Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Reform ételek kutatás Trend International Market Research Kft.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Reform ételek kutatás Trend International Market Research Kft."— Előadás másolata:

1 Reform ételek kutatás Trend International Market Research Kft.
1037 Budapest, Bokor u. 10. I. em. Tel: Fax:

2 A kutatás módszertana, célcsoportja
on-line közösségre reprezentatív lakossági minta Elemszám N= 500 Reprezentativitás kritériumai: Életkor Nem Iskolai végzettség Településtípus

3 Mintaösszetétel Nem Életkor N= 500 Iskolai végzettség Település típus

4 A kutatás fő kérdéskörei
Speciális táplálkozási igényekkel rendelkezők Mit jelentenek Önnek: egészséges, light, hozzáadott cukrot nem tartalmaz, reform élelmiszer Szokta-e, és ha igen milyen gyakran és hol vásárolni ezeket a termékeket?

5 Speciális táplálkozási igények
Speciális táplálkozási igényekkel rendelkezők A válaszadók körülbelül felének van a családjában, vagy közvetlen környezetében olyan, aki speciális táplálkozási igényekkel rendelkezik. Főként súlyproblémákból és betegségekből eredően, de az általános egészségmegőrzés és az allergia is közel hasonlóan hangsúlyosak. 1. Van-e az Ön családjában, vagy közvetlen környezetében olyan, aki speciális táplálkozási igényekkel rendelkezik (pl. fogyókúrázik), vagy valamilyen típusú betegségben, táplálékallergiában szenved? N=500/ adatok %-ban Speciális táplálkozási igények súlyproblémák betegség általános egészségmegőrzés érdekében allergia

6 Speciális táplálkozási igényekkel rendelkezők – Településtípus szerinti bontásban
A városi lakosság az átlagtól nagyobb arányban élnek speciális táplálkozási igényekkel. 1. Van-e az Ön családjában, vagy közvetlen környezetében olyan, aki speciális táplálkozási igényekkel rendelkezik (pl. fogyókúrázik), vagy valamilyen típusú betegségben, táplálékallergiában szenved? N=500/ adatok %-ban N=105 N=115 N=165 N=115

7 Speciális táplálkozási igényekkel rendelkezők – Településtípus szerinti bontásban
A budapesti válaszadók az átlaghoz képest lényegesen nagyobb arányban étkeznek speciálisan súlyproblémák miatt, a megyeszékhelyeken élők betegségek miatt, a városiak pedig allergia miatt. A falvakban és megyeszékhelyeken élők körében kevésbé jellemző az allergia miatti speciális táplálkozás. 1. Van-e az Ön családjában, vagy közvetlen környezetében olyan, aki speciális táplálkozási igényekkel rendelkezik (pl. fogyókúrázik), vagy valamilyen típusú betegségben, táplálékallergiában szenved? N=500/ adatok %-ban N=105 N=115 N=165 N=115

8 Mit jelenten Önnek….. Egészséges Egészséges Természetes alapanyagok
2. Mit jelentenek Önnek a következő szavak, kifejezések, élelmiszeripari termékek esetében? – nyitott kérdés N=500/ adatok %-ban; 2% alatti említéseket nem mutatjuk Jót tesz a szervezetnek 11% Természetes alapanyagok 13% Zöldségek, gyümölcsök 9% Nem káros a szervezetre 8% Egészséges Adalékanyag mentes 13% Bio termékek 6% Vitamindús 2% Zsírszegény termékek 3% Tartósítószer mentes 5%

9 Mit jelentenek Önnek….. Light Alacsony zsírtartalom 28% Light
2. Mit jelentenek Önnek a következő szavak, kifejezések, élelmiszeripari termékek esetében? – nyitott kérdés N=500/ adatok %-ban; 2% alatti említéseket nem mutatjuk Alacsony zsírtartalom 28% Könnyen emészthető, könnyű 14% Alacsony kalóriatartalmú 5% Light Alacsony cukortartalom 31% Nem hizlal 2%

10 Hozzáadott cukrot nem tartalmaz
Mit jelentenek Önnek….. Hozzáadott cukrot nem tartalmaz 2. Mit jelentenek Önnek a következő szavak, kifejezések, élelmiszeripari termékek esetében? – nyitott kérdés N=500/ adatok %-ban; 2% alatti említéseket nem mutatjuk Csak a természetes cukrokat tartalmazza 16% Édesítőszerrel készül 10% Cukormentes 9% Hozzáadott cukrot nem tartalmaz Cukorbetegek is fogyaszthatják 5% Diétás 1%

11 NT/NV 23% Mit jelentenek Önnek….. Reform Reform Újszerű táplálkozás
2. Mit jelentenek Önnek a következő szavak, kifejezések, élelmiszeripari termékek esetében? – nyitott kérdés N=500/ adatok %-ban; 2% alatti említéseket nem mutatjuk Újszerű táplálkozás 17% Bio élelmiszerek 8% Hagyományos ételek 4% NT/NV 23% Reform Magas rosttartalmú ételek 4% Drága 3% Diétás 2% Divat 2% Sok magvas ételek 3% Természetes alapanyagok 3% Teljes kiőrlésű termékek 3% Adalékmentes 2%

12 A válaszadók több mint fele legalább alkalmanként vásárol
Terméktípusok vásárlási gyakorisága A válaszadók több mint fele legalább alkalmanként vásárol alacsony zsírtartalmú (62%), hozzáadott cukor nélküli (56%), esetleg csökkentett cukortartalmú (55%) vagy light (50%) termékeket. A válaszadók valamivel több mint negyedére jellemző a bio, öko valamint a diétás termékek legalább alkalmi vásárlása. Gluténmentes termékeket 15%, míg laktózmentes illetve update termékeket 10-10% vásárol ilyen gyakorisággal. 3. Szokta-e vásárolni, és ha igen milyen gyakran, az alábbi terméktípusokat? N=500/ adatok %-ban

13 Diétás termékeket kicsivel többen vásárolnak városokban.
Terméktípusok rendszeres vásárlása– Településtípus szerinti bontásban Az átlaghoz képest Budapesten nagyobb arányban vásárolnak hozzáadott cukor nélküli termékeket, míg a megyeszékhelyeken élők körében az alacsonyabb zsírtartalmú élelmiszerek vásárlása jellemzőbb. Diétás termékeket kicsivel többen vásárolnak városokban. 3. Szokta-e vásárolni, és ha igen milyen gyakran, az alábbi terméktípusokat? N=500/ adatok %-ban Total Budapest Megyeszékhely Város Község/Falu N=105 N=115 N=165 N=115 Alacsony zsírtartalmú termékek Hozzáadott cukor nélküli termékek Csökkentett cukortartalmú termékek Light termékek Bio, öko, organikus termékek Diétás termékek Gluténmentes termékek Laktózmentes termékek Update termékek

14 Leggyakrabban vásárol
Terméktípusok vásárlási helye Ilyen jellegű termékeket leggyakrabban a hipermarketekben vásárolnak a megkérdezettek. 4a. Hol szokta, szokták ezeket a termékeket vásárolni? 4b. Hol vásárolja/vásárolják a leggyakrabban? N=500/ adatok %-ban Szokott vásárolni Leggyakrabban vásárol Hipermarketben (Tesco, Auchan, Interspar) Diszkontban (Profi, Lidl, Aldi, Penny) Szupermarketben (Spar, Tesco) Hazai láncban (Coop, CBA, Real, Arzenál) Független kisboltban Reform boltban, speciális boltban Egyéb, éspedig interneten rendelem, piacon, termelői zöldség közösség, külföldről piacon, termelői zöldség közösségtől

15 Terméktípusok leggyakoribb vásárlási helye – Településtípus szerinti bontásban
Budapesten az átlaghoz képest többen vásárolnak a szupermarketekben és a reform boltokban, míg a falvakban élők körében az átlaghoz képest is magasabb az ilyen termékek hipermarketekben történő beszerzése. 3. Szokta-e vásárolni, és ha igen milyen gyakran, az alábbi terméktípusokat? N=500/ adatok %-ban Total Budapest Megyeszékhely Város Község/Falu N=105 N=115 N=165 N=115 Hipermarketben (Tesco, Auchan, Interspar) Diszkontban (Profi, Lidl, Aldi, Penny) Szupermarketben (Spar, Tesco) Hazai láncban (Coop, CBA, Real, Arzenál) Független kisboltban Reform boltban, speciális boltban Egyéb, éspedig

16 Leggyakoribb vásárlási hely választásának indokai
5. Miért a……… (a 4b-ben. említettre kérdezendő), vásárolja/ vásárolják a leggyakrabban? N=500/ adatok %-ban, a 2% alatti említéseket nem mutatjuk Bolttípus Indokok Hipermarketben (Tesco, Auchan, Interspar) Olcsó (38%); Széles választék (29%); Útba esik, a közelben van (17%) Diszkontban (Profi, Lidl, Aldi, Penny) Útba esik, a közelben van (55%) Széles választék (10%) Szupermarketben (Spar, Tesco) Olcsó (68%); Útba esik, a közelben van (35%) Hazai láncban (Coop, CBA, Real, Arzenál) Útba esik, a közelben van (68%) Független kisboltban Széles választék (27%); Útba esik, a közelben van (13%) Reform boltban, speciális boltban Megbízható (13%);

17 Állításokkal való egyetértés
A válaszadók nagy többsége úgy véli, hogy az egészséges élelmiszerek drágák, és több mint harmaduk úgy gondolja, hogy az egészséges táplálkozás lemondás bizonyos élvezetekről. Minden harmadik megkérdezett kerüli a tartósítószeres és minden negyedik az e-betűs adalékokat tartalmazó élelmiszereket. 6. Mely állítással ért Ön egyet? Kérem, értékeljen egy 5-ös skálán, ahol az 5= Teljes mértékben egyetértek, 1=Egyáltalán nem értek egyet; természetesen használhatja a köztes értékeket is. N=500/ adatok %-ban Bottom2 (1+2%) 1 2 3 4 5 Top2 (4+5%) az egészséges élelmiszerek szerintem drágák az egészséges táplálkozás lemondás élvezeti értékekről kerülöm a tartósítószerrel készült élelmiszereket kerülöm az E-betűs adalékanyagot tartalmazó élelmiszereket kerülöm a finomított szénhidrátokat gyakran fogyasztok olyan gabonát melyek értékeiket újra felfedezték: tönköly (búza), hajdina (pohánka), köles, amarant odafigyelek a termékek kalóriaértékére figyelem az INBÉ-t (ajánlott napi beviteli érték) kerülöm az állati fehérjék fogyasztását tehéntej helyett inkább fogyasztok szója-, rizs-, mandulatejet stb.


Letölteni ppt "Reform ételek kutatás Trend International Market Research Kft."

Hasonló előadás


Google Hirdetések