Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hogyan is ítéljük meg? Néhány gondolat Dr. Szalkai Iván Dél-borsodi Egészségügyi és Szociális Klaszter Pécsi Tudományegyetem Komplementer Gyógyászati.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hogyan is ítéljük meg? Néhány gondolat Dr. Szalkai Iván Dél-borsodi Egészségügyi és Szociális Klaszter Pécsi Tudományegyetem Komplementer Gyógyászati."— Előadás másolata:

1

2 Hogyan is ítéljük meg? Néhány gondolat Dr. Szalkai Iván Dél-borsodi Egészségügyi és Szociális Klaszter Pécsi Tudományegyetem Komplementer Gyógyászati Tanszék

3  Orvosi diagnózis?  Attention Deficit Hyperactivity Dysorder  Szociális diagnózis?  Beilleszkedési zavar  Kriminalisztikai ügy?  Maga a csoda?  Lelki evoluciós folyamat?  Miért válik külön a hivatalos és nem hivatalos megitélés?

4  Hogyan illik a világképbe?  „Ki” dönt az illeszkedésről?  Mik a bizonyítékok?  „Nem a szememnek hanem a mérési eredménynek hiszek”  „Az emberi érzékelés szubjektív, nem ismételhető, tehát nem hiteles”

5  A tudomány a bennünket körülvevő világ megismerésére irányuló tevékenység  Mint tevékenység csak azokat a megismerési formákat jelenti, amelyeket meghatározott módon tudományos módszertan alapján végeznek.  Legtágabb értelemben tudománynak (mint produktumnak) a tudományos közösség tagjai által, tudományos módszertan alapján végzett kutatómunka során előállított és a tudományos közösség által elfogadott orgánumokban, meghatározott szabályok szerint tudományos közlemények (folyóiratcikkek, konferenciakötetek, tudományos könyvek) formájában publikált ismeretek halmazát tekinthetjük.  Egy ismeretterület tudományossága kérdéses lehet abban az esetben, ha egy terület fejlettsége még nem érte el a tudomány szintet (proto- tudományok), vagy ha fejlett gondolati rendszerrel (elterjedtséggel, alkalmazással) rendelkezik ugyan, de a tudósok többsége szerint áltudomány.  Ma már eljutottunk oda, hogy az elméleti fizikai vizsgálat tárgya elválaszthatatlan a vizsgáló személyiségétől  Metaelméleti nézőpont – univerzális – transcendentális tudás nézőpontja

6  Mérés – megfigyelés  Kisérletezés – megfigyelés  Megfigyelés: hypothezis (mit, miért, mi alapján, feltehetően hogyan) – hypothezisnek megfelelő megfigyelésnyelv  nincs elméletsemleges nyelv  Az elméletek aluldetermináltak a megfigyelések által. Tehát a megfigyelések önmagukban nem határozzák meg az elfogadandó elméletet. Több lehetséges megfogalmazás leírhatja ugyanazt a megfigyeléshalmazt.

7  Milyen tudományágban történik a vizsgálat?  Alternatív kérdéseket vizsgálnak és publikálnak:  Orvostudomány  Biológia  Biokémia  Biofizika  Műszaki tudományok  Hadtudomány  Filozófiai tudományok  Történelmi tudományok  Alapkutatási eredmények  Tudáscentrumok létrehozása

8  Pszichológiai teszt  IQ teszt  EQ teszt  SQ teszt tesztek előnye, hogy a sajátosságokat numerikusan rögzítik tesztek hátránya, hogy a szerkesztők ismerete, világnézete, hypothezise tükröződik bennük Más logikával, értékrenddel működő agy más eredményt hoz ki

9  Más szemlélettel működő agy beteg?  Ki a deviáns? Aki nem olyan, mint én

10  Jelen szemléletünkben alapvetően igen (mert ha nem, esélyegyenlőségi probléma, hátrányos megkülönböztetés, szegregáció)  De:  Jobb kezes bal kezes  Milyen a gyógyszerutilizációja Kaukázusi Negroid Spanyol

11 Ez az embertípus most jelent meg?

12  5000 éves ismeretek  Jelentős spirituális ismeret  Teremtéselmélete  Pszichoszomatikus betegségmodellje  A szellemi tökéletesedésre törekvés  Meditatív módszerek  Jóga aszanak

13  Közös fejlődés a tibeti és kínai gyógyászattal (energia, marma pontok)  Az élet tudománya – az életről szól  Th: gondolkodás, életmód, táplálkozás, méregtelenítés, gyógynövények  Az elfogadás, a tökéletesedés filozófiája

14 IndigóVata  Kreatív, jó érzéke van a művészetekhez  Hajlamos a függőségre  Intuitiv, pszichikus képességek  Hajlamosak az elszigetelődésre  Késztetése van a világ jobbátételére  Színművészet, tánc, festészet  Nyugtatók, altatók, drogok  Nyugtalan lélek, állandóan keresi az újat  Kevés a barátja  Tele van ötletekkel, kihívásokat keres

15  Alkattan: Vata Pita Kafa Állandóan menedzser stabil vibráló, változó irányító megbízható Ötletgazdag energikus nyugodt Szellemi értékelő megvalósító

16  Hyperaktivitás  Vata túlsúly (felel a mozgásért)  Figyelmetlenség  Pita hiány (felel a feldolgozásért)  Szétszórtság  Vata túlsúly

17  Az irányító dosa  Vezető szerepe 50 év felett jelentkezik (bölcsesség kora)  Gyermekkori túlsúlya zavart okoz

18 SzattvaRadzsaszTamasz Világos beszéd és gondolkodás, kreativitás, lelkesedés Nyugtalanság, hisztéria,hiperaktivitás, paranoia Céltalanság, depresszió, zavarodottság, gátlástalanság

19  Táplálkozási úton csökkenteni a vatat (tej melegen, ghí, az édes, savanyú sós ízek alkalmazása. Ételek főve és melegen.  Édes: tej, tejtermékek, gabonák, alma, körte, piros szőlő, burgonya, tök, kukorica, pulykahús, édesvízi halak  Savanyú: savanyú tejtermékek, savanyú gyümölcsök és ételek  Sós: tengeri halak, sózott ételek

20

21

22

23

24

25

26  7-18 éves gyemekeket vizsgáltak görög cohort-ban  Hyperaktivitás 7%  Figyelmetlenség: 9,5%  Impulsivitás: 7%

27  Összehasonlító vizsgálatban a szülők szöveteiben szerotonin szinthez kapcsolódó enzimdefektust kerestek ADHD-a gyermekek rokonainál. A vizsgálati csoportban 1%, a kontroll csoportban 0,2%-ban találták meg. Az enzimmutációban szenvedőknél 1,5-2,5x gyakoribbnak találták meg az ADHD-s gyermeket

28 ADHD-s gyermekeknél kromoszóma elváltozást kerestek. Az ADHD-s gyermekeknél szignifikánsan magasabb volt (15,57 -7,44%) azon kromoszóma elváltozása, amely egyben az autizmusért és a skizofréniáért is felel.

29  517 ADHD-s gyermeknél végeztek EEG vizsgálatot, s 7,5%-nál találtak epileptiform eltérést, epilepsia az anamnézisben 2,5%-ban fordult elő  Megj: 6-8%-ban fordul elő az élet során epilepsziás esemény, gyermekeknél a gyakoriság 1%

30

31  Titkos belső tanok  A tudomány által jelenleg nem igazolt téziseket tartalmaz  1960, a „New Age”, a vízöntő kora óta terjed  Egyes tézisei a tudomány határterületén mozognak, tartalmaznak tudományos(nak tűnő) elemeket  Gyakoriak az élet és lélektudományi elmélkedések, igazságkeresések

32 Indigó kristály szivárvány

33

34  Védjük meg  Tanítsuk s tanuljunk tőle !  Értsük meg milyen miért mivégre van a világon Mert valamiért van

35 Köszönöm a figyelmet


Letölteni ppt "Hogyan is ítéljük meg? Néhány gondolat Dr. Szalkai Iván Dél-borsodi Egészségügyi és Szociális Klaszter Pécsi Tudományegyetem Komplementer Gyógyászati."

Hasonló előadás


Google Hirdetések