféra egyaránt benne van  Példaértékű a civil és állami szféra együttműködése  Kétirányú lobbytevékenység mind civil, mind állami részről, azonos cél és érdekek mentén  Méretünkben és célcsoportunkban egyedülállóak vagyunk  Levédett módszertan  Egységes szolgáltatás  A gyakorlatban kipróbáltan jól működik  Rugalmasan reagálunk a munkaerő-piaci változásokra  Megvalósító szervezetek sokszínűsége  Egyenrangúság a megvalósító szervezetek között  Rendszeres találkozók a megvalósító szervezetek vezetőinek  Saját 4M képzés  Különböző területről érkezett, különböző munkatapasztalattal rendelkező tanácsadók  Alacsony fluktuáció  Rendszeres, havi térségi találkozók  Egymás erősségeinek elismerése  Jó csapatszellem a tanácsadók között  Folyamatos szakmai fejlesztés  Rendszeres tréningek, képzések

16 Köszönöm a figyelmet! Pethő Lajos 4M szolgáltatás térségi koordinátorwww.megvaltozott.hu


Letölteni ppt "Székesfehérvár, 2010. október 28.. Jelenleg 12 megyében 19 helyszínen 14 megvalósító szervezetnél 44 tanácsadóval működik a 4M szolgáltatás."

Hasonló előadás


Google Hirdetések