Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Nem szakrendszerű oktatás és múzeumpedagógia József Attila Általános Iskola  Nem szakrendszerű oktatás 2 éve  Múzeumpedagógia 10 éve Adaptivitás.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Nem szakrendszerű oktatás és múzeumpedagógia József Attila Általános Iskola  Nem szakrendszerű oktatás 2 éve  Múzeumpedagógia 10 éve Adaptivitás."— Előadás másolata:

1

2 Nem szakrendszerű oktatás és múzeumpedagógia

3 József Attila Általános Iskola  Nem szakrendszerű oktatás 2 éve  Múzeumpedagógia 10 éve Adaptivitás

4 A nem szakrendszerű oktatás célja és jellemzői  Alapvető készségek és képességek fejlesztése  Élményközpontúság  Nincs szükség tantárgyi tagolásra  Holisztikus szemlélet kialakítása  Kulcskompetenciák fejlesztése

5 A múzeumpedagógia célja  A különböző korosztályú gyermekek múzeumlátogató felnőttekké való nevelése  Cselekvő, érdeklődő magatartás kialakítása élményeken keresztül  Komplex hatás az emberi tudatra, a múzeumlátogatás kultúrájának kiépítésével  Határozott céllal történő kiállításnézés, egy témára koncentráltan  A kulcskompetenciák fejlesztésén keresztül az önálló ismeretszerzés képességének elsajátíttatása  Holisztikus szemlélet kialakítása

6 Kapcsolódási pontok  NAT  Pedagógiai program  Helyi tanterv

7 Amit csinálunk, amire törekszünk  Játék a matematikában, matematikával, matematikáért  Konkrét, a mindennapi életben használható tudás  Keretek szétfeszítése-nyitás a holisztikus szemlélet felé  Új módszertani eszközök alkalmazása  Élményközpontúság

8 Megvalósulási forma  Péntek-nem szakrendszerű nap  Órakeret lazítása - tömbösítés  Projektnapok  Humán terület (magyar nyelv- és irodalom, idegen nyelv, testnevelés)  Reál terület (matematika, idegen nyelv, testnevelés)  Kiegészítés: múzeumi foglalkozások

9 Lebonyolítás – 5. osztály ÓraszámFoglalkozás témájaKapcsolódó témakörSzükséges eszközök 1-2. szept.Lehetőségek a matematikábanBemeneti mérés Előkészítés, felkészítés Alapművelet Feladatlap 3-4 szept.Mennyi az annyi?Számok, mennyiségek és jelölésükEgyiptomi számok és rovás 5-6. okt.Messzi-e még a messzi? Milyen hosszú a Kosuti? Mérések (hosszúság)Mérőszalag 7-8 okt.Szörnyek (törtek) a matematikábanMűveletek tizedes törtekkelAplikációk (kisördög, számok) ŐSZI SZÜNET nov.Múzeumi előkészítő óraSíkidomok, egyenesek helyzete, egybevágóság feltételeiVonalzó, síkidom ábrák, fényképek nov.Múzeumi záróóraMűveletek törtekkel Mi valószínűbb dec.Rajzolt matematikaÁbrák, vonalzó, körző, szögmérő TÉLI SZÜNET jan.Mekkora a sárkány barlangjaTerület mértékegységek Kocka, téglatest jan.Hetedhét határonTerület, kerületMérőszalag febr.Tördelt törtek reparálásaTörtek összeadása, kivonása, szorzása, osztása febr.Tized - század - ezredTizedes törtek, Közönséges törtek márc.A furfangos szegényemberHumoros szöveges feladatok Mesekönyv márc.A szögről ugrott körző meséiKör, gömb, háromszög és létrehozóiTáblavonalzó, táblakörző, szögestábla TAVASZ SZÜNET ápr.Amiről a térkép mesélHelymeghatározás tájoló segítségévelTérkép, iránytű, szögmérő, vonalzó ápr.A semmin túlAlapműveletek negatív számokkalTáblavonalzó máj.Add meg a koordinátáidTájékozódás koordináta rendszerben máj.Gyakorlat teszi a mestertEgész számok összeadása és kivonása, abszolútérték jún.Kis matematikatörténet Diák kiselőadások Laptop, projektor jún.

10 Programok  Modern mítoszok – A Pál utcai fiúk  Az ezeregy éjszaka meséi – A szőnyegkereskedő segédje  A Gyermekvasút – Tájékozódási gyakorlatok

11 A Pál utcai fiúk  Tananyaghoz kapcsolt  Több helyszínen zajló  Füvészkert, Magyar Nemzeti Múzeum, séta a városban, a Grund  Mérési feladat  Számolás,mértékváltás, méretarány  Alaprajzkészítés

12

13

14 Az ötödikes irkalapok

15 Lebonyolítás – 6. osztály

16

17 Programok  Harci túra a kultúráért - Hadtörténeti Intézet és Múzeum - Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum  Ludwig Múzeum - Csörgő Attila:Archimédészi pont  Túraverseny – Hárs-hegy

18 Az irkák 6. osztályban

19 Csörgő Attila  Időszaki kiállítás-felfedezés  Képzőművészet és geometria találkozása  Előkészítés az iskolában  Szemléletes, szemléltető oktatás, gyakorlati megvalósítás – múzeum  Zárás az iskolában

20

21

22 Akadályok  A diákokkal, szülőkkel, kollegákkal elhitetni, bebizonyítani, hogy ez is matematika  Magunknak minden alkalommal megújulni  Feltételek, eszközök, anyagok hiánya

23 Összegzés  A szokásostól eltérő megközelítés  Műhelymunka  Szemléletformálás  Elfogadtatás= apró lépések technikája  Kooperativitás hiánya  Szociális kompetencia fejletlensége

24 A matematika mindenütt jelen van. Megjósolja, fog-e esni az eső, megmondja hány óra van, és elárulja, mennyi pénzünk van. A matematika segítségével bűnügyeket elemzünk,mintákat fedezünk fel,és kiszámítjuk egyesek viselkedését. A számok megoldják a legnagyobb rejtélyeket.

25 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Nem szakrendszerű oktatás és múzeumpedagógia József Attila Általános Iskola  Nem szakrendszerű oktatás 2 éve  Múzeumpedagógia 10 éve Adaptivitás."

Hasonló előadás


Google Hirdetések