Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Globális gépipari trendek és ezek hatása a magyarországi piaci szereplőkre Sándorfi Balázs - www.portfolio.hu -www.portfolio.hu.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Globális gépipari trendek és ezek hatása a magyarországi piaci szereplőkre Sándorfi Balázs - www.portfolio.hu -www.portfolio.hu."— Előadás másolata:

1 Globális gépipari trendek és ezek hatása a magyarországi piaci szereplőkre Sándorfi Balázs - -www.portfolio.hu

2 2 Iparági környezet (1.) Nyugat-Európa ( ) •Nehéz tehergépjármű gyártás - egyszámjegyű éves volumencsökkenés •Személygépkocsi gyártás - egyszámjegyű éves volumencsökkenés Észak-Amerika •2000 második fele vége: nehéz tehergépjármű (és kisebb részben) gyártás recessziója •2000 második fele vége: hatalmas kedvezményrendszerrel, margin csökkenéssel a személygépkocsi eladások szinten tartása, enyhe növelése •iskola és távolsági buszpiac jelentős zsugorodása •Gyártás kihelyezések Európába Latin-Amerika •A latin amerikai pénzügyi válságok következtében az európai beszállítások többsége versenyképtelenné válik a helyi gyártással szemben

3 3 Iparági környezet (2.) Magyarország: • 20% feletti növekedés az új személyautó értékesítésekben • az állami forrásokból finanszírozott buszbeszerzések meredek csökkenése • Az elmúlt három évben 20-28% között bővült az új tehergépjármű piac (minőségi logisztika szerepének növekedése) Kelet-Európa és FÁK: • dinamikus növekedés mind személygépjármű, mind tehergépjármű értékesítések terén • orosz piac: megnövekedett fizetőképes kereslet (magas olajár - tartósan 5% feletti GDP növekedés - költségvetési többlet) Ázsia: • dinamikusan növekvő kereslet a távol-keleten • stratégia cél a világ jelentős gépipari szereplői részéről: Kína bevétele - leányvállalatok, közös vállalatok alapítása (első lépcső: belső piacra termelés, második lépcső Kínából exportálni)

4 4 Iparági környezet (3.)

5 5 Iparági környezet (4.)

6 6 Profitabilitás a szektorban (1.)

7 7 Piaci struktúra Magyarországon Multinacionális végtermékgyártók Suzuki, GM, AudiEU, Kelet-Európa Multinacionális alkatrészgyártók (OEM – első vonalbeli beszállítók) Visteon, ZF, Knor-BremseEU, Kelet-Európa BuszösszeszerelőkNABI, Ikarusbus, Ikarus Egyedi USA, Kelet-Európa, FÁK, Magyarország 2. vonalbeli beszállítókRába, Linamar (korábban: Mezőgép) Magyarország, EU, Kelet- Európa, FÁK, USA, Ázsia 2. vonalbeli beszállítók beszállítói Több mint 200 cégMagyarország Csoport Szereplők Piacok

8 8 Profitabilitást meghatározó tényezők 1., Végtermék piacai + stabil, növekvő, vagy enyhén csökkenő piacok: EU, K-EU - drasztikus volumencsökkenést elszenvedő piacok: Észak-Amerika, Latin-Amerika (volumen csökkenés és árleszorítás a vevő részéről egyszerre jelent meg) 2., Export devizaneme + euró - dollár

9 9 Profitabilitás a szektorban (2.)

10 10 Átlagos Ft/USD és Ft/EUR árfolyam alakulása

11 11 Beruházások a régiónkban Volkswagen – Szlovákia – személygépjármű gyártás Peugeot – Szlovákia - személygépjármű gyártás Hyundai –Szlovákia - személygépjármű gyártás Hyundai Mobis – Szlovákia – autóalkatrész gyártás Lear – Lengyelország - autóalkatrész gyártás

12 12 Beruházások hazánkban •Suzuki - kapacitás bővítés m EUR •Audi - új szerszámgyár építése (tervezés fázisa, nincs döntés még) •FIAT - 90 lóerős dízelmotorgyár (megfontolás alatt) •ZF - sebességváltó gyártó kapacitás megduplázása - 74 m EUR •Poppe&Potthoff német autóalkatrész gyártó - csőkomponensek - 4 m EUR •Haldex - hidraulikus fékek - 5 m EUR •Hirtenberger - biztonsági övekhez és légzsákokhoz precíziós technikai alkatrészek - 2 m EUR

13 13 Jellemző stratégiák a hazai szereplőknél •Alacsony hozzáadott értékű termékek volumengyártása és/vagy •Réspiacokon saját fejlesztésű termékekkel magasabb árrés realizálása •Közös fejlesztésen alapuló üzletbővítés •Fókuszált termelés

14 14 Kockázatkezelés •Működési/kapacitás oldal: a fő vevők piaci pozíciójának nyomon követése •Vevői követelményrendszerek összehangolása a beszállítók felé érvényesített elvárásokkal •Devizaárfolyamok: fedezeti ügyletek csak rövid távú megoldást jelentenek! Természetes fedezettség, devizakitettség csökkentése a valós cél (elsősorban USD elszámolás esetén, EUR oldalon kisebb a kockázat).

15 15 Külső gazdálkodási feltételrendszer a jövőben: meghatározó a végtermékek piaca •KEU- FÁK: 10% feletti éves növekedés személyautó és tehergépjárművek esetében •EU: enyhe, 2-3%-os növekedés •USA: személygépjármű: stagnálás, minimális növekedés - tehergépjármű: 10% körüli bővülés •Ázsia: Kína vezetésével folytatódik az erőteljes növekedés

16 16 Vállalat felvásárlások •A felvásárlási aktivitás konjunkturális tényezőkhöz kötött •2000 végére a felvásárlási láz az iparágon belül az európai és amerikai kereslet csökkenésével gyakorlatilag megszűnt •Az iparág szerkezete az elmúlt három évben jelentősen átalakult, inkább a profil tisztítás és a divesztíciók kerültek előtérbe •A növekedés kapacitás oldalról a sikeres társaságok esetében is lényegesen óvatosabbá vált •A jövőben jelentősebb felvásárlásokra Ázsiában lehet számítani


Letölteni ppt "Globális gépipari trendek és ezek hatása a magyarországi piaci szereplőkre Sándorfi Balázs - www.portfolio.hu -www.portfolio.hu."

Hasonló előadás


Google Hirdetések