Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Finommotorikus mozgás fejlesztése origamival a betűtanítás időszakában Készítette: Borosné Ring Mária, Lisztmajerné Fritz Mariann.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Finommotorikus mozgás fejlesztése origamival a betűtanítás időszakában Készítette: Borosné Ring Mária, Lisztmajerné Fritz Mariann."— Előadás másolata:

1 Finommotorikus mozgás fejlesztése origamival a betűtanítás időszakában Készítette: Borosné Ring Mária, Lisztmajerné Fritz Mariann

2 II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola Paks

3  1979 Gyermekek éve  II. Számú Általános Iskola  Móra Ferenc Általános Iskola  2004 II. Számú Általános Iskola  2005 II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola  2007 II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola Iskolatörténet, iskolaszervezet Dunakömlődi Ált. Isk. Móra Ferenc Ált. Isk. Herman Ottó Ált. Isk. II. Rákóczi F.Á.I. Németkéri Tagiskola II. Rákóczi F.Á.I. Pusztahencsei Tagiskola

4 Belső továbbképzéseink  Konfliktuskezelés  Differenciált oktatás  Projektpedagógia  Szabadidő-szervezés  Kooperatív tanulásszervezés  Tanulásmódszertan  Számítástechnikai ismeretek  IKT eszközök, interaktív tananyagok  Német nyelv

5 Területi továbbképzéseink  Műszaki Kiadó felkérésére  2. osztályban az OK! könyv bemutatása irodalomórán  3. osztályban interaktív nyelvtanóra a Forrás könyvek felhasználásával  az OK! könyv (Irodalmi kincsestár 2) felhasználói alkalmazása, gyakorlati praktikák

6 Kistérségi pont  Az interaktív tábla mint eszköz az angol nyelv tanításában

7  A játék szerepe az angol nyelv tanításában

8  Kooperatív tanulásszervezés a magyartanításban a felső tagozaton

9  Gyakorlatok a szövegértési kompetenciák fejlesztésére (kooperatív technikák)

10 Referencia intézmény TÁMOP /08/A/2 Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás  Kiváló előminősítés  3 minősített „Jó gyakorlat”

11 „ Jó gyakorlataink” Három jó gyakorlatunkat kínáljuk az érdeklődő iskoláknak:  Cseresznyécske meséje - Mesetúra első osztályosoknak enyi_innovacio/jogyakorlat_print_show/jo Id/4450/ edu

12  Olvasási kompetencia fejlesztése gyorsolvasási feladatokkal matematika- és környezetismeret órák keretében enyi_innovacio/jogyakorlat_print_show/jo Id/4310/ edu

13  Finommotorikus mozgás fejlesztése origamival a betűtanítás időszakában yi_innovacio/jogyakorlat_print_show/joId/ 4308/ edu

14 Íráselőkészítés  A finommozgások, az írást lehetővé tevő manualitás, hosszú biológiai érési folyamat útján fejlődnek ki, de korántsem fejeződik be az iskoláskor kezdetére.  Az írást lehetővé tevő vizuo-motorikus koordináció fejlődése 3 éves kortól a nyolcadik életévig tart, optimális működése csak ez után biztosított.

15 Az írástanulás intenzív kezdőszakasszal indul, melynek során :  a nagymozgásokat,  a testséma kialakítását,  az egyensúly fejlesztését,  a dominancia és a lateralitás erősítését  a szem-kéz koordinációt oldják meg mozgásos szinten. Ekkor kell készséggé alakítani :  a ceruzafogást,  a vonalrendszerben való eligazodást,  a formamegismerést és - felismerést.

16 A kisiskolások is szívesen végeznek az írásbeli munkák megkezdése előtt játékos kéz- és ujjtornát. Álljon itt példának egy rövidebb mondóka: Nyisd a kezed, zárd ökölbe, forgasd a csuklód körbe, körbe. Tapsolj kettőt, csapj a térdre, engedd a kezed le a mélybe.

17 Játékos gyakorlatok  Gyöngyfűzés  Vázolás, rajzolás homokba, búzadarába  Íráselemek  elkészítése drótból, fonalból  kirakása lencsével, sárgaborsóval, babbal  megformázása testmozdulattal  vonalának végigjárása  Origami

18 Miért az origami? Mert fejleszti :  a gyerekek finommotorikus és vizuo-motorikus koordinációját,  térérzékelését,  fel-le, jobbra-balra irányokat. Pontosságra, precizitásra, kitartásra és türelemre készteti a gyerekeket. A modellek elkészítése során :  a gyerekek szabályokat és lépéseket sajátítanak el,  ok-okozati összefüggéseket tapasztalnak meg,  gyorsan sikerélményhez jutnak. Egy olyan izgalmas, komplex tevékenységi forma:  mely közben megfigyelhetjük a gyerekek tanulási tevékenységét,  elősegíti a kisdiákok belső, személyes harmóniájának alakulását,  mások iránti toleranciájának, beilleszkedési képességének fejlődését. A finommotorikus mozgás fejlesztésén túl a tanulók esztétikai érzéke és a kreativitása is fejlődik.

19 Hogyan indult?  Felfedezése 25 évvel ezelőtt a Szórakaténusz Játszóház és Múzeumban  Magyar Origami Kör tagság  Felhasználása technikaórákon, napköziben kézműves tevékenység és szabadidő során  Hobby a tanítás szolgáltában

20 Fejlesztés folyamata  Betűkhöz hajtogattunk origami kiadványokban fellelhető modelleket,  füzetbe ragasztott hajtogatások köré háttér rajzolása,  később már megjelent a betű – rajzzal kiegészíthették,  munkafüzet a gyerekeknek,  olyan saját modellek tervezése, melyek könnyen, gyorsan elkészíthetőek, s figyelembe veszik a gyerekek életkorát is,  tanítói segédkönyv elkészítése.

21 Munkafüzet felépítése A munkafüzet 3 részből áll:  egy ablak, a hajtogatás nevével,  a tanult betűk nagy és kicsi alakja szürkén nyomtatva,  szóoszlopok és a mondókák.

22 Tanítói segédkönyv felépítése  Tartalmazza :  a diagramoknál használt jelölések magyarázatát;  a modellek elkészítésének fázisrajzait (diagramját);  az elkészítendő munkadarab fényképét;  a gyerekek munkafüzetében megtalálható szóanyagot és mondókákat;  megtalálható minden oldal alján egy zseb, amely azt a célt szolgálja, hogy ide lehet elhelyezni a tanító által elkészített modelleket, melyek így bármikor újra bemutathatók.

23 A taneszközök használata az írás előkészítése és a betűtanítás során

24 Még a felnőtteknek is sikerül….

25

26 Iskolánk elérhetőségei: Telefon: / Honlap: rakoczi.paks.hu

27 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Finommotorikus mozgás fejlesztése origamival a betűtanítás időszakában Készítette: Borosné Ring Mária, Lisztmajerné Fritz Mariann."

Hasonló előadás


Google Hirdetések