Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Előadó: Farkas Szilárd információs társadalmi tanácsadó.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Előadó: Farkas Szilárd információs társadalmi tanácsadó."— Előadás másolata:

1 Előadó: Farkas Szilárd információs társadalmi tanácsadó

2 Meghirdetés módszerei, hogyan kereshet állást?  Belső meghirdetés – pl. közmunkaprogram  Munkaügyi Központok megkeresése  Szórólapok, táblák, plakátok, stb.  Professzionális cégek alkalmazása  Elektronikus meghirdetés  Hirdetés újságban, pl. Zalai Hírlap, Szuperinfó, … 2

3 Álláshirdetések

4 Munkaügyi központ megkeresése Előnyök:  Költségkímélő, „helyben működik” a kirendeltség  Szakértelem a kirendeltségeken, álláshirdetések kifüggesztésre kerülnek  Képzések, átképzések lehetősége Hátrány:  Munkanélkülieket közvetít – esetenként emberi problémák felmerülhetnek 4 49

5 5 Szórólap

6 Új technológiák alkalmazása  Internetes álláshirdetések  A kereső cégek honlapjain –  Internetes állásportálokon –  Önéletrajzi adatbázisok –  Személyiségtesztek  Toborzási szoftverek – amelyek feladata:  Önéletrajzok kezelése - Lekérdezések  Riportok  Piaci információk elemzése – konkurencia figyelés  Projektmenedzsment 6 49

7 Új technológiák alkalmazása  Előnyök:  Gyorsaság a hirdetésben– percek alatt felkerül egy nyitott pozíció  Gyorsaság a keresésben– másodpercek alatt le lehet válogatni  Nagyobb merítés  A szoftver segíti az adminisztrációt, pl. értesíti a jelöltet  Lehet előzetesen csoportokat képezni (pl. nyelvtudás, iparág szt.)  Olcsó  Korlátozott alkalmazás:  Kis és középvállalatok  Felsővezetők 7 *

8 Az online meghirdetési módok elterjedtsége 8 A világ 500 legnagyobb vállalatának 80%-a toboroz az interneten. Becslések szerint a toborzási költségek 70%-át megtakarítják. A megüresedett munkahely betöltési ideje 60%-al rövidülhet. Forrás: Recruitsoft.com *

9 Hirdetés Milyen legyen? (marketing funkció)  figyelem felkeltő  érdeklődést kiváltó  mozgósító Tartalma:  szervezet neve, tevékenysége, mk. helye  betöltendő munkakör leírása  követelmények, kép-zettség, kor, gyakorlat  juttatási rendszer  jelentkezés helye, ideje, formai feltételei

10 Álláskeresés Kell világos stratégia, mit keresek? Hol vannak ezek? Kreativitás! Folyamatos munkaerő-piaci figyelés Önértékelés –  Erősségek, gyengeségek  Lehetőségek, veszélyek 10 *

11 Önéletrajz, milyen a jó CV? Tartalmi összetevők:  Személyes adatok  Iskolai végzettség  Gyakorlat – Szakmai életút  Képesítést nem adó tanfolyamok  Nyelvismeret, gk. vezetői eng.  Érdeklődési kör, hobbi Típusai:  Magyar (kifejtős)  Amerikai (tömör, lényegretörő) 11 *

12 Szabályok az önéletrajz készítésben  Rövid, tömör, lényegre törő  Professzionális megjelenés (EUROPASS)  Teljesítményre koncentrált  Gyorsan áttekinthető Mire kell még figyelni?  Kísérőlevél készítése postai úton történő továbbításnál  Motivációs levél (ha kérik) 12 *

13 Mire érdemes figyelni? Önéletrajzi csomag összeállításának főbb elemei: 1. Önéletrajz (gépelt vagy kézzel írott) 2. Fénykép 3. Kísérőlevél, ha postai úton továbbítjuk 4. Motivációs levél, amennyiben szükséges 5. Erkölcsi bizonyítvány amennyiben szükséges – hol igényelhető? 6. Végzettséget igazoló dokumentumok másolata, melynek eredeti változatát állásinterjún kell bemutatni

14 Az internetes álláskeresés stratégiája két alapvető elemet tartalmaz: 1. Gondoskodni arról, hogy a potenciális munkaadó felfigyeljen képességeidre, ennek érdekében önéletrajzod érdemes elküldeni a legforgalmasabb, illetve a szakmád tekintve speciális adatbázisokba. 2. Aktív információ kereséssel felkutatni az aktuális munkalehetőségeket, megpályázni a kínálkozó pozíciókat. Nem elég arra várni, hogy valaki rád találjon, hiszen a verseny óriási, a vetélytársak száma többszázezer, érdemes tehát céltudatosan információ után szörfözni.

15 1.Böngéssz a fejvadászok állásajánlatai között! Ha valamelyik állás elnyeri tetszésed, közvetlenül is elküldheted az önéletrajzod, a megkövetelt formátumban, az adott állásajánlatra szabva. pl.: Az Online álláskeresés módszerei

16 2. Sok álláshirdetés található az online karrier magazinok oldalain is, itt is érdemes körülnézni! Emellett aktuális cikkeket is olvashatsz a munkaerőpiacról, tendenciákról, elvárásokról.    jobmonitor.hu     jobline.hu  jobpilot.hu   professional.hu  workania.hu  jobpower.hu

17 3. Továbbíthatod üzeneted levelező listákra is. 4. Tudasd levelezőtársaiddal, partnerekkel, hogy éppen állást keresel. Az álláskeresés legegyszerűbb formája a networking, tehát az emberi kapcsolatokon keresztüli információszerzés. 5. Ha van kedvenc céged, keresd meg a honlapját, hátha épp felvételt hirdetnek valamely állásba. 6. Nézd meg kedvenc apróhirdetés oldalad is, az állás rovatban mindig akad néhány friss hirdetés. 7. Talán a legkézenfekvőbb megoldás: használd a web keresőket!

18 Amennyiben sikerült a kiválasztottak közé kerülni, akkor a következő lépcső a személyes interjú lesz, ahol már el kell szakadnod a számítógép és a hálózat kényelmes világától. A személyes találkozón való megjelenés, a tárgyalási technikák alkalmazása, az interjún való viselkedés szabályainak betartása már a hagyományos álláskeresés forgatókönyve szerint zajlik. HURRÁ, behívtak meghallgatásra, állásinterjúra

19 10 érv az Online álláskeresés mellett! 1.Az interneten való jelentkezésnek több előnye is van: költséghatékony, hiszen nem kell papírra, borítékra, bélyegre költeni. Biztosan célba ér önéletrajzunk, nem kell azon aggódnunk, hogy elkallódik-e a postán. Gyors, hiszen egy szempillantás alatt megérkezik a HR-es postafiókjába, nem kell a kézbesítésre várni. 2. Egyszerre, több álláshirdetés közt válogathatunk. 3. Az interneten megtalálható állásajánlatok biztos, hogy aktuálisak, hiszen egyrészt a hirdetésben fel kell tüntetni a jelentkezési határidőt, másrészt amilyen gyorsan kikerülnek az oldalra, olyan gyorsan törölni is lehet őket, ha aktualitásukat veszítik. Nincs meg az a veszély, mint az újságoknál, hogy ha a pozíciót betöltik, a hirdetés akkor is nyomtatásban marad.

20 4. Az internetes hirdetésben a munkaadóknak lehetőségük van bemutatni cégüket, valamint részletesen kifejteni a kínált pozícióhoz tartozó elvárásokat. Az álláskeresők ezáltal könnyen el tudják dönteni, hogy képzettségüknek, tapasztalataiknak megfelelő-e az adott állásajánlat. 5. Ha az interneten találunk egy szimpatikus álláshirdetést, egyszerűen el tudjuk azt menteni, és bármikor vissza tudjuk keresni. 6. Ha regisztrálunk az adatbázisba, még több előnyben részesülhetünk! Feltöltött önéletrajzunk, elérhetővé válik a munkaadók számára, és még azt is láthatjuk, hogy mely cégek nézték meg azt. Amennyiben adatainkban változás történik, azt azonnal frissíthetjük, sőt, azt is beállíthatjuk, mely cégek számára ne legyen látható az adatlapunk! Ha pedig átmenetileg nem szeretnénk aktív részesei lenni az álláspiacnak, akkor egy gombnyomással blokkolhatjuk az önéletrajzunk, majd később egy újabb gombnyomással újra aktiválhatjuk azt!

21 7. Hírlevelek segítségével nem csak a legújabb állásajánlatokat kaphatjuk meg ben, hanem álláskeresést segítő tanácsokat és börzeinformációkat is küldenek Nekünk, ha szeretnénk! 8. Interaktív felületek segítségével kapcsolatba léphetünk mind a munkaadókkal, mind a munkavállalókkal: osszuk meg tapasztalatainkat, mondjuk el véleményünket a Fórumokon! 9. Karrier Központokban friss híreket találunk az álláspiacról, de tesztelhetjük képességeink tesztek segítségével, vagy kideríthetjük, hogy megfelelő javadalmazásban részesülünk-e, ha kitöltjük a Fizetés-varázslót! 10. És végül mindehhez csak egy számítógépre és internetkapcsolatra van szükségünk, ki sem kell mozdulnia otthonról!

22 Álláskeresés álláskeresőként, azaz az állami munkaközvetítői tevékenység igénybevétele Magyarországon a munkaközvetítéssel/állásközvetítéssel (a foglalkoztatás elősegítésével és a munkanélküliség kezelésével) kapcsolatos állami feladatokat az Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat (NFSZ – országosan kiépített szervezetei látják el. A szolgálathoz tartozik – többek között – a Foglalkoztatási Hivatal, valamint a regionális munkaügyi központok és kirendeltségeik.

23 Az ÁFSZ portálon lehetőség van azon állásajánlatok között keresni, amelyeket a munkáltatók a munkaügyi kirendeltségeken bejelentenek. Az elérhető információk szempontjából a megjelenő állásajánlatoknak 2 típusa van: • Hirdethető állás: az állásokról rendelkezésre álló információk közel teljes adattartalommal megjelennek, lehetővé téve a foglalkoztató, valamint az álláshelyről további információt nyújtó személy közvetlen elérését is. • Kirendeltségi egyeztetést igénylő állás: az állásokról rendelkezésre álló információk közül csak a legfontosabbak jelennek meg, feltüntetve azon kirendeltség nevét, címét, ahol a további információkat megkaphatja az állásfeltételeknek megfelelő érdeklődő. Mire jó az Állami Foglalkoztatási Szolgálat honlapja?

24 24

25 25

26 26

27 27

28 7 alapvető álláskeresési hiba, amit ne kövess el! 1. Ha bemutatkozónkat ben küldjük, és borzasztó idegesek vagyunk, könnyen elütési, helyesírási hiba kerülhet bele. 2. Ha címünk túl vicces (pl.: 3. Ha több címünk van, és a sietség közben másik ről küldjük, mint amit a nevünk után megadtunk. 4. Ha elküldjük önéletrajzunk, de a nagy sietségben semmilyen elérhetőséget nem adunk meg. 5. Ha levelünk túl tirádás, borzasztó hosszú, leíró jellegű. 6. Ha levelünk túl alázatoskodó (pl.: köszönöm szépen alázatosan kedves szíves figyelmét, várom tisztelettel és megtisztelően tiszteletre méltó válaszát) 7. Ha levelünk több kérdést tartalmaz, mint állítást.

29 Sikeres böngészést! Köszönöm a figyelmet! Farkas Szilárd Kistolmács, november 06.


Letölteni ppt "Előadó: Farkas Szilárd információs társadalmi tanácsadó."

Hasonló előadás


Google Hirdetések