Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÁMOP 5.4.2 kiemelt projekt „Központi szociális információs fejlesztések” Igénybevevői nyilvántartás (TAJ)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÁMOP 5.4.2 kiemelt projekt „Központi szociális információs fejlesztések” Igénybevevői nyilvántartás (TAJ)"— Előadás másolata:

1 TÁMOP kiemelt projekt „Központi szociális információs fejlesztések” Igénybevevői nyilvántartás (TAJ)

2 A Szociális Regiszterben jelenlegi moduljai REGISZTER Működés engedélyezés KENYSZI TEVADMIN Országos Jelentési Rendszer Ellenőrzések, bírságok nyilvántartása SZÁP Regiszter publikus felülete Fenntartók Érdeklődők, szakemberek SZGYH Fenntartók NRSZH SZGYH Fenntartók, szolgáltatók Szociális regiszter moduljai

3 •A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló évi III. törvény •A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló évi XXXI. törvény •A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények ágazati azonosítójáról és országos nyilvántartásáról szóló 226/2006. (XI.20.) Kormányrendelet 13/B.§ - 13/H.§ Szt. 20/C (1) bek. •A szociális hatóság a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások, szolgáltatások finanszírozásának ellenőrzése céljából nyilvántartást vezet. A nyilvántartás tartalmazza •a) a 20. § (2) bekezdés a)-c) pontjában és a 20. § (4) bekezdés a) pontjában (TAJ szám) meghatározott adatokat (a kérelmező természetes személyazonosító adatai, lakó – és tartózkodási helye, állampolgársága, bevándorolt, letelepedett vagy menekül, hontalan jogállása, a szabad mozgás és tartózkodás jogára vonatkozó adatok) az ellátott telefonszáma és értesítési címe kivételével, •b) a személyes gondoskodást nyújtó alapszolgáltatás vagy szakosított ellátás típusát, igénybevételének és megszűnésének időpontját, •c) az intézmény, szolgáltató külön jogszabály szerinti ágazati azonosító jelét, •d) a finanszírozás, támogatás költségvetési törvény szerinti jogcímét és feladatmutatóját. Igénybevételi nyilvántartás jogszabályi háttér

4 •Nem kell vezetni a nyilvántartást az Szt. 20/C. § (2) bekezdése szerint szolgáltatások esetében, ezek: –családsegítés, ha a szakmai tevékenység az első interjú kapcsán tett intézkedéssel lezárható; –falugondnoki és tanyagondnoki szolgáltatás; –népkonyha; –szenvedélybetegek alacsonyküszöbű ellátása; –utcai szociális munka. •Szintén nem kell vezetni a nyilvántartást a Gyvt § (3) bekezdése szerinti szolgáltatások esetében, ezek: –alternatív napközbeni ellátás; –házi gyermekfelügyelet; –gyermekjóléti szolgáltatás, ha annak nyújtása az első találkozást követően tett intézkedéssel lezárható; –a gyermekjóléti központ speciális szolgáltatásai közül az utcai és lakótelepi szociális munka, a kórházi szociális munka és a készenléti szolgálat.

5 Intézményi nyilvántartás •Az intézményi nyilvántartás továbbra is a szociális, gyermekjóléti, gyermekvédelmi szolgáltatásokat nyújtó fenntartókra, intézményeikre, valamint a részükre kiadott működési engedélyek, illetve azok esetleges módosítására vonatkozó adatokat tartalmazza. Az adatrögzítés a működést engedélyező hatóságok (a megyei Kormányhivatalok Szociális és Gyámhivatalai) feladata. Országos Jelentési Rendszer (csökkenő kötelezettség) •Az Országos Jelentési Rendszer a fenntartók által negyed, illetve félévente szolgáltatott, személyes adatnak nem minősülő adatokat tartalmazza az országos jelentési és férőhelyfigyelő rendszer keretében. Az adatrögzítés a fenntartók feladata.

6 •Igénybevevői nyilvántartás Az adatszolgáltatás adatrögzítésből és napi jelentésből áll (felelős a fenntartó). Az adatszolgáltatást a fenntartó által meghatalmazott, ügyfélkapu belépési jogosultsággal rendelkező személy (a továbbiakban: e-képviselő) illetve az általa megjelölt adatszolgáltatási munkatárs teljesíti. Meghatalmazás a Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal (a továbbiakban Hivatal) honlapján (www.nrszh.hu) közzétett formanyomtatványon kitöltésével adható.www.nrszh.hu

7 A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények ágazati azonosítójáról és országos nyilvántartásáról szóló 226/2006. (XI. 20.) Korm. rendelet módosításáról 13/B.§: Fokozatosan bevezetésre kerül egy új adatszolgáltatás, amelyet a szolgáltatóknak naponta kell teljesíteni. 13/B.§: Az adatszolgáltatás néhány kivétellel minden szociális illetve gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatóra kiterjed. 13/D.§ : Az adatszolgáltatás teljesítése egy webes felületen valósul meg. 13/C.§: A webes felület elérése ügyfélkapuval rendelkező regisztrált felhasználók számára lehetséges. 15.§: A rendszer bevezetési feladatait közötti időszakban kell elvégezni.

8 Az új adatszolgáltatás bevezetésének menetrendje : e-képviselők és adatrögzítői munkatársak regisztrálása : Kezdeti adatfeltöltés (megállapodások/határ ozatok adatai) : Adatszolgáltatás normatívára való hatás nélkül től: Adatszolgáltatás elmulasztása normatíva vesztéssel jár!

9 Rendszerkapcsolatok Igénybevevői nyilvántartás (13/B-13/H.§) Ügyfél, igénybevétel: megállapodás/határozat, napi igénybevételi adatok Jogosultságkezelés (13/C.§) Felhasználók és jogosultságok, ügyfélkapus beléptetés Szociális Regiszter (8-9.§) Fenntartó, szolgáltatók, ellátás nyújtási helyek, szolgáltatások, működési engedélyek Normatív finanszírozás (TÉBA) Intézményi Rendszerek

10 Jogosultságkezelés (E-képviselő/adatszolgáltató munkatárs) és a Szociális Regiszter kapcsolata A leendő e-képviselőknek és adatszolgáltató munkatársaknak ügyfélkaput kell létesíteni. Csak az e-képviselőknek kell személyesen felkeresni az NRSZH kirendeltségeit, az adatszolgáltató munkatársaknak nem. A Szociális Regiszterben szereplő fenntartókhoz lehet e-képviselőt rendelni. A fenntartók/intézmények/telephelyek/ellátások adatai a működési engedély alapján szerepelnek a Szociális Regiszterben, azon az e-képviselők/adatszolgáltató munkatársak megadásakor módosítani nem lehet. Ha az adatok hibásak/hiányosak a fenntartó/szolgáltató székhelye szerint illetékes kormányhivatal szociális és gyámhivatalánál kell a fenntartónak adategyeztetést lefolytatni.

11 Szociális Regiszter adatkörei és a jogosultságkezelés kapcsolata Szolgál- tatás/ellátás típusa Ellátásnyújtás helye (telephely/székhely stb.) Szolgáltatók (intézmények) Fenntartók 13/C.§ (4) szerint az NRSZH kirendeltségeinek ügyintézői e-képviselőket rendelnek a fenntartókhoz. 13/C.§ (5) szerint az e-képviselők adatszolgáltató munkatársakat rendelnek a szolgáltatókhoz.

12 Sztv. 20/C: „A szociális hatóság a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások, szolgáltatások finanszírozásának ellenőrzése céljából nyilvántartást vezet…” 12 13/F.§. Igénybevételi napló (Napi ellátás igénybevételi tényének adatai) 13/E.§. Igénybevétel adatai (megállapodások/határozat ok egyes adatai) 13/E.§. Országos ügyféltörzs Az új adatszolgáltatás célja, struktúrája

13

14 I. lépés: Ügyféltörzs Minden ellátást/szolgáltatást igénybevevő személyt először az ügyféltörzsben kell rögzíteni. Az ügyféltörzsben a TAJ szám szolgál az ügyfelek azonosítására A rendszer kezel TAJ szám nélküli ügyfeleket, de azokra speciális szabályok érvényesek. Egy személy az ügyféltörzsben csak egyszer szerepel, akkor is, ha több szolgáltató több szolgáltatást veszi igénybe Az ügyfelek adatait a rendszer egyezteti a TAJ rendszerrel és a Személyadat- és Lakcímnyilvántartással

15 II. lépés: Igénybevétel adatai (megállapodások és határozatok) Az igénybevétel adatait vagy az igénybevételt megalapozó megállapodás, vagy az azt elrendelő határozat alapján kell megadni. Az ügyfél adatait az igénybevételi adatok megadása előtt az ügyféltörzsben kell ellenőrizni, ha ott nem szerepel, akkor meg kell adni. A megállapodások alapján az igénybevétel kezdetét és végét kell megadni. A határozatok alapján szélesebb adatkört kell megadni. Az igénybevétel adataiban bekövetkező változást is rögzíteni kell. Amennyiben megszűnik az igénybevétel, akkor az igénybevételt „le kell zárni”.

16 III. lépés: Napi igénybevétel A „nyitott” igénybevételekhez napi bontásban meg kell adni a napi igénybevétel tényét. Az igénybevétel tényének értelmezése függ a normatív finanszírozás módjától. A napi igénybevételek megadásához a rendszer felajánlja a „nyitott igénybevételeket”. A napi igénybevételeket legkésőbb az adott napot követő munkanap 24 óráig lehet rögzíteni. Egyszeri alkalommal a rendszerben van lehetőség önrevízióra

17 Szolgáltatás „igénybevétel-ütközés” releváns szabályai Nyr. 13/H. § (1) A Hivatal folyamatosan ellenőrzi, hogy az igénybe vevő adott napon nem kerül-e egyidejűleg több olyan szolgáltatással kapcsolatos napi jelentésben is feltüntetésre, amelyek a) esetében a normatív állami hozzájárulás egyidejű igénybevételét a központi költségvetésről szóló törvény kizárja, vagy b) egyidejű nyújtása a jogszabályok alapján kizárt. Központi költségvetésről szóló törvény releváns szabályai: Magyarország évi központi költségvetéséről szóló évi CLXXXVIII. törvény 3. melléklet A települési önkormányzatok normatív hozzájárulásai tartalmazza a normatív támogatásokkal kapcsolatos szabályokat

18 A szolgáltatás igénybevétel-ütközés figyelés módja •Igénylések (megállapodás/határozat rögzítés) •Napi igénybevétel megadás Ütközés-figyelés szintjei •Egyediség vizsgálat •Figyelmeztetés •Automatikus törlés Ütközés-figyelés kezelésének módjai •Igénybevevő: TAJ szám •Szolgáltató: Ágazati azonosító •Szolgáltatás: Szolgáltatás lista Ütközés figyelés azonosítói

19 1. Ütközés-figyelés igénylési szinten Egy személy egy szolgáltatónál azonos szolgáltatást igényel egy napon 1. Ütközés-figyelés igénylési szinten Egy személy egy szolgáltatónál azonos szolgáltatást igényel egy napon Nem lehet a rendszerben felvinni két olyan megállapodást, amely azonos TAJ számra, azonos ágazati azonosítóra és azonos szolgáltatásra vonatkozik és érvényességi időszaka átfed. Fel lehet vinni olyan határozatokat (és a rendszer 1 db megállapodást is befogad, ha azt viszik fel először), amely azonos TAJ számra, azonos ágazati azonosítóra és azonos szolgáltatásra vonatkozik, de időszaka átfed. A napi igénybevétel megadásakor azonban az azonos TAJ számú, azonos ágazati azonosítóval rendelkező, azonos szolgáltatásra vonatkozó igénylések közül egyetlenre lehet normatívát feladni.

20 2. Ütközés-figyelés napi igénybevétel szintjén Egy személy több szolgáltatónál jogszabály szerint ütköző szolgáltatást igényel egy napon 2. Ütközés-figyelés napi igénybevétel szintjén Egy személy több szolgáltatónál jogszabály szerint ütköző szolgáltatást igényel egy napon Ha egy szolgáltató egy személyre (TAJ szám) adott dátummal olyan szolgáltatást rögzít, amely szolgáltatás nem finanszírozható egyszerre a már a rendszerben lévő az adott személyre vonatkozó napi igénybevétellel, akkor: A rögzítő képernyőn a 13/H.§ vonatkozó üzenetet kap. A másik szolgáltató bármely adatrögzítő munkatársának belépése esetén egy felnyíló ablakban az ütközésre vonatkozó figyelmeztetés megjelenik. Jogszabály szerint 3 munkanapon belül önrevízió keretében bármely szolgáltató törölheti a napi igénybevételt. Ha egyik szolgáltató sem teszi ezt meg, akkor a rendszer a később rögzített igénybevételt törli. A törlésről felnyíló ablakon keresztül tájékoztatja a szolgáltató adtarögzítőjét.

21 Adatmódosítás és önellenőrzés Napi igénybevétel Igénylés (megállapodás/határozat) Igénylő (ügyféltörzs) Önellenőrzés Adatmódosítás.

22 Ügyféladatok módosítása Az adatmódosítás ismertté válását követő munkanap 24 óráig kell rögzíteni. A TAJ számon kívül minden adat módosítható. Az ügyféltörzs a Személyiadat- és Lakcímnyilvántartástól és a TAJ rendszertől is kap adatváltozási értesítést

23 Igénybevételi időszak módosítása Megállapodáson visszamenőleges hatállyal csak szűkíteni lehet az időszakot. Megállapodás kezdete Megállapodás vége Jövőbeli megállapodás Aktuális dátum

24 Igénybevételi időszak módosítása Megállapodáson visszamenőleges hatállyal csak szűkíteni lehet az időszakot. Megállapodás kezdete Megállapodás vége Aktuális dátum Múltbeli kezdet, jövőbeli vége megállapodás Ez tilos! Csak az „aktuális dátumig”

25 Igénybevételi időszak módosítása Megállapodáson visszamenőleges hatállyal csak szűkíteni lehet az időszakot. Megállapodás kezdete Megállapodás vége Aktuális dátum Múltbeli kezdet és vége Ez tilos!

26 Igénybevétel módosítás A szolgáltatásnyújtási hely és a szolgáltatás/ellátástípus módosítását úgy kell végrehajtani, hogy le kell zárni az igénybevételt és új igénybevételként kell megadni az új ágazati azonosítót és/vagy az új szolgáltatást Határozat esetén minden adat módosíthatóMegállapodás esetén a szolgáltató tevékenység módosítható

27 Igénybevétel módosítás

28 Napi igénybevételi adatok módosítása: Önellenőrzés •Megadott napi igénybevételt törölni. •Nem megadott napi igénybevételt pótolni. A napi igénybevétel tényét egyszer lehet módosítani: A napi igénybevételt a vonatkozási dátumot követő hónap 15. napjáig lehet önellenőrzés keretében javítani.

29 Szociális Ágazati Portál Telefonos ügyfélszolgálat 06(1) H-P: 8-18 óráig Fórum Kérdések és válaszok

30

31 Köszönöm a figyelmet! 31


Letölteni ppt "TÁMOP 5.4.2 kiemelt projekt „Központi szociális információs fejlesztések” Igénybevevői nyilvántartás (TAJ)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések