Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A szállodai szoftverek piaca Magyarországon

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A szállodai szoftverek piaca Magyarországon"— Előadás másolata:

1 A szállodai szoftverek piaca Magyarországon
Csapó László Attila Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet Alkalmazott Informatika Tanszék

2 Általános kép A CIB a legnagyobb tulajdonos
Az MFB is jelentős tőkét invesztál ebbe a paicba A banki szektor nem támogatja a szállodai fejlesztéseket megvalósító hiteleket, illetve sokszor nincs meg a minimális 30 %-os önerő

3 A szállodai szoftverekkel szemben támasztott követelmények
megbízhatóság, naprakész, törvényi előírásoknak megfelelő, egyszerűen kezelhető, rugalmasan változtatható és javítható, a szálloda igényeihez alkalmazkodó (személyre szabható), jó ár/érték arányú, és a legfontosabb: hatékonyabb legyen, mint a hagyományos, papír alapú ügyintézés.

4 Versenytársak

5 A HostWare HostWare (magyar fejlesztés) termékcsalád modulonként megvásárolható részei: Szállodai front office rendszer Online helyfoglalás CRM – Ügyfélkapcsolati rendszer Vendéglátás rendszer Áruforgalom Rendezvény nyilvántartás Anyag nyilvántartás Tárgyi eszköz nyilvántartás Főkönyvi könyvelés rendszer Gyógyászat és wellness rendszer Fürdőbelépő rendszer

6 A Hostware fő moduljai Recepció Kassza Housekeeping Kimutatások
Éjszakai zárás Alapadatok Szerviz

7 A Fidelio 300.000-350.000 felhasználó
Körülbelül 2010-től modulonként is megvásárolható Aki egyszer megvásárolja a szoftvert és a havi díjjal fenntartja az, anak mindig frissítik a rendszert

8 Szolgáltatási modulok II.
Opera (német fejlesztés): Customer Relationship Management (CRM – ügyfélkapcsolat-kezelés); Property Management (PMS – szállodairányítás); Conference & Catering Management (CCM –konferencia- és cateringmenedzsment); Materials Control (készletellenőrzés); Online Booking (online foglalás). Modulonként nem vásárolható!!!

9 Az Opera szolgáltatásai I.
BellaVita (wellness- és gyógyászat) eBusiness Solutions (teljes vállalkozás irányítás támogató modul) Guest Connection (szállás- és asztalfoglalási rendszer) Myvisitors (Jegykezelő rendszer) Törzsvendégkezelő megoldás (GSS) A fordítás nem tökéletes, időnként hiányos is!!!

10 Az Opera szolgáltatásai II.
POS terminál (Point of Sale-Terminals): az üzletekben és egyéb elárusítóhelyeken felszerelt terminálok, amelyeken az alábbi műveleteket lehet elvégezni: hitel garantálása, csekk vertifikálása, csekk garantálása, számlaközi átutalás, készpénz felvétele, vásárolt áruk ellenértékének kifizetése, betétek elfogadása MICROS MyStayManager: egy smartphone-re készített mobil megoldás, amelynek segítségével a vendégek foglalásokat hozhatnak létre, és önállóan intézhetik szállodai tartózkodásuk részleteit 

11 A Flexys Vendéglátó rendszerek Szállodai rendszerek
Gyógyfürdő rendszerek Önálló rendszerként és modulonként is értékesít A cég a Magyar Szállodaszövetség társult tagja, illetve az IBM elismert Business Partnere

12 A Flexys rendszer előnyei
a recepciós képernyő könnyen áttekinthető (érkező, bentlakó és utazó vendégek) billentyű vagy billentyűkombinációk használata a gyakran használt portai műveletekhez foglalások (egyéni, csoportos) egyszerű kezelése egyszerű számlakészítés, engedmény számítása, idegen nyelvű számlák kibocsátása listák készítése és kezelése automatizált zárás

13 További szoftverek Com-passz Hotel 3000 Hotel System Reception+
Visual Hotel Stb.

14

15

16 Hostware Opera Flexys

17 Hostware Opera Flexys

18 Foglalási rendszerek

19 Online utazási irodák http://www.booking.com/ http://www.agoda.com/

20 Csak szállás Amerikai székhely Hollandiában van az európai központ Főként Európát fedi le

21 Csak szállásfoglalás lehetséges
Budapesti központ is van Fő központ Bangkok

22 Csomagokat is kínál (Szállás repülőjeggyel, vagy autóbérléssel, stb.)
Teljesen amerikai (De Ázsiában is piacvezető)

23 Hazai szállásfoglaló oldalak I.
Csomagot is kínál

24 Hazai szállásfoglaló oldalak II.
(csak szállás)

25 Hagyományos utazási irodák
TUI Neckermann IBUSZ Best Reisen

26 Adók

27 Az idegenforgalmi adó (IFA)
A vendégéjszakák száma vagy a szállásdíj után kell fizetni A szállásadók a saját nyilvántartásuk alapján HAVONTA vallják be A bevallás alapján HAVONTA fizetik be az adót az önkormányzatnak Mértékét az önkormányzat állapítja meg Minden így beszedett forint mellé másfelet kapnak az államtól motiváltak a beszedésre és ellenőrzésre

28 Kinek kell fizetni? Azoknak, akik nem állandó lakosként az adott önkormányzat illetékességi területén legalább egy vendégéjszakát eltölt.

29 És kinek nem? 18 év alattiak Helyi lakosok
Az üdülő tulajdonosának vagy bérlőjének és annak hozzátartozóinak sem Tanulás vagy munkavégzés céljából szálltak meg

30 Mértéke Budapesten a nettó szállásdíj 4 %-a ((Bruttó szállásdíj-18 % ÁFA)*4% Nagyobb bevétel Minden más településen az önkormányzat által meghatározott fő/vendégéjszaka díja (Ez jellemzően Ft/fő/vendégéjszaka között alakul) A jó szoftverek automatikusan számolják az IFÁ-t, de ehhez tanúsítvánnyal kell rendelkeznie

31 Az adó alakulása Szállásdíj 18 %
Ha az összes csomagban biztosít reggelit, akkor az is 18 % Kötelező félpanziónál szintén minden 18 % Ha opcionális az étkezés, akkor az már 27 %-os Az All inclusive esetén az ebédet is már 27 %-os adó terheli Étel-ital 27% a fent említett esetekben is Minden más is 27 %

32 A Hostware szobatükör színeinek jelentése
zöld: bentlakó vendég kék: foglalás világoskék: egyéni foglalás (egyéni vendég) sötétkék: csoportos foglalás (csoportos vendég) sárga: opciós foglalás bordó (vörös): elutazott, fizetett piros: fizetés nélkül utazott el

33 Köszönöm szépen a megtisztelő figyelmet!


Letölteni ppt "A szállodai szoftverek piaca Magyarországon"

Hasonló előadás


Google Hirdetések