Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

EQUAL projektbemutató: Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban 2007. szeptember 4 -5. Budapest Készítette: Farkas Erika fejlesztési vezető.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "EQUAL projektbemutató: Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban 2007. szeptember 4 -5. Budapest Készítette: Farkas Erika fejlesztési vezető."— Előadás másolata:

1 EQUAL projektbemutató: Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban szeptember Budapest Készítette: Farkas Erika fejlesztési vezető

2 Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Otthon Szolgáltatások Időtartama: ( 12+5 hónap) Helyszíne: Szombathely és kistérsége ( 40 település) Időbeosztása: hétköznap óra között

3 Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Kik nyújtották az Otthon Szolgáltatásokat? 20 fő képzett Otthon Szolgáltató Kiválasztási szempontok, foglalkoztatási feltételek Csoportjellemzők: életkor, iskolai végzettség, élet és munkatapasztalat, lakóhely stb.

4 Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Otthon Szolgáltatások típusai  Idősek /betegek otthoni segítése  Gyermekfelügyelet  Tanulássegítés  Háztartási/házkörüli munkák

5 Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Otthon Szolgáltatások I. Idősek /betegek otthoni segítése  Tevékenységek: felügyelet, társalgás, felolvasás, séta ügyintézés: orvoshoz, gyógyszertárba, bevásárolni, temetőbe bankba, postára kísérés stb. étkezés: melegítés, tálalás, ebédért menni személyi higiénia biztosítása: fürdetés, lemosdatás, hajmosás stb.  Igénylők száma: összes igény 40%-a  Igényelt óraszám/gyakoriság: átlag napi 4-6 óra

6 Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Otthon Szolgáltatások II. Gyermekfelügyelet/tanulássegítés  Tevékenységek: felügyelet (igénylőnél, szolgáltatónál) intézménybe (iskola, óvoda) kísérés, elhozatal szabadidő szervezés (kreatív foglalkozás, sport, játék) tanulássegítés  Igénylők száma: összes igény 40%-a  Igényelt óraszám/ gyakoriság: szolgáltatási tevékenységtől függően

7 Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Otthon Szolgáltatások III. Háztartási/házkörüli munka  Tevékenységek: porszívózás, felmosás, portörlés, ajtó, ablak tisztítás, bútorápolás, szőnyegtisztítás, vasalás, konyha- vizesblokk takarítás bevásárlás, ügyintézés kerti munkák, házkörüli munkák  Igénylők száma: összes igény 20%-a  Igényelt óraszám/gyakoriság: hetente/kéthetente 4-6 óra

8 Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Otthon Szolgáltatások igénylői Igények száma: 110 Összesen ember életére volt hatással a program  Idős/beteg felügyelet: idősek/betegek, egyedülállók, családjuktól távol élők, dolgozó családtagokkal élők stb.  Gyermekfelügyelet: több műszakban dolgozók, ingázók, gyakori túlórákat teljesítők, korán - későn munkát kezdők rugalmas beosztásban dolgozók, állást keresők, GYES-en lévő képzésben résztvevők  Háztartási/házkörüli munka: több gyermeket nevelők, idős egyedülállók, gyakori kiküldetést teljesítők

9 Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Otthon Szolgáltatások igénylése  Telefonos/személyes érdeklődés  Személyes interjú ( igények/szükségletek felmérése)  Igénylő adatlap (mit, hol, mikor), Szolgáltatási Szerződés (jogok, kötelezettségek rögzítése)  Igénylői adminisztráció: szolgáltatói jelenléti ívek, értékelő visszajelzők  Folyamatos kapcsolattartás a szolgáltatások során

10 Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban „Otthon Szolgáltatások az igénylők szemével” Riport január Interjúk célja: igénylői kör elemzése, szolgáltatói rendszer létjogosultságának vizsgálata, 1 éves szolgáltatási tapasztalatok összegyűjtése, további működési lehetőségek Riportok száma: az igénylők 1/3-val készült feltáró beszélgetés Igénylők kiválasztása: különböző szolgáltatás típusok, tartós igénybevevők

11 Interjúkérdések I. Hol hallott, rólunk, milyen úton jutott el hozzánk? Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban

12 Interjúkérdések II. Mi volt, milyen volt a benyomása a szervezetről a programról? Előforduló válaszok:  „hitetlenség” az ingyenesség miatt (20.8%)  kicsi félelem ( szeretteit idegenre bízni) (16.6%)  nem volt kétség/félelem (37.5%)  rugalmasság, mobilitás (4.2%)  szervezetünk munkahely teremtő, szolgáltatói tevékenysége miatti pozitív érzés (8.3%)  meglepetés (4.2%)  egyéb (8.4%) Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban

13 Interjúkérdések III. Megvalósult a cél, amiért felkeresett minket? Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban

14 Interjúkérdések IV. Mi volt a legpozitívabb élménye a szervezet vagy az Otthon Szolgáltatók részéről? Előforduló válaszok:  többet kapott( segítség jellege, időtartama) mint remélte (33.3%)  rögtön kialakuló személyes szimpátia, elfogadás (33.3.%)  bizalmat keltő szolgáltató (4.2%)  eredményes, hatékony munkavégzés( 12.5%)  „észrevétlen” beilleszkedése a család mindennapjaiba (12.5%)  érzelmi, időbeli felszabadultság (4.2%)

15 Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Interjúkérdések V. Előfordult olyan esemény amit az Otthon Szolgáltatók nélkül nem tudott volna megoldani? Előforduló válaszok:  szolgáltatás nélkül kiesett volna a munkából ( 37.5%)  képzésen nem tudott volna részt venni( 12.5%)  nem tudta volna megfizetni, mástól nem is kapott volna segítséget ( 20.8%)  nehezen és csak részben tudta volna megoldani (29.2%)

16 Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Interjú kérdések VI. Ha már nem működik programunk, előreláthatólag milyen módon tudja megoldani a feladatokat? Kinek a segítségére számíthat? Lesz-e megoldatlan részfeladat? Előforduló válaszok:  előreláthatólag egyáltalán nem tudja megoldani( 29.2%)  nagyon nehezen ( 45.8%)  nagy anyagi áldozatok árán ( 25%)

17 Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Interjúkérdések VII. Ha a továbbiakban nem térítés nélkül juthatna ilyen szolgáltatásokhoz igénybe tudná-e venni azokat?

18 Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Interjúkérdések VIII. Mennyi az összeg amit fizetni tudna/akarna havonta a szolgáltatásokért?

19 Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Interjúkérdések IX. Mit tudna még elképzelni egy ilyen szolgáltató központ tevékenységei között? Előforduló válaszok:  jelenlegi kínálat megfelelő ( 62.5%)  szolgáltatás kiterjeszthető lenne: hétvégi, éjszakai szolgáltatásra, fejlesztő foglalkozásra: idősek/betegek, gyermekek esetében (37.5%)

20 Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Interjúkérdések X. Családján belül –becsülten- hány főt érintett a szolgáltatásunk igénybevétele? A megkérdezett 30 családból 132 főt érintett közvetlenül a szolgáltatások igénybevétele – az igénylői szám 4.5 szeres haszonélvezői kört takar. A több mint 100 igénylőnél ez érintettet jelent.

21 Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban „Otthon Szolgáltatások Szolgáltatóink szemével” Kérdőíves felmérés április Melyik szolgáltatás típust érezted leginkább megterhelőnek?

22 Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban „Otthon Szolgáltatások Szolgáltatóink szemével” Kérdőíves felmérés 2007.április Mi tetszett leginkább munkádban, mik voltak a pozitív elemek? Előforduló válaszok:  igénylőink pozitív visszajelzése  emberekkel való kapcsolatok  segíteni valakin, örömöt okozni, hasznosnak lenni

23 Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban „Otthon Szolgáltatások Szolgáltatóink szemével” Kérdőíves felmérés 2007.április Stresszesnek érezted ezt a munkát?

24 Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban „Otthon Szolgáltatások Szolgáltatóink szemével” Kérdőíves felmérés 2007.április Mitől féltél leginkább a munkavégzés során? Előforduló válaszok:  baj, baleset történik szolgáltatásnyújtás során  feszített időbeosztástól  beilleszkedéstől új ügyfélnél  nehezebben kezelhető igénylőtől  „nem felelek meg az elvárásoknak”

25 Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban „ Otthon Szolgáltatások Szolgáltatóink szemével” Kérdőíves felmérés április Elismerték munkádat a környezetedben élők? Előforduló válaszok: Minden munkatárs munkáját elismerte környezete. „Embereken segíteni jó dolog: aki ezzel foglalkozik, megbecsülést vált ki a többiekből” „Akin segítek úgy érzi, „egy darabot „ kapott belőlem.”

26 Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban „Otthon Szolgáltatások Szolgáltatóink szemével” Kérdőíves felmérés április Vállalnál –e a jövőben ilyen jellegű munkát?

27 Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban „Otthon Szolgáltatások Szolgáltatóink szemével” Kérdőíves felmérés április Ha lehetőséged adódna, indítanál-e vállalkozást e szolgáltatások területén?

28 Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban „Otthon Szolgáltatások Szolgáltatóink szemével” Kérdőíves felmérés 2007.április Milyen munkakörben akarsz dolgozni a jövőben, a program befejezése után? Előforduló válaszok:  szociális területen : gyerekekkel, idősekkel, betegekkel foglalkozni (72.7%)  még nem tudja (23.7%)

29 Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Otthon Szolgáltatások a szervezetünk életében  sikerek  nehézségek  gyakorlati tapasztalatok

30 Köszönjük a figyelmét, számítunk támogatására! West Hungary Humán Szolgáltató Kht Szombathely, ISIS Center, Rákóczi F. u. 1. Várjuk érdeklődését, jelentkezését! Telefon: 94/ Fax: 94/ Honlapunk:


Letölteni ppt "EQUAL projektbemutató: Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban 2007. szeptember 4 -5. Budapest Készítette: Farkas Erika fejlesztési vezető."

Hasonló előadás


Google Hirdetések