Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A fejlődés útja, technikai, üzleti lehetőségek Internet bankok Magyarországon előadás sorozat Copyright © 2003. Citibank, N.A. All rights reserved. CITIGROUP.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A fejlődés útja, technikai, üzleti lehetőségek Internet bankok Magyarországon előadás sorozat Copyright © 2003. Citibank, N.A. All rights reserved. CITIGROUP."— Előadás másolata:

1 A fejlődés útja, technikai, üzleti lehetőségek Internet bankok Magyarországon előadás sorozat Copyright © Citibank, N.A. All rights reserved. CITIGROUP and the Umbrella Device are trademarks and service marks of Citicorp or its affiliates and are used and registered throughout the world. Citigroup ® Global Transaction Services MAGYAR BANKSZÖVETSÉG Gorzsás Imre Citigroup, GTS Implementation Head

2 2003. November 20. GTS Hungary 2 Tartalom 1.Bevezető 2.Új üzleti igények (cash management, multinacionális vállalatok) 3.Regionális vállalati treasuryk (SSC) számára nyújtott szolgáltatások áttekintése 4.Elektronikus ügyfélkommunikációs csatornák (EB, IB, Host-to-host)

3 2003. November 20. GTS Hungary 3 A multinacionális ügyfelek banki igényei (SSC) » Költségcsökkentés (kifizetések (A/P), vevőkövetelések egyeztetése (A/R)) » Folyamatok automatizálása (STP), egységesítése és centralizálása » Biztonság és ellenőrzés fokának emelése – kockázatok csökkentése » Ügyfélkapcsolat és ügyfélszolgálat javítása (CRM) » Beszállítói kapcsolatok hatékonyságának növelése » Globális kezdeményezések lokális implementálása Shared Service Center

4 2003. November 20. GTS Hungary 4 Ügyféligények és megoldási modellek MODELL III Centralizált treasury Kapcsolat néhány bankkal MODELL II Decentralizált treasury Kapcsolat néhány bankkal MODELL IV Centralizált treasury Kapcsolat egyetlen bankkal MODELL I Decentralizált treasury Kapcsolat sok bankkal Banki kapcsolatok száma a régióban Regionális treasury menedzsment megközelítés Sokegy/néhány Decentralizált Centralizált

5 2003. November 20. GTS Hungary 5 Egy multinacionáls cég számlastruktúrája az I. modellben Ügyfél Számlák Számla1Számla 2Számla 3Számla 4U.A.E. DirhamSouth African RandSaudi RiyalSzámla 1Számla 2Számla 3Számla 4U.S. DollarMexican PesoCosta Rican ColonSzámla 1Számla 2Számla 3U.K. Pound SterlingEuroBolivian BolivianoSzámla1Számla 2Számla 3Számla 4Hong Kong DollarJapanese YenThai BahtSzámla 5Számla 6Számla 5 Számlák

6 2003. November 20. GTS Hungary 6 Egy multinacionáls cég számlastruktúrája az IV. modellben Ügyfél Omnibus Számla Fizetések különböző devizanemekben

7 2003. November 20. GTS Hungary 7 Ügyfelek megoszlása a különböző modellekben n =Ügyfélszám Source: Citibank belső felmérés 2002 Ügyfélszám A centralizáltság foka Alacsony Magas Oroszo., CIS, Bulgária, Románia, Töröko., Lengyelo., Slovákia, Magyaro, Cseh közt. Modell 1 Modell 2 Modell 3 Modell 4

8 2003. November 20. GTS Hungary 8 Prioritások a vállalati Cash Management területen Centralizáció, folyamat racionalizálás Automatizálás Lokális megoldások testreszabása Lokális és regionális pooling Regionális ERP integráció Source: Citibank internal survey, 2001

9 2003. November 20. GTS Hungary 9 n DEFINÍCIÓ: A Shared Service Center (SSC) lehetőséget biztosít a vállalat számára, hogy koncentrálja a vállalat alaptevékenységtől eltérő feladatokat egyetlen központi helyre. (pl.: átutalások feldolgozása, bejövő tételek egyeztetése, ügyfélszolgálat, személyzeti osztály) n ELŐNYÖK: n A folyamatok standardizálása által elért minőségi javulás n A megnövekedett volumenekből adódó alacsonyabb egységköltségek n Nagyobb kontroll, biztonság, jobb feltételek a konzisztens jelentések elkészítéséhez n Lehetőség a megnövekedett méretből adódó volumen és egyéb kedvezmények kihasználására Mi a Shared Service Center (SSC)?

10 2003. November 20. GTS Hungary 10 Megtakarítások 25% 20-25% 30-35% 20-25% Standardizálás •Szabályok standardizálása •IT rendszerek számának optimalizálása •A legelőnyösebb megoldások beépítése •Duplikációk kiküszöbölése •Termelékenység növelés, centralizáció •A munka időbeni elosztása •Mennyiségek csökkentése •Az egész üzleti szervezetet átfogó rendszer-integráció •Papíron továbbított információáramlás megszüntetése •e2e folyamatok átszervezése •Szervezeti felépítés átalakítása •Folyamatok egyszerűsítése Átalakítás Automatizálás Konszolidáció I. Lépés II. Lépés III. Lépés IV. Lépés SSC – Lehetőségek a folyamatok javítására

11 2003. November 20. GTS Hungary 11 A SSC-k számára nyújtott pénzügyi alapszolgáltatások áttekintése  Lekérdezések  Fizetési és beszedési szolgáltatások  Bejövő tételek egyeztetése  Likviditás menedzsment  Netting  Multibanking (MBTI, Infopool)

12 2003. November 20. GTS Hungary 12 Fizetések és beszedések Belföldi – Forint átutalások – Csoportos átutalás – Kifizetés postai utalványon – VIBER (Real Time Gross Settlemet) – Beszedések (csoportos, azonnali) – Banki levelezés funkció (pl. készpénz kifizetésre) Külföldi – Deviza-átutalási és beszedési megbízások (SWIFT) – MBTI (SWIFT) – Csekkes kifizetések (Remote printing, on site printing)

13 2003. November 20. GTS Hungary 13 Citibank megoldás Worldlink fizetések n Elektronikus átutalások –A WorldLink elektronikusan biztosítja a kifizetéseket a kedvezményezett bankszámlájára –A kifizetések 105 különböző devizanemben teljesíthetőek n Csekkek (remote) –A WorldLink operáció az ügyfélmegbízás alapján elpostázza a csekket a kedvezményezett számára –A csekket a Citibank bocsátja ki az ügyfél nevében –A csekket 30 különboző devizában képes a bank kibocsátani –Beváltható 11, az EURO zónába tartozó országban –Megfelel a különböző országok klíring követelményeinek –Betét – nem készpénzkifizetésre –New York, Dublin és Szingapúr postázza a csekkeket

14 2003. November 20. GTS Hungary 14 Bejövő fizetések egyeztetése n Elektronikus számlakivonat – Számlaegyenlegek és tranzakciós részletek az egyeztetéshez – Multibanking – SWIFT MT 940 – BAI – EDIFACT n Eredmény fájlok – Tranzakció szintű egyeztetés biztosítása – Visszautasított, és visszaküldött tételek kimutatása – Támogatott fájl formátumok: EDIFACT CONTRL, BANSTA,DEBMUL,ANSI 824/997 – Citibank saját belső formátuma n A host-to-host megoldás információ szolgáltatás böngészőn és en keresztül

15 2003. November 20. GTS Hungary 15 Likviditás és forgőtőke menedzsment n Számlaegyenlegek összevonása: Célegyenleg (akár az alszámlák egyenlegének nullázásával) Forintos tételek –Devizaegyenlegek összevonása –Nemzetközi EURO Pool –Kapcsolódó jogi személyek számlaegyenlegének összevezetése –Kamatmegosztás  Kamatösszevonás Egy devizanemben –Az azonos devizanemben tartott számlaegyenlegek negatív és pozitív egyenlegei virtuálisan összevonásra kerülnek. Pooling több devizanem összevonásával

16 2003. November 20. GTS Hungary 16 Netting “Netting nélkül” “Netting-gel” Netting Központ

17 2003. November 20. GTS Hungary 17 Mi a Multibanking? n A Citigroup Multibanking megoldása lehetőséget biztosít arra, hogy az ügyfelek más bankban is végrehajtsanak tranzakciókat illetve lekérdezéseket, mialatt kizárólag a CitiGroup által nyújtott elektronikus banki, internet banki illetve treasury rendszereket használják. A Multibanking két alapvető eleme: –Infopool (MT940, MT950 számlakivonatok) –Multibank tranzakció kezdeményezés (MBTI, MT101, MT198) n Mindkét elem működhet két irányba

18 n CitiDirect ® Online Banking n File Delivery (host-to-host) ©2003 Citibank, N.A All rights reserved. Citigroup által alkalmazott kommunikációs csatornák áttekintése

19 2003. November 20. GTS Hungary 19 Internet Bank kialakulása a Citibank Rt.-nél • Első WEB-oldal 1995 • CitiBusiness Direct vállalati rendszer Jan nov • CitiDirect lakossági rendszer ápr. • Vállalati SMS Banking 2001 • CitiDirect vállalati rendszer nov. • Citibank Online 2002 jún. • CitiAlert SMS Banking 2003 ápr.

20 2003. November 20. GTS Hungary 20 CitiDirect® Online Banking •Web-based activation •FAQs and support services •Learning Center with training materials

21 CitiDirect Online Banking “Internet alapú elektronikus banki rendszer, mely a vállalatok számára került kifejlesztésre a Citibank által. “

22 A CitiDirect Online Banking legfontosabb jellemzői  Fokozott biztonság (dinamikus jelszó használatával)  Automatikus letöltés és telepítés (CD/Internet)  Egységes, a világ bármely pontjáról elérhető belépés (single window concept)  Globális platform  Könnyű integráció a vállalatirányítási rendszerekkel (fizetési fájl import és kivonat fájl export funkció számtalan standard, és ügyfél által létrehozott formátumban)  Sokoldalú, és fejlett jogosultság szabályozás (9 aláírói szint)  Verzió frissítés automatikusan az interneten keresztül  Online, valós-idejű adatfeldolgozás és súgó

23 A CitiDirect moduljain keresztül elérhető szolgáltatások A PI (product inquiry) modul a banki információk lekérdezésére alkalmas. A modul alapvető szolgáltatásai: Riportok (pl. számlainformáció), Jelentések (ügyfél által definiált formátumban) A CitiDirect TI (transaction initiation) modul a tranzakciók kezdeményezését teszi lehetővé. A modulon keresztül elérhető fizetési szolgáltatások: – Forint átutalás – Devizá-átutalás – Kifizetés postai utalványon – VIBER – Beszedések (csoportos, azonnali) – Banki levelezés funkció

24 2003. November 20. GTS Hungary 24 Regionális Treasury koncepció (Payment File Delivery) Global File Handler (Delaware, US) Customer Shared ServiceCenter CUSTOMERCITIBANK Customer locally Mercury Server (Warsaw, PL) Comm.. Klíring h. Comm... Klíring h. Ország 3Ország 2Ország 1Ország 2 Ország 1 Customer locally Customer locally CEEMEA CitiFile Fizetés folyamata Jelentés fájl (MT940,942) -. Product proc. Ország 3

25 2003. November 20. GTS Hungary 25 A File Delivery rendszer előnyei Előnyök  Nagy tételszám (akár napi 10,000 tranzakció) kényelmes, gyors küldése a bankba  Több ország klíringrendszerébe történő feldolgozás (regionális treasury)  Standard formátumok (pl. EDIFACT, ANSI) támogatása  Fokozott biztonság (HW, SW biztonság, Intranet) Csatlakozás a Citibank hálózatához  Value Added Networks VANs  Dial-In Szoftver: hagyományos analóg telefonvonalon keresztül  IP &ISDN/Bérelt vonal Biztonsági megoldások  Hardveres biztonsági megoldás: Atalla Security Device a soros portra csatlakoztatva  Szoftveres biztonsági megoldás: ENTRUST, S/MIME

26 2003. November 20. GTS Hungary 26 Token, a File Delivery és CitiDirect biztonsági eszköze  A biztonsági intézkedések, melyek az alkalmazás szerves részét képezik A File Delivery és CitiDirect rendszerek a SafewordTM Platinum integrált tokent használják, mely biztosítja az ügyfélazonosítást.  Hogyan működik ? –Minden felhasználó, aki tranzakciót bonyolít a File Delivery-n, kap egy tokent. –Minden egyes belépés a File Delivery használatához egy folyamatosan változó jelszót kíván, amit a token állít elő. –Minden egyes token egyedi azonosító számmal van a felhasználóhoz rendelve - minden egyes token, valamint a válaszai egyediek. Csak a megfelelő token a helyes válasszal engedi a File Deliverybe történő belépést. (kérdés/válasz) –A File Delivery rendszer képes 100 millió dinamikus jelszót generálni minden egyes felhasználóhoz.

27 Copyright © Citibank, N.A. All rights reserved. CITIGROUP and the Umbrella Device are trademarks and service marks of Citicorp and its affiliates or are used and registered throughout the world.


Letölteni ppt "A fejlődés útja, technikai, üzleti lehetőségek Internet bankok Magyarországon előadás sorozat Copyright © 2003. Citibank, N.A. All rights reserved. CITIGROUP."

Hasonló előadás


Google Hirdetések