Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

 2007 Nagy Mihály Készítették a VI-ik B osztályos tanulók Projekt vezető tanár: Nagy Mihály Szilágyperecsen 2007. november.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: " 2007 Nagy Mihály Készítették a VI-ik B osztályos tanulók Projekt vezető tanár: Nagy Mihály Szilágyperecsen 2007. november."— Előadás másolata:

1  2007 Nagy Mihály Készítették a VI-ik B osztályos tanulók Projekt vezető tanár: Nagy Mihály Szilágyperecsen november

2  2007 Nagy Mihály FELHÍVÁS! Tégy három lépést a fenntartható világért, most! A mozgalom Amerikából indult, és ott kilenc lépés megtételére szólították fel az embereket, de mi már a harmadával is beérnénk, csak tegyünk már valamit a Földért, saját jövőnkért. Mi legyen az a három lépés, mellyel életünket fenntarthatóvá tennénk? Nos bármi, amivel a környezetet kímélhetjük, például energiatakarékosság, fogyasztási szokásaink megváltoztatása vagy a természet óvása. Tehetünk valamit magánemberként otthon épp úgy, mint közemberként az utcán, vagy munkahelyünkön. Sokszor csak megrögzött rossz szokásainkon kellene túllépni, anélkül, hogy kényelmünkből vagy életminőségünkből bármit is feladnánk. Mire gondolunk: égve hagyott villany vagy bekapcsolva hagyott televízió, folyó csapok, WC, netán a nem tudatos fogyasztási szokásainkból keletkező mérhetetlen mennyiségű szemét csökkentéséért is tehetünk valamit.

3  2007 Nagy Mihály Válassz hármat most, és cselekedj! 1. Cseréld ki a villanyégőt energiatakarékos kompakt fénycsőre a nappaliban és a dolgozószobában (vagyis ott, ahol általában hosszan és folyamatosan világít a lámpa)! 2. Javíttasd meg a csöpögő csapot, WC-tartályt! 3. Otthonodban a nyílászárókat, a falat alaposan szigeteld! 4. Elemek helyett használj tölthető, sokszor felhasználható akkumulátort! 5. Ahová gyalog vagy tömegközlekedéssel is eljuthatsz, oda ne menj autóval! 6. Ha nem a tiéd az anyag és az energia, akkor se pazarold, mert neked is kevesebb marad! 7. Vásárolj jó minőségű, energiatakarékos háztartási gépeket, amelyek nincsenek túlcsomagolva, hogy ne legyen egyre több a szemét! 8. Ne próbáld problémáidat felesleges fogyasztással enyhíteni! 9. Ha a környékeden van szelektív hulladékgyűjtő, használd rendszeresen és másokat is ösztönözz rá! 10. Ültess fát! Hidd el, menni fog, és jó érzéssel tölthet el, hogy te is tettél az élhetőbb világért.

4  2007 Nagy Mihály A villamos energia pazarlása környezetszennyezést eredményez

5  2007 Nagy Mihály Az eldobott műanyag hulladékok szennyezik környezetet

6  2007 Nagy Mihály... az élethez oly fontos oxigén biztosítása végett fát ültet az osztály. Van még remény...

7  2007 Nagy Mihály Milyen bolygón szeretnél élni? Ezen? Nem!

8  2007 Nagy Mihály Vagy ezen? Nem!

9  2007 Nagy Mihály Talán ezen? Ezen sem!

10  2007 Nagy Mihály De ezen? Igen!

11  2007 Nagy Mihály Balla Timea szerint …

12  2007 Nagy Mihály Ahogy Gergely Balázs látja...

13  2007 Nagy Mihály Gáll Annamária szerint...

14  2007 Nagy Mihály Balla Timea kétarcú világa

15  2007 Nagy Mihály Ez a szép Föld veszélyben van! - füst

16  2007 Nagy Mihály Erdőpusztulás a savas esők hatására

17  2007 Nagy Mihály A talaj szennyeződése hulladékokkal

18  2007 Nagy Mihály Élőhely pusztulása

19  2007 Nagy Mihály Elsivatagosodás

20  2007 Nagy Mihály Vegyi- és olajszennyeződés

21  2007 Nagy Mihály A felrobbant 4-es reaktor romjai a Csernobil-i atomerőműben

22  2007 Nagy Mihály Japán •1945. augusztus 6-án és 9-én dobták le az amerikaiak az atombombát Hiroshimára és Nagaszakira. A négy tonnás atombomba hozzávetőlegesen 600 méteres magasságban robbant, porrá égetve több ezer embert. Becslések szerint ezer ember a robbanás pillanatában életét vesztette, egy 1,6 kilométer sugarú körben minden megsemmisült. További 90 ezer ember a robbanást követő két hónapban hunyt el, azonban Hiroshima több száz lakójában máig észlelhető hatást váltott ki az atomrobbanás.

23  2007 Nagy Mihály - az atomtámadás következménye

24  2007 Nagy Mihály Atomveszély •Irak, Irán, Észak-Korea, Közel-Kelet és Dárfúr – ezek azok a területek, ahol leginkább puskaporos a hangulat, s ahol volna mit tenni a békéért 2007-ben. A történelmi tapasztalatok azonban azt sugallják, hogy túl sok jóra, pozitív fordulatra aligha lehet számítani ezekben a válságövezetekben. Az apró lépésekeben bízhatunk. Ideje lenne például, ha Japán és Oroszország megkötné a második világháborút lezáró békeszerződést.

25  2007 Nagy Mihály A svájci Rhone gleccser 1910-ben 2003-ban - globális felmelegedés

26  2007 Nagy Mihály A klímaváltozás tíz meglepő következménye 1.Több százmillió allergiás beteg 2. Fajok vándorolása 3. Gazdagabb növénytakaró az Északi-sarkvidéken 4. Eltűnnek az Arktisz tavai 5. Gyorsulnak a műholdak 6. Gyakoribbak a földcsuszamlások 7. Szaporodnak az erdőtüzek 8. Felgyorsult a hegységek növekedése 9. Megváltozik egyes fajok programozott viselkedése 10. Műemlékeink pusztulása

27  2007 Nagy Mihály Égő búzatarló

28  2007 Nagy Mihály Hurrikánok

29  2007 Nagy Mihály... minél jobban fogy a sarki jég, annál nagyobb ütemben fog tovább fogyni. Nem szívesen lennék most jegesmedve...

30  2007 Nagy Mihály Olvad a sarki jég

31  2007 Nagy Mihály De a mi falunkban is vannak még problémák a szennyezés terén Kulcsár Róbert felvétele

32  2007 Nagy Mihály Az osztály tanulói megkérdeztek meghatározó személyiségeket a témával kapcsolatban: Dănilă Augustin, az iskola igazgatója: 1. Ön szerint melyek azok az emberi tevékenységek amelyek veszélyeztetik a Földon az életet? Általaban azok a gyárak amelyek szennyezik a levegőt, a mi közsegünkben is van két ilyen gyár. A másik a globális felmelegedés, ami ezek miatt van. 2. Melyek azok a rossz civilizációs szokások, amelyek az emberi életet veszélyeztetik? Az internet is egy rossz civilizációs szokás, ha rosszul használják és azok az élelmiszerek amelyek tele vannak tartositó szerekkel. A mozgáshiány és a mobiltelefon használat, meg a vegyszerek. 3. Ön szerint melyek a kozsegünkben levő veszélyeztető tényezők? A községünkben levő két aszfaltgyár. 4. Ön szerint hogyan lehet leszokni az életet károsító, befolyásoló szokásokról? Tudatositani kell az emberekben, hogy mindezek a szokások károsak az emberi életre. 5. Ön mit tesz községünkben a környezet megóvása érdekében? Az iskolában tudatosítjuk a gyerekekkel mindezeket a problémákat és a falubeli embarekkel is.

33  2007 Nagy Mihály Beszélgetés a biológia szakos tanárnővel: 1.Ön szerint melyek azok az emberi tevékenységek amelyek veszélyeztetik a Földön az életet? A gyárakat nem megfelelően építik meg és emiatt a levegő szennyezett. 2. Melyek azok a rossz civilizaciós szokások, amelyek az emberi életet veszélyeztetik? Cigarettázás, ivás, drogozás. Az emberek túl sok vegyszert hasznának és nem mozognak (kocsival járnak). 3. Ön szerint melyek a közsegünkben levő veszélyeztető tényezők? A két aszfaltgyár. 4. Ön szerint hogyan lehetne felszámolni a Föld jövőjét veszélyeztető tényezőket? Nem szennyezzük a környezetet, ésszerű erdőírtás és növények, állatok védelmével. Biotechnológia alkalmazása (nem vegyszerezés). 5. Ön szerint hogyan lehet leszokni az életet károsító, befolyásoló szokásokról? Ne dohanyozzunk, a hulladék ésszerű összegyűjtése és újrahasznosítása. Járművek modernizálása (szűrőberendezéssel ellátni), drogok, alkohol fogyasztását elkerülni, tulzott gyógyszerfogyasztás, a munka és pihenés rendjének betartása. A szabadidő kellemes eltőltése. 6.Ön mit tesz községünkben a környezet megóvása érdekében? A hulladék anyagok ésszerű összegyűjtése, faültetés, zöld övezet létrsítése, a Kraszna folyó tisztaságának megörzése.

34  2007 Nagy Mihály Interjú Víg Szíbó Levente úrral 1.Ön szerint melyek azok az emberi tevékenységek amelyek veszélyeztetik a Földön az életet? A Földön az életet elsősorban a háboróúk és a nukleáris illetve biológiaifegyverek veszélyeztetik, de mindezek mellett nem elfogadható, sőt jelentős befolyással birnak a külömböző ipari tevékenységek is (bányászat, kohászat, stb.). 2.Melyek azok a rossz civilizaciós szokások, amelyek az emberi életet veszélyeztetik? Az alacsony népszaporulat, amely főleg Európát jellemzi a gyermekvállalással szoros kapcsolatban. A negatív népszaporulat fogyást eredményez. Ugyanakkor nagyon veszélyesek a civilizációk közötti meg nem értés következtében létrejövő forralmak, háborúk. 3. Ön szerint melyek a közsegünkben levő veszélyeztető tényezők? Községünkben a környezetre negatív hatást gyakoról a két nemrég létrehozott aszfalt keverő állomás által kibocsátott füst és korom. 4. Ön szerint hogyan lehetne felszámolni a Föld jövőjét veszélyeztető tényezőket? Külömböző egyezmények, törvények létrehozásával és azok szigorú betartásával – világszinten. 5. Ön szerint hogyan lehet leszokni az életet károsító, befolyásoló szokásokról? Biótermékek termesztése és forgalmazása, káros, környezetromboló egységek korszerűsítése vagy bezárása. 6.Ön mit tesz községünkben a környezet megóvása érdekében? Nagyon fontos, hogy környezetünket kíméljük külömböző szennyező anyagok (háztartási hulladékok, vegyszeres dobozok, stb.) nem eldobásával és el nem égetésével. Harcolni és dolgozni fogok azért, hogy községünkben minél hamarabb beinduljon a rendszeres szemételhordás, szelektív hulladékgyűjtés és csatornázás.

35  2007 Nagy Mihály Környezetünk megóvását szívükön viselő buzgó riportereink: Balla Tímea Balla Katalin Gáll Céczi Annamária Kulcsár Róbert

36  2007 Nagy Mihály … találtunk olyan helyeket is, ahol nincs szemét, reménykedhetünk egy szebb jövőben...

37  2007 Nagy Mihály


Letölteni ppt " 2007 Nagy Mihály Készítették a VI-ik B osztályos tanulók Projekt vezető tanár: Nagy Mihály Szilágyperecsen 2007. november."

Hasonló előadás


Google Hirdetések