Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ŐSZINTÉN A TÁJÉPÍTÉSZ OKTATÁSRÓL 2010. december 9. 17. 27. 47. 102. 112. Dr. Csemez Attila Tájépítészeti Kar.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ŐSZINTÉN A TÁJÉPÍTÉSZ OKTATÁSRÓL 2010. december 9. 17. 27. 47. 102. 112. Dr. Csemez Attila Tájépítészeti Kar."— Előadás másolata:

1 ŐSZINTÉN A TÁJÉPÍTÉSZ OKTATÁSRÓL 2010. december 9. 17. 27. 47. 102. 112. Dr. Csemez Attila Tájépítészeti Kar

2 TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 2

3 3 Tisztelt Jelenlévők! Kedves Hallgatóság! 1.Mit illik tudni oktatásunk legfontosabb állomásairól? 2.Milyen a jelenlegi kari felépítés? 3.Milyen a képzési szerkezet? 4.Hogyan alakult az oktatói és a hallgatói létszám? 5.Hol tudnak hallgatóink elhelyezkedni? 6.Milyen eredményesen vesznek részt a TDK-kon hallgatóink? 7.Milyen a Kar országos szintű minősítése? 8.Hogyan ítéljük meg tevékenységünket (önminősítés)? TÁJÉPÍTÉSZETI KAR

4 4

5 5 17 éve – 1992-ben – történt Mőcsényi Mihály professzor úr rektorként kellő súllyal képviselhette a Kar önállóvá válását, amelyet a kormány 1059/1992. (X. 27.) számú határozata alapján 1992. szeptember elsejével „visszamenőleg” sikerült megalapítani. 1.Mit illik tudni oktatásunk legfontosabb állomásairól?

6 TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 6 27 éve – 1982-ben – történt  A Környezetgazdálkodási és Dendrológiai Intézet megalakulása  A Táj- és Kertépítészeti Tanszék megosztásával létrejött  a Kerttervezési Tanszék és  a Tájrendezési Tanszék 1.Mit illik tudni oktatásunk legfontosabb állomásairól?

7 TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 7 47 éve – 1963-ban – történt A Földművelésügyi Minisztérium Ormos Imre professzor autoritására való tekintettel (28/1963. FM utasítás) a Kertépítészeti Szak létrehozását a Kertészeti és Szőlészeti Főiskolán engedélyezte. 1.Mit illik tudni oktatásunk legfontosabb állomásairól?

8 TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 8 102 éve – 1908-ban – történt Rerrich Béla műépítészt 1908. január 13-án nevezték ki a Magyar Királyi Kertészeti Tanintézet rendes tanárává. 1.Mit illik tudni oktatásunk legfontosabb állomásairól?

9 TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 9 112 éve – 1898-ban – történt 1898 őszi félévben oktatta először Révész István a Kerttervezés című tantárgyat az 1896/97. tanévre beiratkozott hallgatóknak a harmadik tanévben. 1.Mit illik tudni oktatásunk legfontosabb állomásairól?

10 TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 10

11 TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 11 2.Milyen a jelenlegi kari felépítés?  Kert- és Szabadtértervezési Tanszék  Kertművészeti Tanszék  Kerttechnikai és Műszaki Tanszék  Tájtervezési és Területfejlesztési Tanszék  Tájvédelmi és Tájrehabilitációs Tanszék  Településépítészeti Tanszék  Tájanalítikai Laboratórium  Dékáni Hivatal  Tanulmányi Osztály  Szarvasi Arborétum

12 TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 12

13 TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 13 3.Milyen a képzési szerkezet? BSc150 fő kapacitás  Tájrendező és kertépítő mérnök szak –Kertépítő szakirány –Tájrendező szakirány –Településüzemeltető szakirány MSc  Tájépítészeti szak60 fő kapacitás  Településmérnöki szak40 fő kapacitás PhD  Tájépítészeti és Tájökológiai Doktori Iskola20 fő kapacitás

14 TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 14 Év199319941995199619971998 Fő 109 192232 Év199920002001200220032004 Fő 3130313029 Év200520062007200820092010 Fő 283130343637 4.Hogyan alakult az oktatói és a hallgatói létszám? Oktatói létszám alakulása 1993–2010

15 TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 15 4.Hogyan alakult az oktatói és a hallgatói létszám? Oktatói létszám alakulása 1993–2010

16 TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 16 Év199319941995199619971998 Fő 144169184219256304 Év199920002001200220032004 Fő 343381405462530596 Év200520062007200820092010 Fő 630659722736737699 4.Hogyan alakult az oktatói és a hallgatói létszám? Hallgatói létszám alakulása 1993–2010

17 TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 17 4.Hogyan alakult az oktatói és a hallgatói létszám? Hallgatói létszám alakulása 1993–2010

18 TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 18 Év199319941995199619971998 Fő 81323222527 Év199920002001200220032004 Fő 262355626652 Év200520062007200820092010 Fő 5957539111596+60 4.Hogyan alakult az oktatói és a hallgatói létszám? Diplomát szerzett hallgatók létszámának alakulása 1993–2010

19 TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 19 4.Hogyan alakult az oktatói és a hallgatói létszám? Diplomát szerzett hallgatók létszámának alakulása 1993–2010

20 TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 20 Év199319941995199619971998 Fő 56812820 Év199920002001200220032004 Fő 192317111215 Év200520062007200820092010 Fő 131415222526 4.Hogyan alakult az oktatói és a hallgatói létszám? Tájépítészeti és Tájökológiai Doktori Iskola PhD hallgatók (tájépítész oldal) létszámának alakulása 1993–2010

21 TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 21 4.Hogyan alakult az oktatói és a hallgatói létszám? Tájépítészeti és Tájökológiai Doktori Iskola PhD hallgatók (tájépítész oldal) létszámának alakulása 1993–2010

22 TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 22 5.Hol tudnak hallgatóink elhelyezkedni? Rövid válasz:„bárhol” és „mindenütt” Konkrétan: tervezőirodák, önkormányzatok, kutatóintézetek (pl. MTA RKK-k), országos hatáskörű szervezetek (pl. minisztériumok), civilszervezetek (pl. WWF), tervező és/vagy kivitelező vállalkozások.

23 TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 23 Előadók száma I.II.III.KülöndíjÖsszes díjazott helyezés 2003 OTDK 11 1213 7 2004 OFKD 11 12---2 5 2005 OTDK 9 ---323 8 2006 OFKD 9 2115 9 2007 OTDK 7 2---13 5 2008 OFKD 11 2224 10 2009 OTDK 8 2---42 8 2010 OFKD 13 4215 12 6.Milyen eredményesen vesznek részt a Tudományos Diákköri Konferenciákon hallgatóink? (2003–2010)

24 TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 24 7.Milyen a Kar országos szintű minősítése? A TÁJÉPÍTÉSZETI KAR RANGSOROLÁSA a HVG Diploma 2008-2009-2010 és 2011 adatai alapján 2008200920102011 ÖSSZESÍTETT RANGSOR 82816997 ÖSSZESÍTETT HALLGATÓI RANGSOR 60805969 ÖSSZESÍTETT OKTATÓI RANGSOR 937577123 HALLGATÓI RANGSOR Középiskolai minőség 80748253 Jelentkezők száma 101 (223 fő)106 (169 fő)98. (245 fő)105. (244 fő) Jelentkezőkből bejutott 117. (46,2%)126. (68,1%)106. (38,4%)124. (38,9%) Felvettek pontátlaga 14. (137,75 pont)59. (397,1 pont)50. (410,9 pont)67. (403,3 pont) Nyelvvizsgával felvettek 20. (99%)43. (85,2%)6. (98,9%)47. (92.6%) OTDK helyezésre jutó nappali hallgatók 51. (205)63. (236)38. (119)37. (116) PhD képzés 79. (14 fő, 1 fok.)71. (15 fő, 4 fok.)79. (22 fő, 1 fok.)78. (25 fő, 1 fok.) OKTATÓI RANGSOR Egy minősített oktatóra jutó hallgató 94. (47 fő)107. (47 fő)93. (38 fő)118. (43 fő) PhD/DLA fokozatúak 118. (13 fő, 46,4%)88. (15 fő, 53,6%)80. (13 fő, 38,2%)134. (11 fő, 30,6%) Kandidátusi fokozatúak 70. (6 fő, 17,6%)97. (5 fő, 13,9%) MTA doktor 47. (3,6%)39. (3,6%)79. (2,9%)79. (2,8%)

25 TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 25 8.Hogyan ítéljük meg tevékenységünket (önminősítés)? Erősségek  A naprakész szakterületi ismereteket (saját, hazai és nemzetközi) folyamatosan átadjuk.  A szakmai szervezetekben szerzett tapasztalatok naprakész átadása.  Aktuális feladatokat adunk a hallgatóinknak.  A hallgatóságot bevonjuk a tanszéki/kari kutatómunkába.  A tantárgyak összeállítása sokszínű, interdiszciplináris.  Magas a fiatal oktatók aránya, jelentős a nyelvismeretük, jó nemzetközi kapcsolatokkal rendelkeznek.  Magas a külföldiekkel közösen készített projektek száma.  „Tervezés-orientáltan” oktatunk.

26 TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 26

27 TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 27 8.Hogyan ítéljük meg tevékenységünket (önminősítés)? Gyengeségek  Nincs minden tantárgy szakkönyvvel, jegyzettel lefedve.  Nincsen kellő idő a feladatok egyéni konzultálására.  Átfedések tapasztalhatók bizonyos tantárgyak között.  A viszonylag magas létszám miatt más jellegűvé vált az oktatás.  A BSc-sek elhelyezkedése nincs egyértelműen megoldva.  Nincs még angol nyelvű képzés.  Nem megfelelő a szakma presztizse (gyenge a lobbi).  A hallgatói önbizalom erősítésre szorul.  Nincsen öt éven belül védett PhD disszertáció.

28 TÁJÉPÍTÉSZETI KAR 28


Letölteni ppt "ŐSZINTÉN A TÁJÉPÍTÉSZ OKTATÁSRÓL 2010. december 9. 17. 27. 47. 102. 112. Dr. Csemez Attila Tájépítészeti Kar."

Hasonló előadás


Google Hirdetések