Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ESÉLYTEREMTŐ PROGRAM.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ESÉLYTEREMTŐ PROGRAM."— Előadás másolata:

1 ESÉLYTEREMTŐ PROGRAM

2 A XVIII. kerületi SOFI (Óvoda, Általános Iskola, Speciális Szakiskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény) OM-kód: Az intézmény felépítése: --óvodai csoport (2) -autista csoport (2) - általános iskola 1-8 osztály -készségfejlesztő speciális szakiskola (ért.ak) -speciális szakiskola (tanak) -irodai asszisztens képzés OKJ (3) összesen: 21 tanulócsoport,212 tanuló -Logopédiai szakszolgálat, (beszédhibások: 708 beszédhibás gyermek/tanuló) -Utazó gyógypedagógus hálózat (integrációs tevékenység) 243 integrált SNI gyermek/tanuló    ebből: 195 gyermek beszédfogyatékos, 21 enyhe ért fogy., a többi hallássérült, mozg.fogy., hiperaktív, emocionális zavarral küzdő

3 Az értelmi fogyatékosságból adódó esélyvesztés:
verseny esély? hátrányos helyzet ( évi LXXIX. közoktatásról szóló törvény 121.§. 14.) fogyatékosság jellemzői: tartóssága súlyossága ( változó) társadalmi részvétel különböző mértékben korlátozott esélyegyenlőségi politika diszkrimináció teljes tilalma

4 A nemzetközi kodifikáció alapokmányai
- Értelmi Fogyatékos Személyek Jogainak Deklarációja Fogyatékos Személyek Jogainak Deklarációja Helios program1986- jótékonyságot felváltja az esélyteremtés Fogyatékossággal Élő Személyek Esélyegyenlőségére vonatkozó Alapvető Szabályok Salamancai Nyilatkozat Fogyatékossággal élő emberek jogairól szóló új Egyezmény 2006

5 Az értelmi fogyatékos ember jövőképe
Tanulásban akadályozott felnőtt Értelmileg akadályozott felnőtt speciális szakiskola OKJ-s képzés család rokoni, baráti vállakozások munka- és tevékenységnélküliség -pszichés problémák felerősödése -devianciák készségfejlesztő speciális szakiskola Értelmi fogyatékosok napközi otthona család, rokonok elme-szociális otthonok munka- és tevékenységnélküliség -fizikális, pszichés problémák felerősödése -apátia

6 A VALÓDI ESÉLYTEREMTÉS KÖVETELMÉNYEI
A habilitációs, rehabilitációs tevékenység akkor éri el célját, ha esélyt teremt és felkészít az esély „kihasználásának” lehetőségére. Az esély akkor válik valóssá, ha elég ismeretet közvetít a lehetséges partnerekről, a lehetséges partnereknek. A fogyatékkal élők társadalmi szocializációja szempontjából az esélyteremtés jelent megoldást. A sérült emberek foglalkoztatásra való felkészítése, a támogató partneri kapcsolatok kiépítése az intézményes nevelés fontos és legösszetettebb feladata.  

7 JAM 1993 óta 124 országban működik
kiemelten közhasznú, non-profit szervezet működését biztosítják: Eu-támogatások, kormányzati támogatások, szponzorok célja: a közoktatás és a munka világa közötti működő kapcsolat kiépítése, fenntartása------”Hiánycikk a gyakorlatorientált képzés” eszköze: pedagógusok képzése szemléletváltás tanulók gyakorlata szimulált helyzetek alakítása, vezetői szerepek felvállalása, döntéshozatal, termelő- szolgáltató tevékenység gyakorlása módszere: projekt módszer tevékenységbe ágyazott, tevékenykedtető módszer! többféle munkafolyamat----eltérő képességek lehetősége a siker szempontjából egyformán fontos

8 A JAM program a SOFI-ban
Feltételei, kérdőjelei: Mit jelent a diákvállalkozás projekt? Van-e a projektre vállalkozó diákcsapatunk? Tudják-e értelmezni a vállalkozást? Van-e támogató pedagógus csapatunk? Ismerjük-e eléggé a projekt módszer, tudjuk-e adaptálni saját intézményünkre? Mit és mennyit vállalnak a projekt sikere érdekében? Fel tudunk-e készülni az értékesítésre? Tudunk-e árumennyiséget biztosítani? Piacképes-e az áru? Előkészületek: -Pedagógusképzés: A pedagógus, mint mentor című akkreditált tréning Projektpedagógia alkalmazási lehetőségei a közoktatásban című akkreditált tréninget -Regisztráció: SOFIKA-SZÖV Dákvállalkozás

9 A program működtetése alaptőke: részvények kibocsájtásával
vezetőség megválasztása ( irodai asszisztens képzést végzett tanulóink) első félév tapasztalatszerzés üzleti terv, marketing terv készítése, tőkeszükséglet felmérése, kivitelezők körének tervezése, termelési terv termelés elindítása: szövőműhely termékei fazekasműhely termékei vásárok: valódi piaci körülmények, árusítás, bizonylatolás, bevétel hasznosítása Lurdy Ház ( 4 alkalom) Hídi vásár díjak: „legjobb eladó” „legszebb termék” „A legnagyobb sikert azonban az jelentette számukra, hogy termékeink jelentős részét sikerült értékesíteni, és a további működés anyagi hátterét biztosítani.”

10 JAM kiállítás ( Kondor Béla Közösségi Ház)2010.12.14.
SOFIKA-SZÖV , szövőműhely termékei

11 Termékeink

12 „Egymás kölcsönös tisztelete nélkül nincs ép társadalom, se kicsi, se nagy. A gyermekek abban küldetésben születnek, hogy a közös szépség egy-egy darabját közénk elhozva a maguk hozzájárulásával újjáteremtsék az emberiséget. Ezzel a teremtő erővel mindegyikük rendelkezik, akkor is, ha fél keze van, vagy egy se, ha vak, ha béna, ha mongoloid, vagy ha süketnéma. Nincs felemelőbb, nemesebb feladat, mint az ő újjászülető munkájukban segédkezni és igen nagy megtiszteltetés, ha engedik…” - Kokas Klára  


Letölteni ppt "ESÉLYTEREMTŐ PROGRAM."

Hasonló előadás


Google Hirdetések