Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Trend International Market Research Kft. Reform ételek kutatás Trend International Market Research Kft. 1037 Budapest, Bokor u. 10. I. em. Tel:+36 1 391-4334.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Trend International Market Research Kft. Reform ételek kutatás Trend International Market Research Kft. 1037 Budapest, Bokor u. 10. I. em. Tel:+36 1 391-4334."— Előadás másolata:

1 Trend International Market Research Kft. Reform ételek kutatás Trend International Market Research Kft Budapest, Bokor u. 10. I. em. Tel: Fax:

2 A kutatás módszertana, célcsoportja on-line közösségre reprezentatív lakossági minta Elemszám N= 500 Reprezentativitás kritériumai: Életkor Nem Iskolai végzettség Településtípus

3 3 N= 500 Nem Iskolai végzettség Életkor Mintaösszetétel

4 4 Speciális táplálkozási igényekkel rendelkezők Szokta-e, és ha igen milyen gyakran és hol vásárolni ezeket a termékeket? Mit jelentenek Önnek: egészséges, light, hozzáadott cukrot nem tartalmaz, reform élelmiszer A kutatás fő kérdéskörei

5 5 Speciális táplálkozási igényekkel rendelkezők 1. Van-e az Ön családjában, vagy közvetlen környezetében olyan, aki speciális táplálkozási igényekkel rendelkezik (pl. fogyókúrázik), vagy valamilyen típusú betegségben, táplálékallergiában szenved? N=500/ adatok %-ban A válaszadók körülbelül felének van a családjában, vagy közvetlen környezetében olyan, aki speciális táplálkozási igényekkel rendelkezik. Főként súlyproblémákból és betegségekből eredően, de az általános egészségmegőrzés és az allergia is közel hasonlóan hangsúlyosak. Speciális táplálkozási igények súlyproblémák betegség általános egészségmegőrzés érdekében allergia

6 6 Speciális táplálkozási igényekkel rendelkezők – Településtípus szerinti bontásban 1. Van-e az Ön családjában, vagy közvetlen környezetében olyan, aki speciális táplálkozási igényekkel rendelkezik (pl. fogyókúrázik), vagy valamilyen típusú betegségben, táplálékallergiában szenved? A városi lakosság az átlagtól nagyobb arányban élnek speciális táplálkozási igényekkel. N=500/ adatok %-ban N=105 N=115 N=165

7 7 Speciális táplálkozási igényekkel rendelkezők – Településtípus szerinti bontásban 1. Van-e az Ön családjában, vagy közvetlen környezetében olyan, aki speciális táplálkozási igényekkel rendelkezik (pl. fogyókúrázik), vagy valamilyen típusú betegségben, táplálékallergiában szenved? A budapesti válaszadók az átlaghoz képest lényegesen nagyobb arányban étkeznek speciálisan súlyproblémák miatt, a megyeszékhelyeken élők betegségek miatt, a városiak pedig allergia miatt. A falvakban és megyeszékhelyeken élők körében kevésbé jellemző az allergia miatti speciális táplálkozás. N=500/ adatok %-ban N=105N=115 N=165

8 8 Mit jelenten Önnek….. Egészséges 2. Mit jelentenek Önnek a következő szavak, kifejezések, élelmiszeripari termékek esetében? – nyitott kérdés N=500/ adatok %-ban; 2% alatti említéseket nem mutatjuk Egészséges Adalékanyag mentes 13% Adalékanyag mentes 13% Bio termékek 6% Bio termékek 6% Zsírszegény termékek 3% Zsírszegény termékek 3% Zöldségek, gyümölcsök 9% Zöldségek, gyümölcsök 9% Természetes alapanyagok 13% Természetes alapanyagok 13% Vitamindús 2% Vitamindús 2% Nem káros a szervezetre 8% Nem káros a szervezetre 8% Tartósítószer mentes 5% Tartósítószer mentes 5% Jót tesz a szervezetnek 11% Jót tesz a szervezetnek 11%

9 9 Mit jelentenek Önnek….. Light N=500/ adatok %-ban; 2% alatti említéseket nem mutatjuk Alacsony zsírtartalom 28% Alacsony zsírtartalom 28% Alacsony cukortartalom 31% Alacsony cukortartalom 31% Alacsony kalóriatartalmú 5% Alacsony kalóriatartalmú 5% Könnyen emészthető, könnyű 14% Könnyen emészthető, könnyű 14% Light Nem hizlal 2% Nem hizlal 2% 2. Mit jelentenek Önnek a következő szavak, kifejezések, élelmiszeripari termékek esetében? – nyitott kérdés

10 10 Mit jelentenek Önnek….. Hozzáadott cukrot nem tartalmaz N=500/ adatok %-ban; 2% alatti említéseket nem mutatjuk Diétás 1% Diétás 1% Édesítőszerrel készül 10% Édesítőszerrel készül 10% Csak a természetes cukrokat tartalmazza 16% Csak a természetes cukrokat tartalmazza 16% Cukorbetegek is fogyaszthatják 5% Cukorbetegek is fogyaszthatják 5% Hozzáadott cukrot nem tartalmaz Cukormentes 9% Cukormentes 9% 2. Mit jelentenek Önnek a következő szavak, kifejezések, élelmiszeripari termékek esetében? – nyitott kérdés

11 11 Mit jelentenek Önnek….. Reform N=500/ adatok %-ban; 2% alatti említéseket nem mutatjuk Újszerű táplálkozás 17% Újszerű táplálkozás 17% Magas rosttartalmú ételek 4% Magas rosttartalmú ételek 4% Sok magvas ételek 3% Sok magvas ételek 3% Bio élelmiszerek 8% Bio élelmiszerek 8% Divat 2% Divat 2% Hagyományos ételek 4% Hagyományos ételek 4% Adalékmentes 2% Adalékmentes 2% Diétás 2% Diétás 2% NT/NV 23% NT/NV 23% Drága 3% Drága 3% Természetes alapanyagok 3% Természetes alapanyagok 3% Teljes kiőrlésű termékek 3% Teljes kiőrlésű termékek 3% Reform 2. Mit jelentenek Önnek a következő szavak, kifejezések, élelmiszeripari termékek esetében? – nyitott kérdés

12 12 Terméktípusok vásárlási gyakorisága A válaszadók több mint fele legalább alkalmanként vásárol alacsony zsírtartalmú (62%), hozzáadott cukor nélküli (56%), esetleg csökkentett cukortartalmú (55%) vagy light (50%) termékeket. A válaszadók valamivel több mint negyedére jellemző a bio, öko valamint a diétás termékek legalább alkalmi vásárlása. Gluténmentes termékeket 15%, míg laktózmentes illetve update termékeket 10-10% vásárol ilyen gyakorisággal. 3. Szokta-e vásárolni, és ha igen milyen gyakran, az alábbi terméktípusokat? N=500/ adatok %-ban

13 13 Terméktípusok rendszeres vásárlása– Településtípus szerinti bontásban Az átlaghoz képest Budapesten nagyobb arányban vásárolnak hozzáadott cukor nélküli termékeket, míg a megyeszékhelyeken élők körében az alacsonyabb zsírtartalmú élelmiszerek vásárlása jellemzőbb. Diétás termékeket kicsivel többen vásárolnak városokban. 3. Szokta-e vásárolni, és ha igen milyen gyakran, az alábbi terméktípusokat? N=500/ adatok %-ban Alacsony zsírtartalmú termékek Hozzáadott cukor nélküli termékek Csökkentett cukortartalmú termékek Light termékek Bio, öko, organikus termékek Diétás termékek Gluténmentes termékek Laktózmentes termékek Update termékek TotalVárosBudapestMegyeszékhelyKözség/Falu N=105N=115 N=165

14 14 Ilyen jellegű termékeket leggyakrabban a hipermarketekben vásárolnak a megkérdezettek. Terméktípusok vásárlási helye 4a. Hol szokta, szokták ezeket a termékeket vásárolni? 4b. Hol vásárolja/vásárolják a leggyakrabban? N=500/ adatok %-ban Szokott vásárolni Leggyakrabban vásárol Hipermarketben (Tesco, Auchan, Interspar) Diszkontban (Profi, Lidl, Aldi, Penny) Szupermarketben (Spar, Tesco) Hazai láncban (Coop, CBA, Real, Arzenál) Független kisboltban Reform boltban, speciális boltban Egyéb, éspedig interneten rendelem, piacon, termelői zöldség közösség, külföldről piacon, termelői zöldség közösségtől

15 15 Terméktípusok leggyakoribb vásárlási helye – Településtípus szerinti bontásban Budapesten az átlaghoz képest többen vásárolnak a szupermarketekben és a reform boltokban, míg a falvakban élők körében az átlaghoz képest is magasabb az ilyen termékek hipermarketekben történő beszerzése. 3. Szokta-e vásárolni, és ha igen milyen gyakran, az alábbi terméktípusokat? N=500/ adatok %-ban TotalVárosBudapestMegyeszékhelyKözség/Falu Hipermarketben (Tesco, Auchan, Interspar) Diszkontban (Profi, Lidl, Aldi, Penny) Szupermarketben (Spar, Tesco) Hazai láncban (Coop, CBA, Real, Arzenál) Független kisboltban Reform boltban, speciális boltban Egyéb, éspedig N=105N=115 N=165

16 16 Leggyakoribb vásárlási hely választásának indokai 5. Miért a……… (a 4b-ben. említettre kérdezendő), vásárolja/ vásárolják a leggyakrabban? N=500/ adatok %-ban, a 2% alatti említéseket nem mutatjuk BolttípusIndokok Hipermarketben (Tesco, Auchan, Interspar) Olcsó (38%); Széles választék (29%); Útba esik, a közelben van (17%) Diszkontban (Profi, Lidl, Aldi, Penny) Útba esik, a közelben van (55%) Széles választék (10%) Szupermarketben (Spar, Tesco) Olcsó (68%); Útba esik, a közelben van (35%) Hazai láncban (Coop, CBA, Real, Arzenál) Útba esik, a közelben van (68%) Független kisboltban Széles választék (27%); Útba esik, a közelben van (13%) Reform boltban, speciális boltban Megbízható (13%); Széles választék (10%)

17 17 Állításokkal való egyetértés A válaszadók nagy többsége úgy véli, hogy az egészséges élelmiszerek drágák, és több mint harmaduk úgy gondolja, hogy az egészséges táplálkozás lemondás bizonyos élvezetekről. Minden harmadik megkérdezett kerüli a tartósítószeres és minden negyedik az e-betűs adalékokat tartalmazó élelmiszereket. 6. Mely állítással ért Ön egyet? Kérem, értékeljen egy 5-ös skálán, ahol az 5= Teljes mértékben egyetértek, 1=Egyáltalán nem értek egyet; természetesen használhatja a köztes értékeket is. N=500/ adatok %-ban Top2 (4+5%)Bottom2 (1+2%) az egészséges élelmiszerek szerintem drágák az egészséges táplálkozás lemondás élvezeti értékekről kerülöm a tartósítószerrel készült élelmiszereket kerülöm az E-betűs adalékanyagot tartalmazó élelmiszereket kerülöm a finomított szénhidrátokat gyakran fogyasztok olyan gabonát melyek értékeiket újra felfedezték: tönköly (búza), hajdina (pohánka), köles, amarant odafigyelek a termékek kalóriaértékére figyelem az INBÉ-t (ajánlott napi beviteli érték) kerülöm az állati fehérjék fogyasztását tehéntej helyett inkább fogyasztok szója-, rizs-, mandulatejet stb.


Letölteni ppt "Trend International Market Research Kft. Reform ételek kutatás Trend International Market Research Kft. 1037 Budapest, Bokor u. 10. I. em. Tel:+36 1 391-4334."

Hasonló előadás


Google Hirdetések