Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kommunikációs készségfejlesztés Lovass Tibor 06/20-549-5200

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kommunikációs készségfejlesztés Lovass Tibor 06/20-549-5200"— Előadás másolata:

1

2 Kommunikációs készségfejlesztés Lovass Tibor 06/

3 Egy olyan világban, ahol az árak számítanak Source: IGD

4 Media is fragmenting ….ahol túl sok a reklám ….ahol túl sok a reklám

5 …ahol változik a kulturális környezet

6 Nehéz jó kommunikációs döntést hozni!

7 Az ilyen komplex világban… Szükséges a tudás, a jó stratégia, az eredmények nyomon követése, elemzése, és….a, a kreativitás is!!!!

8 A marketing segít az összetett problémák megoldásában

9 • Mi is az 1 %? • Általános műveltség? • Először a mi, s csak az után a miért? • Ki vagy? – Nem elég a tojást tojni, kotkodálni is kell! – Mindenki segítséget vár! Asztalfiók! – Ismerd fel a helyzeteket, szereplőket! Hallgass, ha kell! – Add meg a pluszt! – Légy kreatív, ha lenyeli a pénzed az automata! – Értsd meg, ha kérdeznek! Ide hozták!?

10 Kommunikációs készségfejlesztés • Generációs marketing • Véleményirányítók • Sajtókapcsolatok • Sztori generálás • A kreatív folyamat • A beszéd jó felépítése • Reklámpszichológia • Befolyásolási technikák

11 Generációs marketing • Meg kell ismerni a lakossági csoportok, generációk hátterét, morális értékeiket, életmód jellemzőit, preferenciáit és a kommunikációt ehhez kell igazítani. • Az egyes generációk értékei alapvetően különböznek egymástól - differenciált kommunikáció hozhat eredményt. • A döntések meghozatalakor az életmód, a társadalmi értékek, közös tapasztalatok ( popkultúra, gazdasági helyzet, világesemények, természeti katasztrófák, hősök és politikusok) néha fontosabbak, mint a demográfiai tényezők (jövedelem, végzettség, foglalkozás). • Az értékeik és a tapasztalataik eltérőek. • A generációkban is van tagozódás, de a kommunikációs magatartása jellemző, a stílus, a médiapreferencia, az interperszonális kommunikáció szempontjából egyaránt.

12 Generációs marketing • A mai magyar társadalmat négy jól meghatározható generáció jellemzi. 1. A nagy változások generációja ( között születettek) 2. A vesztesek és győztesek generációja( között születettek) 3. A rendszerváltó generáció ( között születettek) 4. Az ezredforduló generációja( között születettek) Melyik generáció az Önök célcsoportja?

13 Véleményirányítók • A tömegkommunikáció befogadói oldalán egy heterogén „tömeg” található, mely számos kiscsoportból áll. • A csoportvélemény alakulása döntő hatással van az egyéni vélemény alakulására. • E társadalmi kiscsoportokban zajlik az emberi kommunikáció. Így alakul ki a közvélemény. • A véleményvezér személye csoportonként és témánként változik. • Értékeli az információkat. • A jól informált csoporttagokban szemben megerősítő. • Ki lehet az Önök véleményvezére?

14 A szervezetek sajtókapcsolatai • A médiapublicitás jellemző formái – Sajtótájékoztató, sajtókonferencia – Sajtóreggeli, ritkábban sajtóebéb, sajtóvacsora – „Sajtóbejárás” (sajtó study-tour) – Interjú – Sajtó-háttérbeszélgetés – Sztorigenerálás – Sajtó-témagazdarendszer

15 A szervezetek sajtókapcsolatai • A médiában való megjelenés eszközei – Sajtómonitoring – Hírlevél – Sajtóanyag – Sajtófotó – Vágóképek – Sajtólista – Írja le az egyesület, alapítvány szlogenjét?

16 Sztorigenerálás • Gyakoroljunk – Készítsünk egy sorszámozott táblázatot. – Írjunk a tetejére egy kijelentő mondatot, hírt, vagy tényt szöveges formátumban. – Ezután minden sorba fogalmazzuk meg a fenti kijelentés változatát, aspektusát. Egy-egy verzió állhat több mondatból is, lehet körülíró, vagy szűkszavú. – Ne hagyja abba 20-ig! Különbözőség, sokszínűség, eltérő aspektus!

17 Sztorigenerálás • Másik fontos elem a sztori, vagyis jó történetek kellenek, ezekhez lehetőségek – A szervezet dolgozói – A dolgozók családi élete – A szervezet vezetői – A technológiai-műszaki bázis és a termékgyártás folyamata – A munkatársak szakképzettsége – A szervezet szponzortevékenysége – Egyéb: gyerekek, játék, sport, kultúra, egészségügy, szociális ellátás, hírnév, nyugdíjasok, hobbik, rendezvények, stb. • Minél életszerűbb és több aspektusú történetet tudunk megtervezni és megírni, annál jobban tudunk a médiák profiljához igazodni.

18 A kreatív folyamat • Elmélyedés – Információk gyűjtése, kutatás • Megemésztés – Az információk feldolgozása, gondolatvilágba illesztése • Értékelés – Az adott probléma megoldására összpontosítás • Megvilágosodás – Az ötlet születése „Heuréka” • Igazolás és megvalósítás – Az ötlet és az eredeti probléma összevetése, megvalósítás.

19 • Kreatív gyakorlatok • Több szavas válaszok: mi lenne, ha az ember... • láthatatlan, repülni, értené az állatok nyelvét... • Mi mindenre használható még: egy tégla, gumiabroncs, gombostű, napszemüveg, • Mi az, ami közös bennük: vödör és virsli, kaktusz- bőrönd, óra-szobor, jegyzetpapír-hegedű. • Melyik tárgyat lehetne tűzgyújtásra felhasználni: zsinór, káposztafej, zsebóra, hal, tű. • Kérdések problémás témakörökről!

20 A reklám hatásmechanizmusai: Aida Attention (figyelemfelkeltés) Interest (érdeklődés ébresztés) Desire (vágykeltés) Action (vásárlásra késztetés)

21 A színek • Asszociáció, karakterük és hatásuk van • Hideg-meleg • Izgató-nyugtató • Közelítő-távolító, kisebbítő-nagyobbító • Nehéz-könnyű, száraz-nedves • Illatok-ízek-formák-csomagolás • Háttér színkontraszt

22 Befolyásolási technikák • A jó hangulat hatása (így könnyebb a pozitív tulajdonságok elfogadása) • A rossz hangulat hatása (másoknak is kölcsönöz negatív jellemzőket) • Holdudvarhatás (azt mondod róla: udvarias, akkor más kedvező vonásokat is tulajdoníthatnak neki) • Atipikus viselkedés ( nem prototípus emberekre jobban emlékezünk) • Az osztályozás torzító hatása ( skatulyázás, kategóriába sorolás)

23

24

25

26 Milyen a beszélt nyelv? • Elsőként olvassuk el többször az alábbi szöveget. Ezt követően mondjuk egy barátunknak - mintha elmesélnénk. Azonnali közlést igényel a feladat, még szavakat sem írhatunk le előre! (Ha több hallgatóval gyakorlunk, akkor a későbbi elmesélők menjenek ki a teremből.)

27 Szituáció Keszthely Állatkertjének közelében vagyunk, ahová két pandát szállítanak, hatalmas tömeg jelenlétében. Ott van a polgármester, a pandákat hozó kínai delegáció tagjai, valamint jó néhány állatkerti alkalmazott, bámészkodó helyi lakos, illetve újságírók és televíziós kamerák. Egy nagy szállítóautó érkezik, majd számos köszöntőbeszéd után a pandákat kiveszik a lapos fenekű szállítóautóból, a különlegesen kiképzett faborítású ketrecükben. A pandák fél évre érkeztek, kölcsönbe, és egy speciális, szabályozott klímájú épületben élnek majd, amit az állatkert olyan állatok számára tart fenn, amelyek speciális tartási körülményeket igényelnek. Az állatkerti gondozók kék bambuszsarjjal fogják etetni az állatokat, mert azok csak ezt az egyetlen táplálékot fogyasztják. A nagyközönség legkorábban két hét múlva látogathatja a két pandát.

28 Gyakorlat • Írjuk át egyszerűbbre az alábbi hírt! • „Az önkormányzatban helyet foglaló képviselőtestületi tagok olyan hosszúra nyújtották a késő esti ülést, hogy már hajnalodott. Végül egy emberként szavaztak arról, hogy átalakítják a minden részletében bonyolult helyi adórendszert, és az így nyert többletbevétel egy részét átengedik a város útrekonstrukciójára létrehozott útalapba.”

29 Nézzünk egy példát a történet kulcsszavainak aláhúzásával kapcsolatos módszerre. •R•R•R•Re: Delfinek, és elméletek a kommunikációjukról •F•F•F•Feladó: A Budapesti ZOO Park kutatócsoportjától •…•…•…•…Úgy tűnik, a tudósok mára elhiszik, hogy a delfinek komoly és játékos dolgokról egyaránt kommunikálnak. Korábban úgy tűnt, hogy az emlősök csak arra használják víz alatti nyikorgásukat és fütyülésüket, hogy figyelmeztessék egymást a veszélyre és jelezzék az élelem elérhetési helyét. Most az új budapesti vizsgálat azt mutatja, hogy időtöltésül a delfinek játszanak is a víz alatt. A kutatás több, mint hét évig tartott, és Dr. Bivalyhegyi Dániel vezette… •R•R•R•Re: Delfinek, és elméletek a kommunikációjukról •F•F•F•Feladó: A Budapesti ZOO Park kutatócsoportjától •…•…•…•…Úgy tűnik, a tudósok mára elhiszik, hogy a delfinek komoly és játékos dolgokról egyaránt kommunikálnak. Korábban úgy tűnt, hogy az emlősök csak arra használják víz alatti nyikorgásukat és fütyülésüket, hogy figyelmeztessék egymást a veszélyre és jelezzék az élelem elérhetési helyét. Most az új budapesti vizsgálat azt mutatja, hogy időtöltésül a delfinek játszanak is a víz alatt. A kutatás több, mint hét évig tartott, és Dr. Bivalyhegyi Dániel vezette…

30 • „A képzelőtehetség fontosabb, mint az ismeret.” Albert Einstein Legyünk egymás konzulensei! Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Kommunikációs készségfejlesztés Lovass Tibor 06/20-549-5200"

Hasonló előadás


Google Hirdetések