Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

KERESKEDELMI GYORSÍTÓSÁV Spin-OFF Klub 2013.03.07. Szatmári Elemér.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "KERESKEDELMI GYORSÍTÓSÁV Spin-OFF Klub 2013.03.07. Szatmári Elemér."— Előadás másolata:

1 KERESKEDELMI GYORSÍTÓSÁV Spin-OFF Klub Szatmári Elemér

2 MERT SZÉP A magyar elektronikus kereskedelem helyzete

3 PÉNZ, PÉNZ, PÉNZ  pénzre van szükségem  az internetben van a biznisz  milliomos akarok lenni  már az MLM porszívóügynök is  ami túl jól hangzik általában átverés...

4 ÖSSZEFOGLALÓ - HÁZI FELADAT  Mennyit keresek most  Mennyi pénzre lenne szükségem  Álmok, vágyak, jövőkép  Összeg ÉS dátum  Mi az a maximum 10 termék amivel indulok?  lista  Mobilszám lista (SMS)  FELÜLTERVEZETT indulási költségek  ALULTERVEZETT bevételek / első 3 hónap nulla !!!  ORGANOGRAM rajzolás  Költségtervező lap > adóbevallás  Elevator Pitch bemutatkozó maximum 2 percben  Elevator Pitch bemutatkozó maximum 2 bővített mondatban  Bemutatkozó maximum 1 szóval > titulus  Jogi szükséges "rossz"

5 JOHN RUSKIN "Alig van olyan dolog a Világon, amit, ha bárki egy kicsit is rosszul csinál, ne tudná olcsóbban adni és az olyan emberek, akiket csak az ár érdekel, lesznek az igazi áldozatai az ilyen mesterkedésnek. Ostobaság túl sokat fizetni, de még rosszabb, túl keveset fizetni. Ha Ön túl sokat fizet, veszít valamennyi pénzt, ez minden. Ha Ön viszont túl keveset fizet, elveszíthet mindent, amikor a megvásárolt termék a neki szánt feladatnak nem tud megfelelni. A gazdaság törvényei tiltják, hogy kevés pénzért túl nagy értékeket kapjunk. Amennyiben Ön a legolcsóbb ajánlatot fogadja el, a rizikóért, amibe belemegy, valamennyit hozzá kell számítania. És ha ezt teszi, akkor Önnek van elég pénze, hogy a jobbat megfizesse!"

6 PRÉMIUM KATEGÓRIA  kevés munka  nagy haszonkulcs  az ár sosem volt kérdés

7 VÉGIG A SÁRGA TÉGLÁS ÚTON  ez egy bonyolult dolog  nincs ötletem  nincs termékem  nem értek a számítógéphez  félek a felelősségtől Nincs rossz marketing...

8 A KERESKEDELEM LELKE ELADÓ = VEVŐ

9 ALAPVETÉSEK, GONDOLATOK  legyen jövőkép  alkalmas vagyok én kereskedőnek?  megfelelő lelki alkattal rendelkezem?  inkább dolgozni szeretek vagy inkább vezetni  könnyen és gyorsan el lehet indulni a semmiből  lesz e biznisz mire elfogy a lelkesedés?

10 ELSŐ LÉPÉSEK - CHECKLIST  világos cél kitűzése - forintosítható!!!  Célcsoport  Kereslet, kínálat  a TERMÉK  cash-flow terv  kommunikációs csatornák

11 VILÁGOS CÉL KITŰZÉSE - FORINTOSÍTHATÓ!!!  önvizsgálat  a saját érték meghatározása  mennyit keresek most  mennyi pénzre lenne szükségem  álmok, vágyak, jövőkép  összeg ÉS dátum  fokozatosság

12 CÉLCSOPORT  ELADÓ = VEVŐ  cél a specializáció  kevés erőforrás (idő, tőke)  magas hozzáadott érték (lelkesedés, tapasztalat)  a téma az utcán hever  ismerősök, barátok  lelkesedés != fanatizmus

13 KERESLET, KÍNÁLAT  nézz körül, mi az ami most megy  no arról már jó eséllyel lemaradtál  keress problémákat az életedben  a saját megoldások automatikusan megtérülnek  hitelesen lehet képviselni

14 KERESLET, KÍNÁLAT / IGÉNYFELMÉREK  Google docs és facebook  ha lenne forintod  ha lenne forintod  ha lenne forintod

15 KERESLET, KÍNÁLAT / SCOPE BŐVÍTÉS  mi az amit az interneten keresnek  kis boltok vs multik  itt kipróbálom, ott megveszem  miben lehetek ÉN jobb?  keresés != vásárlás

16 KERESLET, KÍNÁLAT / KONKRÉTUMOK  Google keywords  hazai és nemzetközi számok egyaránt

17 TERMÉK  az értékesítési lánc mely végén állok?  termékem van?  sok ismerősöm van?  egyik sincs, én értek valami egyedihez?  a WC papír effektus  buta mozaikszavak > B2B B2C C2C

18 TERMÉK  A jó termék - terroristák kézikönyve  prémium kategória  ébredjünk föl > VEVŐ = ELADÓ  fokozatosság

19 TERMÉK  rangsorolás / szezonális, fogyasztási, etc.  fenntarthatóság tervezés > cash flow  tervezhető elévülés > villanykörte összeesküvés  termék életciklus  upsell ajánlatok avagy a kapcsolódó termék varázslat  a kiegészítő termék az üzlet > nyomtatógyártók

20 CASH-FLOW TERV  kockás papír, unicum  esetleg excel  mi az ördögöt csinálok?  Mi a feladat?  Mi a határidő?  Mi jár érte?

21 CASH-FLOW TERV  hol a sütim?  gyors pénzt akarsz csinálni  vs céget/jövőt építeni  Kohn bácsi esete

22 CASH-FLOW TERV  kiadás / sose látom viszont  költség / egyszer csak megjön  befektetés / a többszöröse térül meg  ezek hajlamosak egymásnak álcázni magukat  egyensúly az érzelem és értelem között  Hölgyek előnyben! > megérzések

23 CASH-FLOW TERV  a pénzkeresés elmélete  mi nem keressük, mi pontosan csináljuk  akár napra kiszámolhatod / vigyázat, illúzióromboló  többet keresek mint költök  kevesebbet költök mint amit keresek

24 CASH-FLOW TERV  ha valami ráfizetés, el se kezdd!  az elején presztízsért dolgozni luxus  az elején luxus csak igazán...  ezzel az erővel akár szenet is lehet lapátolni

25 CASH-FLOW TERV / ÁRKALKULÁCIÓ  piackutatás  közbeszerzés  önismeret  saját érték  az áraidat TE diktálod  határ a... Józan ész

26 CASH-FLOW TERV  Mókuskerék elkerülés  ez nem játék, ez valóság  dolgozz pénzért  Te is lehetsz beteg,  akarsz szabadságra menni  mikor érkezik az első munkatárs

27 CASH-FLOW TERV  folyamatokban gondolkodni  jósgömböt begyűjteni  akinek nincs tartalékot képez  biztosítás, felelősségbiztosítás  NEM, nem drága  jó banki partnerek

28 CASH-FLOW TERV / HÁZI FELADAT  FELÜLTERVEZETT indulási költségek  ALULTERVEZETT bevételek / első 3 hónap nulla !!!  ORGANOGRAM rajzolás  költségtervező lap > adóbevallás

29 TECHNIKAI KÖLTSÉGEK  a technika nem játék  bankkártyás fizetés nem fizetés  design nem design  webáruház nem webáruház  keresd meg a rávalót!  Magyarországon élünk > adminisztráció

30 KOMMUNIKÁCIÓS CSATORNÁK  Kommunikálj, kommunikálj, kommunikálj  hallgass, tanulj, figyelj  a sikeres emberek többet hibáznak  több cselekedet, több eredmény  nem rohanunk fejjel a falnak...

31 KOMMUNIKÁCIÓS CSATORNÁK  tanulunk, listát írunk  az "esélytelenekkel" kezdjük  "kifogásnaptár" összeállítása  munka, szervezési és tárgyalási rutin  magabiztosság

32 KOMMUNIKÁCIÓS CSATORNÁK  Az idő pénz  elsődlegesen ingyenes megoldások  lista > TITKOS MÁSOLAT !!!  közösségi média csoportok  privát szféra vs üzleti szféra  a kereskedelem egy szép szerelem  előbb a bizalom, aztán az üzlet

33 KOMMUNIKÁCIÓS CSATORNÁK  rossz hír, a vásárlók elfogytak  nevelni kell őket  végigvezetni egy folyamaton  vezetni, nem rugdosni!!!  nem baj ha nem vesz  az sem, ha soha nem vesz  legyenek JÓ módszereid  hibázz, hibázz, hibázz  érteni != tudni

34 KOMMUNIKÁCIÓS CSATORNÁK  bizalomépítésből értékesítés  legyenek KO kritériumaid  tudd, kire mennyit szánsz  mindig, mindenkivel maximális tisztelet  az ember egyedül sosem hibázik

35 KOMMUNIKÁCIÓS CSATORNÁK  megjelenés, forma, amfóra  milyen a jó design?  ööö NEM  a gyorsabb eredményesebb, mint a jobb  versenytársak akik a vevők pénzét viszik  hó elején több esély van az értékesítésre > utolsó fillérek  IMPULZUSVÁSÁRLÁS !!!

36 KOMMUNIKÁCIÓS CSATORNÁK  Házi feladat!  címlistát gyűjteni  mobiltelefonszám címlistát gyűjteni

37 JOGI ESETEK  honnantól harap a NAV?  közösségi piacterek  bérelhető rendszerek  vásárolható rendszerek  saját fejlesztés

38 JOGI ESETEK  évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről  17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet a távollevők között kötött szerződésekről.  évi CLXIV. törvény a kereskedelemről  évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról;  évi XLVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól (különösen a 6.§-a)  évi XC. törvény az elektronikus információszabadságról  210/2009. (IX. 29.) Korm. rendelet a kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről  évi LXXXV. törvény a környezetvédelmi termékdíjról A Kormány 343/2011. (XII. 29.) Korm. rendelete a környezetvédelmi termékdíjról szóló évi LXXXV. törvény végrehajtásáról  151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról  49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről  IV. törvény a Polgári Törvénykönyvről

39 ÖSSZEFOGLALÓ - HÁZI FELADAT  Mennyit keresek most  Mennyi pénzre lenne szükségem  Álmok, vágyak, jövőkép  Összeg ÉS dátum  Mi az a maximum 10 termék amivel indulok?  lista  Mobilszám lista (SMS)  FELÜLTERVEZETT indulási költségek  ALULTERVEZETT bevételek / első 3 hónap nulla !!!  ORGANOGRAM rajzolás  Költségtervező lap > adóbevallás  Elevator Pitch bemutatkozó maximum 2 percben  Elevator Pitch bemutatkozó maximum 2 bővített mondatban  Bemutatkozó maximum 1 szóval > titulus  Jogi szükséges "rossz"

40 PÁLYÁZAT  35év alatti vagy?  6 millió HUF vissza nem térítendő támogatás.  van-az-uj-hatarido-a-fiatalok-vallalkozova- valasa-cimu-palyazathoz

41 KÖSZÖNÖM! Szatmári Elemér Kérdések jöhetnek még ide: Almási István Spin-Off Klub


Letölteni ppt "KERESKEDELMI GYORSÍTÓSÁV Spin-OFF Klub 2013.03.07. Szatmári Elemér."

Hasonló előadás


Google Hirdetések