Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TERVEZETT CÉGSTRATÉGIA. 1. tennivaló: találni a cégnek egy megfelelő ágazatot a kereskedelemben, a gazdaságban, hogy jövedelmező legyen és sikert tudjon.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TERVEZETT CÉGSTRATÉGIA. 1. tennivaló: találni a cégnek egy megfelelő ágazatot a kereskedelemben, a gazdaságban, hogy jövedelmező legyen és sikert tudjon."— Előadás másolata:

1 TERVEZETT CÉGSTRATÉGIA

2 1. tennivaló: találni a cégnek egy megfelelő ágazatot a kereskedelemben, a gazdaságban, hogy jövedelmező legyen és sikert tudjon aratni. Tehát a kérdés: melyik iparág ma a legnépszerűbb/legjövedelmezőbb? A válasz:a szórakoztatóipar. A vásárlók szép összegeket hajlandóak kifizetni azért, hogy szórakozhassanak. És mi a szórakozás legegyszerűbb formája? Minden, ami interaktív: a tévétől elkezdve egyenesen a legkisebb apró kvarcjátékig. Az embert bármi izgalmas leköti. Nekünk is olyan terméket kell kínálni, ami a vásárlót - talán túlságosan is - leköti. És mi kötne le valakit jobban, mint a játék, amitől függővé vált? Nem valószínű, hogy van olyan. Következtetés: fejlesszünk, adjunk ki és forgalmazzunk számítógépes játékot.

3 2. tennivaló: rendben, de hogyan? Nézzük a stratégiánkat nagyvonalakban. Szemléltető példa: Kezdeti cégstratégia: A cég kezdeti stratégiája, vagyis amit indulásakor kíván folytatni nem áll másból, mint abból, hogy kiad egy játékot, amitől nagy sikert vár, és amivel népszerűvé akar válni. Ha ez megvan… A sikeres cég stratégiája A cég áttérhet az immár sikeres játékfejlesztő cég stratégiájához. Ez pedig abból áll, hogy a még induláskor elkezdett, nagy sikert arató játékot folyamatosan viszi tovább és fejleszti és ez alatt több, kisebb játékot vagy játéksorozatot alkot meg, ezekkel folyamatos bevételre téve szert. BEST GAME ON THE WORLD

4 3. tennivaló: miféle játék lehet az, amivel egy kezdő cég is képes azonnal népszerűségre szert tenni? Ha a jelenlegi játékpiacon körülnézünk, olyan irányzatot kell találnunk, ami nagy hasznot hoz a cégnek. Ha nagy pénzt hozó és sikeres ágat keresünk a piacon, talán a legjobb, amit találhatunk az az MMORPG-k világa. Egy kis kitérés – mi az az MMORPG? „Az MMORPG, vagyis a nagyon sok szereplős online (internetes) szerepjáték a számítógépes játékok azon műfaja, ahol nagyszámú játékos képes egymással kapcsolatot teremteni egy virtuális világban. Manapság már igen elterjedt játékforma. Az elnevezés arra utal, hogy sok ezer, millió ember játszik egyszerre.” (Forrás: Wikipedia) De mitől jó ez nekünk? Ez persze azért jó nekünk, mert sok játékos játszik egyszerre, méghozzá sokat és sokért. Ha ezt összeadjuk akkor…

5 Na jó, azért egy kicsit részletesebben: miért hoz ez ennyi pénzt? Az okok: Az egyik, hogy a játékosnak meg kell vásárolnia a játékszoftvert, amiről tegyük fel, hogy egy letölthető demó verzióban (internetről letölthető limitált funkciókkal használható próbaverziója a szoftvernek) már szerzett tapasztalatot és megtetszett neki - így az árat is lehet magasra tenni, akinek nagyon kell, úgyis megveszi. Viszont el kell kerülnünk a szoftverlopást, az ún. „kalózkodást”, erre több módszer is használható, ilyen például a következő módszer is: a játékot online módban csak úgy lehet használni, ha regisztrációkor a szoftver csomagolásán található egyedi kóddal aktiválja a regisztrációt. És mivel ugye a játék egy MMORPG, az online szolgáltatásra biztosan szükség lesz. A másik nagy bevételi forrása a cégnek ebből a játékból az, hogy a játék - tekintve, hogy online rendszerről van szó - folyamatos internetkapcsolat mellett igényel még központi rendszert (szervert) is. Erre azért van szükség, hogy a játékosok minden játékeseményét rögzítse és ha éppen online vannak, akkor feldolgozza a bejövő műveleteket és azokat kiközvetítse szükség esetén máshova (így láthatják pl. a játékosok egymást). A szerverek üzemeltetése pedig nincs ingyen. Persze ezt az összeget miért állná a cég, ha ki lehet fizettetni azt a vásárlóval is, sőt lehet többet is kérni, mint amibe kerül? Így jön képbe a havidíj, amire még különböző kedvezményeket is alkalmazhatunk (pl. 2 hónapot lehet együtt fizetni és így abból olcsóbb egy hónap, mintha a játékos külön fizette volna). Ezen kívül létezik olyan lehetőség is, amikor a már játékfüggő játékos megszerezne valamit a játékban, de erre valamiért nincs lehetősége. Az üzemeltető pedig pénzért cserébe a játékos rendelkezésére bocsát egy a játékban szereplő, játékos által választott tárgyat. (Megmaradva természetesen az igazságosság keretei között - a többi játékossal szemben előnyt csak játékkal szerezhet! Így a vásárolt virtuális tárgy legfeljebb látványban változtat a játékon.)

6 Most pedig elemezzük magát a játékot. Először megtaláltuk az irányzatot, ezután rájöttünk arra is, hogy miért hozna ez pénzt és most jön még egy kérdés ami felvetődik: de hogyan/mitől lesz ez a játék híres? A sikert, ami a játékot kell, hogy érje, a játékba épített elemeknek kell biztosítani, ezeket pedig ki kell találni és meg kell alkotni. Ennél a játéknál pedig egyértelmű, hogy mit kell megfogni – ami a bemutató elején említve lett: a játékos függőségét. Ötlet erre bőven van: 1. A játékban szükség van valamiféle szintrendszerre, vagyis arra, hogy játékos és játékos között különbség legyen; ez azért lényeges, mert ha egy játékos látja a nála erősebb, jobb, ügyesebb játékost, az arra motiválja, hogy igyekezzen ő is olyanná válni, neki is játszania kell. 2. A következő pedig pont az előzőt fokozza: ha valamit el akar érni a játékos, neki rengeteg befektetett időre van szüksége, ugyanis a játékot úgy kell megcsinálni, hogy valamely dolog eléréséhez a jutalom nagyságától függő időre legyen szükség - így a játékos órákat is tölt majd a játék előtt 3. Fontos szempont még, hogy a játéknak valami olyan világban kell játszódnia, ami a játékos szemében idegen (nem létező lények, nem létező helyek és világok) és amely a hétköznapoktól történetében is eltér (pl. csodás dolgok történnek); a lényeg annyi, hogy a játékost kibillentsük a hétköznapokból, és egy olyan világba léphessen be, amiben erősebbnek, jobbnak érezheti magát, mint a való életben 4. Ha a játékos megunná a játékot (tapasztalatból, ez általában akkor következik be, ha a játékban valami nem sikerül úgy, ahogy szerettük volna), legyen valami más, amivel foglalkozni tud; vagyis legyen a játékban többféle végezhető tevékenység, így ha megunja az egyiket, áttérhet egy másikra

7 Egy kevés adat összefoglalóan a játékról, amivel a cég nyitna: A játék címe Soul Destiny, ami magyarul léleksorsot jelent. Hogy miért pont ez, azt a körülbelüli történet lentebb taglalja. Műfaja az MMORPG. A játék bővebb kidolgozásától eltekintünk, abból az okból, hogy a feladat igazából most nem ez - természetesen, ami azt bizonyítja, hogy a játék sikeres lehet (fent említve), az a játékra igaz. Történetében minden játékos szerepet játszik; egy karaktere lehet (ha többet akar, akkor többször kell regisztrálni, ennek oka a bevétel növelése) és ez a karakter egy tehetetlen lélekként indul, először meg kell születnie; ha ez megtörtént, akkor a karakter már egyre több dologra képes lehet, de ezeket befolyásolni csupán a játékos képes (a való élethez hasonlít: bár mindenki egyenlőként születik, a végére mindenkiből más lesz)

8 KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET!


Letölteni ppt "TERVEZETT CÉGSTRATÉGIA. 1. tennivaló: találni a cégnek egy megfelelő ágazatot a kereskedelemben, a gazdaságban, hogy jövedelmező legyen és sikert tudjon."

Hasonló előadás


Google Hirdetések