Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Business Process Outsourcing Esettanulmányok, referenciák az Egészségügyi Közös Szolgáltató Központok megvalósítási lehetőségeiről hazai környezetben Babos.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Business Process Outsourcing Esettanulmányok, referenciák az Egészségügyi Közös Szolgáltató Központok megvalósítási lehetőségeiről hazai környezetben Babos."— Előadás másolata:

1 Business Process Outsourcing Esettanulmányok, referenciák az Egészségügyi Közös Szolgáltató Központok megvalósítási lehetőségeiről hazai környezetben Babos János Andersen, Business Process Outsourcing Ügyvezető Igazgató

2 © 2001 Andersen A kiszervezésnek többféle oka van; eredetileg a kiszervezés nagyrészt valamilyen probléma megoldására irányult. A vállalatok és intézmények ma már stratégiai okokból veszik fontolóra... Miért szervezünk ki? ‘98 ‘01 MaTegnap PROBLÉMA STRATÉGIA MINŐSÉG

3 © 2001 Andersen Piaci ajánlat Tartalmi szakértelem Stratégiai vezetői jelentések Rutin-jelentések Tranzakciók feldolgozása Alkalmazások menedzsmentje Technológiai és egyéb Infrastruktúra menedzsment ITO ERP BPO Alkalmazások kínálata Pénzügyi folyamatok menedzsmentje Nagy mennyiségű tranzakció feldolgozása Piaci kép Megoldások

4 © 2001 Andersen IsmertEgyedi Magas Alacsony Az KSzK általános elméleti váza Folyamat egységessége Stratégiai fontosság/ betegkapcsolat KSzK lehetősége: kicsi magas közepes Megosztható vagy egyedi Megosztható vagy egyedi Egyedi, az intézetben marad Megosztható

5 © 2001 Andersen Kulcsfontosságú EKSzK pénzügyi folyamatok Intézetnél marad EKSzK-hez kerülKözös / “szürke rész” •döntéstámogatás •tervezés és előrejelzés •szerződéskötés •helyi előírt számvitel •jogi és adó jelentések •könyvelés •kötelezettség-vállalás •keretgazdálkodás •anyag- és állóeszköz gazdálkodás, beszerzés •protokollok, rizikó-menedzsment, bevételi struktúra •elemzések •tanácsadás •szerződés admin. •iktatás, számlázás •vezetői jelentések •készletmenedzsment •jutalék-rendszer •befektetett eszközök •bérszámfejtés, nyugdíj, juttatások •belső ellenőrzés Garanciák

6 © 2001 Andersen A BPO piacának meghatározása Betegmenedzsment, Eladás és Marketing Pénzügyek és adminisztráció Működtetés IT kiszervezés Üzleti folyamatok kiszervezése Betegmenedzsment Táveladás és Mktg Adatbázis Mktg E-keresk. és Mktg Pénzügyek Adó és jog HR menedzsment Fizetési szolg. Irányítás Eszközüzemeltetés Beszerzés Anyagi foly. men.

7 © 2001 Andersen Lehetőségek értékelése •Több ideje lesz a vezetésnek, másra koncentrálhat •Törvényesség •A külső szállító felelősségre vonható •Kapcsolat világszínvonalú könyvelőcéggel, amely tanácsadó cégek követelményeinek felel meg. •Változásnál vagy növekedésnél akkora képzett személyzet, amennyire szükség van •Vitatott •Rugalmas, ellenőrizhető költséggel •Nem függ harmadik csoportttól •Kevésbé vitatott •Nehéz olyan személyeket találni, akik: –Tanácsadó cégek tapasztalatával rendelkezik –Becsületes –Megbízható •Több időbe kerül, szoros piacon •A felső vezetést elvonja más fontosabb feladatoktól •Drágább, ha a tréningköltségeket, alkalmazási költségeket stb. figyelembe vesszük •Szükségletek változása esetén nehéz változtatni “Make” (Saját személyzet alkalmazása) “Buy” (Kiszervezés)

8 © 2001 Andersen •vevőszolgálat javulása: “Front Office” gondolkodás, Szolgáltatási Szint Szerződések (SLA) és szolgáltatási költség- számítás •specialista készségek •a vezetés az üzleti feladatokra koncentrálhat •javuló döntéstámogatás •adattárház és e-commerce lehetősége Költségcsökkenés és minőség-növekedés Hatékonyság javulásaMinőség javulása •“best practice” eljárások •méretgazdaságosság •jobb ellenőrizhetőség •alacsonyabb bérköltségek •minőségi technológia •standardizáció •újraszervezés •integrált beszerzés •egyesülési szinergiák

9 © 2001 Andersen Rugalmas szolgáltatási lehetőségek Helyi kiszervezés Közös Szolg. Központ A jövő - Hálózat alapú KSzK Vevőnél a Vevő vagy Szolgáltató rendszerei, Szolgáltató személyzete és folyamatai Egy EKSzK, a Szolgáltató tulajdonában és használatában, egy vagy több Vevő számára Internet-alapú megoldás az ASP- szolgáltató technológiáján keresztül.

10 © 2001 Andersen Előnyök a rendszerben szereplők számára Kórház Szolgáltató Tulajdonos  hatékonyabb intézeti struktúra kialakítása  gyors és releváns információ  koncentrálás a fő feladatokra  megfelelő adatszolgáltatás szinte automatikusan  naprakész keretgazdálkodás  folyamatos kontrolling, költségoptimalizálás  legkorszerűbb üzleti módszerek  “benchmarking”  azonnali információ  döntések a csőd elkerülésére  szakmai kontroll  “benchmarking” Sikeresebbek lehetünk, ha egyesítjük a szereplők számára a rendszerben rejlő előnyöket. • új, nagy piac • felhasználható innováció • hosszú távú jelenlét • piacvezető szerep Kórház Szolgáltató Tulajdonos

11 © 2001 Andersen A megvalósítás kérdései – finanszírozás és kockázatkezelés  Az egészségügyi intézmények helyzetük és jellegük miatt nem finanszírozhatják a fejlesztést  A költségvetési szervek vezetői nem vállalhatnak “rizikót”, így csak kész “termékre” vevők  A fejlesztési költségek forrását elvileg vállalhatja egy cég, vagy cégcsoport  Előnyök: döntései(k)ben független(ek), a projekt sikerében érdekeltek a haszonból való részesedés révén  Fő hátrány: a fejlesztés aránytalanul nagy anyagi és szellemi erőt köt le, a vártnál lassúbb megtérülés növeli a kockázatot

12 © 2001 Andersen A bevezetés módszertana •közös jövőkép •üzleti modell kialakítása •költség-haszon elemzés •folyamatfelosztás •működési modellezés •helyszínelemzés •korlátok feltárása •kommunikációs terv •projekt folyamatterv •“mehet / nem mehet” döntés Minőségbiztosítási pontok Folyamat- és változás-menedzsment I. fázis- Megvalósíthatóság II. fázis - Tervezés III. fázis - Bevezetés IV. fázis - Működtetés

13 © 2001 Andersen RendelőkKórházakEgyéb Eü. intézmé nyek... Vidéki Int.Bp-I Int. N.városi Int.... Magánkl.Orsz.Int.Bp-i Megyei Int.Városi Int. Budapest Az EKSzK kialakításának lehetséges lépései Szállítók rendszere Tárgyi eszk. gazdálkodás Bérszámfejtés Vevők Rendszere HR Főkönvvi rendszer Készlet-gazdálkodás Élelmezés-gazdálkodás Tervezés 2. ? ? ? 1. 3.

14 Business Process Outsourcing Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Business Process Outsourcing Esettanulmányok, referenciák az Egészségügyi Közös Szolgáltató Központok megvalósítási lehetőségeiről hazai környezetben Babos."

Hasonló előadás


Google Hirdetések