Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Családi nap az Értelem és érzelem jegyében. De mi is az az önismeret? Ha az önismeretet egyetlen szóval szeretnénk meghatározni, akkor azt önismeret nem.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Családi nap az Értelem és érzelem jegyében. De mi is az az önismeret? Ha az önismeretet egyetlen szóval szeretnénk meghatározni, akkor azt önismeret nem."— Előadás másolata:

1 Családi nap az Értelem és érzelem jegyében

2 De mi is az az önismeret? Ha az önismeretet egyetlen szóval szeretnénk meghatározni, akkor azt önismeret nem más, mint az önmegértés. Arra a minden ember számára kiemelkedő jelentőségű alapkérdésre ad választ, hogy ki vagyok én, és milyen vagyok.

3  K. Pálffy úgy definiálja az önismeretet, hogy az nem más, mint az egyén „áttekintése saját személyisége összetevőiről, határairól és lehetőségeiről, betekintése saját viselkedésének a rúgóiba, hátterébe, motívumrendszerébe, képessége arra, hogy helyesen megítélje saját szerepét, hatását az emberi kapcsolatokban” (K. Pálffy, p.).

4 „ Bárcsak mindenki felismerné saját őrültségét, és együtt tudna élni vele! Talán rosszabb lenne tőle a világ? Nem! Ellenkezőleg: az emberek őszintébbek és boldogabbak lennének.” Paulo Coelho

5 „ Az ember fiatal korában állandóan kénytelen szembesülni a számtalan hasonlósággal, ami közte és az apja között van - a tulajdonságaival, amik ugyanúgy megvannak benne is. Szembe kell nézni velük, meg kell próbálni megérteni és amennyire lehet, helyükre tenni őket. Mindannak, aki vagy, ötven százaléka megvan az anyádban, a másik ötven pedig az apádban, te magad teljes egészében benne vagy kettőjükben - minden tulajdonságoddal együtt. És láthatod, ők mire mentek velük. Ezért nagyon fontos, hogy alaposan megismerd a szüleidet. E nélkül, azt hiszem, én se tudtam volna tisztába jönni magammal.” Heath LedgerHeath Ledger

6 „Csak annak van szüksége naplóra, akinek nehezére esik a beszéd.” Aharon Appelfeld

7 „ Mindennap, vagy amilyen gyakran csak tudod, írd le, hogy mit akarsz. Így valahányszor összezavarodsz, vagy irányt tévesztesz, elég belepillantanod ebbe a naplóba, és máris eszedbe jut, hová akarsz menni, és mit keresel.” Dave Eggers

8 „Piszok sokat gályáztam azon, hogy olyannak fogadjam el magam, amilyen vagyok, ugyanis ez a mentális higiénia alapja. Ezen áll vagy dől dugába az életünk.” Vavyan Fable

9 Az önismeret és a személyiségfejlesztés ugyanannak a dolognak a két oldala, hiszen a személyiségfejlesztő módszerek célja az egészséges emberek önismeretének a fokozása, segítése az önmegértésben (Bagdy, Telkes, 1989, Buda, 1994), valamint célja az egyén érzelmi, és kommunikációs készségeinek, képességeinek fokozása (Buda, 1998).

10  Közösségek  Társak  Szeretet  Elfogadás  Nyitottság  Kreativitás  Programok (sport, kultúra, barátok, célok…, megvalósítás, önmegvalósítás…)  Időgazdálkodás,…

11  Az emberi együttlét mindig létrehoz a jelenlevőkben egyfajta többlet feszültséget.  Ez a társas helyzetből adódik, hiszen gondoljunk arra, hogy mennyire megváltozik a viselkedésünk, ha nem egyedül vagyunk egy helységben, hiszen valamilyen hatást próbálunk gyakorolni a másik emberre, és persze ő is hat ránk.  A csoportban a tagok interakcióba kezdenek, kapcsolatokat hoznak létre, kommunikálnak, együttműködnek, amelynek hatására megváltozik a csoport, de megváltozik maga a személy is.

12 - Települési közösségek (családok, rokonok, szomszédságok, települési lakóközösségek, tanyák, falvak, városok, … társadalom…..Európa) - Érdekközösségek (egy közös cél, vagy közös érdeklődés mentén kialakult csoport)

13

14  ember él az Avason, egymástól elszigetelve, panelházak magányában  Nincsenek találkozási lehetőségek  Nincsenek közösségi terek (nincs művelődési ház, nincs szórakozóhely, nincs nyitott ház, ami befogadná a programokat, közösségeket, beszélgetni vágyókat, gyerekeket, …)  Vannak tenni akarók, egymástól külön-külön dolgozva

15

16  Az Avason lévő Jezsuita Gimnázium meghívása  Az iskolaigazgató tervei, partnerség kialakulása -A Jezsuita Gimnázium, az Avasért Egyesület és a Dialóg Egyesület együttműködésében kezdődött a program  2009 február - közös cél meghatározása  A program célja: közös gondolkodás, cselekvés lakóhelyünkért, az Avasi lakótelepért  2009 májustól Avasi Ifi műhely  2009 decemberétől Avasért Fórum  2010 decemberétől szomszédsági közösségfejlesztő program

17

18

19

20 A Tudásgyár program keretében komplex zenei, képzőművészeti, helyismereti szakkörök, kreatív foglalkoztató klub, íróiskola, színházértelmező és filmkészítő műhelyek, táborok működnek

21  Skate park BMX, Mountain Bike, Inline, Skateboard  Mászócsarnok falmászás, boulder fal, slackline  Hanggyár próbahely, stúdió, club  Közösség Steel City Underground, Factory Team

22

23 2010-hetedik alkalommal.

24

25  Sélley Andrea /  Dialóg Egyesület – Avasi Közösségek  Factory Sport Aréna – sport, Tudásgyár  Földalatti Kulturális és Ifjúsági Egyesület


Letölteni ppt "Családi nap az Értelem és érzelem jegyében. De mi is az az önismeret? Ha az önismeretet egyetlen szóval szeretnénk meghatározni, akkor azt önismeret nem."

Hasonló előadás


Google Hirdetések