Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Közigazgatás és informatika Az e-közigazgatás feltételrendszere Fekete Gábor e-közigazgatásért felelős helyettes államtitkár.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Közigazgatás és informatika Az e-közigazgatás feltételrendszere Fekete Gábor e-közigazgatásért felelős helyettes államtitkár."— Előadás másolata:

1 Közigazgatás és informatika Az e-közigazgatás feltételrendszere Fekete Gábor e-közigazgatásért felelős helyettes államtitkár

2 2 2011.02.17. Alapelv Mit parancsolsz, kedves gazdám?

3 3 Működés most 2011.02.01. Állampolgár, vállalkozók Minisztériumok Mindenki saját maga (Kopint-Datorg, KEK KH, KIFÜ stb.)

4 4 Működés a jövőben 2011.02.01. Állampolgár, vállalkozók Minisztériumok Kopint-Datorg, KEK KH, KIFÜ stb.

5 5 1.Idő és gyorsaság! 2.Olcsó és hatékony! 3.Ideje nagytakarítani! 4.Integráltság és univerzalitás helyett distinkció! 5.Mindent a maga szintjén! (Szubszidiaritás) Új alapelvek 2011.02.01.

6 6 “Nem az a baj, hogy kevés idő áll a rendelkezésünkre, hanem főképp az, hogy sokat elfecsérlünk abból, ami adatik.” (Lucius Annaeus Seneca) 1. Idő és gyorsaság! Haladjunk! 2011.02.01.

7 7 Eddig • Ügyintéző ideje hosszú válaszidők, felesleges lépések, bonyolult iratkezelés • Ügyfél ideje nehézkes információkeresés, hiánypótlások, utazgatás, „buta” ügyindítás • „Közigazgatás” ideje késedelmes projektek, hiányzó szolgáltatások (e-fizetés, e-közbeszerzés stb.) 1. Idő és gyorsaság! 2011.02.01.

8 8 A jövőben • Ügyintézőre optimalizált ügyintézői rendszerek csak az a funkció, ami neki kell, megfelelő válaszidővel • Ügyfeleknek egyszerű ügyintézés távolról érdemi telefonos, elektronikus, személyesen kormányablakok hálózatán (posta stb.) • Szolgáltatásnál a követelményekhez igazodó reális vállalások és azok betartása reális feladatnagyság reális határidőre és teljesítve! 1. Idő és gyorsaság! 2011.02.01.

9 9 • a közigazgatás nézzen szembe az önmaga alacsony hatásfokával • két fókusz, lehetőleg együtt használni, ha érdekütközés, akkor priorálni kell 2. Olcsó és hatékony! 2011.02.01.

10 10 Eddig • Számolatlan pénzköltés (csak a jósok tudhatják a végösszeget) központi rendszer újabb és újabb milliárdjai, a létező legdrágább eTAJ kártya- elképzelések • Mindent az állam fizet (más által megvalósított, működtetett szolgáltatások kizárása) email, e-aláírás, piaci ráépülő szolgáltatások kizártak • Feladatok szétosztása politikai alapon korábbi KEK KH, Kopint-Datorg feladatai • Elavult megoldások jelszavas azonosítás, mobilis használat akadályozása 2. Olcsó és hatékony! 2011.02.01.

11 11 A jövőben • Teljes életciklusra kalkulált programok valós stratégia, valódi programmenedzsment • Működő szolgáltatások befogadása ügyfél saját e-aláírása, e-mail, Skype, facebook ?! • Mindent oda, ahol leghatékonyabb állami a posta, MVM, NAV is… • Innovatív megoldások teljes tranzakciókra törekvés ügyindítás helyett, okostelefon, iPAD 2. Olcsó és hatékony! 2011.02.01.

12 12 3. Ideje nagytakarítani! 2011.02.01. • Szolgáltatási szempontból felülvizsgálni • Osztályozni • Dönteni

13 13 Eddig • Központban az IT • Informatikai szemléletű felmérések fejlesztési tervek, adatvagyon • Toldozgatás-foltozgatás központi rendszer, SZIR, azonosítási projekt • Alapkérdések tabuként kezelése azonosítás, központi rendszer szerepe 3. Ideje nagytakarítani! 2011.02.01.

14 14 A jövőben • Központban a szolgáltatás • IT szolgáltatások számbavétele • Osztályozása (mint takarításnál) o Kidobandó, kicserélendő (hibás megközelítés) o Tisztítandó (alaposabb átalakítás, de alapjában maradhat) o Leporolandó (lényegében jó, csak kisebb korrekciók kellenek) • Szabályozás újragondolása 3. Ideje nagytakarítani! 2011.02.01.

15 15 4. Integráltság és univerzalitás helyett distinkció! 2011.02.01. Modulokból ésszerűen felépülő rendszerek

16 16 Eddig • Monolitikus szoftver, amelyet a megrendelő igényeihez igazítottak (fejlesztés, perszonalizálás), kisebb alkalmazások integrálása. • Az eredmény egy szervesen összenőtt konglomerátum, amelyben nincs cserélhető modul, nincs önmagában javítható alkalmazás, az egész rendszer működését veszélyeztetem, bárhol nyúlok hozzá. 4. Integráltság és univerzalitás helyett distinkció! 2011.02.01.

17 17 A jövőben • Modulokból felépülő rendszerek • Ésszerűen ‘szeletelt’ folyamatok, csak egy-egy szelethez illeszkedő modulok. • Cserélhető, javítható, fejleszthető modulok – dinamikus változáskövetés • Önmagában is egész! 4. Integráltság és univerzalitás helyett distinkció! 2011.02.01.

18 18 5. Mindent a maga szintjén! (Szubszidiaritás) 2011.02.01. • A feladat megoldására képes legmegfelelőbb szint kiválasztása • Besegítés

19 19 Eddig • Központi ötletelés és feladatmeghatározás Központi rendszer megoldások • Központi feladat-végrehajtás ügyféltájékoztató - magyarorszag.hu • A helyi kezdeményezések akadályozása magánynyugdíj-biztosító tájékoztató 5. Mindent a maga szintjén! 2011.02.01.

20 20 A jövőben • A probléma megfelelő szinten történő kezelése • A megfelelő szint az a legalsó szint, amely már képes megoldani a feladatot speciális esetben az egyén 5. Mindent a maga szintjén! 2011.02.01.

21 21 Az informatika támogassa, s ne korlátozza a politika döntéseit, azaz a jövő ne jó álom, hanem jó állam legyen! Ehhez a bemutatott új szemlélet kell. Elérendő cél 2011.02.01.

22 Köszönöm a figyelmet! Fekete Gábor


Letölteni ppt "Közigazgatás és informatika Az e-közigazgatás feltételrendszere Fekete Gábor e-közigazgatásért felelős helyettes államtitkár."

Hasonló előadás


Google Hirdetések