Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Business Process Outsourcing Az EKSzK (Egészségügyi Közös Szolgáltató Központ) megvalósításának lehetőségei és lépései Babos János Partner, Andersen Business.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Business Process Outsourcing Az EKSzK (Egészségügyi Közös Szolgáltató Központ) megvalósításának lehetőségei és lépései Babos János Partner, Andersen Business."— Előadás másolata:

1 Business Process Outsourcing Az EKSzK (Egészségügyi Közös Szolgáltató Központ) megvalósításának lehetőségei és lépései Babos János Partner, Andersen Business Process Outsourcing ügyvezető igazgatója

2 © 2001 Andersen Visszatekintés az előző konferenciára •Bevezetés az outsourcing fogalmába •“Csináld azt, amit legjobban tudsz, a többit add ki külső szolgáltatóknak!” ‘98 ‘01 MaTegnap PROBLÉMA STRATÉGIA MINŐSÉG

3 © 2001 Andersen IsmertEgyedi Magas Alacsony Az EKSzK általános elméleti váza Folyamat egységessége Stratégiai fontosság/ betegkapcsolat KSzK lehetősége: kicsi magas közepes Megosztható vagy egyedi Megosztható vagy egyedi Egyedi, az intézetben marad Megosztható

4 © 2001 Andersen Az EKSzK koncepciója •Az EKSzK ötlete –Számviteli és adminisztratív központ –Egészségügyi intézmények számára •Hatékonysági növekedés –Modern felépítés és menedzsment módszerek –Folyamatok optimalizálása –Méretgazdaságosság –Integrált szoftver használata

5 © 2001 Andersen Az EKSzK létjogosultsága Miért hisszük, hogy megvalósulhat? •Több közös szolgáltató központot építettünk fel külföldön •Az egészségügy helyzete Magyarországon is javulni fog az Európai Unió közeledtével •Ez a mi erősségünk •Hosszú távon gondolkozunk

6 © 2001 Andersen A bevezetés módszertana •közös jövőkép •üzleti modell kialakítása •költség-haszon elemzés •folyamatfelosztás •működési modellezés •helyszínelemzés •korlátok feltárása •kommunikációs terv •projekt folyamatterv •“mehet / nem mehet” döntés Minőségbiztosítási pontok Folyamat- és változás-menedzsment I. fázis- Megvalósíthatóság II. fázis - Tervezés III. fázis - Bevezetés IV. fázis - Működtetés

7 © 2001 Andersen A megvalósítás időhorizontja •2001. év –Megvalósíthatósági Tanulmány (elkészült) –Előzetes tárgyalások, számítások ellenőrzése •2002. év –Tervezés: részletek kidolgozása tanácsadók bevonásával –Szerződéskötés csatlakozó intézményekkel –Bevezetés: központ megnyitása, rendszer tesztelése •2003. év –Működtetés: Folyamatok átvétele, szolgáltatás indítása

8 © 2001 Andersen Kulcsfontosságú EKSzK pénzügyi folyamatok Intézetnél marad EKSzK-hoz kerül Közös/ “szürke rész” •döntéstámogatás •tervezés és előrejelzés •szerződéskötés •helyi előírt számvitel •jogi és adó jelentések •könyvelés •kötelezettség-vállalás •keretgazdálkodás •anyag- és állóeszköz gazdálkodás, beszerzés •protokollok, rizikó-menedzsment, bevételi struktúra •elemzések •tanácsadás •szerződés admin. •iktatás, számlázás •vezetői jelentések •készletmenedzsment •jutalék-rendszer •befektetett eszközök •bérszámfejtés, nyugdíj, juttatások •belső ellenőrzés Garanciák

9 © 2001 Andersen •Informatikai rendszerek heterogenitása és az integráció hiánya •A nem megfelelő informatikai támogatás miatt részinformá- ciók alapján történő döntéshozatal •A szakemberek alacsony javadalmazási szintje miatt erős a kontraszelekció •Alacsony hatékonyság a motiváció hiánya miatt GyengeségekErősségek •A jelenlegi vezetői réteg magas színvonalon ismeri a belső folyamatokat •A jelenlegi informatikai rendszerelemek között vannak speciális egészségügyi részmegoldások •Integráltságra törekvő megoldási tapasztalatok Példa: SWOT elemzés (Pénzügy-Számvitel)

10 © 2001 Andersen •Az informatikai jártasság megszerzése jelentős költségvonzattal és nehézségekkel jár •Az integrált rendszerben elér- hető kontrolling- és beszámoló rendszerek többsége az egész- ségügyi specialitásokat „nem ismeri” •A kiképzett munkaerőt elszívhatja más szféra Példa: SWOT elemzés (Pénzügy-Számvitel) KockázatokLehetőségek •Az informatikai jártasság növelése •Homogén és integrált IT-rendszerek bevezetése •Hatékonyságnövelés modern informatikai támogatással •Speciális egészségügyi kontrolling, vezetői jelentési és tervező rendszerek bevezetésé- vel a döntéshozatal teljeskörű információbázisra való helyezése

11 © 2001 Andersen Keret- gazdálkodástól Piaci információk Tender- folyamat Előértékelés Szerződés- előkészítés Szerződés- aláírás Szállítás Raktári bevét Átvétel igazolása (Rész)számla (Rész)számla igazolása tartalmilag (Rész)számla igazolása formailag (pü. szempont) Átutalás KönyvelésMérleg Kötelezettség- vállalás felé Kontrolling felé Szállító- választás Keret- gazdálkodásnak Példa: A beszerzés folyamata

12 © 2001 Andersen A költség/haszon elemzés feltételezései

13 © 2001 Andersen Létszámcsökkenés

14 © 2001 Andersen Helyszínelemzés •A lehetséges helyszínek (17 város, melyben felsőfokú gazdasági / számviteli képzés van) •Vizsgálati szempontok –Munkaerő elérhetősége, képzettsége, költsége –Önkormányzatok hozzáállása, adókedvezmények –Topográfia (Budapesttől való távolság, közlekedés) –Irodaköltségek •Adatgyűjtés –Irodalmi források –Kérdőívek

15 © 2001 Andersen Az EKSzK létrejöttében érdekelt partnerek Kórház (Menedzsment) Szolgáltató (Andersen, partnerek, szállítók) Tulajdonos (Önkormányzat, EüM, OEP)  hatékonyabb intézeti struktúra kialakítása  gyors és releváns információ  koncentrálás a fő feladatokra  megfelelő adatszolgáltatás szinte automatikusan  naprakész keretgazdálkodás  folyamatos kontrolling, költségoptimalizálás  legkorszerűbb üzleti módszerek  “benchmarking”  azonnali információ  döntések a csőd elkerülésére  szakmai kontroll  “benchmarking” Sikeresebbek lehetünk, ha egyesítjük a szereplők számára a rendszerben rejlő előnyöket. • új, nagy piac • felhasználható innováció • hosszú távú jelenlét • piacvezető szerep Kórház (Menedzsment) Kórház (Menedzsment) Szolgáltató (Andersen, partnerek, szállítók) Szolgáltató (Andersen, partnerek, szállítók) Tulajdonos (Önkormányzat, EüM, OEP) Tulajdonos (Önkormányzat, EüM, OEP)

16 Business Process Outsourcing Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Business Process Outsourcing Az EKSzK (Egészségügyi Közös Szolgáltató Központ) megvalósításának lehetőségei és lépései Babos János Partner, Andersen Business."

Hasonló előadás


Google Hirdetések