Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Beszámoló a közszférát elhagyó munkavállalók részére létrehozott Szolgáltató Centrum munkájáról Készítette: Tóth Edit.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Beszámoló a közszférát elhagyó munkavállalók részére létrehozott Szolgáltató Centrum munkájáról Készítette: Tóth Edit."— Előadás másolata:

1 Beszámoló a közszférát elhagyó munkavállalók részére létrehozott Szolgáltató Centrum munkájáról Készítette: Tóth Edit

2 A közszféra létszámleépítésével kapcsolatos humánpolitikai feszültségek enyhítésére Intézkedési Tervet hoztak létre a munkaügyi szervezetben.

3 A Munka törvénykönyve meghatározza a csoportos létszámleépítés végrehajtásának szabályait. ( bejelentési kötelezettség)

4 Azok a munkáltatók, akik csoportos létszám leépítési szándékukat jelezték, az Intézkedési Tervben meghatározottak szerint Tájékoztató füzeteket kaptak, amelyeket a felmondó levéllel egy időben átadhattak az érintett munkavállalóknak.

5 A TÁJÉKOZTATÓ füzet tartalma: • SZC speciális szolgáltatásai • Elérhetőségei ( cím, telefon, , web ) • Prémium évek programról tájékoztató • Különleges foglalkoztatási állományról tájékoztató A tájékoztató füzeten kívül az ÁFSZ honlapján külön boxot hoztak létre Státuszváltozás címszó alatt!!! A tájékoztató füzeten kívül az ÁFSZ honlapján külön boxot hoztak létre Státuszváltozás címszó alatt!!! www. afsz.hu/ statuszvaltozas

6 A SZOLGÁLTATÓ CENTRUM: • • A SZC1 megnyitása: július 1. • • Cím: VIII.ker. Szeszgyár u. 4. • • Célcsoport: a KÖZPONTI közigazgatást elhagyó KÖZTISZTVISELŐ ügyfelek • • Már a felmentési idő alatt igénybe vehető szolgáltatásokkal (prevenció)

7 A SZOLGÁLTATÓ CENTRUM: • SZC2 megnyitása: 2006.augusztus vége. • Cím: XI. Bicskei u. 8. • Célcsoport: helyi és területi közigazgatást elhagyó KÖZALKALMAZOTT, és Mt. Munkavállaló ügyfelek • • Már a felmentési idő alatt igénybe vehető szolgáltatásokkal (prevenció)

8 A SZOLGÁLTATÓ CENTRUM: • Központi közigazgatás átalakítása befejeződött • Regionális átalakulás után összevonás • SZC címe: XI. Bicskei u. 8. • Telefonos és személyes információnyújtás • Humán szolgáltatás, ügyintézés • Könnyű megközelítés

9 2007. évben bejelentett létszámleépítések: • Központi közig. szervek: 468 fő • Helyi közig. szervek: 1121 fő • 22 egészségügyi intézmény: 3879 fő • 24 oktatási intézmény: 640 fő Összesen: 6072 fő A SZC ellátott: 4757 főt ( személyesen vagy telefonos info)

10 • Bejelentett: 6072 fő • Informált, ellátott : 4757 fő • Adatlapot töltött ki: 1040 fő • Képzési támogatásra szerződött: 419 fő • Humán szolgáltatásokat igénybevett: 577 fő • Elhelyezkedett ( nem kötelező bejelentés alapján): 138 fő

11 Az ügyfelek: • Tájékoztató füzet infói alapján • Média altal közvetített infók alapján • Egymástól hallott infók alapján keresték fel a Szolgáltató Centrumot keresték fel a Szolgáltató Centrumot • Telefonos zöldszámon • Személyesen • ben ( interaktív információ )

12 Az ügyfelek: • Öninformációs bázist használták ( KIOSZK, sajtó, állásajánlatok, képzési ajánlatok ) • Tanácsadást vettek igénybe ( tájékoztató, hatósági, egyéni orientáló, munkavállalási, képzési ) • Képzési támogatást vettek igénybe ( kérelem leadása ) • Álláskeresési technikák tanulása ( csoportos foglalkozás ) • Állásbörze jellegű „Munka tízórai” rendezvény

13 Állásajánlatok • Munkaügyi rendszerben elérhető kínálat • Sajtóban megjelenő ajánlatok • Magán munkaerő közvetítő cégek ajánlatai spec. erre a területre ( 6 cég ) • Munkáltatói adatbank • Önéletrajzi adatbank • Külföldi állások ( EURES )

14 Képzési támogatás: • Egyéni igényeknek megfelelően a munkaerő piaci elvárások szerint ( szakmai képzések) • Képzési tanácsadással segítettük a választást • Kompetencia fejlesztés ( nyelvi, informatikai képzések ) • EU pályázatíró szakképzés • Munkáltatói igényre épülő képzések

15 Pályamódosító hitelprogram • Vállalkozóvá válást elősegítő kedvező kamatozású hitel • Hitelösszeg: 3 millió Ft • Hosszú futamidejű • Lebonyolító: Magyar Fejlesztési Bank ( infóink szerint eddig közel 100 fő igényelte)

16 Humán szolgáltatás • Informáló tanácsadás ( a programról, az ügyfél lehetősége az egyéni igények alapján) • Orientáló tanácsadás ( az egyéni életút további tervezése a program segítségével, pályamódosítás ) • Hatósági tanácsadás ( a felmentési idő letelte után az egyén helyzetének átgondolása és a hozzá kapcsolható támogatási rendszerek- nyugdíjazás,mügyi. regisztráció) • Munkavállalási tanácsadás ( álláskeresési technikák oktatása egyéni és csoportos, életúttervezés) • Jogi tanácsadás

17 A jövő • Képzés: Új pálya program, • Humán szolgáltatás: FIT Irodák, Álláskereső Klubok, Munkaügyi Kirendeltségek (Öninformációs tér, Kioszk)

18 KÉPZÉS: ÚJ PÁLYA PROGRAM • Interneten elérhető információ (www.ujpalya.hu) • Kérelem leadása: a programba regisztrált képző intézményeknél • Telefonszám: ( helyi tarifa) • Képzők listája a

19 Szolgáltatás a KMRMK-ban • Álláskereső Klub • Címe: XI. Karinthy F. u.3. fsz.3. • Elérhetősége: , /249 • Címe: XI. Karinthy F. u.3. I/18. • Elérhetősége: , • Foglalkoztatási Információs Tanácsadó FIT, Rehabilitációs Információs Centrum RIC • Címe:XI. Karinthy F. u.3. fsz.1. • Elérhetősége: /104, • Címe: III. Heltai J.tér 7. • Elérhetősége:

20 A felmentési idő után • Munkanélküli regisztráció az illetékes munkaügyi kirendeltségen(MK) • Középfokú végzettséggel: lakóhely szerinti illetékesség • Felsőfokú budapesti lakcím esetén: Diplomás Iroda Címe: VI. Andrássy u.10. Elérhetősége: , MK lista a portálon megtalálható

21 Köszönöm megtisztelő figyelmüket, további kérdéseikkel forduljanak munkatársainkhoz!


Letölteni ppt "Beszámoló a közszférát elhagyó munkavállalók részére létrehozott Szolgáltató Centrum munkájáról Készítette: Tóth Edit."

Hasonló előadás


Google Hirdetések