Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Z generáció avagy az internet hatása az ifjúság fejlődésére /Tari Annamária könyve alapján/

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Z generáció avagy az internet hatása az ifjúság fejlődésére /Tari Annamária könyve alapján/"— Előadás másolata:

1 A Z generáció avagy az internet hatása az ifjúság fejlődésére /Tari Annamária könyve alapján/

2 „Fiatalságunk rosszul nevelt, fittyet hány a tekintélyre és semmiféle tiszteletet nem tanúsít az idősek iránt. Manapság fiaink nem állnak fel ha belép egy idős ember, feleselnek a szüleikkel és fecsegnek ahelyett, hogy dolgoznának. Egyszerűen kiállhatatlanok.” /Szókratész Kr. e /

3 Generációk X generáció1980 előtt születtek digitális bevándorlók Y generáció között születtek YouTube nemzedék Z generáció között születtek Facebook nemzedék Α generáció2005 után születtek ?

4 Technika változása –38 év alatt 50 millió rádió –13 év alatt 50 millió TV –4 év alatt 50 millió internet felhasználó –3 év alatt 50 millió iPod felhasználó –2 év alatt 50 millió Facebook felhasználó –3 nap alatt 1 millió iPhone 3 GS felhasználó Sue Palmer: Mérgező gyermekkor A kultúra gyorsabban változik, mint azt követni tudjuk.

5 Bajok: –Egészségtelen étrend –Testmozgás hiánya –Alváshiány –Szülők fóbiás félelme az idegentől –Szülőkhöz lazább csecsemőkori kötődés –Elégtelen mennyiségű beszélgetés –Kevesebb elsődleges gyermekkori élmény (közös játék, fára mászás)

6 Felnőttek – elszakadnak a gyermekek világától – frusztráltak, szeretnék, de nem tudják az értékeiket képviselni Magyar társadalom: •Cselekvők – tudom, teszem, odaajándékozom10 % •Passzívak – csak túléljem valahogy70 % •Lázadók – semmi sem jó – destabilizálhatnak20 % Kopp Mária: védelmet a család jelent!

7 Az ember fejlődése •Testi fejlődés – nagymozgások, finom mozgások •Szellemi fejlődés – hagyományosan az iskolában fejlesztik /az iskolai munka 90 %-a/ •Érzelmi fejlődés – a család érzelmi állapota, művészetek •Szociális fejlődés – emberi kapcsolatok

8 Az ember készségei Kognitív készségek: tények, adatok, ismeretek megértése, logikus, elemző feldolgozása Affektív készségek: konkrét érzelmi készségek – érzelmek felismerése, átérzése, megrendülés, öröm Konatív készségek: kíváncsiság, érdeklődés, motiváció, munkakedv, játékkedv Szociális készségek: társas készségek – egymásra figyelés, kooperáció, kapcsolatteremtés, vezetés

9 Uzsalyné Pécsi Rita: A nevelés az élet szolgálata

10 Értelmi fejlődés –Nagyon sok információ – nincs idő feldolgozni, rendszerezni – gyorsan elveszti aktualitását –Az információban az érdekesség a fontos, nem a valóságtartalom – neki kell megszűrni, mi az igaz –Sok, korának nem megfelelő információ – érzelmileg nem tud mit kezdeni vele –Felszínes fogalmazás – kivonatok kivonata – nem tud elmélyülni, megérteni –Nem az információt, hanem az elérési utat jegyzik meg

11 – – gyors, nincs idő az átgondolásra, nyers, töredezett szöveg – az írásbeli kultúra elvesztése –Egyszerre több dolgot csinál – megosztott figyelem – egyikben sem tud elmélyülni –Internetes stílus – sok a nárcisztikus jellemző –Sok a képi információ – csökken a fantázia, a képzelőerő –Nincs autoritás, mindenki egyforma, csak egy a sok közül – nehéz az offline viszonyban megszerezni a tekintélyt

12 Érzelmi fejlődés –Pontatlanul megfogalmazott érzelmek – korlátozott kifejezőképességű, bugyuta emotikonok –Nincs metakommunikáció, könnyű félreérteni –Sok brutális dolgot látnak /cápatámadás, cunami/ –Az élményeket nincs idő feldolgozni – gyors megosztás – kilökődés –A dolgokat nem kell komolyan venni – felszínesség, hárítás –Infantilizálódás

13 –Névtelenség – bátorítja a gátlástalanságot, láthatatlanság, határok elvesztése, feloldódás, valódi hierarchia hiánya – magamutogatás, bármikor kiléphet a helyzetből –A szemtől szembe kommunikáció hiánya – nincs kontroll, könnyebb megnyílni –Kritikus gondolkodás hiánya – celebek tanácsát követjük – magatartásminták átadása, begyakorlása

14 Motiváció fejlődése –Önző életmód – te vagy a középpont, mindent megtehetsz –A világ nem áll össze értelmes képpé – nincs benne célja –Problémái elől a virtuális világba menekül –Idősebbnek kíván látszani – érzelmi éretlenség –Az online személyiség elválik a valóságtól – kedvezőbb, mint a valóság – az online személyiség az egyén vágyait tükrözi – konfliktus a valósággal – depresszió, agresszió

15 Szociális fejlődés –Csoportnormákat képez – sokszor nem ismerjük ezeket –Szubkultúra kialakulása –Óriási csoportnyomás – nem lehetek más, mert lemaradok –A vesztes /lúzer/ kitaszítása –A valós kapcsolatai elsorvadnak –A környezetére érzéketlen

16 Példakép, ikon –Az egyén által tisztelt személy –A hasonló gondolkodású csoport által elfogadott személy –Ha egy területen kiváló, másutt is az kell legyen –Az egész kultúra utánzáson alapul – kit utánzok? –Irigység – vágyunk a másikéra – a reklámok alapja

17 Testi fejlődés –Sok képernyő előtt töltött idő – kevés mozgás – izomzat, csontozat fejletlensége –Kevés mozgás – kevesebb oxigén jut az agyba – az idegrendszer nem fejlődik –Kevés mozgásos játék, kevés valós tapasztalat – elveszti a kapcsolatot a valósággal –Kis fizikai terhelés – csökken a kitartása, teherbíró képessége –Kialvatlanság – idegi és fizikai károsodás

18 Kora gyerekkori problémák –Az anyák félnek az anyaságtól – megvalósítandó projekt – ha nem úgy megy, saját személyes kudarcuknak érzik –Nem a gyerekre, hanem saját érzelmeikre figyelnek –Félelem – érzelmi elutasítás – a gyermek válaszul sír, mert nem érzi magát biztonságban

19 Szexualitás –A világ szexualizált – reklámok, klippek, sorozatok stb. –Csoportelvárás – egyre fiatalabban találkoznak vele –Technikai kérdéssé válik – érzelmileg éretlenek rá –Az interneten közzétett adatok kiszolgáltatottá teszik őket –Felnőttes „modell” képek –Az intimitási határok elmosódnak – védtelenség

20 Online személyiség veszélyi: –Gátlástalanság –Grandiozitás – határ a csillagos ég –Nárcizmus – mi állunk a net világ középpontjában –Sötétség – a net táplálja az agressziót –Regresszió – infantilis munkamódok –Impulzivitás – folyamatos jelenlét a neten

21 Megoldások –Szerető családi – hűség, az akarat emlékezete –Személyes példaadás az erényekben –Személyes beszélgetés – a gyermek megismerése – problémamegoldási technikák –Érzelmek megfogalmazása, megértése – üzenni akar! –Közös programok –A TV-ben, interneten látottak megbeszélése –Időkorlátok – más célok adásával –Művészetek, sport, olvasás valós baráti közösség –Meg kell ismerni az internet világát!


Letölteni ppt "A Z generáció avagy az internet hatása az ifjúság fejlődésére /Tari Annamária könyve alapján/"

Hasonló előadás


Google Hirdetések