Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Gazdaságos Lakó-út pályaszerkezet Tervezés – Pályáztatás - Kivitelezés

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Gazdaságos Lakó-út pályaszerkezet Tervezés – Pályáztatás - Kivitelezés"— Előadás másolata:

1 Gazdaságos Lakó-út pályaszerkezet Tervezés – Pályáztatás - Kivitelezés
U Útpályaszerkezet kisforgalmú utakhoz GALATER® Gazdaságos Lakó-út pályaszerkezet Tervezés – Pályáztatás - Kivitelezés MAFE MAGYAR FELTALÁLÓK NAPJA Subert István Okl..építőmérnök, okl,közlekedésgazdasági mérnök AndreaS Építőipari Fejlesztő és Szolgáltató Kft 2011 .

2 Útpályaszerkezet kis terhelésű utakhoz Előnyei:
GALATER® U Útpályaszerkezet kis terhelésű utakhoz Előnyei: Nagy tömegben, olcsón épülhet kétszeres élettartammal >20év gyors tervezés, gyors kivitelezés nem reped, nem kátyúsodik kis fenntartási költség 30-100% bontott anyag az építéséhez max40% helyi homok, vagy meddő teherelosztó membrán min 25 év javított úttükör felhasználása Kopóréteg választható: pormentesített felület (CaCl2, Bagger) betonelemes burkolat bitumenes bevonatok hidegaszfalt, lágyaszfalt

3 GALATER® U Útpályaszerkezet kis terhelésű utakhoz Tervezés – Típusterv Online-letölthető tervek Csak tervezői adaptálás kell Kiegészítők, típus-elemek: kapubejáró árok-szikkasztó előregyártott forgalomcsillapítás kisbetonelemes szikkasztókutak előregyártott

4 Politikai támogatás forrásigény nélkül beindítható projekt
GALATER® - egy javaslat, az önkormányzati LAKÓUTAK olcsó kiépítésére. Politikai támogatás forrásigény nélkül beindítható projekt 10% mart aszfalt, törtbeton, mint állami hozzájárulás + 90% uniós támogatás 500 milliárd HUF projektérték 10 év alatt cél: önkormányzatok (lakóutak kiépítésének) támogatása uniós támogatások lehívhatók olcsó, de tartós utak épülhetnek látványos mennyiségben munkahelyeket teremt a településen előnyben részesíti a kisvállalkozásokat vállalkozásoknak árbevétel úgy, hogy az uniós támogatásból származik a magyar vállalkozásokat támogatja Tudatosítja a vállalkozásokban, hogy segíteni kell a nemzetgazdaságot felpörgetni ÖTLET - Lakóútépítést újra kell gondolni szakmailag: ne repedjen, ne kátyúsodjon, 20 évig hozzá se kelljen nyúlni Galater® rendszer garantálja, hogy olcsó, szakszerűen kivitelezett, valóban jó utak épüljenek támogathatók az önkormányzatok az állami mart aszfalttal, tört betonnal, újrafelhasználható bontott anyagokkal A tört beton és mart aszfalt állami tulajdon. A Magyar Közút a mart aszfaltot tárolja, de nem tud vele mit kezdeni… Állami monopólium – Kincstár!!! Minden állami tulajdonból (út, híd, épület) származó tört/zúzott beton is állami tulajdon! A kincstárnak ellenőriznie kell ezek felhasználását! Támogassuk!

5 Javaslat indokoltsága, elhelyezése: számok & statisztika
Állami úthálózat hossza csak kb km fele, mint az Önkormányzati úthálózat: 1.272km autópálya, 2.155km elsőrendű főút, 4.417km másodrendű út, 18.078km összekötőút, 4.567km bekötőút, 485km állomáshoz vezető út, összesen csak 31-36ezer km hosszú a Magyar Közút Kht kezeli Önkormányzati utak: közel 100 ezer km: kiépítettsége 12%-os, kiépítendő 100% GALATER®-rel épülő belterületi lakóút legyen kb 50% ( km) Átlagos szélesség 3,5m (min), 4m 154millió m2 GALATER® pályaszerkezet költsége hozzávetőleg Ft/m2 Hagyományos megoldás (beton-aszfalt) költsége Ft/m2 Nemzetgazdasági megtakarítás állami finanszírozással: milliárd HUF/10év Támogassuk!

6 Támogassuk! Szükség van rá!
Kisvállalkozások, építőipar, mélyépítés ma… mélyépítés „mélyrepülése” ma közismert kisvállalkozók bedőlnek, túlélést ki támogatja? bankok a hiteleket felmondják… nincs remény a munkára, megrendelésre… nincs remény a foglalkoztatásra… munkahelyek megszűnnek, szakképzetlen munkaerő nem kell… nincs elég adó és járulékfizető… nincs pénze az önkormányzatoknak… Önkormányzati lakóutak közel 40 ezer km  millió m2 GALATER® árban 154millió m2 x 3eFt/m2  milliárdos piac Támogassuk! Szükség van rá!

7 Miről beszélünk? Mi az, ami ma van…
Magyar Közút telepein 160ezer m3 martaszfalt depóban áll.. állami utakról felmart aszfalt, tört beton állami tulajdon, ma ellopják em3 mart aszfalt keletkezik minden évben, bontott beton nincs is nyilvántartva Állami Vagyonkezelő felügyelete alá kell tartozzon Mit kezdjünk a mart / tört újrahaszosítható anyagokkal? Uniós támogatású infrastruktúrális projektek: 10% állami pénz mellé 90% uniós támogatást lehet lehívni van 10% önrész? Nincs (vagy mégis?) csatornaépítés után a lakóút építés jön - miből? lakossági hozzájárulás% kicsi lehet +helyi adó kedvezmény is lehet Van állami tulajdonú mart aszfalt, tört beton? Értéke 300Ft/m2 az állami hozzájárulást fedezi (10%) reális ár/érték = támogatás Újrahasznosítható bontási anyag van és folyamatosan lesz.. NEM TÖRŐDNI AZ ÁLLAM TULAJDONÁVAL BŰN… Támogassuk? Lehívható uniós támogatások kihagyása Pótolhatatlan veszteség…

8 Mit hagyunk ki? Hagyjuk ki? Nem kell?
kisvállalkozások helyi munkához juthatnak foglalkoztatás a helyi munkanélküliekből, szakképzetlen munkaerő is alkalmazható mélyépítés, útépítés ott ahol laksz és élsz kisvállalkozók dolgozhatnak, adóznak bankoktól nem kell hitel remény a munkára remény a foglalkoztatásra munkahelyek teremthetők lehet elég adó és járulékfizető (adók és járulékok) pénzt generál az önkormányzatoknak (iparűzési adó) ÁFA bevételt generál GALATER® milliárdos piac Hagyjuk ki? Nem kell?

9 Uniós támogatás nem hívható le örökké…
mélyépítés, útépítés egyre csökken, az él még, aki megnyerheti kisvállalkozókat a multi nem fizeti ki, nem adózik utánuk nyereséget a multi külföldre viszi… mekkora a haszon az útépítésen? Mekkora a remény a foglalkoztatásra? Van munkahelye a szakképzetlen munkaerőnek? Van elég adófizető, van elég járulékfizető, vagy kergetni kell őket? A MEGOLDÁS: GALATER® Mi haszna van ebből az országnak? Mi haszna van ebből az önkormányzatoknak? Mi haszna van a mikro és kisvállalkozásoknak ebből egy településen Önkormányzati utak közel 40 ezer km  millió m2 GALATER® árban 154millióm2 x 3eFt  milliárdos piac Kell? Támogassuk!

10 GALATER® Mi az a GALATER®?
Gazdaságos Lakóút Tervezési és Építési Program Egy átgondolt, egységes rendszer Jogos gazdaságossági és politikai elvárás, hogy az adott pénzügyi keretből minél több lakóút legyen megépíthető. Miért kellene „autópálya” pályaszerkezet egy lakóútra, ha hetente egy kukásautó az összes teherforgalom? Miért hagyjuk ellopni az állami tulajdont, amikor az az uniós támogatás önrésze lehetne?

11 Átgondolt, megújult szempontok…
Mitől új a GALATER®? Mert más, új alapokra helyezi a hangsúlyt: a kisforgalmú lakó utat az időjárás, az idő, hanem a tervezéssel, a rossz pályaszerkezet választással bevitt „időzített bomba” teszi ma tönkre és nem a nehézgépjárművek! Ezért: Új szemléletű pályaszerkezet anyagok és rétegek alkalmazása szükséges Új forgalmi tervezési kategóriát vezet be (A0). Maximálja az élettartamot, minimalizálja a lehetséges meghibásodásokat Típusterveket alkalmaz = biztos minőség, egyszerű minősítés Egyszerű forgalomcsillapító típus-megoldást alkalmaz Egyszerűsített, gyors közbeszerzést tesz lehetővé Biztos szakmai felügyeletet biztosít Eredmény: Kétszeres élettartam: 20 év! (a mostani 10 év tervezett helyett) Nincs lokális besüllyedés, nincs kátyú a pályaszerkezet kialakítása miatt Garantáltan elmaradó, vagy minimális fenntartási költség Átgondolt, megújult szempontok…

12 Miért érdemes alkalmazni ezt az eljárást?
Korábbi hibákat kivédi: Nincs keresztrepedés, kizárja a beton útalap alkalmazását Rugalmas a pályaszerkezet, a deformációkat átrepedés nélkül követni képes a kopóréteg nincsenek beépített pályaszerkezet-tervezési „bombák” kis fenntartási költség, a meghibásodás lehetősége minimális könnyen kivitelezhető, helyi kivitelezőknek munkát (és bevételt) ad Szakaszolható az építés kopóréteg egyszerre, nagy mennyiségben pályáztatható szakkivitelezőknek Nincs lokális földmű-süllyedés, georács elosztja a lokális terhelést A megoldás az altalaj teherbírását növeli, az építendő alap vastagságát csökkenti alapréteg tartóssága nő, a forgalom vibráló „pumping” hatása ellenére sem csökken a rétegvastagság, az anyag nem nyelődik el Jelentős előnyöket biztosít Jóval hosszabb az élettartam, meghibásodások nélkül, olcsóbb hibamentes, kis fenntartási költségű Előnyös műszaki tulajdonságok!

13 Kíméli a környezetet, kíméli a lakosságot
Rövid építési idő (1-2 nap!) csökkenti a polgárok zavarását az építési munkákkal építése környezetbarát és energiatakarékos, mert nem jár felesleges földkiemeléssel, elszállítással, a meglévő tükör anyaga hasznosul a pályaszerkezetben bontott beton, mart aszfalt nagy mennyiségben újra-felhasználható nem porol, szakaszos építésnél is megoldott a pormentes felület építés közben is megközelíthetők az ingatlanok, nincs „gödör” a kapubejárók előtt nem kell a kukákat kihúzni az utca végére, építés alatt is bejöhet a kukásautó a burkolat a polgárok által kedvelt, nem kátyúsodó felületet ad lényeges kisebb útépítési költséget eredményez, mint a beton alap + aszfaltrétegek típusok. a GALATER® ára a „hagyományos” beton-aszfalt pályaszerkezet fele-harmada, ezért a lakossági hozzájárulás is fele-harmada lehet, mint a szokásos azzal hogy olcsóbb, több út építhető egy projekt keretből (akár 2-3-ször több) Környezetbarát!

14 Tömörítés: Altalaj teherbírás Ed>60Mpa , dinamikus tömörség >90%
GALATER® Lakóút négy fő eleme: altalaj - georács - szemcsés alap - kopóréteg GALATER® - lakóút négy fő eleme: 1. Megfelelő, teherbíró út-tükör 2. időtálló szőtt georács vagy geokompozit (minimum 25év) 3. újrahasznosított, szemcsés útalap-réteg megfelelő fagyállósággal 4. deformáció követésére alkalmas, időtálló hosszú élettartamú kopóréteg 1.) Altalaj - elvárások javított földmű jelleg biztosítása a felső 15cm-ben teherbírás (dinamikus módszerrel) mérés tömörség (dinamikus módszerrel) mérés homogén legyen Tömörítés: Altalaj teherbírás Ed>60Mpa , dinamikus tömörség >90% A tervezett élettartam ezért lehet >20 év, magasabb, mint az ÚT szerinti!!!

15 2.) Georács – homogén teherelosztás
GALATER® - lakóút négy fő eleme: altalaj –georács -szemcsés alap - kopóréteg 2.) Georács – homogén teherelosztás 25 év élettartam Magyar Közútnál bejegyzett ÉME közmű szerelvényeknél könnyen átvágható (X) szőtt terítési szélesség 2,5-5m (széleit le kell terhelni, vagy fel hajtani) az alapréteg vastagságának megtakarításával jár 3.) Alapréteg Szemcsés anyagból: folytonos szemeloszlású, szemcsés anyag, homokkal kiegészített min 40%-ban mart/tört aszfalt, mart/tört beton, murva, bányameddő stb is. Alkalmasak továbbá az MSZ EN 13285, ÚT és ÚT szerinti, az M56, M80, FZKA0/32, FZKA0/56. rétegek, martaszfalt, törtbeton, helyi homok adalékkal. A0 forgalmi terhelési osztályban 20 cm tömör vastagságú A1 forgalmi terhelési osztályban 25 cm tömör vastagságú A2 forgalmi terhelési osztályban 30 cm tömör vastagságú megadott típusú szemcsés alapréteg VAN TÖRTBETON, MARTASZFALT?

16 3.) Alapréteg építési követelményei bármelyik alapréteggel:
GALATER® - lakóút négy fő eleme: altalaj –georács -szemcsés alap - kopóréteg 3.) Alapréteg építési követelményei bármelyik alapréteggel: A0 osztályban Ed>80MPa, Trd%>95% legyen A1 osztályban Ed>90MPa, Trd%>95% legyen A2 osztályban Ed>100MPa, Trd%>95% legyen tömörítési víztartalom megengedett eltérése wopt +/-2% Megfelelő teherbírás + kiváló tömörség = tartós teherbírás

17 4.) Kopóréteg – GALATER® elvárások
GALATER® - lakóút négy fő eleme: altalaj –georács -szemcsés alap - kopóréteg 4.) Kopóréteg – GALATER® elvárások Repedés nélküli deformációra legyen képes! Legyen időálló, tartós Nem repedhet élettartama alatt, nem kátyúsodhat! Kopóréteg – alkalmazható típusok kétrétegű felületi bevonat ÚT , DUPLEX® emulziós bevonat ÚT szerinti hidegaszfalt keverék ÚT Lágyaszfalt MSZ EN 13 108-3, visszanyert aszaltból előállított hideg keverék MSZ EN 13 108-8 ÚT melegaszfalt, de csak kiegészítő követelményekkel kisbeton-elemes burkolat Megoldható?

18 Tervezés letölthető Lakóút-típusterv önkormányzatoknak Egyszerű?
On-line kitöltés Letölthető típustervek, részletrajzok terv adaptálás: akkreditált tervező (licenc) egyszerű közbeszerzés biztos tervezési megoldások elvárt élettartam valóban garantált megfelelő forgalomcsökkentési megoldások Nem választható a típusterv, ha: műtárgy van, ha közúthálózathoz csatlakozik Típus-tervben szabályozott a minősítési dokumentáció: MMT Mintavételi és Minősítési Terv (Típusterv része) TU Beépítéstechnológiai Utasítás (Típusterv része) Jogosultságok (Licenc) = minőség (Típusterv része) Minősítési dokumentáció minta (Kivitelezői licenc része) Egyszerű?

19 Közbeszerzési eljárás: Tervezés / Kivitelezés
KÖZBESZERZÉS - TERVEZÉS (adaptálás) tervezőnek Galater® tervezési jogosultsága (licence) kell legyen hirdetmény nélküli, tárgyalásos egyfordulós KBT 125§ 2bek(b)pont Közbeszerzési Döntőbizottság tájékoztatás KBT 132§ illetve a 135§ (2) bek gyorsított eljárás KBT 136§ KÖZBESZERZÉS - KIVITEZÉS KBT szokásos előírásait kell alkalmazni vállalkozói alkalmasság előzetes elbírálása (licenc) gépek, referenciák elbírálása és szakoktatás igazolása Garantált GALATER® minősége és a tartóssága!

20 GALATER® Környezetvédelmi előnyök: csökkenti a környezet szennyezését,
a széndioxid kibocsájtást, és a legkisebb szénlábnyomot adja. Nem kell új bányatermékeket alkalmazni, ásványi vagyont védi A porszennyezést, kipufogógázok okozta szennyezést, a szállítási útvonalak tönkremenetelét csökkenti Alapréteg nem igényel új cementfelhasználást és a törtaszfalt nem kér felmelegített, forró bitument Tartalékolható a fosszilis energiaforrás más, fontosabb célokra kopóréteg és a szemcsés alap is újra felhasználhatók A zaj, a por és füstgázok kibocsájtásának csökkenésével jár Nem tartalmaz új cementet, aminek előállításához fűtőanyagot kell elégetni. Ezzel a szén-lábnyoma jelentősen kisebb, mint más lakóutaknak CO2 kibocsátás csökkenése a bolygónk felmelegedését, az üvegház-hatást csökkenti, késlelteti Bagger-emulzió 60% növényi olajból áll, fosszilis kőolajat nem tartalmaz. Az olajat adó növények a levegő szédioxidját felhasználják, ezzel csökkentik a globális felmelegedés, klímaváltozás folyamatát Kalciumklorid pormentesítés környezetbarát, a növényeket (padkán növő füvet, környező bokrokat és fákat) nem hogy nem károsítja, hanem azoknak tápanyagként szolgál – azaz műtrágyaként hasznosul

21 Kell autópálya pályaszerkezet egy lakó-útra?
LEGYEN HÁT VÉGE AZ AUTÓPÁLYA ÉPÍTÉSNEK A LAKÓ-UTAKON ! A BONTOTT ANYAG tulajdonosa az állam, vagy az Önkormányzat, AZ, AKI AZT ÉPÍTÉSKOR EGYSZER MÁR KIFIZETTE!

22 Köszönjük figyelmét! Hajrá Magyarország! Hajrá MAFE!
„A világ amit teremtettünk a gondolkodásunk eredménye; nem lehet megváltoztatni gondolkodásunk megváltoztatása nélkül." (Einstein) Hajrá Magyarország! Hajrá MAFE!


Letölteni ppt "Gazdaságos Lakó-út pályaszerkezet Tervezés – Pályáztatás - Kivitelezés"

Hasonló előadás


Google Hirdetések