Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Sikeres kommunikáció – Sikeres projektek – Sikeres közösségek  PR a gyakorlatban.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Sikeres kommunikáció – Sikeres projektek – Sikeres közösségek  PR a gyakorlatban."— Előadás másolata:

1 Sikeres kommunikáció – Sikeres projektek – Sikeres közösségek  PR a gyakorlatban

2 Kormányzati és civil kommunikáció (PA) Csíkszereda, május 19.

3 Nemzeti dokumentumok A Kormány és a civil szektor együttműködését szabályozó alapdokumentumok :  Kormányprogram  Ágazati, minisztériumi dokumentumok  Köztestületek alapszabályai  Együttműködési megállapodások  Szerződések

4 Közvetlen költségvetési támogatások ( )  Társadalmi szervezetek működési támogatása (Országgyűlés)  Nevesített közalapítványok és alapítványok (minisztériumok)  Nevesített társadalmi szervezetek (minisztériumok)  Nevesített köztestületek (minisztériumok)  Programtámogatás (minisztériumok)

5 Civil szervezetek működési területei Tevékenységcsoportok szerint :  szociális,  egészségügyi,  oktatási,  gyermek (18 év alattiak), ifjúsági (15-35 év közöttiek)  kulturális,  szabadidő, hobbi  környezetvédelmi,  kutatás,  sport,  érdekképviselet, érdekvédelem.

6 Minisztériumi feladatok a civil szervezetek vonatkozásában  Elkészíti a Minisztérium civil stratégiáját, és koordinálja annak végrehajtását.  Ápolja a kapcsolatokat a civil szervezetekkel, és koordinálja a társadalmi jelzések kezelését.  Pályázatot ír ki a tárca kiemelt programjainak megjelenítése érdekében a civil szervezeteknek.

7 Minisztériumi feladatok a civil szervezetek vonatkozásában (folyt.)  A tevékenységi körébe tartozó ügyekben ellátja a Minisztérium képviseletét a más tárcákkal és szervezetekkel való együttműködésben.  Folyamatos kapcsolatot tart a civil szférával, gondozza a Minisztérium civil- adatbázisát.

8 Egészséges nemzetért népegészségügyi program  Tíz kiemelt nemzeti feladat  Az egészséges életre nevelés, az oktatás és tudatformálás erősítése.  A célzott lakossági szűrővizsgálatok bevezetésével a nagy népegészségügyi jelentőségű betegségek korai felismerése.  Az egészséges táplálkozás széleskörű elterjesztése.  Az egészséges élethez szükséges mozgáskultúra fejlesztése.  A káros szenvedélyek (túlzott alkoholfogyasztás, dohányzás, drog fogyasztás) elleni küzdelem.  Az egészséges élethez való egyenlő esély megteremtése és megtartása.  A járványügyi biztonság erősítése.  Az élelmiszerbiztonság feltételeinek javítása, felkészülés az új kihívásokra.  Az egészséget támogató környezet kialakítása, a külső okok miatti halálozás visszaszorítása.  Az egészségügyi ellátórendszer népegészségügyi szempontokat is figyelembe vevő fejlesztése.

9 A program prioritásai re  Az infarktusos, szélütéses és daganatos halálozás csökkentése 65 év alatti lakosoknál;  A szűrővizsgálatok kiterjesztése;  Egészséges életkezdet, egészséges gyermekkor biztosítása;  A dohányzás és alkoholfogyasztás visszaszorítása, valamint az egészséges táplálkozási szabályok széleskörű elfogadása és követése;  Az esélyegyenlőség biztosítása. Az Egészséges Nemzetért Népegészségügyi Program az Egészségügyi Minisztérium irányítása alatt, az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat (ÁNTSZ) vezetésével megvalósuló program, amely végrehajtásában az egészségügyi intézmények, társtárcák megfelelő intézményei, társadalmi és civil szervezetek vesznek részt.

10 Együttműködő szervezetek  Magyar Vöröskereszt  Rákbetegek Országos Szövetsége  Magyar Rákellenes Liga  Magyar ILCO Szövetség  Egészségügyi Szakdolgozók Együttműködési Fóruma  Magyar Ápolási Egyesület  Magyar Egészségügyi Társaság  Nyugdíjasok Országos Képviselete  Nagycsaládosok Országos Egyesülete  Magyar Szív Egyesület  Heves Megyei Életreform Főiskola  Nőszervezetek, életmód-, szabadidő és sport klubbok stb.

11 Kommunikációs terv Készítette: Tárgy: Egészséges Nemzetért Népegészségügyi Program megismertetése Dátum: A tárgyról röviden  A kommunikációra érett szakmai, politikai téma vázolása, alaphelyzet rögzítése Helyzetkép - előzmények, háttér-információk, megjegyzések, ütemezés  A témával kapcsolatos előzmények feltárása  Ellenzéki, szakmai, érdekvédelmi álláspontok, lakossági vélemények felsorolása és felkészülés a kezelésükre (markáns ellenvélemények összegyűjtése, potenciális válaszok megfogalmazása)

12 Kommunikációs terv (folyt.) A kommunikáció célja Témától függően sokrétű lehet:  Intézkedések, kiemelt programok megismertetése, elfogadtatása  támadási felületek szűkítése a tárca álláspontjának, logikai érveinek határozott megjelenítése által  a változások és annak okainak közérthető megismertetése a legszélesebb közvéleménnyel  véleményformálás  társadalmi tudatformálás, mentalitásváltást célzó kommunikációs stratégia (pl. Egészséges Nemzetért Népegészségügyi Program)

13 Kommunikációs terv (folyt.) Célközönségek  Érintettek körének meghatározása, kikhez szeretnénk az adott információt eljuttatni (szakmai közönséget és a lakosságot egyaránt figyelembe véve kell megfogható, pontosan behatárolható célcsoportokat kijelölni) Üzenetek  A téma hatékony kommunikációja szempontjából releváns kulcsüzenetek megfogalmazása, melyet a stratégia során rendszeresen el kell juttatni a célcsoport(ok)hoz.

14 Kommunikációs terv (folyt.) A kommunikáció résztvevői  Nyilatkozók körének meghatározása  Főszereplő kommunikátorok kijelölése, delegálási sorrend felállítása  Nyilatkozók felkészítése az egységes kommunikációra, szófordulatok használatára  Kommunikátorok számára kommunikációs terv, illetve háttéranyagok biztosítása Kommunikációs csatornák, eszközök  A célközönséghez rendelt optimális kommunikációs felületek kijelölése az információátadáshoz (sajtótájékoztató, háttérbeszélgetések, közlemények, telepített interjúk, hirdetések, kiadványok, webkommunikáció, szakmai fórumok, rendezvények stb.) A kommunikáció ütemezése, akcióterv  Az üzenet eljuttatásának térbeli, időbeli ütemezése a hatékonyság, a dinamizmus érdekében

15 Akciók Jellemzője, gondolati magja:  az „Egészségesen élni jó!” üzenet közvetítése valamint az  Egyén saját felelősségének tudatosítása egészségének megóvásában.

16

17 Egészségesen élni jó!  Civil Házak együttműködésével megyei, térségi programok, 13 szervezet által végzett: - tájékoztató előadások - egészségnapok (ételbemutatók, egészségprogramok, szűrések) - egészséges életmódot népszerűsítő szabadidős tevékenységek, képzések  Magyar Tanya és Falugondnoki Szövetség: - 50 falugondnok ellátása automata vérnyomásmérővel  Magyar Ápolási Egyesület, Egészségügyi Szakdolgozók Együttműködési Fóruma támogatásával rendezvények szervezése, kiadványok megjelentetése  Két nagyszabású konferencia megrendezése civil és egyházi szervezetek számára  Önkéntes munka egészségügyi elismertetése

18 Egészségesen élni jó!  Gyermek rajzpályázat díjazása, LOGO!  Irodalmi alkotás pályázat

19

20

21

22

23

24 Nemzeti Népegészségügyi Program folytatása  1066/2001 (VI.10.) kormányhatározat:  „Egészséges Nemzetért Népegészségügyi Program” elfogadása, Népegészségügyi Tárcaközi Bizottság létrehozása  ez a tárcák együttműködésének szerve  46/2003 (IV.7.) OGY határozat:  Az Egészség Évtizedének Johan Béla Nemzeti Programja elfogadása  a kormány beszámolási kötelezettsége

25 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Sikeres kommunikáció – Sikeres projektek – Sikeres közösségek  PR a gyakorlatban."

Hasonló előadás


Google Hirdetések