Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 DRT DEMAND RESPONSIVE TRANSPORT "IGÉNYVEZÉRELT KÖZLEKEDÉSI RENDSZER TESZTPROJEKT EREDMÉNYEI MISKOLCON„ 2014. május 21-23. Előadó: Németh Viktor projektvezető.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 DRT DEMAND RESPONSIVE TRANSPORT "IGÉNYVEZÉRELT KÖZLEKEDÉSI RENDSZER TESZTPROJEKT EREDMÉNYEI MISKOLCON„ 2014. május 21-23. Előadó: Németh Viktor projektvezető."— Előadás másolata:

1 1 DRT DEMAND RESPONSIVE TRANSPORT "IGÉNYVEZÉRELT KÖZLEKEDÉSI RENDSZER TESZTPROJEKT EREDMÉNYEI MISKOLCON„ 2014. május 21-23. Előadó: Németh Viktor projektvezető

2 2014. május 21-23. ATTAC (Attractive Urban Public Transport for Accessible Cities - Vonzó városi közösségi közlekedés az elérhetőbb városokért) 2  A Miskolc Holding Zrt. vezette ATTAC projekt összesen 9 partnerrel valósul meg, melyek Olaszországból, Romániából, Szlovákiából, Bulgáriából, Görögországból, Szlovéniából és Magyarországról csatlakoztak a Team-hez.  Az ATTAC témakörei:  Mobilitási problémák kezelése igényvezérelt közösségi közlekedési szolgáltatás biztosításával. (DRT - Demand Responsive Transport)  Innovatív és integrált jegyrendszer, valamint okos kártya rendszer bevezetése.  Utas-tájékoztatási rendszer fejlesztése.

3 2014. május 21-23. 3 DRT projekt - Demand Responsive Transport (Igényvezérelt Közlekedési Rendszer)  Tesztprojekt célja:  utas szempontból az igényvezérelt közlekedési rendszer működésének elfogadása és annak használati hajlandósága,  a közösségi közlekedési szolgáltatáson belül gazdaságosan működtethető-e a rendszer.  Fő elvárások, feltételek  Min. 4 hónapos tesztüzem  Min. 4 db viszonylaton • min. 3 db viszonylat, mely a jelenlegi menetrendben is szerepel • max. 1 db új viszonylat, mely a jelenlegi szolgáltatásban nem szerepel  Utazóközönség számára többletköltséget nem okozhat  Jelenlegi közlekedési struktúrába illeszkedjen (megálló, jegy, bérlet)  Járműméret igazodjon az igényekhez

4 2014. május 21-23. 4 Tesztprojekt koncepció I. I. Koncepció:  Az MVK Zrt. szempontjainak, érdekeinek szem előtt tartása  Költségcsökkentés  A kiválasztott 4 viszonylaton a menetrendben meghirdetett késő esti és kora reggeli járatok igényvezérelt rendszerbe illesztése  Minimális kommunikáció, az is az utolsó pillanatokban Eredmény: Az indulás előtt egy nappal lefújva Újratervezés

5 2014. május 21-23. 5 Tesztprojekt koncepció II. II. Koncepció:  TÖBBLETSZOLGÁLTATÁS  Kommunikáció – kommunikáció – kommunikáció  Két lépcsős megvalósítás  Első lépcső: 0-1 hónap – 4 meglévő viszonylat üzemidejének kiterjesztése 2-2 járattal, DRT rendszerben.  Második lépcső: 2-4 hónap – 3 meglévő viszonylat és 1 teljesen új viszonylat, a jelenlegi szolgáltatással le nem fedett területen  3-4 hónapban a jármű méret igényhez való igazítása is valósuljon meg

6 2014. május 21-23. 6 Első lépcső I. Első lépcső DRT járatai:  Induló dátum: 2013. május 13. (Első lépcső vége: 2013. június 16.)  4 meglévő viszonylaton az üzemidőn túl 2-2 plusz járat (16 járat)  Kiválasztás: utas és területi képviselői igények alapján 3A-as viszonylat21-es viszonylat24-es viszonylat31-es viszonylat Búza tér Balaton utca Tiszai pu. Kandó K. u. RepülőtérSzinvapark Tiszai pu. Avas vk. 20:5821:1003:2503:5521:3021:1003:1503:30 21:2821:4023:3000:0022:1021:4500:4301:03

7 2014. május 21-23. 7 Első lépcső eredményei I. Első lépcső: 2013. május 12. – 2013. június 16. (36 nap) Összesen 560 DRT járat71 fő elszállított utas  Regisztrációk száma ÉrdeklődőValós 363192 Igénybejelentések száma Összesen3A212431 652621513 Alkalmazott módszer WebTelefonSzemélyes 18461 Szállított utasok száma Összesen3A212431 712721518

8 2014. május 21-23. 8 Második lépcső I. Módosítás (2-4 hónapra):  A két legkevésbé kihasznált viszonylat lecserélése (24, 31)  1 db teljesen új viszonylat bevezetése a 31-es viszonylat helyett  24-es viszonylat lecserélése egy másik meglévő viszonylatra (20-as) Új viszonylattal szembeni alapvető elvárások, szempontok:  A jelenlegi szolgáltatással le nem fedett terület bevonása, ellátása  Az elmúlt években érkeztek, ellátatlan területekre vonatkozó igények figyelembevétele  Üzemeltetési szempontok figyelembe vétele

9 2014. május 21-23. 9 Második lépcső II. Miskolc város 300 és 500 m sugarú lefedettségi térképe

10 2014. május 21-23. 10 Második lépcső III. Üzemeltetési szempontok:  Kritériumok három nagy csoportba kerültek besorolásra:  Forgalmi szempontok (pl.:üzemidő, km, forduló)  Gazdasági szempontok (pl.: üzemeltetési ktg., infrastruktúra ktg.)  Szolgáltatói szempontok (pl.: terepviszonyok, utazási jelleg, lefedettség, fenntarthatóság)  A különböző szempont csoportok súlyozásra kerültek  30, 40, 30 %-os súllyal.  A csoportokon belül a szempontok 1-től 10 pontig pontozhatók.  A legnagyobb pontszámot elérő új viszonylat megvalósítása javasolt.

11 2014. május 21-23. 11 Új viszonylat I. 6 db új lehetséges viszonylat: A1 - Búza tér – Pingyom tető A2 - Tiszai pu. – Zsigmondy u. – Repülőtér A3 - Búza tér – Közdomb A4 - Búza tér – Hidegh sor – TV torony A5 – Tapolcai kör járat A6 - Felső-Majláth – Állatkert

12 2014. május 21-23. 12 A3 A2 A1 A5 A4 A6

13 2014. május 21-23. 13 Új viszonylat II. KRITÉRIUM RENDSZER EREDMÉNYE: ZOO RANGSORÚJ VISZONYLATPONTSZÁM I. A6 - FELSŐ-MAJLÁTH – ÁLLATKERT (ZOO)490 II. A1 - BÚZA TÉR - PINGYOM TETŐ375 III. A4 - BÚZA TÉR - HIDEGSOR - TV TORONY320 IV. A5 - TAPOLCA - TAPOLCA263 V. A3 - BÚZA TÉR - KÖZDOMB256 VI. A2 - TISZAI - ZSIGMONDI - REPÜLŐTÉR200

14 2014. május 21-23. 14 Az ÚJ DRT viszonylat: ZOO  Viszonylat jellemzői  Üzemidő: 8:30 – 17:00  Napi fordulószám: 11  Forduló táv: 6,7 km ZOO viszonylat Felső-MajláthVadaspark 08:3008:45 09:0009:15 09:3009:15 10:0010:15 11:0011:15 12:0012:15 13:0013:15 14:0014:15 15:0015:15 16:0016:15 17:0017:15 Felső- Majláth - Vadaspark

15 2014. május 21-23. 15 Második lépcső (3-4 hónap) További módosítás (3-4 hónap):  A jármú mérettel való reagálás elvárás teljesítése  Ha 1 fő utas igény esetén ne küldjünk szóló vagy midi autóbuszt  Az MVK Zrt. legkisebb autóbusza a Plasma midibusz (43fő) Taxi szolgáltatóval szerződni 1-8 fő utas igény esetén taxi teljesíti a szolgáltatást

16 2014. május 21-23. 16 Második lépcső összefoglalva (2-4 hónap) DRT MÓDOSÍTÁS A 2. HÓNAPTÓL  2013. június 17.-től (nyári menetrend váltás) bevezetésre kerül (második lépcső vége: 2013. szeptember 12.): 1. ZOO viszonylat 2. 20-as viszonylat 3. Taxi szolgáltatás (július 1-től)

17 2014. május 21-23. 17 Második lépcső eredményei I. Második lépcső: 2013. június 17. - 2013. szeptember 12. (88 nap) Összesen 2688 DRT járat4333 fő elszállított utas 3db meglévő buszon: 495 főZOO buszon: 3 838 fő Regisztrációk száma ÉrdeklődőValós 1279904 Igénybejelentések száma Összesen3A2120ZOO 1149 23113128 731 Szállított utasok száma Összesen3A2120ZOO 4333 28915353 3838 Alkalmazott módszer WebTelefonSzemélyes 13310154 

18 2014. május 21-23. 18 Eredmény Cél Célok:  Az utasok részéről a DRT rendszer használati hajlandóságának, elfogadásának, véleményének, vizsgálata  Gazdasági előnyök, hatások vizsgálata, elemzése

19 2014. május 21-23. 19 Eredmény – Utas oldal 1.

20 2014. május 21-23. 20 Eredmény – Utas oldal 2.

21 2014. május 21-23. 21 Eredmény – Utas oldal 3. 97,1%

22 2014. május 21-23. 22 Eredmény – Gazdasági oldal 1. TényköltségUtasszám Kalkulált jegybevétel Kalkulált eredmény Időszak Fordulószám tény Futás kmKöltség FtFő300 Ft/jegy Bevétel/Kiadás (Ft) június 17-3072482173 423772231 60058 177 július1971 320474 5041 842552 60078 096 augusztus1581 059380 567970291 000-89 567 szeptember 1-122818867 44225476 2008 758 Összesen 4553 049 1 095 936 3 8381 151 400 55 464 Költség-haszon (ZOO)

23 2014. május 21-23. 23 Eredmény – Gazdasági oldal 2. MenetrendszerintiIgényszerinti Időszak FordulószámtervFutás kmKöltség FtFordulószámtényFutás kmKöltség Ft június 17-301541 032370 93272482173 423 július3412 285821 3501971 320474 504 augusztus3412 285821 3501581 059380 567 szeptember 1-1288590211 9612818867 442 Összesen 9246 191 2 225 593 4553 049 1 095 936 50,8 %

24 2014. május 21-23. 24 Eredmény – Gazdasági oldal 3. MEGLÉVŐ MENETRENDI VISZONYLATOK ViszonylatJármű MENETREND szerintDRT rendszerben DRT megtakarítás Futás kmKöltség FtFutás kmKöltség Ft 3A busz1 408 380 112 176 47 514 57% 63% taxi -- 584 116 785 21 busz4 226 1 141 145 144 38 903 69% taxi - - 1 585 316 985 20 busz1 995 538 520 204 55 076 85% taxi - - 121 24 267  TÖBBLETJÁRATOKRÓL VAN SZÓ  20-as viszonylat eredményeit nem vettük figyelembe

25 2014. május 21-23. 25 EREDMÉNYEK- GAZDASÁGI OLDAL 4. TAXI szolgáltatás MenettrendiDRT 50-60% TAXI DRT 56 % Akár ~ 70 % megtakarítás

26 2014. május 21-23. 26 DRT Jelene és Jövője  DRT viszonylat tervek:  A ZOO viszonylat 2014. április 15. - 2014. szeptember 30. között ismét közlekedik  2014-ben új DRT viszonylatok tervezése  DRT kommunikációs, „átnevelő” intézkedések  A DRT rendszer előnyének, hasznosságának megismertetése, melynek célja, hogy ne csak mint TÖBBLETSZOLGÁLTATÁST tudjuk alkalmazni, hanem a kihasználatlan késő esti, peremvidéki járatokon néhány éven belül bevezethető legyen.

27 2014. május 21-23. 27 A ZOO viszonylat 2014. április 15. - 2014. május 12. közötti eredményei Igénybejelentések száma Alkalmazott módszer Szállított utasok száma Jeggyel utazik Bérlettel utazik Ingyen utazik TelefonSzemélyes 1017724866134609123

28 KÖSZÖNÖM A MEGTISZTELŐ FIGYELMET! MVK Zrt, Projekt Igazgatóság Németh Viktor projekt vezető Email: nemeth.v@mvkzrt.hu Mobil: +36-70/366-6908


Letölteni ppt "1 DRT DEMAND RESPONSIVE TRANSPORT "IGÉNYVEZÉRELT KÖZLEKEDÉSI RENDSZER TESZTPROJEKT EREDMÉNYEI MISKOLCON„ 2014. május 21-23. Előadó: Németh Viktor projektvezető."

Hasonló előadás


Google Hirdetések