Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

The online recruitment company. Buda Diána Tanácsadó jobpilot Magyarország Kft. jobpilot The pioneer in online recruitment.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "The online recruitment company. Buda Diána Tanácsadó jobpilot Magyarország Kft. jobpilot The pioneer in online recruitment."— Előadás másolata:

1 The online recruitment company. Buda Diána Tanácsadó jobpilot Magyarország Kft. jobpilot The pioneer in online recruitment

2 . The online recruitment company. Toborzás – itthon és Európában Toborzási irányvonalak 2006-ban Cím

3 A mai nap témakörei: November 15. Toborzás – itthon és Európában Toborzási irányvonalak 2006-ban • Kik vagyunk? jobpilot - monster • Toborzási trendek • Globalitás – globális toborzás

4  Európa vezető állás- és álláskereső-forrása  18 európai jobpilot, Monster oldal + 6 partner site Európai jobpilot - Monster oldalak: Európai partner oldalak: Bulgária: Horváto.:www.mojposao.hr Észtország: Lettország: Litvánia: Szlovénia:www.SvetlaKariera.com Magunkról: a jobpilot - Monster hálózat

5  Jellemző adatok:  Egyedi látogatók: 7,2 millió (200 ezer HU) havonta  Összes CV-k száma: 7,4 millió (120 ezer HU)  Állások száma: (2.000 HU) Álláskeresői aktivitás – jobpilot.hu, Monster Europe THE MONSTER NETWORK

6

7 Monster.com - 35 országban, 18 európai országban

8 Foglalkoztatás: Európa félelmei November Az Európai Bizottság létrehozza az európai foglalkoztatás- és szociálpolitika jövőjét vizsgáló szakértői csoportot, hogy jelentést készítsen Európa jelenlegi helyzetéről és jövőjéről, ill. a jövőbeni lehetőségekről A jelentésben felvázolt jelenlegi helyzetet a köv. aggodalmak határozzák meg: félelem a - bevándorlástól - elöregedéstől Ezeknek a nyugdíjrendszerekre és a munkaerőpiacra gyakorolt kedvezőtlen hatásától.

9 Elöregedő Európa November 15. Az EU statisztikai hivatala által készített tanulmány alapján: - A 65 év feletti korosztály nagysága jelentősen nőni fog az EU-ban aranyuk a munkaképes korú lakossághoz képest: 2004: 25 % 2050: 48 % - A 80 év felettiek száma 3-szorosára (50 millió) emelkedhet. - Növekszik az EU népességének átlagéletkora: 2004-es 39 évről 2050-re 49-re emelkedhet.

10 Elöregedő Európa – születési ráta csökkenése November 15. A munkaképes lakosság várható csökkenésének másik fő oka a tartósan alacsony termékenység: A születések száma 2004-ben 4,6 millió re 4 millió alá csökken. A népességnövekedés megáll. A demográfiai folyamatok nem mutatnak egy irányba az unión belül. 25 tagállamból 12-ben népességnövekedés (Franciaország, Írország, Ciprus, stb.), míg a keleti és balti államokban jelentős népességfogyás várható.

11 Magyarországi adatok November 15. Magyarországon is a népesség fogyása figyelhető meg ben 10,117 millió volt a népesség száma, 2050-re 8,915 milliós lélekszámot várnak. A gazdaságilag aktív korúak száma 1,5 millióval apadhat (ez 58% a korábbi 68 %-hoz képest). A 65 év felettiek száma 28 %-ra nőhet, ami arány a 2004-es közel duplája.

12 Megoldás a félelmekre November 15. A gazdaságilag aktív népesség számának fenntartása vagy növelése érdekében Európának az alábbiak kombinációjára van szüksége: • Gyermekvállalás ösztönzése. • Nők munkavállalásának ösztönzése. • Nyugdíjkorhatár elérése után részidőben munkát vállalók számának növelése. • Élethosszig való tanulás. Egy másik megoldást a bevándorlás jelentheti. Egy kb. milliós bevándorlási hullám jelentősen növelheti a munkaképes korú lakosság arányát, így pozitív hatást gyakorolhat a gazdaságra.

13 Munkaerő-mobilitás az EU-ban November 15. Ma az európaiaknak csak 1,5 %-a él és dolgozik a saját országán kívül. Ez hiányszakmák kialakulásával, munkanélküliséggel és egyéb hátrányokkal jár. Magyarországon a külföldön munkát vállalók aránya 1-2 %, ugyanakkor az ingázók száma sem jelentős. A következő években hazánknak is szüksége lesz munkaerő- importra, a hiányzó szakemberek pótlására. A munkaerő mozgásában a jobpilot – Monster hálózat, mint a világ egyetlen globális online karrierhálózata meghatárózó szerepet kíván betölteni.

14  A Frankfurti Egyetemmel és a Financial Times Deutschlanddal közösen készítünk egy empirikus felmérést évente a Top német nagyvállalat és középvállalat körében.  Ez lehetőséget biztosít a legfontosabb indikátorok analízisére egy adott periódusban. Toborzási trendek 2006

15 •Toborzási nehézségek, szakemberhiány Legnagyobb a munkaerőhiány az alábbi szakmákban - Ma vs 2010 Toborzási trendek 9,5% 24,0% 23,7% 38,5% 40,6% 47,1% 19,4% 39,2% 40,1% 50,3% 55,7% 64,0% 0,0%10,0%20,0%30,0%40,0%50,0%60,0%70,0% Jogászok Természettudományi ágak Szakmunkások Kereskedelmi szakemberek Közgazdászok Mérnökök

16 •Internet vs. Print (szakterületenként) A legfontosabb toborzási csatornák 2006-ban Toborzási trendek 30,1% 31,0% 33,3% 27,6% 29,7% 29,1% 37,2% 27,6% 31,2% 28,5% 33,3% 49,6% 19,5% 18,6% 22,0% 30,6% 10,3% 28,0% 6,3% 32,0% 29,1% 28,0% 5,5% 31,6% 30,8% 5,5% 29,3% 16,8% 29,6% 27,0% 0,0% 10,0% 20,0% 30,0% 40,0% 50,0% 60,0% Céges weboldalÁllásoldalPrint média HR Beszerzés,Értékesítés Marketing és PR Pénzügy, számvitel Jog, közigazgatás Természettudomány Műszaki terület IT és Telekommunikáció Top menedzsment Logisztika

17 •Internet vs. Print (szakterületenként) A legfontosabb toborzási csatornák 5 év múlva Toborzási trendek 35,4% 33,0% 37,5% 40,3% 32,0% 33,0% 32,2% 5,0% 41,3% 33,6% 37,1% 37,7% 49,6% 7,4% 8,7% 11,9% 11,5% 10,1% 15,8% 16,8% 18,6% 16,0% 7,0% 31,1% 37,8% 35,3% 33,6% 33,3% 37,0% 4,1% 0,0% 10,0% 20,0% 30,0% 40,0% 50,0% 60,0% HR Beszerzés Értékesítés Marketing és PR Pénzügy, számvitel Jog, közigazgatás Természettudomány Műszaki terület IT és Telekommunikáció Top menedzsment Céges weboldalNetes állásoldalPrint

18 Az első számú toborzási csatornák 5 éven belül Vállalati honlapOnline állásoldalak Online csatornák:

19 •Céges weboldalak, Állásoldalak, Print: volumen Meghirdetett pozíciók csatornák szerint •Mindkét internetes csatorna hozzájárul a cégek cégek HR marketing pozíciójának megszilárdításához. •Az internetes állásoldalak növekednek, a nyomtatott média folyamatosan csökken. Toborzási trendek

20 •Weboldalak, Állásoldalak, Print: felvettek aránya •Éves összehasonlításban stabil arányok •A nagyvállalatok az üres álláshelyek 58%-át Interneten át töltik be Toborzási trendek

21 •Mire használják a cégek az állásoldalakat •Minden második cég használja a állásoldalak CV adatbázisait akár közvetlenül, akár indirekt módon •A toborzásmenedzsmentet és a jelölt előválogatást tervezik leginkább a cégek a jövőben használni 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% Tervezi Jelenleg is Álláshirdetés- feladás Bannerek, linkek CV-adat- bázisok keresése saját alkalmazottal CégbemutatóToborzás- menedzs. Automatikus szűrések CV-adatbázisok keresése állásportálok segítségével 92% 3% 70% 5% 37% 4% 32% 7% 36% 1% 22% 9% 16% 3% Toborzási trendek

22 Mire használják a cégek a jobboardokat: Álláshirdetés Standard hirdetés Egyedi hirdetés

23 Cégbemutató

24 Banner, linkek, HR marketing

25 Toborzásmenedzsment

26 CV adatbázisok

27 Automatikus szűrések, űrlapok

28 •Az elektronikus pályázás időbeli változása •Az elektronikus pályázáson belül az űrlap-alapú pályázatok jelentős, 11%-os növekedése következett be 3 év alatt. 51,4% értékre nőtt az érték. •Az elektronikus pályázás terén teljes változás következik be. Az arányok 8 év alatt megfordulnak az kárára és az online űrlapok javára. Pályázás en vagy online űrlapon?

29 Végezetül…

30 . The online recruitment company. Köszönjük figyelmüket! Kösz önjü k


Letölteni ppt "The online recruitment company. Buda Diána Tanácsadó jobpilot Magyarország Kft. jobpilot The pioneer in online recruitment."

Hasonló előadás


Google Hirdetések