Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ONLINE MARKETING WORKSHOP

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ONLINE MARKETING WORKSHOP"— Előadás másolata:

1 ONLINE MARKETING WORKSHOP
Sebestyén Márton

2 ONLINE MARKETING KONCEPCIÓ
Honlap PPC Social Media Seo Webergonómia, Analitika marketing

3

4 A találati lista felépítése

5

6 A PageRank A PageRank-képlet a következő:
ahol M(i) azoknak az oldalaknak a halmaza, amik tartalmaznak linket az i. oldalra, L(j) pedig a j. oldalról kimenő linkek száma.

7 A PageRank

8

9 Adwords helyezések Neten a céged? Minőségi mutatóx licitösszeg
Mi az a minőségi mutató?

10 Tervezés

11

12 Google External Keyword Tool

13 Google Trends

14 A Long Tail-elmélet

15 Kivitelezés

16 Honlap felépítése Title Description Keywords (?) H1-H6 Szép Url
Validitás:

17 Honlap felépítése 2. Egyedi tartalom Copyscape.com Lábléc Google maps
Pagerank elosztás

18

19 Offsite optimalizálás

20 Linkek típusai Spam Social Trust Quality Quantity Geo

21

22

23

24

25

26

27 Sebestyén Márton Sebestyen.marton@seolab.hu 06 20 338 7 888

28 Offsite optimalizálás

29 I. Az internetes keresés

30 Az internetes keresés Az internet körülbelül 15 éve, körül vált kereshetővé. Innentől kezdve számítjuk az internetes keresés történetét. A leghíresebb és legsikeresebb keresők az AltaVista, a Yahoo és a Google.

31 Az internetes keresés Az internetes keresők Amerikában és Európában:
Latin-Amerika: a Yahoo uralja a piacot. Észak-Amerika: a Yahoo itt is 35-40%-os részesedéssel rendelkezik. Európa és Magyarország: a Google a piac 98%-át uralja.

32 Az internetes keresés története
World Wide Web: 1990 novemberében jön létre, amikor a Svéd CERN kutatóállomáson elindítják az első Web szervert és ezzel együtt az első honlapot Az első honlap célja a World Wide Web project leírása Ekkor még kevesebb mint egy óra alatt végig lehet böngészni az egész World Wide Web tartalmat

33 Az internetes keresés története
A Google: 1998 szeptemberében jelenik meg A felhasználók tapasztalataira alapoz, és a kiváló minőségű találatokat helyezi előtérbe Ekkor a reklámok még hiányoznak a Google honlapjáról 2000 végére a Google sikeresen a keresőportálok élére tör, és nem próbálja reklámjait elrejteni keresési találataiban 2003-ra közel monopolhelyzetbe kerül az ágazatban

34 Az internetes keresés története
Éleződő verseny óta: A Google rengeteg kis céget felvásárol, ezzel egyre jobban erősítve pozícióját a piacon 2005-ben elindul a Google Maps, a Google Earth, a Google Reader és a Google Analytics 2006-ban felvásárolja a YouTube-ot, mely mai napig veszteséges, de népszerűsége miatt megéri a Google-nek 2007-ben Megjelenik és magyarul is letölthető a Google nyílt forráskódú böngészője, a Chrome a Google, a Facebook és a Twitter harca

35 Magyarországi keresések
Egy üzlet sikerében nagy szerepet játszott annak földrajzi elhelyezkedése – ugyanígy van ez az interneten is. Magyarországon sokáig kétpólusú internet létezett: az egyik pólust az Index-csoport, a másikat az Origó-csoport alkotta.

36 Magyarországi keresések
A 2000-es évek vége felé azonban erősödik a keresőpiac, az emberek már másodpercenként 3 millió keresést végeznek el. Ez azt jelenti, hogy a két eddig létező pólus megszűnik, és minden vállalkozásnak az lesz az érdeke, hogy abban a témakörben, amelyben szolgáltat, a legjobb helyekre kerüljön kereséskor.

37 II. A Google

38 A Google kezdetei A vállalat alapítói Lerry Page és Sergey Brin
1995-ben, a Stanford egyetem végzőseiként hosszadalmas vitákba keverednek a kérdésről, ami már akkor is a legjobban foglalkoztatja őket: hogyan lehet kiszűrni a legrelevánsabb információkat egy óriási adathalmazból?

39 A Google kezdetei 1998-ra eladható szintre fejlesztik a Google technológiát A Google ekkor napi tízezer keresést bonyolít le 1999-re a Google lesz a legnagyobb keresőmotor egymilliárd beindexelt oldallal 2000-től kezdve a Google egyre több nyelven érhető el (pl. Klingon)

40 A találati lista felépítése

41 Találati lista felépítése
Rózsaszín mező: 3 hirdetést, szponzorált linket tartalmaz Ezek a helyek megvehetők, a Google licit alapú számlakezelés segítségével adja ki őket Oldalsó sáv: Szintén átkattintások alapján működik

42 Találati lista felépítése
A rózsaszín mező és az oldalsó sáv által határolt sarok viszi el a keresések 30%-át, így vállalkozásunkkal már csak a maradék 70%-ra pályázhatunk. Ennek 42%-át azonban a legelső ingyenes találat tudhatja magáénak, ezért mindenképp úgy kell felépítenünk a weboldalunkat, hogy az első ingyenes helyen jelenjünk meg.

43 A PageRank A Google a linkek minősége alapján állít fel sorrendet a találatok között, tehát ha egy témában egy oldalra sok link mutat, akkor az az oldal valószínűleg minőséginek tekinthető. Ez hozza létre a PageRank-képletet és a PageRank-értékeket.

44 A PageRank A PageRank az informatikában egy olyan algoritmus, amely hiperlinkekkel összekötött dokumentumokhoz számokat rendel azoknak a hiperlink-hálózatban betöltött szerepe alapján.

45 A PageRank A Google arra a feltételezésre épít, hogy a weboldalak készítői általában azokra az oldalakra linkelnek a saját lapjukról, amiket jónak tartanak, vagyis minden hiperlink felfogható egy-egy szavazatként a céloldalra. Minél több szavazatot kap egy oldal, annál fontosabb, de azt is figyelembe kell venni, hogy a szavazatot leadó oldal mennyire fontos.

46 A PageRank A PageRank-képlet a következő:
ahol M(i) azoknak az oldalaknak a halmaza, amik tartalmaznak linket az i. oldalra, L(j) pedig a j. oldalról kimenő linkek száma.

47 A PageRank Oldalunk PageRank-értékét ellenőrizhetjük a oldalon. Általánosságban elmondható, hogy a 4-es PageRank-érték már jónak számít. Magyarországon a két legerősebb oldal az index.hu és az origo.hu – mindkettő 8-as értékkel rendelkezik. Az értékek azonban folyamatosan inflálódnak, ezért tudatos linképítéssel kell küzdenünk a magasabb pontszámért.

48 A PageRank

49 III. Mérés, elemzés, fejlesztés

50 Google External Keyword Tool
Ez az eszköz abban segít, hogy megtudjuk, hányan keresnek egy adott szóra. Kulcsszólistát készíthetünk magunknak az alábbi kategóriák alapján: Globális havi keresés (az egész világra kiterjed) Helyi keresés (a magyar IP-címeket veszi figyelembe) Verseny (mekkora az aktuális licitverseny a kattintás alapú hirdetések terén) A Google AdWords-ön belül érhető el.

51 Google External Keyword Tool

52 Google Trends A Google Trends segítségével megvizsgálhatjuk, hogy az év során mikor és hányszor kerestek egy adott kifejezést. Ezen kívül meghatározhatjuk vele több keresés egymáshoz képest viszonyított arányát.

53 Google Trends A Google Trends fontos fogalma a Search Volume Index, ami azt mutatja meg, hogy hányszor kerestek rá az adott kulcsszóra az összes keresés számának függvényében. Egy másik fontos mutatószám a News Reference Volume, ami azt tárja fel, hogy hányszor jelent meg a kulcsszó a Google News hírei között.

54 Google Trends

55 Google Insights for Search
A Google Insights for Search szintén a keresési trendek nyomonkövetésére szolgál, de bővebb, mint a Google Trends. Abban különbözik tőle, hogy a létrejövő grafikont sajtóhírekhez és eseményekhez is tudja kötni, így pedig visszanézhetők a tartalmi keresések és a linkpartnerek, ami alapján eldönthetjük, hol érdemes direkt módon hirdetni.

56 Google Insights for Search

57 Google Insights for Search

58 A Long Tail-elmélet A hosszú farok közgazdaságtani fogalom, mely az internetes kereskedelem árubőségét írja le, és amelyet először Chris Anderson használt.

59 A Long Tail-elmélet A hosszú farok a hagyományos áruházak kevés fajtájú, de nagy mennyiségben árusítható tömeg- vagy sikertermékével ellentétben azoknak a kis mennyiségben eladható, de nagy sokféleségben rendelkezésre álló termékeknek a gyűjtőfogalma, melyeknek a hagyományos kereskedelem korszakában nem volt esélyük a piacra jutásra, korszerű információtechnológiai megoldásokkal (például a digitalizálható termékeknél: könyveknél, filmeknél) viszont megtalálják kisszámú, szétszórtan elhelyezkedő fogyasztójukat akár a világ túloldalán is.

60 A Long Tail-elmélet A hosszú farok létrejötthez három dolog megléte szükséges: Új alkotók: az informatikai forradalom lehetővé tette, hogy a korábbiaknál sokkal többen hozhassanak létre alkotásokat. Új piacok: Az internetes kereskedőknél a hagyományos nagyáruházak áruválasztékának tízszerese-százszorosa található meg, és vevőik sem korlátozódnak egy bizonyos területre: jöhetnek az egész világról, a csomagküldő szolgálatok pedig bárhova kézbesítik a megvásárolt árut.

61 A Long Tail-elmélet Új ízlésformálók: A fejlett keresőprogramok, valamint a tömegek bölcsessége, azaz a termékeket, szolgáltatásokat egymásnak ajánló vagy ezekről blogokat vezető, fórumokhoz hozzászóló emberek a korábbiaknál sokkal hatékonyabban segítenek kiválogatni az értéktelen kacatok közül a valóban értékes termékeket.

62 A Long Tail-elmélet A Long Tail-elmélet a keresőoptimalizálásban:
A függőleges tengely a keresések volumenét jelöli, míg a vízszintes azt, hogy hány tagból áll a keresett kifejezés. Minél több tagja van a kifejezésnek, annál kisebb lesz a keresési volumen. Ezek után a grafikon fordított hosszúfarok-alakot vesz fel, azaz csökken a volumen, de relevánsabbak lesznek a találatok – vagyis a keresési lista elején leszünk, és nagyobb lesz az átkattintási és ügyfélarány.

63 A Long Tail-elmélet Ezért 3-4 tagú kifejezést érdemes írni a forráskódban a Title-höz, az oldalon belül pedig érdemes aloldalakat létrehozni. A találatoknál az aloldalak fognak megjelenni. A főoldal ebből a szempontból csak márkának, brand-nek számít, hiszen a lényegi információt az aloldalak hordozzák.

64 IV. Keresőoptimalizálás

65 A Sandbox-effektus A Google politikája az, hogy körülbelül félévi folyamatos fejlesztés után hajlandó felborítani sorrendjét weboldalunk miatt (ez az úgynevezett Sandbox-effektus). A találatok között az első 20-at állandóan cserélgeti – így tudja tesztelni, mérni őket. Ekkor válik fontossá a visszafordulási arány is, hiszen azt az oldalt, ahonnan sokan visszafordulnak, a Google leveszi a listáról (Google dancing). Ezt folyamatos fejlesztéssel és linképítéssel előzhetjük meg.

66 Onsite optimalizálás: A forráskód és a metaelemek
Mire valók a keresőrobotok? Ezek térképezik fel a honlapokat. A weboldalakat csak akkor tudják bejárni, ha az egyes menüpontok/aloldalak között belső linkek vezetnek át – ha ezek nincsenek összekötve, lehet, hogy a keresőrobotok nem fogják látni és átvizsgálni az oldal egy részét vagy akár a teljes oldalt.

67 Onsite optimalizálás: A forráskód és a metaelemek
Forráskód megtekintése: Az egér jobb gombjával kattintsunk a honlapra, majd válasszuk a „Forrás megtekintése” parancsot. Ekkor az oldal forráskódját láthatjuk – ugyanezzel a forráskóddal dolgozik a keresőrobot is.

68 Onsite optimalizálás: A forráskód és a metaelemek
Forráskód megtekintése:

69 Onsite optimalizálás: A forráskód és a metaelemek
A Google forráskódja:

70 Onsite optimalizálás: A forráskód és a metaelemek
A forráskódban a következő metainformációkat ellenőrizhetjük, illetve írhatjuk át: Title: az oldal címe. Description: az oldal leírása. Ez egy maximum 130 karakterből álló 2 soros szöveg, ami a Google-találat szöveges részét képezi. Ha nincs leírása az oldalnak, akkor a Google maga választ véletlenszerűen 130 karaktert az oldalról, és ettől sok esetben úgy tűnhet, értelmetlen a honlap. Keywords: kulcsszavak. Ennek segítségével tudja a keresőrobot összehasonlítani az egyes oldalakon levő tartalmakat, de a kulcsszavaknak mára a keresőalgoritmusokban gyakorlatilag nincs jelentősége.

71 Onsite optimalizálás: A forráskód és a metaelemek
Ezeket a metainformációkat a forráskódon belül a „Keresés” paranccsal találhatjuk meg, ezután pedig szerkeszthetjük. Ügyeljünk arra, hogy az egyes aloldalaknak ne ugyanazok legyenek az információi, mint a főoldalnak, mert ekkor kulcsszó-kannibalizáció lép fel: a Google csak egy oldalt fog kiválasztani, a többi nem jelenik meg a találatok között.

72 Onsite optimalizálás: A forráskód és a metaelemek

73 Onsite optimalizálás: A forráskód és a metaelemek
Forráskódok ellenőrzése: A W3C validációs szabvány szerinti elvek ellenőrizhetők az interneten: A hibák tudatában kijavíthatjuk a forráskódot. Tipikus hiba, hogy hiányosak a programozási jelek, azaz nem zárják le az adott szakaszt, ezért a Google keresőrobotja nem tudja, mit emeljen ki.

74 Onsite optimalizálás: A forráskód és a metaelemek

75 Onsite optimalizálás: A forráskód és a metaelemek

76 Onsite optimalizálás: A forráskód és a metaelemek

77 Onsite elemzés Woorank.com

78 Másodlagos onsite elemek
Szép url Képek elnevezése Tag, felhők Tovább helyett anchor text Szöveg/kép arány, kulcsszósűrűség

79 Tartalomépítés Copyscape Egyedi folyamatosan frissülő Linkelhető
Duplikáció

80 Offsite optimalizálás
Az offsite keresőoptimalizálás gyakorlatilag linképítést jelent: partnereket és linktárakat (pl. lap.hu) kell szereznünk saját témánkban. A mennyiség azonban alapvetően nem számít, hiszen ha minőségi a ránk mutató link, az ránk is jobb hatással van (egy 4-es szintű link körülbelül szer erősebb, mint egy 1-es szintű!).

81 Offsite optimalizálás
A ránk mutató linkeket úgy ellenőrizhetjük, hogy a Yahoo! keresőjébe beírjuk a linkdomain szót, majd kettőspont után (de szünet és www nélkül) a honlap címét, vagy megtalálhatjuk a siteexplorer.search.yahoo.com címen. Itt a program megmutatja a belső, a külső és az archív linkeket.

82

83 Belső linkstratégia Oldalon belüli linkelés tervezése Linkjuice/ pagerank átfolyatás Sitemap/ videomap Powermapper.com

84 Külső linkstratégia Yahoo linkdomain Saját linkjeim rendszerezése, karbantartása Konkurenciaelemzés Lehetőségek számba vétele

85 Linképítés Anchor text Deep link vs. TLD Katalógusok Fórum Blog SM Reciprocal links No follow, no index, frames

86 Domain Ragozatlan kulcsszó Nem ingyenes Ha több van 301 redirect Serverszomszédok életkor Domain.hu Flippa.com, domainface.com,

87 Megváltozott keresési algoritmus, trendek a Google házatájáról
Google places Megváltozott keresési algoritmus, trendek a Google házatájáról 200 millió térképes keresési oldal Places webhely ? Google boost Reviews:

88 Mobile search Local és gps egyben Kuponok, qr code, sms Qr code generátor Mobil oldal generátor Mobil hirdetési platform

89 A Google licitrendszere
A Google AdWords: Ez a Google legfőbb bevételi forrása. Működési elv: Minőségi mutató (hirdetés, ctr, oldal, visszafordulási arány) Aktuális cpc/ minőségi pont+1 Ft Display hálózat, keresési hálózat

90 PPC – Google AdWords A Google AdWords tulajdonképpen egy műszerfal, melynek segítségével nyomon követhetjük kampányainkat. Mérnünk kell, mennyit ér számunkra egy látogató, illetve azt is, hogy hány üzletet kötünk.

91 Google Analytics A Google Analytics egy elemző program, mellyel statisztikák sorozatán követhetjük nyomon oldalunk működését, illetve tudhatjuk meg, hogy mit kell fejleszteni. Sitescanga.comhttp://sitescanga.com/ ellenőrzés

92

93 marketing Mailmaster

94 Social Media Topsy.com Trackur.com

95 Sebestyén Márton Sebestyen.marton@gmail.com 06 20 338 7 888


Letölteni ppt "ONLINE MARKETING WORKSHOP"

Hasonló előadás


Google Hirdetések