Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 Készítette: Neidhardt Ágnes.  2 Bemutatkozás 2002-2008 • II. Géza Gimnázium 2008-2012 • PTE KTK Pénzügy és Számvitel (BA) • Szakmai gyakorlat: OTP.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 Készítette: Neidhardt Ágnes.  2 Bemutatkozás 2002-2008 • II. Géza Gimnázium 2008-2012 • PTE KTK Pénzügy és Számvitel (BA) • Szakmai gyakorlat: OTP."— Előadás másolata:

1 1 Készítette: Neidhardt Ágnes

2  2 Bemutatkozás • II. Géza Gimnázium • PTE KTK Pénzügy és Számvitel (BA) • Szakmai gyakorlat: OTP Bank Nyrt • PTE KTK Vezetés és Szervezés (MSc) • Middlesex University MSc in Applied Management • Erasmus félév Litvániában • Mérlegképes könyvelő képesítés

3   Fenntartható és fenntarthatatlan fejlődés és fogyasztás fogalmai  Miként vált fenntarthatatlanná az emberiség fogyasztása?  Milyen következményekkel kell a ma emberének szembenézni?  A fenntartható jövő főszereplői  Tudatos fogyasztás alapjai 3 Tartalom

4   „Olyan fejlődés, amely lehetővé teszi a mai generáció igényeinek kielégítését anélkül, hogy veszélyeztetné az utánuk következő nemzedék biztonságos jövőjét.”  Szűk értelmezés: Tevékenységünk nem érinti, fenyegeti a Földet és a bioszférát  Tág értelmezés: 3 szint  Környezeti fenntarthatóság  Társadalmi fenntarthatóság  Gazdasági fenntarthatóság 4 Fenntartható fejlődés

5 Fenntartható Fogyasztás: „A termékek, szolgáltatások olyan felhasználása, amely az alapvető szükségleteknek megfelel, javítja az élet minőségét, de ehhez a természeti erőforrások minimális felhasználását igényli, és minimális a mérgező, veszélyes anyagok, a hulladékok, szennyező anyagok kibocsátása.” Fenntartható Fogyasztás: „A termékek, szolgáltatások olyan felhasználása, amely az alapvető szükségleteknek megfelel, javítja az élet minőségét, de ehhez a természeti erőforrások minimális felhasználását igényli, és minimális a mérgező, veszélyes anyagok, a hulladékok, szennyező anyagok kibocsátása.” Fenntarthatatlan Fogyasztás: „Egy olyan fogyasztási modell, amely negatívan hat a környezetre, és negatívan hat ezen keresztül magukra a fogyasztókra is: egyrészt az adott termékek és szolgáltatások konkrét fogyasztóira, másrészt pedig a tőlük időben és/vagy térben távol lévő más fogyasztókra egyaránt.” 5

6  Növekedésorientált gondolkodásmód  Mutatószámok növekedése  Folyamatos technológiai innovációk  Okos készülékek, érintő képernyő  Tömegmédia terjedése  Reklámok, Internet  Fogyasztás fogalmának az átalakulása  Impulzusvásárlás, önjutalmazó fogyasztás, „Shopping” 6 Hogyan vált fenntarthatatlanná a fogyasztás?

7  7 Következmények

8 „…egy erőforrás menedzselésben és társadalom- tervezésben használt érték, ami kifejezi, hogy adott technológiai fejlettség mellett egy emberi társadalomnak milyen mennyiségű földre és vízre van szüksége önmaga fenntartásához és a meg- termelt hulladék elnyeléséhez.” 8 Ökológiai lábnyom

9 Ökológiai Túllövés Napja: 2011: szeptember : augusztus : augusztus 20. 9

10   Makroszereplők  Nemzeteken Átívelő Szervezetek  Világkonferenciák  Egyezmények  Nemzetek, Kormányok  A környezetvédelem államigazgatási feladatainak ellátása  A környezetvédelem gazdasági és pénzügyi alapjainak biztosítása  Állami szervezetek létrehozása, amelyek célja a környezetvédelem 10 Kik és mit tehetnek a fenntartható jövőért?

11  Gazdálkodó szervezetek  CSR (Corporate Social Responsibilty) „Vállalatok társadalmi felelőssége a fenntartható gazdasági fejlődéshez való hozzájárulás iránti elkötelezettségként határozható meg. Mindezt a munkavállalókkal, azok családjával, a helyi közösséggel és a tágabb értelemben vett társadalommal együttműködve teszik, azzal a céllal, hogy az életszínvonalukat emeljék.”  Kutatás és fejlesztés (K+F)  Környezetbarát, energiatakarékos termékek, szolgáltatások, gyártási eljárások létrehozása, kifejlesztése 11 Mikroszereplők

12  Civil szervezetek Tudatos Vásárlók Egyesülete „Meggyőződésük, hogy a vásárlási tevékenység környezetre és társadalomra gyakorolt hatását tekintve tudatos vásárlói döntések elősegíthetik egy élhetőbb világ, és az ökológiailag fenntartható gazdaság kialakulását.” 12 Mikroszereplők

13  Ki a tudatos fogyasztó? Klasszikus fogyasztóvédelem szerint:  aki nem hagyja, hogy átverjék  aki tisztában van fogyasztói jogaival, és él is velük  aki tájékozódik az árakról, a termékek minőségéről, a kapcsolódó szolgáltatásokról, és a legjobb ajánlatot választja ki Tudatos Vásárlók Egyesülete szerint:  nemcsak saját jogaira és érdekeire van tekintettel  figyelembe vesz etikai, társadalmi és környezeti szempontokat  tekintettel van mások (ma élő emberek, jövő nemzedékek, állatok, növények) érdekeire is 13

14  Tudatos Fogyasztás Csoportosítása 14

15  1. Az állattartás jobban hozzájárul a klímaváltozáshoz, mint a közlekedés. Egyél kevesebb húst és tejterméket. A klíma és az egészséged is meghálálja! 15 A Tudatos Vásárló 12 Pontja

16   2. Egyél több, a környékről származó zöldséget, gyümölcsöt, élelmiszert. Így a helyi gazdaságot támogatod, és a szállítással járó környezetterhelés is csökken.   3. Igyál csapvizet. A legtöbb helyen tökéletes, nem kell csomagolni és kamionnal szállítani. Olcsóbb is. A Tudatos Vásárló 12 Pontja 16

17   4. Szigetelj. A legtöbb energiát fűtésre használjuk.   5. Kapcsold ki, vedd lejjebb a légkondit. Vedd lejjebb a fűtést. A Tudatos Vásárló 12 Pontja 17

18   6. Kerüld a vegyszereket: válaszd a bioélelmiszert, a friss élelmiszert, a minősített bio- és natúr kozmetikumokat és tisztítószereket, a vegyszeres kezelés nélküli ruhákat, bútorokat, házakat. A Tudatos Vásárló 12 Pontja 18

19   7. Járj többet gyalog, biciklivel vagy közösségi közlekedéssel. Így többet mozogsz és kevesebbet füstöl(ög)sz. A Tudatos Vásárló 12 Pontja 19

20  8. Nyaralj itthon. Fogadjunk, hogy még egy csomó jó helyen nem voltál. A Tudatos Vásárló 12 Pontja 20

21   9. Tartós, hosszú élettartamú, javítható tárgyakat vásárolj. És előtte mindig kérdezd meg magadtól: biztos kell ez?   10. Ha elromlott: javíttasd. A Tudatos Vásárló 12 Pontja 21

22   11. Tanuld meg, hogyan hatnak a reklámok. Így tudsz majd tényleg ellenállni. A Tudatos Vásárló 12 Pontja 22

23   12. Nézz utána, milyen céghez kerül a pénzed, jó vagy rossz vállalatok működését támogatod. A Tudatos Vásárló 12 Pontja 23

24   Nem kell mindent egyszerre.  Kis lépésenként alakítsd át az életmódod.  Kezd a legvonzóbb, legérdekesebb vagy legkönnyebb dologgal, de ne ragadj le ezeknél!  Sose veszítsd szem elől: a fogyasztás nem boldogít! +1 Pont 24

25 25

26   kl%C3%ADmamenek%C3%BCltek kl%C3%ADmamenek%C3%BCltek  fogalma-szamitasa-lehetoseg-0 fogalma-szamitasa-lehetoseg-0         session=query_session:5B92B1D41900d1FDD1qlB3FBC3BA session=query_session:5B92B1D41900d1FDD1qlB3FBC3BA     bevalnak/otthon/praktikak-es-tippek/ bevalnak/otthon/praktikak-es-tippek/      26


Letölteni ppt "1 Készítette: Neidhardt Ágnes.  2 Bemutatkozás 2002-2008 • II. Géza Gimnázium 2008-2012 • PTE KTK Pénzügy és Számvitel (BA) • Szakmai gyakorlat: OTP."

Hasonló előadás


Google Hirdetések