Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Erdélyi Miklós InnovArt Grafikai Stúdió. Hogyan lesz profit termelő a weboldalad? A sikeres weboldal titka.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Erdélyi Miklós InnovArt Grafikai Stúdió. Hogyan lesz profit termelő a weboldalad? A sikeres weboldal titka."— Előadás másolata:

1 Erdélyi Miklós InnovArt Grafikai Stúdió

2 Hogyan lesz profit termelő a weboldalad? A sikeres weboldal titka

3 Weboldalunk/webáruházunk feladata: - ne csupán a különféle adataink megjelenítése - 24 órában dolgozzon helyettünk: tájékoztasson, meggyőzzön, eladjon - „munkatársunk” legyen, aki folyamatosan vevőket termel Vajon a Te weboldalad ilyen? Elégedetlen vagy az eredménnyel? - Kevés érdeklődő érkezik az oldalra? - Átsiklanak a lényeges részek felett? - A látogatók hamar elhagyják az oldalad vásárlás nélkül?

4 Mi lehet az oka? - Eleve nem találnak rá az oldaladra. - Oldalad sablonos, unalmas. - Tele van „sallangokkal” - összezavarják a látogatót. - Túl sok a tartalom. - A lényeges dolgok kerülnek háttérbe. Mi a megoldás? - marketing - a grafika és - az átgondoltság

5 És az eredmény: - Egyedi, kreatív megjelenés – semmi sablon! - Bizalom teremtő arculat - „Érdeklődő marasztaló” - a látogatók nem menekülnek el - Kiemeljük a lényeget és elrejtjük/szelektáljuk a felesleget - Bele csempészünk marketing fogásokat Hátra dőlhetsz foteledben nézve a javuló eredményeket  Persze felvetődik benned a kérdés: anno a programozóm ezt miért nem így csinálta? programozó ≠ grafikus ≠ marketinges

6 Mielőtt belevágnánk… … szükség van egy kis marketing alapozásra: 1. célpiac ismerete: kinek? MINDENKINEK és a BÁRKINEK kijelentés TILOS! Meg kell határozni: -életkor –nem -földrajzi elhelyezkedés - vagyoni helyzet 2. mi a célpiac problémája: ami gondot okoz számára, amit orvosolni tudsz 3. Mi az, amit ő fontosnak tekint: ár, minőség, megbízhatóság, gyorsaság? Tévhit, hogy minden vásárló ár alapján dönt!

7 Fontos: nem terméket/szolgáltatást adsz el, hanem probléma megoldást! 4. Önvizsgálat: meg kell vizsgálni, hogy mi a vállalkozásotok - erőssége, - gyengesége, - milyen lehetőségek rejlenek benne és - milyen veszélyek fenyegetik SWOT analízis Így felépíthető egy marketingstratégia, egy terv mellyel kedvező eredményeket tudsz elérni.

8 A hatékony weboldal összetevője: SEO + grafika + programozás + marketing + mérés = 100 % A weboldal/webáruház olyan, mint egy üzlet a városban ÜzletWeboldal Látogatottság:ElhelyezkedésKeresőben való pozíció Bemegy-e a vásárló:Külcsín – kirakatGrafika – webdizájn Vásárlóvá válik-e:Marketing Visszatér a vevő:Minőség, kiszolgálás, mérés

9 1. Hogyan terelődnek be webáruházba az érdeklődők - figyelem felkeltése: a. Érkezhet keresőből: A keresőben való elhelyezkedést befolyásolja: - a hasznos tartalmak mennyisége - az ún. meta adatok: weboldal címe, leírása és a kulcs szavak, sitemap - a verseny az adott piacon Javítható: - kereső optimalizálással: folyamatos, nem olcsó - adwords használatával: fizetett hirdetés b. Közösségi médiából: facebook, twitter, youtube - kedvezőbb ár c. Hírlevélből, direct marketing levélből (nyomtatott és ) d. Offline (nyomtatott) eszközökről: szórólap, névjegykártya, plakát domain nevet vagy QR kódot

10 2. Következő lépés - az érdeklődés felkeltése: Vevő jelöltünk eljutott az oldalunkra - meglátja és elmenekül. Hogy miért? Mert ronda az oldal grafikája, vagy a szerkezete átláthatatlan. Az átlagos internetező 5-10 másodperc alatt dönt Ezért látványos grafikát és átlátható szerkezetet kell létrehozni mely maradásra ösztönöz és segíti a látogatót. Grafika szerepe: figyelem felkeltésében és az érdeklődés megtartásában A programozás jelentősége: - áttekinthetőség, - könnyű kezelhetőség, - következetesség: ne legyenek „zsákutcák”, vezesse az érdeklődőt

11 3. Marketing - vágy keltés és eladás: Szép a grafika, áttekinthető az oldal - hogy eladjuk a termékünket. a. Ha érdeklődőnk céltudatos, akkor vagy a menüben keres, vagy a kereső ablakot fogja használni. b. Ha érdeklődőnk nem céltudatos, csak úgy „nézelődik”, akkor a figyelmét fel kell hívni. - segít a választásban a „legnépszerűbb termékeink” kiemelése - ún. szlájder képek, vagy slide show - ill. az ún. landing page –érkezési oldal, melyre egy konkrét ajánlatot helyezünk.

12 Slide show

13 Landin page Összetevők: - egy ellenállhatatlan ajánlat - bizalom építés: dizájnnal, garanciával, vevői véleményekkel, referenciával, veideóval - ár: miből tevődik össze - akcióra buzdítás: rendeljen, iratkozzon fel stb.

14 Rendben van! Tetszik a termék. Ilyenkor jön a vevőbe táplált ellenállás, félelem, bizalmatlanság. Hogyan lehet ezeket kiküszöbölni? a. Bizalmatlanság: a bizalmatlan vevő nem vásárol. - profi dizájn, - átlátható szerkezet, egyszerű űrlapok - vásárlói vélemények, - ütős garanciával pl. nem 8 hanem 30 napos, „elégedettségi” garancia, „mosoly” garancia stb. - termékről készített képekkel, rövid videóval, b. Halogatás: határidős ajánlat - olyan határidő, mely kellően hosszú, de nem annyira, hogy feledésbe merüljön c. Összehasonlítás : kiküszöbölése csomag ajánlattal történik: - csomagoljunk össze az alap terméket motiválást segítő kiegészítő termékkel, - tegyünk rá még egy lapáttal: valami bónusz, ajándék, nyeremény - adjunk hozzá egy meggyőző garanciát - nevezzük el a csomagunkat és - prezentáljuk az árat: mennyibe kerülne egyenként és mennyivel kedvezőbb így csomagban Segít a gyors és könnyű megértésben: egy-egy kép/ikon/jel „Egy kép felér ezer szóval”

15 4. Meglévő vevők visszacsábítása: - bevonzottuk az érdeklődőt / felkeltettük a figyelmét, az érdeklődését, - vágyat ébresztettünk benne / megnyertük a bizalmát és / rávettük a vásárlásra Révbe értünk?! NEM! Hogy miért?! Mert a meglévő vevőnek sokkal olcsóbb eladni, mint új vevőket folyamatosan elérni. Feladat: a vevőinket újra és újra visszacsábítani - Hogyan tegyük? - Hírlevéllel: célja folyamatos kommunikáció Témája: új termék, bővülő szolgáltatás, új kolléga, fejlesztéseink, ünnepi köszöntő levél, névnapi-szülinapi üdvözlő kártya - DM (direkt marketing): egy-egy kihagyhatatlan ajánlat jelenik meg - kedvezmény kupon - díjmentes kiszállítás - csomag ajánlat - alkalomhoz, ünnephez, szezonhoz kapcsolódó ajánlat - raktár kisöprő ajánlat - új termék került piacra

16 5. Mérés: És végül a kör bezárul: A 100 % hatékonysághoz folyamatosan mérnünk és fejlesztenünk, javítanunk kell: szöveg, képi tartalom, ajánlatok tekintetében. A mérés eszköze: - saját nyilvántartások vezetése - ingyenes eszköz google analytics, webmester eszköz - programba ágyazott statisztikai eszköz Nem a sötétben tapogatózunk marketing szempontjából. Amit az imént átvettünk: AIDA modell, mely a vásárlási folyamatot mutatja:

17 Miben segít a jó webdizájn? 1. Egységes vállalati arculatot építhetünk, mely a márka építés alapköve. A márka pedig azért fontos, mert: - bizalmat épít, - csökkenti a vevő kockázat érzetét és - gyorsítja a vásárlási döntést. 2. A jó grafika tükrözi a minőséget, mely alapján a vevő hajlamos a termék minőségére asszociálni. 3. A vevő érzelmeire hat: hogy a vevő minden esetben raciónálisan dönt, ez tévedés! A vevő nagy mértékben hallgat az érzelmeire, megérzésére. - szívesen halogat, - bizalmatlan - sok esetben nem ár alapján dönt - keresi az izgalmas ajánlatot és tudat alatt irányítást vár

18 4. Segít a pozíciónálásban: A pozíciónálás: valamilyen speciális dologra helyezed a hangsúlyt a tevékenységed során. Miben vagy Te jobb, mint a többiek. „Légy más!” Különbözz a versenytársaktól, ne olvadj bele a szürkeségükbe. Tipp: ne a konkurensek weboldalait nézegesd és másold, inkább más iparágak példáit próbáld meg átültetni a Te weboldaladra! 5. Webdizájn kialakítása a célpiacnak megfelelően: Nem mindegy, hogy nők-férfiak, fiatalok-idősek, vidékiek vagy fővárosiak…stb. Fiatalos kreatív, vagy időseknek szánt nagy méretű betűkkel ellátott konzervatív. Csajos, vagy férfias. Merészebb hivalkodó a fővárosba vagy visszafogott a vidéki stílushoz.

19 10+1 Tipp: mit kerülj és hogyan csináld helyette 1. Rossz domain választás: hosszú, megjegyezhetetlen. Ékezetes domain? 2. Az olcsó webáruházak átka: mindenféle egyéb hirdetés megjelenik rajta – ez kerülendő, mert imázs, bizalom romboló. Komolytalan megoldás. 3. Gyakran felugró pop-up ablakok, melyek elterelik a figyelmet – még akkor sem szimpatikus, ha időzítve van – megoszlanak a vélemények. Speciális válfaja, az ún. exit pop-up: kilépéskor 4. Az idejét múlt weboldalak tipikus jegye: - „kifakult színek” (szürke, sötét, vagy pont a rikító színek összevisszasága), - a keskeny tartalom, melyet a korábbi négyzetes monitorok indokoltak - reszponzivitás/mobilra optimalizálás kérdése Kell? Nem kell? Döntse el mindenki maga!

20 Reszponzivitás

21 Exit pop-up

22 5. Ami borzasztó: facebook blokk weboldalba ágyazása - árulkodik a kevés kedvelőről, - hasznos „reklám felületet” vesz el, - grafikailag nem illeszkedik a weboldalba - néhány lájkoló pláne nem Helyette: egyszerűen egy facebook ikont, mely átlinkel facebook oldalunkra. 6. Hírlevél feliratkozás: idejétmúlt? Van értelme? Csak ha profi módon csinálod: előre tervezve, rendszeresen De ugyanez mondható el a facebook profilról, vagy magáról a weboldalról is. 7. „Na ne!” kategória: látogatottság mérő, időjárás jelentő állomás, névnapi emlékeztető stb. Ide tartozik: az idejétmúlt beszkennelt térkép – helyett google térkép. A telefonnal készített profil fotó helyett profi fotós képet – megéri a befektetést! 8. Mikor az adatok kép formátumban vannak fent az oldalon – a keresők a képeket nem érzékelik hasznos tartalomként, tehát SEO szempontból ez hátrányt jelenthet.

23 Tipikus hibák: • Látogató számláló és felesleges nyelv választó • Facebook boksz • Hosszú oldal menü • Unalmas tartalom • Egyhangú színek, stock fotók • „Sallangok”

24 9. Oldalsó menü és a tartalmi rész aránya egyenetlen: sok a „sallang” 10. helyezzünk oldalunkra egy „panasz ládát” vagy „panaszkönyvet”. Miért fontos ez? - A negatív véleményekből tanulhatunk, javíthatjuk szolgáltatásunkat - A pozitív véleményeket feltehetjük oldalunkra referenciaként - Ha vevőnk csalódott, akkor annak hangot fog adni – inkább felénk tegye, mint a külvilág felé. + 1 Tipp: Hogyan tedd mozgalmassá, érdekessé az oldalt? 1. hoover effekt 2. Felejtsük el: a régi villogó bannereket, futócsík szerű hirdetéseket helyette szlájder kép (slide show) 3. Létezik mozgó szlájder is, mely lehetőséget teremt beúszásra, mozgásra.

25 Köszönöm a figyelmet! Remélem, hogy tudtam újdonságot, hasznos információt mondani! Az előadás anyaga elérhető weboldalunkon:


Letölteni ppt "Erdélyi Miklós InnovArt Grafikai Stúdió. Hogyan lesz profit termelő a weboldalad? A sikeres weboldal titka."

Hasonló előadás


Google Hirdetések