Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Műhelytitkok Vincze Mária 2012. november 17.. Játékelemek alkalmazása  Bármilyen órán  Könyvtárhasználati órán – ETO tanítása ÓRAREND óraHKSZCSP 1.530.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Műhelytitkok Vincze Mária 2012. november 17.. Játékelemek alkalmazása  Bármilyen órán  Könyvtárhasználati órán – ETO tanítása ÓRAREND óraHKSZCSP 1.530."— Előadás másolata:

1 Műhelytitkok Vincze Mária november 17.

2 Játékelemek alkalmazása  Bármilyen órán  Könyvtárhasználati órán – ETO tanítása ÓRAREND óraHKSZCSP

3 Játékelemek alkalmazása  Könyvbarát szakkörön /alliteráció: név, földrajzi név, cselekvés/ /tulajdonságcímer: magamról fontos ismeret nektek

4 Játékelemek alkalmazása  Versenyek felkészítése során – pl. Pécs testvérvárosai  Látogatás Kator Györgynél Pécs tiszteletbeli finn konzuljánál  Egy téli találkozó a Pécsi Magyar-Finn Társaság klubestjén  Kiss Miklós klubtag videofilmjének megtekintése iskolánkban

5 Önálló játék készítése Jubileumi hely- és iskolatörténeti vetélkedő: Idővonat - Múltbanéző 1. forduló – 6-8. osztály  Rajzold le a jellegzetes rác kapuformát! A hídtól a templomig hány ilyen kapuformát láthatunk ma is?  Az iskolatörténeti kiállításon látható egy palatábla. Becsüld meg, hogy kb. hányszor hány cm lehet?  Katits Kálmán 26 évig dolgozott az iskolában. Ebből 14 évig igazgatóként, a többiben testnevelő tanárként. Volt azonban egy ideig egy mellékállása iskolánkban. Vajon mi volt ez?

6 Közös játék készítése  A Pécs-baranyai Könyvtárostanárok Szakmai Műhelye  Az ötlet

7 Tervezés  Cél: A pécsi, baranyai általános és középiskolás diákok ismerjék meg a nemrég elhunyt József Attila-díjas író szerteágazó munkásságát, szűkebb és tágabb szülőföldjéhez való kötődését, kapcsolatát a művészetekhez.  A játékban résztvevők köre: Az általános és középiskolák osztályos tanulói 4 korcsoportban.  A játék időhatárai: egy tanév (szeptembertől májusig)  Jutalmak: könyvek, közös kirándulás.  Támogatók keresése, felkutatása.  Feladatkészítő csoportok kialakítása.

8 Feladatok – 1-es korcsoport ( o.)  Készítsétek el Tüskés Tibor rajzos (fényképes) életrajzi térképét!Bármilyen technikát alkalmazhattok A/3-as méretben.  Kapcsoljatok össze ti is két művészeti ágat! Egy szabadon választott vershez készítsetek illusztrációt!  Két itáliai reneszánsz művész (Leonardo da Vinci és Michelangelo) egyszerre több művészeti ágban is maradandót alkotott. Három alkotásuk fekete-fehér képét összevágtuk és összekevertük. Rakjátok ki és nevezzétek meg őket!

9 Feladatok – 2-es korcsoport ( o.)  Puzzle-játék. Rakjátok össze a két képet és nevezzétek meg a városrészt ill. a képen szereplő nevezetességet!  A három lehetséges válasz közül válasszátok ki a helyeset. Bárdosi Németh János sok hasznos tanáccsal látta el Tüskés Tibort kiadás felirattal lehet kapósabbá tenni egy könyvet. 2. Javasolta, állítsanak táblát Babits pécsi éveinek emlékére a házon, ahol lakott. X. Változtasson nevet a jobb érvényesülésért.  Tervezzétek meg a jövő iskoláját lakóhelyeteken! A könyvtárról se feledkezzetek meg! (Rajz +felirat vagy magyarázó szöveg)  Művész szülő művész gyermeke. Folytassatok!1. Arany Janos 2. Móricz Zsigmond 3. Karinthy Frigyes 4. Áprily Lajos 5. Benedek Elek….

10 Feladatok – 3. korcsoport (9-10. o.)  válasszatok ki lakóhelyeteken egy nektek kedves épületet, fát, bármilyen látványosságot, fényképezzétek le és 8-10 mondatban ajánljátok más városban, faluban lakó kortársaitoknak.  Készítsetek „öt-sorost” Az exponált idő című könyv Pilinszky János fejezetéből! Szerkezete: 1. sor: 1 főnév, 2. sor: 2 melléknév, 3. sor: 3 cselekvést kifejező ige (mozgalmasság), 4. sor: 4 szavas mondat, lehet vélemény is, 5. sor: 1 főnév, mely fogalmilag rímel az első sorra.  Irodalom és képzőművészet találkozása, két „testvérmúzsa” ihlette alkotás a képvers. Készítsetek egy A/4-es lapra olyan képverset a következő versrészletből, amely kiemeli a szöveg tartalmát. Ki írta a verset, és mi a címe?  Iskolátokban nagyon örültek annak, hogy részt vettetek a Testvérmúzsák című vetélkedőben, de szeretnének többet tudni az egész folyamatról, és érdekelné diáktársaitokat a véleményetek, benyomásotok is. Ezért szeretnék, ha írnátok egy cikket a diákújságba. A terjedelem ne haladja meg a 15 sort (címmel együtt)

11 Feladatok – 4. korcsoport ( o.)  Az alábbiakban egy budapesti család dél-dunántúli útitervét találjátok. Ajánljatok nekik olvasmányokat Tüskés Tibor művei közül, amelyek segíthetnek a látnivalók feltérképezésében. 1. nap Budapest - Mohács – Bóly – Villány – Siklós 2. nap Harkány – Sellye – Vajszló 3. nap Pécs – Abaliget – Orfű 4. nap Komló – Balaton – Budapest  Az alábbiakban Tüskés Tibor egyik ehhez a feladatlaphoz ajánlott művéből vett fejezetcímeket sorolunk fel. Írjatok fogalmazást arról a településről, ahol éltek, vagy arról, ahol iskolátok található! A felsorolt kifejezéseket építsétek be írásotokba, amelyet aszerint fogunk értékelni, mennyire érzékeltetitek a táj, a környezet szeretetét! Emberarcú táj, Tegnap és ma, Nyár, erdő, kakukk, Szobrok hóruhában, A tapintható múlt Ki hiányzik a képről? Írd a választ a kép alá!  Írhatta-e a 33 éves Tüskés Tibor?A következőkben egy képzelt levelet olvashattok.  A 2010-es év egyik szenzációja volt a Városfoglalás – Ilyenek voltunk VII. című köztéri kiállítás.Tüskés Tibor arcképével hol találkozhattatok? Miért épp ott? Készítsetek egy tablót, mely Tüskés Tibort és barátait ábrázolja!

12 Kirándulás - Balatonszántód

13 Kiállítás - vándorkiállítás

14 Könyvjelző  Játszottunk mi is…

15 Útravaló „…ezt a három fogalmat ajánlom tűnődésre: a szülőföld, a valahová tartozás fontosságát, a műveltség szerepét és a jó döntések szükségességét.” Tüskés Tibor

16 Köszönöm a figyelmet  A játék teljes anyaga elérhető a webcímen belül a könyvtárra kattintva.  Elérhetőségem:


Letölteni ppt "Műhelytitkok Vincze Mária 2012. november 17.. Játékelemek alkalmazása  Bármilyen órán  Könyvtárhasználati órán – ETO tanítása ÓRAREND óraHKSZCSP 1.530."

Hasonló előadás


Google Hirdetések