Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kék óceán stratégiák *W.C. Kim – R. Mauborgne 2005. alapján.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kék óceán stratégiák *W.C. Kim – R. Mauborgne 2005. alapján."— Előadás másolata:

1 Kék óceán stratégiák *W.C. Kim – R. Mauborgne 2005. alapján

2 Óceán stratégiák * Versenymentes piaci teret hoz létre Vörös óceán stratégia Kék óceán stratégia A meglévő piaci térben versenyez Jelentéktelenné teszi a versenyt Legyőzi a konkurenciát Megteremti és meghódítja az új keresletet Megteremti és meghódítja az új keresletet Kiaknázza a meglévő keresletet Kitör az érték/költség kompromisszumból Kitör az érték/költség kompromisszumból Érték/költség kompromisszumot köt Érték/költség kompromisszumot köt Piaci tevékenységeinek rendszerét a differenciálás vagy alacsony költség stratégiai választásával hangolja össze Piaci tevékenységeinek rendszerét a differenciálás vagy alacsony költség stratégiai választásával hangolja össze Piaci tevékenységeinek rendszerét a differenciálás és az alacsony költség céljának egyidejű követésével hangolja össze Piaci tevékenységeinek rendszerét a differenciálás és az alacsony költség céljának egyidejű követésével hangolja össze *W.C. Kim – R. Mauborgne 2005. alapján Nem Nemzeti Marketing Ügynökség

3 Kék óceán stratégia alapelvei A piaci határok átalakítása Fókuszálás az összképre, nem a számokra A meglévő kereslet meghaladása Helyes stratégiai sorrend Kidolgozási alapelvek Keresési kockázat Tervezési kockázat Volumenkockázat Üzleti modell kockázat Alapelv által mérsékelt kockázati tényező A fő szervezeti akadályok leküzdése Végrehajtás beépítése a stratégiába Végrehajtási alapelvek Szervezeti kockázat Menedzselési kockázat Alapelv által mérsékelt kockázati tényező Nem Nemzeti Marketing Ügynökség

4 A négy akció keret Az iparág által biztosra vett tényezők közül melyeket lehetne megszüntetni? Megszüntetni Milyen új tényezőket lehetne létrehozni, amelyeket az iparág korábban soha nem kínált? Létrehozni Mely tényezőket kellene jóval az iparági normák fölé emelni? Növelni Mely tényezőket kellene jóval az iparági normák alá csökkenteni? Csökkenteni Új értékgörbe Nem Nemzeti Marketing Ügynökség

5 Termék és piacmeghatározás Vállalat Termék Piac Xerox Másológépeket gyártunk és értékesítünk Másológépeket gyártunk és értékesítünk Segítünk javítani az irodai munka termelékenységét Segítünk javítani az irodai munka termelékenységét Standard Oil Benzint értékesítünk Energiát szolgáltatunk Columbia Pictures Filmeket gyártunk Szórakoztatunk Missouri-Pacific Vasutakat üzemeltetünk Embereket és árukat szállítunk Embereket és árukat szállítunk Encyclopedia Britannica Encyclopedia Britannica Enciklopédiákat értékesítünk Enciklopédiákat értékesítünk Információt terjesztünk Nem Nemzeti Marketing Ügynökség

6 A Novo Nordisk esete Dán inzulingyártó cég 1985 > NovoPen1989 > NovoLet1999 > Innovo Felhasználóbarát inzulinbeviteli megoldás: Tollszerű inzulinkazetta Adagolórendszerrel ellátott, előre feltöltött, eldobható „toll” Integrált, beépített adagoló, elemző és kijelző rendszerrel ellátott Piacrészek EU > 60 %, Japán > 80 % Összforgalom > 70 %-a cukorbeteg-gondozásból Nem Nemzeti Marketing Ügynökség

7 A Novo Nordisk esete Felhasználó Vörös óceán stratégia Kék óceán stratégia Orvos Kényelem és biztonság Inzulin tisztasága Egyszerű (toll, programozhatóság,stb.) Egyszerű (toll, programozhatóság,stb.) Bonyolult (injekció, adagolás stb.) Bonyolult (injekció, adagolás stb.) Iparág fókusza Kulcsmutató Használati sajátosság Használati sajátosság Cukorbeteg gondozó Inzulingyártó Státusz Nem Nemzeti Marketing Ügynökség

8 A „Casella Wines” sztori Egy újabb – választékbővítő - bor helyett > könnyen hozzáférhető társasági ital minden szeszes italt fogyasztó (sörivó, koktélivó, stb.) számára Két év alatt – USA-ban és Ausztráliában is – a leggyorsabban növekvő márka Piacvezető az import borok között (megelőzve a francia és olasz borokat!) 2003-ra - lekörözve a kaliforniai márkákat is – piacvezető vörösbor Megnövelte a piacot és vásárlókat hódított el a konkurensektől Promóciós kampány és tömegtájékoztatási eszközök nélkül! Eredmény: Hogyan? A vásárlói magatartás új-szemléletű vizsgálatával Konkrétan? Unalmas és átláthatatlan kínálat Hasonló külső megjelenés Tanácstalan kereskedők Bizarr név: „yellow tail” ( sárga farok) Két változat (Chardonnay, Shiraz) Újszerű, egységes megjelenés (erős színek, kenguru, rekeszek, kereskedők „felöltöztetése”) Nem méltányolják a bor bonyolult ízvilágát, viszont szeretik az édes ízt Lágy íz, feltűnően primer zamat, markáns gyümölcsillat, könnyű ihatóság A sörök és koktélok egyik fő erénye, hogy itattatják magukat Nem Nemzeti Marketing Ügynökség

9 Borászati megkülönböztető jegyek és terminológia Érlelési minőségek Átlag feletti marketing Megszüntetni Könnyű ihatóság Könnyű választás Humor és kaland Létrehozni Árképzés a kommersz borokkal szemben Szerepvállalás a kisker. boltokban Növelni A borok komplexitása A borok választéka A borászat presztízse Csökkenteni Új értékgörbe A „Casella Wines” akciókerete Mindent, amit a vevő már nem tekint vásárlói értéknek, de a rivális vállalatok – egymásra figyelve – ezt észre sem veszik Nem teljesítjük-e túl - ellenérték nélkül - magunkat? Melyek lehetnek az új jellemzők, új típusú fogyasztói előnyök? Hogyan lehet szakítani a klasszikus felfogással, újrapozícionálni, szélesíteni a vevőkört? Nem Nemzeti Marketing Ügynökség

10

11 Az USA boriparának * stratégiai táblája alacsony magas Borászat presztízse és múltja Borászati terminológia és megkülönböztető jegyek használata a fogyasztás népszerűsítése során Érlelési minőség Átlag feletti marketing Borok választéka Borok komplexitása Ár Márkás borok Kommersz borok Casella Wines * 1990-es évek végén Könnyű ihatóság Könnyű választás Móka és kaland

12 Hogyan is alkottak kék óceánokat? Szembe fordultak az iparág hagyományos gondolkodási logikájával Eladó: „Ugyanazt némileg kevesebbért” vagy „Valamivel többet ugyanannyiért” Vevő: „Kínálj nekem többet, kevesebbért!” Új fókuszban: Versenytársak helyett az alternatívák Vevők helyett a „nem vevők” Nem Nemzeti Marketing Ügynökség

13 …és az Ön kék óceánja? …és az Ön kék óceánja? Feladat ! Megszüntetni Létrehozni Növelni Csökkenteni Új értékgörbe Nem Nemzeti Marketing Ügynökség Tervezzen velünk! Küldje el hozzánk! Egy díjmentes konzultációt kap ajándékba.

14 Köszönöm figyelmüket ! Nem Nemzeti Marketing Ügynökség


Letölteni ppt "Kék óceán stratégiák *W.C. Kim – R. Mauborgne 2005. alapján."

Hasonló előadás


Google Hirdetések