Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Nemzetközi Konferencia A Hulladékká Vált Gépjárművekről Budapest, 2007. november 6. Egy szárazra fektető beruházásának és kétéves működésének tapasztalatai.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Nemzetközi Konferencia A Hulladékká Vált Gépjárművekről Budapest, 2007. november 6. Egy szárazra fektető beruházásának és kétéves működésének tapasztalatai."— Előadás másolata:

1 Nemzetközi Konferencia A Hulladékká Vált Gépjárművekről Budapest, 2007. november 6. Egy szárazra fektető beruházásának és kétéves működésének tapasztalatai Hajnal János, kereskedelmi igazgató ( Fe-Ferrum Kft )

2 FE-FERRUM Kereskedelmi és Szolgáltató Kft ALAPÍTÁS: 1994 FŐ TEVÉKENYSÉGEK: - Vas-és acélhulladék begyűjtés és előkészítés - Színesfém- és elektronikai hulladék begyűjtés és előkészítés - Akkumulátor hulladék begyűjtés - Forgalomból kikerült gépjárművek begyűjtése, bontása és hasznosítása FORGALOM: 45-50 et/év vas-és acélhulladék 3 et/év színesfém-, elektronikai- és akkumulátor hulladék PÉNZÜGYI FORGALOM:~ 2,5 Mrd Ft/év BEGYŰJTÉS RENDSZERE: - Univerzális járműpark (multiliftes, önrakodós, billenthető konténeres stb. - 1-30 m³-es konténer rendszer - Hídmérlegek, daruk FELDOLGOZÁSI TECHNOLÓGIÁK: - Ollózás, bálázás - Öntvénytörés - Méret szerinti osztályozás (rosta) - Láng- és hidegvágás MINŐSÉGÜGY:ISO 9001 és ISO 14001

3 Fe-ferrum gépkocsi szárazra fektető beruházás engedélyeztetésének kronológiája és… kálváriája 2003. szept. Fejlesztési tervek: autóbontó 2004. márc. 1250 db/év kap. bontó létesítési és engedélyeztetési előkészületei Pályáztatás! 2004. aug. GVOP pályázat határidő és a pályázatunk beadása előtt lezárva! 2004. szept. KÖVICE pályázat: „ Környezetbarát komplex gépkocsi bontó- és hasznosító üzem létesítése.” 2004. szept. X.Ker Önk. polgármesterének támogató levele a pályázathoz: (...illeszkedik a kerület középtávú környezetvédelmi elképzeléseihez) 2004. szept. Telepengedély igény a TEÁOR 90.02. Hulladékgyűjtés, -kezelésre (10 éve rendelkeztünk 37.10 Fém visszanyerése hulladékból, és 37.20 Nem fém visszanyerése hulladékból tevékenységekkel) 2004. nov. TEÁOR 90.02 rendben 2004. dec. Fővárosi Közlekedési Felügyeletnél az autóbontói nyilvántartásba vétel kezdeményezése

4 Fe-ferrum gépkocsi szárazra fektető beruházás engedélyeztetésének kronológiája és… kálváriája 2005. jan. Fővárosi Közlekedési Felügyelettől hiánypótlás: nincs TEÁOR 50.20 Gépjárműjavítás-ra engedélyünk 2005. jan. Telepengedély igény a TEÁOR 50.20 Gépjárműjavítás-ra (látszólag formai, a környezetvédelmi hatóság így is jár el…) 2005. febr. Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium honlapján: 13 M Ft vissza nem térítendő támogatást nyertünk 2005. márc. Többször sürgetik a támogatói szerződéskötést 2005. ápr. Önkormányzat az 50.20.tevékenységre a telepengedély megadását elutasította! Indoklás: környezetkárosító hatások… 2005. ápr. Fellebbezés a Fővárosi Közigazgatási Hivatalnál 2005. máj. Főv. Közigazgatási Hivatal megsemmisítette az elsőfokú határozatot 2005. jún. Újabb, eljárás nélkül telepengedély az 50.20.tevékenységre 2005. júl. Főv. Közlekedési Felügyelet feljogosít az autóbontási tevékenységre (01-5849/1B) 2005. okt. Többszöri reklamációnk eredményeként végre a FKF honlapján!

5 Beruházási és piaci előkészületek • Engedélyeztetési tortúra hatása • Információk: a CAR-REC farvizén, a Fegroup Invest alvállalkozójaként • Az ajánlott kompakt szárazrafektető technológiák drágák Fétisizálva a szárazra fektetés „tudománya” • Egyedi kialakítású feldolgozósor: 1250 db kocsi/év bontása 3 éves megtérülést ígért • Gépkocsi hozzáférés ► teljes piaci bizonytalanság Regisztráció hiányában hátrányos helyzet a piaci tárgyalásokon • Elnyert KÖVICE pályázat: 5 év monitoring ► Fe-ferrum nem vállalta fel a 13 M Ft-os vissza nem térítendő támogatást Megvalósítás: önerőből! Korábbi kapcsolatoktól függetlenítve: új piaci stratégia

6 A beruházás bemutatása és tapasztalatai ÉPÍTÉSZET (22 M Ft): ♦ 1800 m² térbeton, csapadékvíz összefolyókkal, és tisztító rendszerrel ♦ meglévő gépkocsi szerelő műhely felújítás Tapasztalatok: ♦ Túl szigorú építési előírások (beton tömeg) ♦ Gyakorlat nem igazolja a csapadékvíz tisztító rendszer szükségességét GÉPÉSZET (20 M Ft): ♦ gépszállító ► GarAgent Kft : ♦ 3 típusú zárt rendszerű folyadék lefejtő rendszer (10+1 lefejtőpont) ♦ csápos emelő (akna fölött) ♦ gumiabroncs lefejtő Tapasztalatok: ♦ Felesleges túlgépesítés ♦ Egyszerűbb eszközökkel gyorsabb a bontás (nem visszaépíthető alkatrészek kiszerelése a cél) Szárazra fektetést követő feldolgozás: váltó és motor kiemelést követően ollózás vagy bálázás - értékesítés shredderre

7

8 Gépkocsi tároló térbeton… … egy kicsit szellős…

9

10

11

12

13 Gépkocsi források és tapasztalatok: • korábbi és meglévő hulladékos kapcsolatok (11 db) • lakosság (PR) (458 db) - vártnál kevesebb veszélyes hulladék (üzemanyag, motorolaj alig, akku sokszor hiányzik, stb.) - bizonyos alkatrészeket visszakérnek - „gyanús autók” – nincs alvázszám, vagy dokumentum • gépkocsi kereskedések – szervizek (7 db) • autó begyűjtésre szakosodott, bontási engedéllyel nem rendelkező cégek (323 db) • közterületen elhagyott gépkocsik (215 db – 23 vissza) - szerződéses kapcsolat 4 kerülettel – ahány kerület annyi rendszer (kezelői elvárások, pályáztatás, stb.) - romló morális viszonyok 2005-2006 : 10 járműből 7 a találat 2007: 10 járműből 3 a találat Eddig összesen begyűjtött gépkocsi 1014 db Piaci körülmények és a beszerzés tapasztalatai

14 Üzemeltetés közbeni anomáliák • Lakossági tájékozatlanság és szkepticizmus • Bontási engedély nélküli begyűjtők aktivitása: ellenfelek és partnerek • Közterületi kocsik hűlt helye • www.kff.hu : 11 fővárosi regisztrált bontó (5 Kőbányán) 3 km körben ennek többszöröse találhatówww.kff.hu • Okmányirodáknál regisztrálatlan cégek reklámai • Okmányirodák bontási – átvételi igazolás értelmezése? • Hatóságok a regisztrált bontókkal „foglalkoznak” : 1/ Környezetvédelmi hatóság késik a kezelési engedély kiadással ► Közlekedésfelügyelet letiltotta a gépkocsi átvételt (léteznek nem bontó átvevők is) 2/ Környezetvédelmi hatóság kezelési engedély megújításánál előrejelzés és indoklás nélkül csökkentette az éves kontingenst ► Környezetvédelmi tevékenységet végzünk vagy környezetet terhelünk? Jelenleg nincs mit bontani!!!

15 Összefoglalva, a hulladékra bontó szemszögéből 1/ A bontási tevékenység minden szempontból agyon szabályozva! 2/ A gépkocsi leadás – forgalomból történő kivonás előírásai tele kiskapukkal ! 3/ Óvatosságunk a vissza nem térítendő támogatással sajnos beigazolódott.

16 „Szárazra fektetve” Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Nemzetközi Konferencia A Hulladékká Vált Gépjárművekről Budapest, 2007. november 6. Egy szárazra fektető beruházásának és kétéves működésének tapasztalatai."

Hasonló előadás


Google Hirdetések