Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Citigroup® Global Transaction Services

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Citigroup® Global Transaction Services"— Előadás másolata:

1 Citigroup® Global Transaction Services
A fejlődés útja, technikai, üzleti lehetőségek Internet bankok Magyarországon előadás sorozat MAGYAR BANKSZÖVETSÉG Gorzsás Imre Citigroup, GTS Implementation Head Copyright © Citibank, N.A. All rights reserved. CITIGROUP and the Umbrella Device are trademarks and service marks of Citicorp or its affiliates and are used and registered throughout the world.

2 Tartalom Bevezető Új üzleti igények (cash management, multinacionális vállalatok) Regionális vállalati treasuryk (SSC) számára nyújtott szolgáltatások áttekintése Elektronikus ügyfélkommunikációs csatornák (EB, IB, Host-to-host)

3 Shared Service Center A multinacionális ügyfelek banki igényei (SSC)
Költségcsökkentés (kifizetések (A/P), vevőkövetelések egyeztetése (A/R)) Folyamatok automatizálása (STP), egységesítése és centralizálása Biztonság és ellenőrzés fokának emelése – kockázatok csökkentése Ügyfélkapcsolat és ügyfélszolgálat javítása (CRM) Beszállítói kapcsolatok hatékonyságának növelése Globális kezdeményezések lokális implementálása So what we are hearing from our customer? These are some of the main themes of what I’ve been hearing. While I am based in New York, it is interesting to me that the questions our clients ask are consistent around the world. Each of us needs to reduce cost, increase productivity, and work more effectively with our clients and our vendors in order to be the partner of choice. Most businesses want to operate globally more efficiently. Citigroup wants to work with you to achieve those goals. I am particularly pleased to be here today in Thailand to hear your concerns. We appreciate the dialogue with our customers because that is what drives us to develop new capabilities and to meet the challenges coming from clients like yourselves every day. Shared Service Center

4 Ügyféligények és megoldási modellek
MODELL III Centralizált treasury Kapcsolat néhány bankkal MODELL IV Centralizált treasury Kapcsolat egyetlen bankkal Centralizált Regionális treasury menedzsment megközelítés MODELL I Decentralizált treasury Kapcsolat sok bankkal MODELL II Decentralizált treasury Kapcsolat néhány bankkal Decentralizált Sok egy/néhány Banki kapcsolatok száma a régióban

5 Egy multinacionáls cég számlastruktúrája az I. modellben
Ügyfél Számlák Számlák Számlák Számla1 Számla 2 Számla 1 Számla 2 Számla 3 Számla 4 Számla 1 Számla 2 Számla 3 Számlák U.A.E. Dirham Számla 3 Számla 4 U.K. Pound Sterling South African Rand Számla 5 Számla 6 Euro Számla1 Számla 2 Saudi Riyal Számla 3 Számla 4 U.S. Dollar Számla 5 Mexican Peso Costa Rican Colon Hong Kong Dollar Bolivian Boliviano Japanese Yen Thai Baht

6 Egy multinacionáls cég számlastruktúrája az IV. modellben
Ügyfél Omnibus Számla Fizetések különböző devizanemekben

7 Ügyfelek megoszlása a különböző modellekben
Ügyfélszám =Ügyfélszám Modell 4 Oroszo., CIS, Bulgária, Románia, Töröko., Lengyelo., Slovákia, Magyaro, Cseh közt. A centralizáltság foka Alacsony Magas Source: Citibank belső felmérés 2002

8 Prioritások a vállalati Cash Management területen
Automatizálás Centralizáció, folyamat racionalizálás Lokális megoldások testreszabása Lokális és regionális pooling Regionális ERP integráció Source: Citibank internal survey, 2001

9 Mi a Shared Service Center (SSC)?
DEFINÍCIÓ: A Shared Service Center (SSC) lehetőséget biztosít a vállalat számára, hogy koncentrálja a vállalat alaptevékenységtől eltérő feladatokat egyetlen központi helyre. (pl.: átutalások feldolgozása, bejövő tételek egyeztetése, ügyfélszolgálat, személyzeti osztály) ELŐNYÖK: A folyamatok standardizálása által elért minőségi javulás A megnövekedett volumenekből adódó alacsonyabb egységköltségek Nagyobb kontroll, biztonság, jobb feltételek a konzisztens jelentések elkészítéséhez Lehetőség a megnövekedett méretből adódó volumen és egyéb kedvezmények kihasználására

10 SSC – Lehetőségek a folyamatok javítására
Megtakarítások Duplikációk kiküszöbölése Termelékenység növelés, centralizáció A munka időbeni elosztása Konszolidáció 20-25% I. Lépés Standardizálás Szabályok standardizálása IT rendszerek számának optimalizálása A legelőnyösebb megoldások beépítése 20-25% II. Lépés Átalakítás e2e folyamatok átszervezése Szervezeti felépítés átalakítása Folyamatok egyszerűsítése 30-35% III. Lépés Mennyiségek csökkentése Az egész üzleti szervezetet átfogó rendszer-integráció Papíron továbbított információáramlás megszüntetése Automatizálás 25% 20-25% IV. Lépés

11 A SSC-k számára nyújtott pénzügyi alapszolgáltatások áttekintése
Lekérdezések Fizetési és beszedési szolgáltatások Bejövő tételek egyeztetése Likviditás menedzsment Netting Multibanking (MBTI, Infopool)

12 Fizetések és beszedések
Belföldi Forint átutalások Csoportos átutalás Kifizetés postai utalványon VIBER (Real Time Gross Settlemet) Beszedések (csoportos, azonnali) Banki levelezés funkció (pl. készpénz kifizetésre) Külföldi Deviza-átutalási és beszedési megbízások (SWIFT) MBTI (SWIFT) Csekkes kifizetések (Remote printing, on site printing) .

13 Citibank megoldás Worldlink fizetések
Elektronikus átutalások A WorldLink elektronikusan biztosítja a kifizetéseket a kedvezményezett bankszámlájára A kifizetések 105 különböző devizanemben teljesíthetőek Csekkek (remote) A WorldLink operáció az ügyfélmegbízás alapján elpostázza a csekket a kedvezményezett számára A csekket a Citibank bocsátja ki az ügyfél nevében A csekket 30 különboző devizában képes a bank kibocsátani Beváltható 11, az EURO zónába tartozó országban Megfelel a különböző országok klíring követelményeinek Betét – nem készpénzkifizetésre New York, Dublin és Szingapúr postázza a csekkeket

14 Bejövő fizetések egyeztetése
Elektronikus számlakivonat – Számlaegyenlegek és tranzakciós részletek az egyeztetéshez Multibanking SWIFT MT 940 BAI EDIFACT Eredmény fájlok Tranzakció szintű egyeztetés biztosítása Visszautasított, és visszaküldött tételek kimutatása Támogatott fájl formátumok: EDIFACT CONTRL, BANSTA ,DEBMUL ,ANSI 824/997 Citibank saját belső formátuma A host-to-host megoldás információ szolgáltatás böngészőn és en keresztül

15 Likviditás és forgőtőke menedzsment
Számlaegyenlegek összevonása: Célegyenleg (akár az alszámlák egyenlegének nullázásával) Forintos tételek Devizaegyenlegek összevonása Nemzetközi EURO Pool Kapcsolódó jogi személyek számlaegyenlegének összevezetése Kamatmegosztás Kamatösszevonás Egy devizanemben Az azonos devizanemben tartott számlaegyenlegek negatív és pozitív egyenlegei virtuálisan összevonásra kerülnek. Pooling több devizanem összevonásával

16 Netting “Netting nélkül” “Netting-gel” Netting Központ

17 Mi a Multibanking? A Citigroup Multibanking megoldása lehetőséget biztosít arra, hogy az ügyfelek más bankban is végrehajtsanak tranzakciókat illetve lekérdezéseket, mialatt kizárólag a CitiGroup által nyújtott elektronikus banki, internet banki illetve treasury rendszereket használják. A Multibanking két alapvető eleme: Infopool (MT940, MT950 számlakivonatok) Multibank tranzakció kezdeményezés (MBTI, MT101, MT198) Mindkét elem működhet két irányba

18 Citigroup által alkalmazott kommunikációs csatornák áttekintése
CitiDirect® Online Banking File Delivery (host-to-host) ©2003 Citibank, N.A All rights reserved.

19 Internet Bank kialakulása a Citibank Rt.-nél
Első WEB-oldal 1995 CitiBusiness Direct vállalati rendszer 2000. Jan nov CitiDirect lakossági rendszer ápr. Vállalati SMS Banking 2001 CitiDirect vállalati rendszer nov. Citibank Online 2002 jún. CitiAlert SMS Banking 2003 ápr.

20 CitiDirect® Online Banking
Web-based activation FAQs and support services Learning Center with training materials

21 CitiDirect Online Banking
“Internet alapú elektronikus banki rendszer, mely a vállalatok számára került kifejlesztésre a Citibank által. “

22 A CitiDirect Online Banking legfontosabb jellemzői
Fokozott biztonság (dinamikus jelszó használatával) Automatikus letöltés és telepítés (CD/Internet) Egységes, a világ bármely pontjáról elérhető belépés (single window concept) Globális platform Könnyű integráció a vállalatirányítási rendszerekkel (fizetési fájl import és kivonat fájl export funkció számtalan standard, és ügyfél által létrehozott formátumban) Sokoldalú, és fejlett jogosultság szabályozás (9 aláírói szint) Verzió frissítés automatikusan az interneten keresztül Online, valós-idejű adatfeldolgozás és súgó

23 A CitiDirect moduljain keresztül elérhető szolgáltatások
A PI (product inquiry) modul a banki információk lekérdezésére alkalmas. A modul alapvető szolgáltatásai: Riportok (pl. számlainformáció) , Jelentések (ügyfél által definiált formátumban) A CitiDirect TI (transaction initiation) modul a tranzakciók kezdeményezését teszi lehetővé. A modulon keresztül elérhető fizetési szolgáltatások: Forint átutalás Devizá-átutalás Kifizetés postai utalványon VIBER Beszedések (csoportos, azonnali) Banki levelezés funkció

24 Regionális Treasury koncepció (Payment File Delivery)
CITIBANK CUSTOMER Klíring h. Ország 3 Ország 2 Ország 1 Customer locally CEEMEA CitiFile Fizetés folyamata Jelentés fájl (MT940,942) - . Global File Handler (Delaware, US) Mercury Server (Warsaw, PL) Customer Shared Service Center Ország 3 Comm. Comm. Comm. Customer locally Product proc. . Product proc. . Product proc. . Klíring h. Klíring h.

25 A File Delivery rendszer előnyei
Előnyök Nagy tételszám (akár napi 10,000 tranzakció) kényelmes, gyors küldése a bankba Több ország klíringrendszerébe történő feldolgozás (regionális treasury) Standard formátumok (pl. EDIFACT, ANSI) támogatása Fokozott biztonság (HW, SW biztonság, Intranet) Csatlakozás a Citibank hálózatához Value Added Networks VANs Dial-In Szoftver: hagyományos analóg telefonvonalon keresztül IP &ISDN/Bérelt vonal  Biztonsági megoldások Hardveres biztonsági megoldás: Atalla Security Device a soros portra csatlakoztatva  Szoftveres biztonsági megoldás: ENTRUST, S/MIME

26 Token, a File Delivery és CitiDirect biztonsági eszköze
A biztonsági intézkedések, melyek az alkalmazás szerves részét képezik A File Delivery és CitiDirect rendszerek a SafewordTM Platinum integrált tokent használják, mely biztosítja az ügyfélazonosítást. Hogyan működik ? Minden felhasználó, aki tranzakciót bonyolít a File Delivery-n, kap egy tokent. Minden egyes belépés a File Delivery használatához egy folyamatosan változó jelszót kíván, amit a token állít elő. Minden egyes token egyedi azonosító számmal van a felhasználóhoz rendelve - minden egyes token, valamint a válaszai egyediek. Csak a megfelelő token a helyes válasszal engedi a File Deliverybe történő belépést. (kérdés/válasz) A File Delivery rendszer képes 100 millió dinamikus jelszót generálni minden egyes felhasználóhoz.

27 Copyright © 2003. Citibank, N. A. All rights reserved
Copyright © Citibank, N.A. All rights reserved. CITIGROUP and the Umbrella Device are trademarks and service marks of Citicorp and its affiliates or are used and registered throughout the world.


Letölteni ppt "Citigroup® Global Transaction Services"

Hasonló előadás


Google Hirdetések