Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

5700 KG FELSZÁLLÓ TÖMEG ALATTI LÉGIJÁRMŰVEK BIZTONSÁGI HELYZETE KBSZ SZAKMAI NAPOK – REPÜLÉS Agárd, 2007. április 12. Badovszky György balesetvizsgáló.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "5700 KG FELSZÁLLÓ TÖMEG ALATTI LÉGIJÁRMŰVEK BIZTONSÁGI HELYZETE KBSZ SZAKMAI NAPOK – REPÜLÉS Agárd, 2007. április 12. Badovszky György balesetvizsgáló."— Előadás másolata:

1 5700 KG FELSZÁLLÓ TÖMEG ALATTI LÉGIJÁRMŰVEK BIZTONSÁGI HELYZETE KBSZ SZAKMAI NAPOK – REPÜLÉS Agárd, 2007. április 12. Badovszky György balesetvizsgáló

2 2 2007. április 12. 2006.01.01. – 2006.12.31. 5700 KG TÖMEGŰ REPÜLŐGÉPEK ESEMÉNYEI kategóriahelikoptermerevszárnyú Accident (légiközlekedési baleset) 32 Serious Incident (súlyos repülőesemény) 16 Incident (repülőesemény) 438 Not determined (nem meghatározható) 22 Összesen: 1048 Mindösszesen: 58

3 3 2007. április 12. AZ ESEMÉNYEK OKOK SZERINT az esemény oka: műszaki helikoptermerevszárnyú sárkány 0 149; 209; 247; 364; 375; 472 hajtómű232 103; 113; 170; 250; 328; 405; 254 kormány0254 rádió-elektromos011; 108112; 195; 239; 307 egyéb101; 202324

4 4 2007. április 12. AZ ESEMÉNYEK OKOK SZERINT az esemény oka: emberi tényező (tévesztés) helikoptermerevszárnyú döntésképtelenség 0022; 228 hiányos készségek145; 350 091; 099; 174; 224; 226; 349 észlelés hiánya098200; 312; 320

5 5 2007. április 12. AZ ESEMÉNYEK OKOK SZERINT az esemény oka: emberi tényező (szabálysértés) helikoptermerevszárnyú rutinszerű 089 104; 153; 262; 266; 283; 284; 285; 289; 322 eseti097 040; 090; 154; 179; 184; 240; 260; 275; 279

6 6 2007. április 12. AZ ESEMÉNYEK LEÍRÁSA Esemény leírása •hasra szállt •nem váltott GROUND frekvenciára •felszállás napnyugta után •felszállás sárban, orrfutó elsüllyedt •felszállás sárban, átesés •ápolás, repedés a központi rekeszen •teljesítménycsökkenés, kényszerleszállás. •engedély nélkül határsávban •transzponderhiba

7 7 2007. április 12. 04.25.guruláskor kigyulladt 05.18.„gearbox overhead” jelzés 05.23.begurulásnál jobb futó kitört 05.25.engedély nélkül határsávba repült 05.26.átrepült A1 körzeten 06.05. 5 db An-2 benzinhiány, kényszerleszállás 06.12.31L helyett 2,3,4,5 TW-ről szállt fel 06.16.31L-el párhuzamosan repült 06.20.villamos töltéshiba 06.26.jobb futóval lámpatestnek ütközött 07.03.futók nem húzódtak be 07.11.nagyfeszültségű vezetéket szakított 07.13.gyakorlatlanság a leszállásnál 07.14.átstartolás

8 8 2007. április 12. 07.19.elektromos hiba miatt útmegszakítás 07.19.veszélyes berepülés légtérbe 07.20.olajfolyás miatt visszafordulás 07.21.hajtómű telj.csökkenés miatt fűre szállt 07.22.rácsapásnál a csűrő leszakadt 07.26. pályafoglaltság miatt megköz. megszakítás 07.27.eng. nélkül indított és kigurult a startra 07.31. engedély nélkül kigurult a felszállópályára 08.09.veszélyes megközelítés 08.09.veszélyes megközelítés 07.25.engedély nélkül süllyedt 07.27.engedély nélkül emelkedett 07.31.engedély nélkül kigurult RWY 21-re 08.16napnyugta után szállt fel

9 9 2007. április 12. 09.02.HA-1241 Falke nekigurult HA-SUD-nak 09.06.rádiókapcsolat-megszakadás 09.08.veszélyes megközelítés 09.10.engedély nélkül leszállt Siófokon 09.12.földi esemény 09.12.kipufogó szelep miatt kényszerleszállás 09.22.fényerőszab. miatt „futó kinn” nem égett 09.24.vontatókötél villanyvezetékbe csapódott 10.02.az orrfutó beragadt 10.14.bal futó defekt miatt lámpának gurult 11.09.a 4. hengerben a hajtórúd törött 12.29.leszállás után a bal tömlő leeresztett

10 10 2007. április 12. 01.20.eltűnés útvonalon 04.01.veszélyes megközelítés 04.07.engedély nélküli felszállás 04.08.felszálláskor vezetéket szakított 04.21.rádiókapcsolat-megszakadás 05.21. engedély nélkül lépett be ellenőrzött légtérbe 06.17.gyakorlat 07.16.autorotáció 09.25.leszálláskor jobb oldalára dőlt HELIKOPTEREK ESEMÉNYEI

11 11 2007. április 12. A 2006-232 ESEMÉNY A helikopter konstrukciója jellegzetesen amatőr, hobbi-sport felhasználásra szánt, - motortengelyre ékelt ékszíjtárcsa négy ékszíjjal - reduktor nincs, ékszíj és gall-lánc ad lassítást a rotornak - a tengelykapcsoló az ékszíjat feszítő görgő, mozgatása a kabin hátsó falán kilógó fogantyúval - a faroktartóban a faroklégcsavar hajtását egyszeres, hosszú ékszíj végzi.

12 12 2007. április 12. A LESZÁLLÁS HELYE

13 13 2007. április 12. A JOBB CSÚSZÓ NYOMA

14 14 2007. április 12. A CSÚSZÓ ELAKADÁSÁNAK HELYE

15 15 2007. április 12. A MEGHAJTÁS a motor és a közbetét-tengely közt a feszítőgörgővel

16 16 2007. április 12. 01.04.kabinnyomás csökkent 01.25.startmegszakítás 01.26.kényszerleszállás 02.02.hasra szállt 02.07.visszagurult az állóhelyre 02.18.megszakított felszállás, pályaelhagyás 2007.01.01. – 2007.02.28. ESEMÉNYEK

17 17 2007. április 12. KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "5700 KG FELSZÁLLÓ TÖMEG ALATTI LÉGIJÁRMŰVEK BIZTONSÁGI HELYZETE KBSZ SZAKMAI NAPOK – REPÜLÉS Agárd, 2007. április 12. Badovszky György balesetvizsgáló."

Hasonló előadás


Google Hirdetések