Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

avagy az internet hatása az ifjúság fejlődésére

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "avagy az internet hatása az ifjúság fejlődésére"— Előadás másolata:

1 avagy az internet hatása az ifjúság fejlődésére
A Z generáció avagy az internet hatása az ifjúság fejlődésére /Tari Annamária könyve alapján/

2 „Fiatalságunk rosszul nevelt, fittyet hány a tekintélyre és semmiféle tiszteletet nem tanúsít az idősek iránt. Manapság fiaink nem állnak fel ha belép egy idős ember, feleselnek a szüleikkel és fecsegnek ahelyett, hogy dolgoznának. Egyszerűen kiállhatatlanok.” /Szókratész Kr. e /

3 Generációk X generáció 1980 előtt születtek digitális bevándorlók Y generáció között születtek YouTube nemzedék Z generáció között születtek Facebook nemzedék Α generáció 2005 után születtek ?

4 Technika változása 38 év alatt 50 millió rádió 13 év alatt 50 millió TV 4 év alatt 50 millió internet felhasználó 3 év alatt 50 millió iPod felhasználó 2 év alatt 50 millió Facebook felhasználó 3 nap alatt 1 millió iPhone 3 GS felhasználó Sue Palmer: Mérgező gyermekkor A kultúra gyorsabban változik, mint azt követni tudjuk.

5 Bajok: Egészségtelen étrend Testmozgás hiánya Alváshiány Szülők fóbiás félelme az idegentől Szülőkhöz lazább csecsemőkori kötődés Elégtelen mennyiségű beszélgetés Kevesebb elsődleges gyermekkori élmény (közös játék, fára mászás)

6 Kopp Mária: védelmet a család jelent!
Felnőttek – elszakadnak a gyermekek világától – frusztráltak, szeretnék, de nem tudják az értékeiket képviselni Magyar társadalom: Cselekvők – tudom, teszem, odaajándékozom 10 % Passzívak – csak túléljem valahogy 70 % Lázadók – semmi sem jó – destabilizálhatnak 20 % Kopp Mária: védelmet a család jelent!

7 Az ember fejlődése Testi fejlődés – nagymozgások, finom mozgások
Szellemi fejlődés – hagyományosan az iskolában fejlesztik /az iskolai munka 90 %-a/ Érzelmi fejlődés – a család érzelmi állapota, művészetek Szociális fejlődés – emberi kapcsolatok

8 Az ember készségei Kognitív készségek: tények, adatok, ismeretek megértése, logikus, elemző feldolgozása Affektív készségek: konkrét érzelmi készségek – érzelmek felismerése, átérzése, megrendülés, öröm Konatív készségek: kíváncsiság, érdeklődés, motiváció, munkakedv, játékkedv Szociális készségek: társas készségek – egymásra figyelés, kooperáció, kapcsolatteremtés, vezetés

9 Uzsalyné Pécsi Rita: A nevelés az élet szolgálata

10 Értelmi fejlődés Nagyon sok információ – nincs idő feldolgozni, rendszerezni – gyorsan elveszti aktualitását Az információban az érdekesség a fontos, nem a valóságtartalom – neki kell megszűrni, mi az igaz Sok, korának nem megfelelő információ – érzelmileg nem tud mit kezdeni vele Felszínes fogalmazás – kivonatok kivonata – nem tud elmélyülni, megérteni Nem az információt, hanem az elérési utat jegyzik meg

11 E-mail – gyors, nincs idő az átgondolásra, nyers, töredezett szöveg – az írásbeli kultúra elvesztése
Egyszerre több dolgot csinál – megosztott figyelem – egyikben sem tud elmélyülni Internetes stílus – sok a nárcisztikus jellemző Sok a képi információ – csökken a fantázia, a képzelőerő Nincs autoritás, mindenki egyforma, csak egy a sok közül – nehéz az offline viszonyban megszerezni a tekintélyt

12 Érzelmi fejlődés Pontatlanul megfogalmazott érzelmek – korlátozott kifejezőképességű, bugyuta emotikonok Nincs metakommunikáció, könnyű félreérteni Sok brutális dolgot látnak /cápatámadás, cunami/ Az élményeket nincs idő feldolgozni – gyors megosztás – kilökődés A dolgokat nem kell komolyan venni – felszínesség, hárítás Infantilizálódás

13 Névtelenség – bátorítja a gátlástalanságot, láthatatlanság, határok elvesztése, feloldódás, valódi hierarchia hiánya – magamutogatás, bármikor kiléphet a helyzetből A szemtől szembe kommunikáció hiánya – nincs kontroll, könnyebb megnyílni Kritikus gondolkodás hiánya – celebek tanácsát követjük – magatartásminták átadása, begyakorlása

14 Motiváció fejlődése Önző életmód – te vagy a középpont, mindent megtehetsz A világ nem áll össze értelmes képpé – nincs benne célja Problémái elől a virtuális világba menekül Idősebbnek kíván látszani – érzelmi éretlenség Az online személyiség elválik a valóságtól – kedvezőbb, mint a valóság– az online személyiség az egyén vágyait tükrözi – konfliktus a valósággal – depresszió, agresszió

15 Szociális fejlődés Csoportnormákat képez – sokszor nem ismerjük ezeket Szubkultúra kialakulása Óriási csoportnyomás – nem lehetek más, mert lemaradok A vesztes /lúzer/ kitaszítása A valós kapcsolatai elsorvadnak A környezetére érzéketlen

16 Példakép, ikon Az egyén által tisztelt személy A hasonló gondolkodású csoport által elfogadott személy Ha egy területen kiváló, másutt is az kell legyen Az egész kultúra utánzáson alapul – kit utánzok? Irigység – vágyunk a másikéra – a reklámok alapja

17 Testi fejlődés Sok képernyő előtt töltött idő – kevés mozgás – izomzat, csontozat fejletlensége Kevés mozgás – kevesebb oxigén jut az agyba – az idegrendszer nem fejlődik Kevés mozgásos játék, kevés valós tapasztalat – elveszti a kapcsolatot a valósággal Kis fizikai terhelés – csökken a kitartása, teherbíró képessége Kialvatlanság – idegi és fizikai károsodás

18 Kora gyerekkori problémák
Az anyák félnek az anyaságtól – megvalósítandó projekt – ha nem úgy megy, saját személyes kudarcuknak érzik Nem a gyerekre, hanem saját érzelmeikre figyelnek Félelem – érzelmi elutasítás – a gyermek válaszul sír, mert nem érzi magát biztonságban

19 Szexualitás A világ szexualizált – reklámok, klippek, sorozatok stb. Csoportelvárás – egyre fiatalabban találkoznak vele Technikai kérdéssé válik – érzelmileg éretlenek rá Az interneten közzétett adatok kiszolgáltatottá teszik őket Felnőttes „modell” képek Az intimitási határok elmosódnak – védtelenség

20 Online személyiség veszélyi:
Gátlástalanság Grandiozitás – határ a csillagos ég Nárcizmus – mi állunk a net világ középpontjában Sötétség – a net táplálja az agressziót Regresszió – infantilis munkamódok Impulzivitás – folyamatos jelenlét a neten

21 Megoldások Szerető családi – hűség, az akarat emlékezete Személyes példaadás az erényekben Személyes beszélgetés – a gyermek megismerése – problémamegoldási technikák Érzelmek megfogalmazása, megértése – üzenni akar! Közös programok A TV-ben, interneten látottak megbeszélése Időkorlátok – más célok adásával Művészetek, sport, olvasás valós baráti közösség Meg kell ismerni az internet világát!


Letölteni ppt "avagy az internet hatása az ifjúság fejlődésére"

Hasonló előadás


Google Hirdetések