Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Linamar Hungary ZRt. Linamar Products Division Certain information regarding Linamar set forth in this presentation and oral summary, including management.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Linamar Hungary ZRt. Linamar Products Division Certain information regarding Linamar set forth in this presentation and oral summary, including management."— Előadás másolata:

1 Linamar Hungary ZRt. Linamar Products Division Certain information regarding Linamar set forth in this presentation and oral summary, including management ’ s assessment of the Company ’ s future plans and operations may constitute forward-looking statements. This information is based on current expectations that are subject to significant risks and uncertainties that are difficult to predict. Actual results may differ materially from these anticipated in the forward-looking statements due to factors such as customer demand and timing of buying decisions, product mix, competitive products and pricing pressure. In addition, uncertainties and difficulties in domestic and foreign financial markets and economies could adversely affect demand from customers. These factors, as well as general economic and political conditions, may in turn have a material adverse effect on the Company ’ s financial results. The Company assumes no obligation to update the forward-looking statements, or to update the reasons why actual results could differ from those reflected in the forward- looking statements.

2 2012. június 27. Készítette: Balczó János

3 2012. június 27. Tartalomjegyzék  TPM bevezetés oka, célja  A TPM rendszer felépítése, működése  Teamek munkájának bemutatása  Autonóm karbantartás  Tervszerű karbantartás és berendezés fejlesztés  TMK (ÜKT)  Kezdeti Tisztítás  Berendezés Fejlesztés  Tréning és motiváció  Veszteségforrások eliminálása  További terveink  Megtanult leckék

4 2012. június 27. A TPM kezdete  Miért döntöttünk a TPM bevezetés mellett 2009 elején?  Karbantartás nem kielégítő (Tűzoltás)  Auditokon a rendszer működését megkérdőjelezték  E rőforrás hiány  K onfrontáció k  További elvárás:  a vállalati kultúra színvonalának emelése  EGY CSAPAT – EGY CÉL elv érvényesítése egy közös rendszeren keresztül

5 2012. június 27. Küldetésünk  Veszteségek csökkentése  A termelékenység és a berendezés hatékonyság (OEE) növelése.  Váratlan hibák és leállások megszüntetése  Fenntartani a gépek üzemkész állapotát  Diagnosztikával előre jelezni a meghibásodásokat  A termelő berendezések felesleges megbontásának elkerülése.

6 2012. június 27. TPM épület  4 pilléres  A rend, a tisztaság, az 5S, illetve a vállalati kultúra is a TPM pilléreken nyugszik.

7 2012. június 27. A TPM rendszer működése  Csoportgyűlések  Rendszeres havi konzultációk  Csoport tagok, vezetők, területi vezetők, gyárigazgató, A.A. Stadium Kft.  Fontosabb események, KT-k, mérőszámok, akciótervek  Belső auditok  Autonóm karbantartás  Többszintű audit rendszer  Külső auditok  Az A.A. Stádiumal közösen

8 2012. június 27. Karbantartási mix  „Nem rossz, de nem TPM módon készült” – Péczely György  Hibáig üzemelés  Merev ciklusú ellenőrzések  Műszakos/heti – autonóm karbantartás  1 – 3 – 6 – 12 hó – tervszerű megelőző karbantartás  Diagnosztika alapú javítások  Érzékszervi  Műszeres: pl. BallBarral, termokamerával szerszámbehúzó erő mérővel feltárt hibák.  Merev ciklusú javítások (pl. kompresszorok, targoncák)

9 2012. június 27. Autonóm karbantartás  A legnagyobb létszámú karbantartó csapat  A TPM bevezetése előtt nem működött  A gépek szakszerű, biztonságos üzemeltetése  Ellenőrzések, tisztítások  Hibaelőjelek, férgek, fejlesztési javaslatok jelzése  Kisebb javítások

10 2012. június 27. Autonóm karbantartás  Legfontosabb dokumentuma a Tisztítás-Vizsgálati lap  Nehezen indult  A Pilot-terület elmaradása  A feladat mennyisége  Team vezetési problémák  Ellenőrzés hiánya miatt  De!  Határozott fejlődés  A dolgozók elfogadták  Alakul a vállalati kultúra

11 2012. június 27. Tervszerű karbantartás  Kiindulási állapot:  Rendszer szinten nem működött a tervszerű megelőző karbantartás  CMMS → feladatok ütemezése  Terv készítés  Mely gépeken  Milyen gyakorisággal  Mit ellenőrizzünk  Tapasztalatok  Gépkönyv

12 2012. június 27. Ütemezett karbantartások  Tervezés – ÜKT előállítás  Ellenőrzések, és szükség esetén javítások  CMMS-ben ütemezve, termeléssel egyeztetve  Folyamatos fejlődés – tapasztalatok, gép hibák alapján

13 2012. június 27. Ütemezett karbantartások

14 2012. június 27. Kezdeti tisztítások  H eti 1-2  Résztvevők  Karbantartás  Fluid menedzsmen t

15 2012. június 27. Kezdeti tisztítások  Fejlesztések  Tapasztalat gyűjtés  Hatékonyabb tisztítószerek, korrózióvédelem beázás elleni védelem  Alacsony nyomású, forró vizes tisztító berendezés  KT során javításokat is végzünk  Fejlesztendő  Tisztasági állapot megőrzése

16 2012. június 27. Berendezés fejlesztés  Kisebb  Nagyobb volumenű  Rendszer szintű fejlesztések  Kisebb pl.:  Férgek keresése és megszűntetése  (KT, T-cédula)  Pl. forgácskihordó lánc sebesség állíthatóvá tétele, nagyobb nyomatékú hajtómű alkalmazása

17 2012. június 27. Berendezés fejlesztés  Pneumatikus préselés átalakítás hidraulikusra  A préselés egyenletes, nem csattog  Indukciós edző tárgyhajtás szorul  DC helyett aszinkron motor frekvenciaváltóval  Mechanikai felújítás, hajtás átalakítás (könnyebb szerelhetőség)  A hibajelenség megszűnt, könnyen indul

18 2012. június 27. Berendezés fejlesztés  Erősített szerszámváltó ajtó beszerzése, beépítése

19 2012. június 27. Berendezés fejlesztés  Doosan VC a munkatér nem teljesen zárt, a forgács hátrajut a lineár vezetékekhez és golyósorsókhoz  A gyártó felé megreklamálva, védőharmonika rendszer utólagos beszerelésével a probléma megoldva

20 2012. június 27. Rendszer szintű fejlesztések DIAGNOSZTIKA OLAJLEVÁLASZTÓK KIÉPÍTÉSE KÁBEL- MENEDZSMENT

21 2012. június 27. Veszteségforrások visszaszorítása  A TPM egyik fő célja  Több próbálkozás az OEE mérésére  Papír alapú adatgyűjtés – termelési film  CMMS szoftveren keresztüli adatgyűjtés  Jelenleg ismét papír alapon, 3 hibakóddal  Terv: univerzális, automata elektronikus adatgyűjtő egység

22 2012. június 27. Adatgyűjtés v1.0  Termelési film  Nem vált be  Nem volt aki feldolgozza az adatot  Lassú volt

23 2012. június 27. Adatgyűjtés v2.0  Adatgyűjtés elszámoló kártyán  Nem elég részletes  Operációnként  Csak akkor töltik ki, ha nincs meg a norma

24 2012. június 27. Adatgyűjtés v3.0

25 2012. június 27. Adatgyűjtés v4.0  Félautomata adatgyűjtő panel  Működése:  Figyeli a gép működését  Ha „t” ideje nem történik forgácsolás, lezárja a gépet, elkezdi az állásidő számolását  Ha a dolgozó ismét termelni akar, beírja az állás okának megfelelő 2 jegyű kódot, a rendszer eltárolja az állásidőt, és folytatódhat a termelés

26 2012. június 27. OE és OEE számítási elv

27 2012. június 27. Tréning és motiváció  Orientációs tréningek  Rendszerkialakító tréning  Gépkezelők oktatása  a meglévő állomány oktatva és visszakérdezve  új belépők oktatása – tantermi, gyakorlati  Veszteség visszaszorító tréning – jelenleg is folyik  Motiváció  Aranyseprű-díj  Terv: TPM póló

28 2012. június 27. TEMATIKUS hónapok  Kampányszerűen foglalkozunk egy problémakörrel  Oktatóanyag a dolgozóknak  miért fontos az adott probléma  mire kell figyelni  jellemző meghibásodások  Néhány példa:  Koszlehúzók, csúszóburkolatok  Olajleválasztók  Nyomások és nyomásmérő órák  Stb.

29 2012. június 27. Hírlevelek  A TPM konzultációkat követően szokott megjelenni  Tartalma:  Az elmúlt hetek legfontosabb eseményei  A következő időszak tervei  Aranyseprű-díjasok  Kezdeti Tisztítások  Folyamatos formai és tartalmi fejlődés

30 2012. június 27. OKTATÓ ANYAGOK, ISMERET TERJESZTÉS TPM kisokos Intranet, TPM fül •Alapdokumentumok •Oktatási anyagok •Hírlevelek •Tematikus hónapok •Éves tervek OEE oktató anyag

31 2012. június 27. Dolgozói TPM felmérés  15 kérdés, 280 fő  Érdekes eredmények…  Tudja-e mi a TPM célja?  33,5 % - A termelés hatékonyságának növelése. A környezet- szennyezés, a balesetszám, a minőségi hibák és a gyártási költségek csökkentése, szállítási határidők javítása.  66,5 % - A gépek megtisztítása, megjavítása, tervszerű karbantartás bevezetése.

32 2012. június 27. Dolgozói TPM felmérés  Kinek vannak feladatai a TPM-el kapcsolatban? Több lehetőséget is megjelölhet!  82,0 % - Operátorok  77,8 % - Karbantartók  60,2 % - Gépbeállítók  16,5 % - Termékművezetők/műszakvezetők  15,0 % - Projekt/minőségbiztosítási mérnökök

33 2012. június 27. Dolgozói TPM felmérés  Vannak-e olyan veszteségek a gyárban, melyek akadályozzák a norma teljesítését? (Alapanyagra/gépbeállítóra/metrológiára várakozás, szerszámhiány, géphibák, stb.)  94,7 % - Igen  5,3 % - Nem  Melyik pillért (csoportot) fejlesztené a TPM épületében?  15,0 % - Autonóm karbantartás  71,4 % - Megelőző karbantartás és berendezés fejlesztés  26,3 % - Veszteségforrások visszaszorítása (OEE)  8,6 % - Oktatás

34 2012. június 27. Dolgozói TPM felmérés  Véleménye szerint van-e értelme a Kezdeti Tisztításoknak?  89,2 % - Igen  10,8 % - Nem  Ha Önön múlna, megszűntetné-e a TPM-et a gyárban?  11,4 % - Igen  88,6 % - Nem

35 2012. június 27. TPM táblák T-cédula tábla TPM tábla

36 2012. június 27. Eredmények  A TPM miatt a tevékenységünk jellege változott meg  Egyre több megelőző karbantartás  Diagnosztika  Alaposabb javítás  Az alkatrészek beérkezéséig többnyire megy a termelés

37 2012. június 27. Eredmények

38 2012. június 27. Megtanult leckék  Pilot terület fontossága  Vállalati kultúra fontossága  Csapattagok kiválasztása  ELADNI a TPM-et a dolgozóknak - kommunikáció  T-cédulás vs. Ötlet  Ami nehezebben megy…  Mérnökség bevonása  Termelés irányítás bevonása  Állásidő csökkentés – alkatrész beszerzés

39 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Linamar Hungary ZRt. Linamar Products Division Certain information regarding Linamar set forth in this presentation and oral summary, including management."

Hasonló előadás


Google Hirdetések