Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

(Kérvény, kérelem, fellebbezés, panasz, javaslat)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "(Kérvény, kérelem, fellebbezés, panasz, javaslat)"— Előadás másolata:

1 (Kérvény, kérelem, fellebbezés, panasz, javaslat)
Beadványok (Kérvény, kérelem, fellebbezés, panasz, javaslat)

2 Beadvány Valamely szervhez érkező hagyományos vagy elektronikus irat, amely rendeltetésszerűen a szervnél vagy személynél marad. Általában magánszemélyek nyújtják be szervezethez vagy hatósághoz.

3 Kérvény, kérelem Gyakori hivatalos jellegű irat, melyben valamilyen ügy kedvező elbírálását, elintézését, jóváhagyását, engedélyezését kérjük. Tartalmilag mindkét iratfajta azonos, csak formai tekintetben térnek el egymástól.

4 Kérvény, kérelem tartalma
Az irat neve (nagy kezdőbetűvel), az irat szövege, amelyben szerepelnie kell: a kérés megfogalmazásának, a kérés indoklásának, érvelésnek, a kérelem összefoglalásának, meggyőzésnek, keltezés, az iratot kiállító aláírása, a kérelmező neve, azonosító adata pl. lakáscím, munkahely megnevezése, beosztás) mellékletek megjelölése.

5 A kérvény formai jellemzői
A/4-es lapra írjuk. A papír egyik oldalának jobb felére írjuk/nyomtatjuk a kérvény felzetét, melynek kötelező tartalmi elemei: a lap tetején 2-2,5 cm margó, címzett neve, postai vagy közigazgatási címe (a címzett neve és címe között egy sor üres), a cím után kb. 10 üres sor, a kérvény benyújtójának neve, címe (utána kb. 10 üres sor), a kérvény tárgyának feltüntetése (utána kb. 10 üres sor), mellékletek feltüntetése.

6 Összehajtva a hosszanti tengely mentén a felzet kerül kívülre.
A lap másik oldalára kerül a kérvény írójának levele az alábbi szerkezeti bontásban: az irat megnevezése, az irat szövege, keltezés, kérvény aláírója Összehajtva a hosszanti tengely mentén a felzet kerül kívülre.

7 Kérelem Belső ügyiratszabvány szerint szerkesztjük.

8 Fellebbezés Hatóságok, különböző szervek döntésének, határozatának módosításáért vagy érvénytelenítéséért a döntéshozó felettes hatóságához (szervhez) folyamodhatunk. Az intézkedő szerv általában a határozatban megjelöli, hogy hány napon belül, hova lehet az esetleges módosítási kérelmünket, fellebbezésünket benyújtani. (Megjelölés hiányában 15 napon belül kell fellebezni. ) A fellebbezés írásban nyújtandó be ott, ahol a sérelmes határozatot hozták, de beadványunkat a másodfokon döntésre illetékes szervhez címezzük. A másodfokon hozott határozat ellen már nem fellebbezhetünk, de panaszt benyújthatunk.

9 A fellebbezésben a konkrét határozatból kiindulva fogalmazzuk meg, hogy a döntés miért nem találjuk elfogadhatónak. Pontokba szedve felsoroljuk mindazokat az indokokat, érveket, amelyek véleményünk szerint megalapozzák igazunkat.


Letölteni ppt "(Kérvény, kérelem, fellebbezés, panasz, javaslat)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések