Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Bauer-Berács: Marketing, 10. fejezet 1 Az értékesítési rendszer szereplői l Termelők, szolgáltatók a termékek jellegének megváltozása l Nagykereskedők.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Bauer-Berács: Marketing, 10. fejezet 1 Az értékesítési rendszer szereplői l Termelők, szolgáltatók a termékek jellegének megváltozása l Nagykereskedők."— Előadás másolata:

1 Bauer-Berács: Marketing, 10. fejezet 1 Az értékesítési rendszer szereplői l Termelők, szolgáltatók a termékek jellegének megváltozása l Nagykereskedők egy visszaszorulni látszó kör l Kiskereskedők a formák változatossága fejlődési irányzatok  Korszerű módszerek a vevői igény- kielégítésben - logisztikai technikák

2 Bauer-Berács: Marketing, 10. fejezet 2 Kereskedelmi trendek Magyarországon(1) l Foglalkoztatottak száma nő, 1995-ben összes dolgozó13,6%-a a GDP 10,8 százalékát adja Európai Unió+2% Nagykereskedelmi vállalat Kiskereskedelmi vállalat

3 Bauer-Berács: Marketing, 10. fejezet 3 Kereskedelmi trendek Magyarországon(2) l lakosra jutó kereskedések száma l 78 (1930), 43 (1970), 150 (1996) l Kiskereskedelmi- és vendéglátó-forgalom l reálértékben 7 év alatt 20% csökkenés

4 Bauer-Berács: Marketing, 10. fejezet 4 Kiskereskedelem fejlődési irányzatai(1) l Koncentráció fokozódik nagyméretű szakboltok és diszkont áruházak Wal-Mart, METRO, Kmart, Sears l Életgörbe elmélet

5 Bauer-Berács: Marketing, 10. fejezet 5 Kiskereskedelem fejlődési irányzatai(2) l Kiskereskedelmi kerék alacsony: státus, árrés, ár felfelé pozicionálás kis haszon, nagy forgalom l Kiskereskedelmi harmonika forgalmazott termékek „kategória gyilkosa” TOYS’R’US

6 Bauer-Berács: Marketing, 10. fejezet 6 Korszerű módszerek a vevői igénykielégítésben(1) l Az értékesítési rendszer átváltásainak szerepe l Keresztdokkolás (Wal-Mart) Számítógépes információrendszer Logisztikai infrastruktúra

7 Bauer-Berács: Marketing, 10. fejezet 7 Korszerű módszerek a vevői igénykielégítésben(2) l Az ECR a végső fogyasztó keresletére alapozott, folyamatos készletutántöltési eljárás, amely a fogyasztási cikk- termelők és a kiskereskedők együttműködésén alapszik a nagyobb logisztikai hatékonyság érdekében.

8 Bauer-Berács: Marketing, 10. fejezet 8 Vállalati esetek Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Tudományos Társaság 10. Kongresszus „A győztesek logisztikája” november 6-8.

9 Bauer-Berács: Marketing, 10. fejezet 9 Az elsődleges szállítási rendszer működtetésének környezeti jellemzői Az elsődleges szállítási rendszer működtetésének környezeti jellemzői Mondovics János, Dreher Rt. l 4 alvállalkozó, 50 (65) kamion (32 palettás) l 1:2 szezonalitási index l Célfuvar a nagykereskedők raktáraiba közvetlenül, kiszolgálási ablak 6-16 óra között, teljes értékesítési volumen 60%-a, 24 órán belüli kiszolgálás l Depófeltöltés, kiszolgálási ablak 12-6 óra között (szezontól függően), teljes értékesítési volumen 40%-a l 1:2 hó eleje/hó vége értékesítési arány l Heti értékesítés napi átlagának változékonysága a heti értékesítés 15-30%-a között

10 Bauer-Berács: Marketing, 10. fejezet 10 A GPS rendszeren alapuló diszpécselési rendszer működtetési körülményei, flexibilitása A GPS rendszeren alapuló diszpécselési rendszer működtetési körülményei, flexibilitása Mondovics János, Dreher Rt. A szállítói flotta és a gyártelepi kiszolgáló kapacitás legjobb kihasználásának és összehangolásának olyan komplex software-hardware eszközrendszere, melynek segítségével

11 Bauer-Berács: Marketing, 10. fejezet 11 • az ütemezési feladat tervezésének időszükséglete a töredékére csökkenthető; • az ütemezési feladat teljesítése -a kamionok helyzetéről folyamatosan információt szolgáltató GPS rendszer működtetésén keresztül- szorosan követhető és ellenőrizhető; • a rendkívüli esetekből adódó konfliktusok, az átsorolások időben és rugalmasan oldhatók meg; • minden esemény naplózott, így az okok utólagos elemzése, a következtetések levonása egyszerű, a rendszer folyamatos javíthatósága, tökéletesítése így kellően megalapozott. Mondovics János, Dreher Rt.

12 Bauer-Berács: Marketing, 10. fejezet 12 Zöldség – gyümölcs raktár Terhes Kristóf, Tesco Global Rt. l A Tesco 2002 márciusában nyitotta meg első közép-európai zöldség-gyümölcs raktárát Üllőn. l A központi raktárt a K-Sped nevű külső logisztikai szolgáltató üzemelteti. l A disztribúciós központ és az árut szállító teherautók is, állandó hőmérsékletet biztosító hűtőberendezésekkel vannak felszerelve.

13 Bauer-Berács: Marketing, 10. fejezet 13 Raktározás Terhes Kristóf, Global Tesco Rt. l A fő szempont az áru minőségének és elérhetőségének javítása volt, valamint az, hogy vásárlóink a legjobb zöldség-gyümölcs termékeket kaphassák meg Magyarországon. A cél megvalósításához jelentős változtatásokat kellett eszközölnünk az áru beszerzése és elosztása terén.

14 Bauer-Berács: Marketing, 10. fejezet 14 1.Kiskereskedelem. Áruházainknak zöldség-gyümölcs megrendelése megváltozott és jelenleg a központi áruelosztási osztályon keresztül történik, meghatározott időben. A zöldség-gyümölcs osztályokat újra oktattuk, hogy a működés és a termék rotáció még hatékonyabb legyen. A hangsúly jelenleg a legjobb minőségű termékek folyamatos elérhetőségén van. Zöldség-gyümölcs raktározás Terhes Kristóf, Tesco Global Rt.

15 Bauer-Berács: Marketing, 10. fejezet Áruellátás A bolti rendeléseket, szállítói rendelésekké konvertáljuk és minden nap délig továbbítjuk szállítóink felé. Elérhetőségi probléma esetén alternatív szállítóktól rendelünk 14:00-ig. A teljes ellátási lánc hűtött. Zöldség-gyümölcs raktározás Terhes Kristóf, Tesco Global Rt.

16 Bauer-Berács: Marketing, 10. fejezet 16 A központi raktárban 6 minőségellenőr dolgozik, akik beérkezéskor ellenőrzik, hogy az áru minősége megfelel-e a Tesco minőségi követelményeinek. A raktár négyzetméter alapterületű és a G.O.L.D. Raktár menedzsment rendszerrel működik. A szállítók naponta szállítanak a raktárba. Zöldség-gyümölcs raktározás Terhes Kristóf, Tesco Global Rt.

17 Bauer-Berács: Marketing, 10. fejezet 17 Előnyök l Jobb áruelérhetőség l Jobb minőség l Szélesebb termékválaszték l Lehetőség nyílt az importra (citrusfélék, banán, stb.) l Több sajátmárkás termék l Több szállítóval könnyebb beszerzés Lehetőségek l Még jobb áruelérhetőség a szállítói forecast rendszerek segítségével. l Növelnünk kell a szállítói érkezési pontosságot. Zöldség-gyümölcs raktározás Terhes Kristóf, Tesco Global Rt.

18 Bauer-Berács: Marketing, 10. fejezet 18 LOGISZTIKAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONTOK RENDSZERE Bíró Koppány Ajtony, LOGISZTÁR Kft. HR SLO A SK UKR RO YU BAJA GYŐR SZEGED SOPRON ZÁHONY MISKOLC SZOLNOK DEBRECEN NAGYKANIZSA SZÉKESFEHÉRVÁR BILK HARBOR PARK CSEPEL SZABADKIKÖTŐ

19 Bauer-Berács: Marketing, 10. fejezet 19 LOGISZTIKAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONTOK SZOLGÁLTATÁSAI Bíró Koppány Ajtony, LOGISZTÁR Kft. LOGISZTIKAI SZOLGÁLTATÁSOK /raktározás, kombináltfuvarozás, szállítmányozás, vámügyintézés, informatikai, más értéknövelő szolgáltatások/ ÁLTALÁNOS ÜZLETI SZOLGÁLTATÁSOK /titkárság, , telefonközpont/ INGATLANNAL KAPCSOLATOS ÜZLETI SZOLGÁLTATÁSOK /étkeztetés, konferencia terem, bank, parkolási lehetőség, üzletek/ ÜZLETI TANÁCSADÁS /hitel ügyintézés/ PÉNZÜGYI TANÁCSADÁS /belföldi és külföldi támogatások elnyeréséhez való segítség/ INGATLANNAL KAPCSOLATOS EGYÉB SZOLGÁLTATÁSOK /karbantartás, vagyonvédelem/ EMBERI ERŐFORRÁSSAL KAPCSOLATOS SZOLGÁLTATÁSOK /egészségügy, oktatás/ INNOVÁCIÓS SZOLGÁLTATÁSOK /környezetvédelem, minőségbiztosítás/

20 Bauer-Berács: Marketing, 10. fejezet ) Flextronics és logisztika Jurisits János, FLEXTRONICS Interntional Kft.  $13 milliárd éves forgalom,  100 gyártóhely 4 kontinensen,  1,6 millió m 2 gyártási terület 28 országban,  Korszerű logisztikai, beszerzési lánc - anyagokra és berendezésre is  Vevő specifikus kiszállítási szolgáltatás (pl. factory-to-shop)  Teljes körű IT rendszer  Komplex tervezés  Késztermék- és részegység gyártás is  Vámszabad terület FLEXTRONICS TERMELÉSI FEJLESZTÉSI, LOGISZTIKAI RÉGIÓK

21 Bauer-Berács: Marketing, 10. fejezet 21 Flextronicslogisztikai specialitásai – szervezet Jurisits János, FLEXTRONICS Interntional Kft. 2.7.) Flextronics logisztikai specialitásai – szervezet Jurisits János, FLEXTRONICS Interntional Kft. Azonosítás Csom.rakodás Minőségell. Elhelyezés Kiadás Visszavétel Átvétel Csom.rakodás Tervezés Száll.kiválasztás Rendelés feladás Beérkeztetés Anyag azonosítás Változás követés Adatszolgáltatás Fuvar rendelés Okmányok Retour fogadás Vámügyintézés Partnerek komplex értékelése

22 Bauer-Berács: Marketing, 10. fejezet 22 Szervezeti képességek Hegedűs Dezsőné, MOL Rt. l Logisztika létrehozása (1996) –Eszközök, –Készletek, –Elosztás l Teljes MOL Rt. logisztikai rendszerének integrálása (1999) –Gáz, –Kőolaj, l Az ellátási lánc divíziós kialakítása (2000) – Beszerzés – Feldolgozás – Logisztika – Kereskedelem – K+F – kontrolling SCM: •tervezés •ütemezés •készletgazdálkodás


Letölteni ppt "Bauer-Berács: Marketing, 10. fejezet 1 Az értékesítési rendszer szereplői l Termelők, szolgáltatók a termékek jellegének megváltozása l Nagykereskedők."

Hasonló előadás


Google Hirdetések