Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

© Smart interviews Garantált első interjú. © Problémafelvetés - a friss diplomások helyzete „A munkaügyi statisztikák alapján az elmúlt években romlott.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "© Smart interviews Garantált első interjú. © Problémafelvetés - a friss diplomások helyzete „A munkaügyi statisztikák alapján az elmúlt években romlott."— Előadás másolata:

1 © Smart interviews Garantált első interjú

2 © Problémafelvetés - a friss diplomások helyzete „A munkaügyi statisztikák alapján az elmúlt években romlott a frissdiplomások foglalkoztatási helyzete” „A diplomázás utáni első munkahely megszerzésében a személyes kapcsolatok szerepe meglepően erősnek bizonyult. Az álláskereső friss diplomások egyharmada ajánlás révén szerzett munkát. Hirdetés útján 28,4 százalék, munkaközvetítő cég segítségével pedig 3,9 százalék talált csak munkát. A felsőoktatási intézmények szerepe az első munkahely megtalálásában jelenleg nagyon csekély - a friss diplomával rendelkezők körében összesen 6,9 százalékban járultak hozzá valamilyen módon (akár karrier irodák, tanári ajánlások, akár intézményi kapcsolatok révén) az első, diplomához kötött, állás megszerzéséhez.” (Diplomás pályakövetés kutatás ) Az ajánlás tehát a tapasztalatok szerint nagyon sokat segít, de az iskolák részéről e tekintetben hiány mutatkozik.

3 © Problémafelvetés - a cégek helyzete „ Olyan pályakezdőkre lenne szükségünk, akik felkészültek a cégből, rendelkeznek némi tapasztalattal és megfelelő angol nyelvtudással, továbbá motiváltak és megbízhatóak!”

4 © Problémafelvetés - a cégek helyzete Egy kutatás* szerint e pályakezdők esetében a legfontosabb elvárások a következők: A legfontosabb kompetencia a megbízhatóság. A második helyen a pontosság áll, a harmadik legfontosabb elvárás pedig a szaktudás alkalmazása a gyakorlatban. Ezt követi az önállóság, majd a problémamegoldási készség. A munkabírás, terhelhetőség és a kommunikációs képesség is jelentős szerepet tölt be a pályakezdőkkel szembeni elvárások között. A megkérdezett vezetők a nyelvtudást is nagyon fontosnak tartják. *Daróczi Judit: A GAZDASÁGI FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSRŐL KIKERÜLŐ PÁLYAKEZDŐK HELYZETE A MUNKAERŐPIACON2

5 © Problémafelvetés - összefoglalva Mindezek rámutatnak a cégek és a felsőoktatási intézmények közötti kapcsolatok kiépítésének és fejlesztésének fontosságára, hiszen a probléma társadalmi szempontból is meghatározó. A pályakezdők hátránnyal indulnak és nehezen helyezkednek el a munkaerőpiacon, míg a cégek alig találnak olyan friss diplomás munkaerőt, aki minden igényüknek és elvárásuknak megfelel. Így a kereslet és kínálat nem találkozik.

6 © Mi a megoldás?

7 © Interjúzz okosan! „Smart Interviews” program

8 © A program koncepciója Nincs több, fölöslegesen eltöltött interjú idő! A cég a számára megfelelő, a PResston PR által maximálisan felkészített pályakezdő fiatalt hallgathatja meg már az első interjú során is! Mindezt úgy, hogy a partnercégek első alkalommal ingyenesen csatlakozhatnak a felsőoktatás végzős hallgatóit megcélzó programhoz!

9 © A program célkitűzései A program célja tehát, hogy elméleti és gyakorlati ismeretet, tapasztalatot adjon a résztvevőknek a munkaerő piacra való magabiztos belépésre és eredményes jelenlétre, valamint a résztvevők képesek legyenek a saját munkastílusuk és a különböző ágazatok (állami, piaci, nonprofit) elvárásainak megértésére. Mindezek ismeretében pedig a megfelelő hallgatókat eljuttatjuk az első interjú lehetőségéhez, mindezt úgy, hogy a csatlakozó cégek speciális igényeit is figyelembe vesszük.

10 Felsőoktatási intézmények A „Smart interviews” programot első alkalommal a Budapesti Kommunikációs Főiskolával (BKF) közösen valósítjuk meg. A 6000 diákot képző intézményben összesen 9 szakon folytathatják tanulmányaikat a hallgatók: Emberi erőforrás ● gazdálkodás és menedzsment ● kereskedelem és marketing ● kommunikáció és médiatudomány ● közszolgálati ● nemzetközi gazdálkodás ● nemzetközi tanulmányok ● turizmus- vendéglátás ● művészeti képzések A BKF tanárai és jó hírneve garancia arra, hogy a programunk segítségével a megfelelő képzettségű, tudású és érdeklődésű pályakezdőket juttatjuk el az első garantált interjúra a csatlakozott partnercégeknél.

11 © Helyzetértékelés - A program erősségei és lehetőségei Erősségek 1.Magyarországon egyedülálló kezdeményezésről van szó. 2.Biztosított a kapcsolatépítés lehetősége a felsőoktatási intézmények és a cégek között. 3.A hallgatók közvetlenül kerülnek kapcsolatba a cégekkel 4.A munkáltatók jól képzett és felkészült végzős hallgatók közül választhatják ki a számukra legideálisabb pályakezdő munkavállalót, amellyel időt és pénzt spórolunk a cégeknek. 5.A cégek járulékkedvezményt kapnak a 25 év alatti fiatal munkavállalók után.Lehetőség 1.Sikeres együttműködések kialakítása a felsőoktatási intézményekkel, üzletépítés a partnercégekkel. 2.Sikeres interjúk során a hallgatók elhelyezkedési esélyei növeljük 3.Image építést biztosítunk a partnercégeknek 4.A munkáltatók a legképzettebb hallgatók közül válogathatnak 5.A program kommunikációs támogatást nyújt a csatlakozó cégek részére (sajtótájékoztatókon, sajtóanyagokon való megjelenési lehetőség)

12 © A koncepció előnyei a csatlakozó cégek szempontjából   Cég-specifikusan készítjük fel a hallgatókat az interjúkra, figyelembe véve az adott vállalat stratégiai elképzeléseit, HR követelményeit is.   Motivált, képzett, angolul és magyarul is jól kommunikáló munkaerőt biztosítunk, így nem kidobott idő a rájuk fordított „interview-time”.   Előzetesen felmérjük a szerződő cégek pontos igényeit.   Népszerűsítjük a velünk szerződő vállalatokat a honlapunkon, sajtótájékoztatókon és sajtóközleményekben a program kommunikációja során.

13 © A koncepció előnyei a csatlakozó cégek szempontjából   Építjük a reputációjukat, felhívjuk a figyelmet esetleg a gyakornoki programjaikra is. Előadóként, szakértőként lehetőséget biztosítunk a számukra a programban történő részvételre.   A PResston PR és a BKF is népszerűsíti az együttműködő partnereket a saját fórumain és lehetőségei által.   Munkavédelmi akcióterv: A 25 év alatti személyek foglalkoztatása esetében a járulékokat felére csökkentette a kormány, amely szintén elősegíti a pályakezdők foglalkoztatását a munkáltatók részére.

14 © A pályakezdők foglalkoztatását motiváló kormányzati támogatás - Munkahelyvédelmi akcióterv A kedvezmény mértéke részletesen az alábbiak szerint alakul: 1. Nem kell a szakképzési hozzájárulást megfizetni a foglalkoztatás első két évében: • a 25 év alatti, legfeljebb 180 nap munkaviszonnyal rendelkező pályakezdő munkavállaló esetében. 2. A munkáltatót terhelő 27 %-os szociális hozzájárulási adó után 14,5%-os kedvezmény vehető igénybe (azaz 27% helyett 12,5% lesz a szociális hozzájárulási adó): • a 25 év alatti munkavállaló esetében. 3. A bér utáni szociális hozzájárulási adó a foglalkoztatás első két évében 27 % helyett 0% lesz: • a 25 év alatti, legfeljebb 180 nap munkaviszonnyal rendelkező pályakezdő munkavállaló foglalkoztatása esetén.

15 © Kommunikációs támogatás A fentieken túl a csatlakozott cégek kommunikációs támogatást is kapnak a program keretein belül, amelynek célja a projekt és persze a résztvevő vállalatok népszerűsítése, a társadalmi felelősségvállalásuk hangsúlyozása.* *a felsorolt PR aktivitások javaslatok, a partnerekkel minden esetben cég specifikus, egyedi megállapodásokat kötünk.

16 © Kommunikációs támogatás Social media   Az együttműködő partnerek facebook oldala   Önállóan létrehozott facebook oldal   Önállóan létrehozott twitter oldal Sajtóanyagok írása és kiküldése a célmédiumok felé   A PResston PR szakértői személyesen írják meg és küldik ki a különböző sajtóközleményeket, sajtóanyagokat a médiumok számára. Minden esetben fontosnak tartjuk, hogy csakis az Ügyfél jóváhagyása után juttassuk el az anyagot a megfelelő személyhez.

17 © Kommunikációs támogatás Sajtótájékoztatók szervezése   Az első sajtótájékoztatóra 2014 márciusában, a BKF épületében kerül majd sor.   Az eseményen a program mellett bemutatkozhatnak a csatlakozott cégek is. Kommunikáció a honlapokon   Az együttműködő cégek honlapján   A PResston PR és az egyéb közreműködők honlapján   A BKF honlapján és a Coospace rendszerén keresztül Kommunikáció az együttműködő cégeken keresztül   Folyamatos információáramlás   Személyes kapcsolatok kialakítása   Image építés

18 Várható eredményesség A csatlakozott partnercégek elsőként vehetnek részt egy Magyarországon egyedülálló kezdeményezésben, ahol a számunkra megfelelő, motivált és képzett pályakezdő fiatalokkal találkozhatnak már az első interjú során. A „Smart interviews” programunk további előnye, hogy a partnercégek részére kommunikációs támogatást is biztosítunk a projekthez kapcsolódóan, amelyik az első alkalommal csatlakozó vállalatok részére szintén térítésmentes.

19 © A PResston PR - ről Hozzáértő PR szakértőkből álló csapatunk célkitűzése, hogy elkísérje Ügyfeleinket – a rendelkezésre álló PR költségvetés legoptimálisabb felhasználásával - a siker útján. Erősségünk, hogy változatos kommunikációs eszközöket alkalmazunk integrált kampányok során, kombináljuk a stratégiai konzultációt a tradicionális PR eszközök alkalmazásával. A rendezvényszervezőkből, újságírókból, PR tanácsadókból, valamint szerkesztőségből álló csapatunk hatékonyan segíti az Ügyfeleink munkáját. Referenciáink között - sajtókapcsolati és rendezvényszervezési szolgáltatásainkon túl - fontosnak tartjuk a médiatréningek szervezését, továbbá foglalkozunk hirdetésszervezéssel és kiadványok szerkesztésével is. Tevékenységi körünk kiterjed a válság- és változáskommunikációra, arculattervezésre és márka építésre/bevezetésre, valamint média monitoringra is. Fontosnak tartjuk továbbá a társadalmi szerepvállalást, a tehetségek aktív támogatását, és a munkavállalók, illetve a célcsoportok elégedettségének, motivációjának növelését.

20 © A PResston PR Kft.-ről Szívesen segítjük új termékek és szolgáltatások bevezetését Magyarországon az image építés és termék PR integrált eszközein keresztül, illetve hatékonyan hozzájárulunk az Ügyfeleink reputációjának növeléséhez. Célunk, hogy kommunikációs eszközökkel is elősegítsük a partnereink törekvéseit, továbbá, hogy - a mottónkhoz híven - értéket teremtsünk, valamint egyszerű és átlátható munkát végezzünk annak érdekében, hogy az Ügyfeleink a legelőnyösebb oldalukról mutatkozzanak be a célcsoportjaiknak és építsenek bizalmat a szolgáltatásaik, termékeik iránt. Tevékenységünk jelentősen hozzájárul az Ügyfeleink kapcsolati tőkéjének és bevételeinek növekedéséhez.

21 © Referenciáink

22 © Köszönjük a figyelmet! Terdik Adrienne Fükő Adrienn Ügyvezető Igazgató PR vezető PResston PR PResston PR Csatárka Irodaház Csatárka Irodaház 1025 Budapest 1025 Budapest Csatárka út Csatárka út T (+ 36 1) T (+ 36 1) F (+36 1 ) F (+36 1 ) M ( ) M ( )


Letölteni ppt "© Smart interviews Garantált első interjú. © Problémafelvetés - a friss diplomások helyzete „A munkaügyi statisztikák alapján az elmúlt években romlott."

Hasonló előadás


Google Hirdetések