Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Állatkert a világhálón – világháló az állatkertben Zoo on the Web - Web in the Zoo Endrédi Lajos Szegedi Vadaspark.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Állatkert a világhálón – világháló az állatkertben Zoo on the Web - Web in the Zoo Endrédi Lajos Szegedi Vadaspark."— Előadás másolata:

1 Állatkert a világhálón – világháló az állatkertben Zoo on the Web - Web in the Zoo Endrédi Lajos Szegedi Vadaspark

2 Ami ma már nem kérdés… Which is no longer an issue… Benne kell lenni! We should be involved!

3 Ami azonban kérdés, Which is a question, hogyan? how?

4 Első kérdés: mi a célunk? First question: what is our goal? -Csak a tájékoztatás: belépőjegyárak, nyitva tartás, elérhetőség, főbb látnivalók stb. -Reprezentatív, „csudalátványos” honlap: szép design, kevesebb tartalom -Állatkerti hírportál: friss hírek, cikkszerűen megírva (online újság) -Tudástár: minden, ami állatkert, mint egy online könyv -Interaktív, közösségi honlap: web 2.0 jelleg (fórum, kommentelés, tartalommegosztás stb.) -Information only: entrance fee, opening time, contacts, main attractions etc. -Representative, „super-spectacular” website: beautiful design, with less content -Zoo-news: latest news and articles as an online newspaper -Knowledge store: full of zoo content as an online book -Interactive, social site: web 2.0 user generated content (forum, comments, sharing etc.)

5 Tájékoztatunk és unalmasak vagyunk We inform and we are boring Előnyök: -Olcsó és gyorsan kész van -Nem rabol el sok időt az életünkből a fenntartása -Gyorsan áttekinthető Hátrányok: -Unalmas, kevés a visszalátogató vendég, kevés időt töltenek a honlapon -Kevés tartalom -Ettől nem lesz népszerűbb az állatkert -Zoopedagógiai célra alkalmazhatatlan Advantages: -Cheap and fast developing; -Maintaining the site does not steal too much time -Transparent enough Disadvantages: -Boring, few returning visitor, they spend less time on the site -It does not make the zoo to be more popular -Less content -We cannot use it for zooeducation

6 Jaj, de szép! (De még mindig unalmas…) Wow, it is beautiful! (But still boring…) Előnyök: -Tényleg szép, ebből a szempontból jól reprezentálja az állatkertet -Nem rabol el sok időt az életünkből a fenntartása -Gyorsan áttekinthető Hátrányok: -Költséges -Idővel unalmassá válik, kevés lesz a visszatérő vendég -Kevés tartalom -A keresőprogramok „nem látják” (pl. Flash) -Kevésbé jól olvasható -Forrásként nehéz alkalmazni a sajtó és a kutatók számára Advantages: -It is really beautiful, from this point of view it represents well the zoo; -Maintaining the site does not steal too much time -Transparent enough Disadvantages: -Expensive -Over time it gets boring, there will be few returning visitor -Less content -The search engines „cannot find it” (for example Flash animations) -It is difficult to read -It is difficult to use as a source (for the researchers and media)

7 Írunk, írunk és írunk… We write and write and write… Előnyök: -Sok látogató, magas a visszatérők aránya -A sajtó imádja -A leghatékonyabb Hátrányok: -A legtöbb munkával jár -Nem lehet abbahagyni -Viszonylag bonyolult admin felület Advantages: -Many visitors, high rate of returning -Journalists love it -The most effective Disadvantages: -The most labor-intensive -We cannot stop it -Relatively difficult admin work

8 Valaki segítsen, nem találom az árakat! Help me, I can’t find the fees! Előnyök: -Óriási tartalom -A forrásként használják – sok látogató -Kutatók, diákok számára nem kell mindent újra és újra leírni, csak a linket kell megadni Hátrányok: -Sok munka -Minél nagyobb a tartalom, annál nehezebben találnak rá a keresett információkra -Viszonylag bonyolult admin felület Advantages: -Giant content -It is used as a source – many visitors -We can give links to the researchers and students instead of writing to them again and again. Disadvantages: -Lots of work -The greater the content, the more difficult it is to find the sought information -Relatively difficult admin work

9 LOL Előnyök: -Élő kapcsolat a látogatókkal -Közösség kialakítása Hátrányok: -Költséges fejlesztés, ami nem biztos, hogy beválik -Alacsony felhasználói aktivitás -Verseny a közösségi honlapok között (jelenleg pl. Facebook „mindent visz”) -Időigényes moderátori munka -Az állatkertvezetők rémálma – ellenőrizetlen tartalom (nem valós…) Advantages: -Living relationship with visitors -Community development Disadvantages: -Expensive development, which is not certain that it works -Low user activity -Competition between social websites (now Facebook takes all) -Time consuming moderating work -Zoo managers’ nightmare – uncontrolled content (it is not real…)

10 Összefoglalás Summary A jó honlap: -Jól áttekinthető -Szép, de nem túl csicsás -Informatív -Tartalmas -Folyamatosan frissülő -Optimális ráfordítást igényel -Tudjuk működtetni -Az interaktív tartalom az igényeknek megfelelő (a Facebook használata) -Keresőoptimalizált (SEO) The good website: -Transparent -Nice, but it is not too fancy -Informative -Many content -Updated regularly -Needs optimal amount of work -We can operate it -The Interactive content meets the needs of the community and using Facebook - Search Engine Optimalization (SEO)

11 Tervezzünk tehát! Let’s plan so! 1.„Forgatókönyv” 2.Design meghatározása 3.A menük és almenük rendszerének logikus elrendezése 4.Az állandó és a dinamikus (adminból módosítható) elemek meghatározása 5.Az interaktív részek játékszabályainak lefektetése 1.Writing a „script” 2.Determining the design 3.Arranging logically the menu and submenu system 4.Determining the static and dinamic (can be modified by admin) elements 5.Describing the rules of the interactive elements

12 Ki valósítja meg a terveinket? Who will realize our plan? Bízzuk a profikra! Leave it to the professionals!

13 Ne bízzunk mindent a pofikra! Don’t leave everything to the profesionals! Ne felejtsük, a honlapnak a saját és a látogatói igényeknek kell megfelelnie, amit MI ismerünk! Don’t forget that the site should meet the needs of us and our visitors, what WE know well!

14 Adminfelület Administration 1.Amit csak lehet, mi szerkesszünk! 2.Legyen jól átlátható, könnyen elsajátítható 3.Fontos a munkatársak és feladatkörök meghatározása (a káosz elkerülése) 1.Whatever might be, we should edit! 2.It should be clear and easy to learn 3.It should be defined who and what will work on it (avoiding chaos)

15 Akadálymentesítés vakok és gyengén látók számára Help blind or sight-impaired people 1.Hálás feladat, hálás közönség 2.A költségei nem olyan nagyok 1.Grateful task, grateful audience 2.The costs are not so great

16 Zoopedagógia az Interneten Zoo education on the Net -Alapinformációk (árak, szolgáltatások) -Rendezvények, programok leírása -Hírek, cikkek -Foglalkozási naptár -Oktatási segédanyagok (ingyenes letöltés) -Online jelentkezés a foglalkozásokra -Kutatások megjelentetése -Reklám (1%-os kampány, szolgáltatások) -Basic information (fees and services) -Description of events and programmes -Writing news and articles -Calendar of zoo educational services -Educational materials (free download) -Online registration for programmes -Publishing researches -Advertisement of supporting campaigns and educational services

17 Hírt adunk We create the news -Hírlevél, honlap, közösségi oldalak (pl. Facebook) -A hírek összeállítása: rövid kivonat és bővebb leírás (figyelemfelkeltés és átvétel) -Jó sztori kell -Sose feledjük, hogy ezzel is az állatkerti eszmét szolgáljuk. Térjünk ki a hírek természetvédelmi, oktatási vonatkozásaira, sőt, erősítsük azokat! -Ne féljünk a „negatív hírektől”: a szerencsétlen eseményekről való beszámolók megfelelő kommunikációval a hitelességünket növelik -Newsletter, website and social sites (for example Facebook) -Compilation of news: brief and detailed description (raising attention and offering a source) -Need a good story -Never forget, that we serve the Zoo idea with it. Write about the conservational and educational aspects of the news, even we should emphasize them! -Don’t be afraid of „negative news”: the reported unfortunate events through appropriate communication enhances our credibility

18 Közösségi háló Social Web -Folyamatosan változó környezet, verseny a nagyok között -Nem maradhatunk ki -Sajátos viselkedési szabályok – alkalmazkodás -A virtuális közösséggel való kapcsolatot nem szabad elhanyagolni -Az online közösségből akár offline is válhat (ennek vannak egyértelmű jelei) -Constantly changing environment, competition between the giants -We cannot stay out -Special rules of behavior - adaptation -The virtual community relations should not be neglected -The online community can become offline (there are many signs of it)

19


Letölteni ppt "Állatkert a világhálón – világháló az állatkertben Zoo on the Web - Web in the Zoo Endrédi Lajos Szegedi Vadaspark."