Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaNándor Mezei Megváltozta több, mint 9 éve
1
EQUAL projektbemutató: Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban 2007. szeptember 4 -5. Budapest Készítette: Farkas Erika fejlesztési vezető
2
Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Otthon Szolgáltatások Időtartama: 2006.01.08.-2007.06.08. ( 12+5 hónap) Helyszíne: Szombathely és kistérsége ( 40 település) Időbeosztása: hétköznap 6.00-18.00 óra között
3
Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Kik nyújtották az Otthon Szolgáltatásokat? 20 fő képzett Otthon Szolgáltató Kiválasztási szempontok, foglalkoztatási feltételek Csoportjellemzők: életkor, iskolai végzettség, élet és munkatapasztalat, lakóhely stb.
4
Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Otthon Szolgáltatások típusai Idősek /betegek otthoni segítése Gyermekfelügyelet Tanulássegítés Háztartási/házkörüli munkák
5
Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Otthon Szolgáltatások I. Idősek /betegek otthoni segítése Tevékenységek: felügyelet, társalgás, felolvasás, séta ügyintézés: orvoshoz, gyógyszertárba, bevásárolni, temetőbe bankba, postára kísérés stb. étkezés: melegítés, tálalás, ebédért menni személyi higiénia biztosítása: fürdetés, lemosdatás, hajmosás stb. Igénylők száma: összes igény 40%-a Igényelt óraszám/gyakoriság: átlag napi 4-6 óra
6
Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Otthon Szolgáltatások II. Gyermekfelügyelet/tanulássegítés Tevékenységek: felügyelet (igénylőnél, szolgáltatónál) intézménybe (iskola, óvoda) kísérés, elhozatal szabadidő szervezés (kreatív foglalkozás, sport, játék) tanulássegítés Igénylők száma: összes igény 40%-a Igényelt óraszám/ gyakoriság: szolgáltatási tevékenységtől függően
7
Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Otthon Szolgáltatások III. Háztartási/házkörüli munka Tevékenységek: porszívózás, felmosás, portörlés, ajtó, ablak tisztítás, bútorápolás, szőnyegtisztítás, vasalás, konyha- vizesblokk takarítás bevásárlás, ügyintézés kerti munkák, házkörüli munkák Igénylők száma: összes igény 20%-a Igényelt óraszám/gyakoriság: hetente/kéthetente 4-6 óra
8
Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Otthon Szolgáltatások igénylői Igények száma: 110 Összesen 400-500 ember életére volt hatással a program Idős/beteg felügyelet: idősek/betegek, egyedülállók, családjuktól távol élők, dolgozó családtagokkal élők stb. Gyermekfelügyelet: több műszakban dolgozók, ingázók, gyakori túlórákat teljesítők, korán - későn munkát kezdők rugalmas beosztásban dolgozók, állást keresők, GYES-en lévő képzésben résztvevők Háztartási/házkörüli munka: több gyermeket nevelők, idős egyedülállók, gyakori kiküldetést teljesítők
9
Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Otthon Szolgáltatások igénylése Telefonos/személyes érdeklődés Személyes interjú ( igények/szükségletek felmérése) Igénylő adatlap (mit, hol, mikor), Szolgáltatási Szerződés (jogok, kötelezettségek rögzítése) Igénylői adminisztráció: szolgáltatói jelenléti ívek, értékelő visszajelzők Folyamatos kapcsolattartás a szolgáltatások során
10
Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban „Otthon Szolgáltatások az igénylők szemével” Riport 2007. január Interjúk célja: igénylői kör elemzése, szolgáltatói rendszer létjogosultságának vizsgálata, 1 éves szolgáltatási tapasztalatok összegyűjtése, további működési lehetőségek Riportok száma: az igénylők 1/3-val készült feltáró beszélgetés Igénylők kiválasztása: különböző szolgáltatás típusok, tartós igénybevevők
11
Interjúkérdések I. Hol hallott, rólunk, milyen úton jutott el hozzánk? Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban
12
Interjúkérdések II. Mi volt, milyen volt a benyomása a szervezetről a programról? Előforduló válaszok: „hitetlenség” az ingyenesség miatt (20.8%) kicsi félelem ( szeretteit idegenre bízni) (16.6%) nem volt kétség/félelem (37.5%) rugalmasság, mobilitás (4.2%) szervezetünk munkahely teremtő, szolgáltatói tevékenysége miatti pozitív érzés (8.3%) meglepetés (4.2%) egyéb (8.4%) Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban
13
Interjúkérdések III. Megvalósult a cél, amiért felkeresett minket? Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban
14
Interjúkérdések IV. Mi volt a legpozitívabb élménye a szervezet vagy az Otthon Szolgáltatók részéről? Előforduló válaszok: többet kapott( segítség jellege, időtartama) mint remélte (33.3%) rögtön kialakuló személyes szimpátia, elfogadás (33.3.%) bizalmat keltő szolgáltató (4.2%) eredményes, hatékony munkavégzés( 12.5%) „észrevétlen” beilleszkedése a család mindennapjaiba (12.5%) érzelmi, időbeli felszabadultság (4.2%)
15
Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Interjúkérdések V. Előfordult olyan esemény amit az Otthon Szolgáltatók nélkül nem tudott volna megoldani? Előforduló válaszok: szolgáltatás nélkül kiesett volna a munkából ( 37.5%) képzésen nem tudott volna részt venni( 12.5%) nem tudta volna megfizetni, mástól nem is kapott volna segítséget ( 20.8%) nehezen és csak részben tudta volna megoldani (29.2%)
16
Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Interjú kérdések VI. Ha már nem működik programunk, előreláthatólag milyen módon tudja megoldani a feladatokat? Kinek a segítségére számíthat? Lesz-e megoldatlan részfeladat? Előforduló válaszok: előreláthatólag egyáltalán nem tudja megoldani( 29.2%) nagyon nehezen ( 45.8%) nagy anyagi áldozatok árán ( 25%)
17
Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Interjúkérdések VII. Ha a továbbiakban nem térítés nélkül juthatna ilyen szolgáltatásokhoz igénybe tudná-e venni azokat?
18
Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Interjúkérdések VIII. Mennyi az összeg amit fizetni tudna/akarna havonta a szolgáltatásokért?
19
Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Interjúkérdések IX. Mit tudna még elképzelni egy ilyen szolgáltató központ tevékenységei között? Előforduló válaszok: jelenlegi kínálat megfelelő ( 62.5%) szolgáltatás kiterjeszthető lenne: hétvégi, éjszakai szolgáltatásra, fejlesztő foglalkozásra: idősek/betegek, gyermekek esetében (37.5%)
20
Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Interjúkérdések X. Családján belül –becsülten- hány főt érintett a szolgáltatásunk igénybevétele? A megkérdezett 30 családból 132 főt érintett közvetlenül a szolgáltatások igénybevétele – az igénylői szám 4.5 szeres haszonélvezői kört takar. A több mint 100 igénylőnél ez 450-500 érintettet jelent.
21
Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban „Otthon Szolgáltatások Szolgáltatóink szemével” Kérdőíves felmérés 2007. április Melyik szolgáltatás típust érezted leginkább megterhelőnek?
22
Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban „Otthon Szolgáltatások Szolgáltatóink szemével” Kérdőíves felmérés 2007.április Mi tetszett leginkább munkádban, mik voltak a pozitív elemek? Előforduló válaszok: igénylőink pozitív visszajelzése emberekkel való kapcsolatok segíteni valakin, örömöt okozni, hasznosnak lenni
23
Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban „Otthon Szolgáltatások Szolgáltatóink szemével” Kérdőíves felmérés 2007.április Stresszesnek érezted ezt a munkát?
24
Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban „Otthon Szolgáltatások Szolgáltatóink szemével” Kérdőíves felmérés 2007.április Mitől féltél leginkább a munkavégzés során? Előforduló válaszok: baj, baleset történik szolgáltatásnyújtás során feszített időbeosztástól beilleszkedéstől új ügyfélnél nehezebben kezelhető igénylőtől „nem felelek meg az elvárásoknak”
25
Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban „ Otthon Szolgáltatások Szolgáltatóink szemével” Kérdőíves felmérés 2007. április Elismerték munkádat a környezetedben élők? Előforduló válaszok: Minden munkatárs munkáját elismerte környezete. „Embereken segíteni jó dolog: aki ezzel foglalkozik, megbecsülést vált ki a többiekből” „Akin segítek úgy érzi, „egy darabot „ kapott belőlem.”
26
Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban „Otthon Szolgáltatások Szolgáltatóink szemével” Kérdőíves felmérés 2007. április Vállalnál –e a jövőben ilyen jellegű munkát?
27
Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban „Otthon Szolgáltatások Szolgáltatóink szemével” Kérdőíves felmérés 2007. április Ha lehetőséged adódna, indítanál-e vállalkozást e szolgáltatások területén?
28
Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban „Otthon Szolgáltatások Szolgáltatóink szemével” Kérdőíves felmérés 2007.április Milyen munkakörben akarsz dolgozni a jövőben, a program befejezése után? Előforduló válaszok: szociális területen : gyerekekkel, idősekkel, betegekkel foglalkozni (72.7%) még nem tudja (23.7%)
29
Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Otthon Szolgáltatások a szervezetünk életében sikerek nehézségek gyakorlati tapasztalatok
30
Köszönjük a figyelmét, számítunk támogatására! West Hungary Humán Szolgáltató Kht. 9700 Szombathely, ISIS Center, Rákóczi F. u. 1. Várjuk érdeklődését, jelentkezését! Telefon: 94/ 511-085 Fax: 94/511-086 E-mail: human.kht@whc.huhuman.kht@whc.hu Honlapunk: www.humankht.huwww.humankht.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.