Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tehetséggondozás mozgóképkultúra és médiaismeret

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tehetséggondozás mozgóképkultúra és médiaismeret"— Előadás másolata:

1 Tehetséggondozás mozgóképkultúra és médiaismeret
Fiatal tantárgy – 2004-től tanítjuk Általános iskola 8. osztály szakkör Gimnázium osztály Fakultáció – érettségi fölkészítés OKTV

2 Új tantárgy - válaszok Az audiovizuális média meghatározó szerepe a társadalom egésze, kiváltképpen a felnövekvő generációk életében. Mozgóképuralom – televízió, mozi, online média. Megoldások, megfejtések, válaszok keresése. Befogadó – alkotó jellegű oktatás, tanulás.

3 Kortárs tantárgy – saját világ
Az órákon a tanulók általában úgy érzik, hogy az ő világukat szólítja meg az iskola, s nem valamiféle elvont, absztrakt vagy távoli világot kell befogadniuk. A mozgókép- és médiaoktatás osztálytermi visszajelzéseinek rendre meghatározó motívuma az öröm. Együttműködés – gyakorlat, elmélet.

4 Kreatív gyakorlatok önállóság - alkotás
kommunikációs és együttműködési készség alkotásra való beállítódás a diákok nemcsak passzív befogadói a műveknek, hanem maguk is alkotnak a tantárgy-jellegű tartalmak befogadása mellett önálló mozgóképi szövegek készítése, létrehozása élményszerű, személyes, adekvát

5 Gyakorlati példák – 1. 8. osztály – csoportmunka – órai keretek
animáció készítése megadott témához Zene

6 Gyakorlati példák – 2. 8. osztály – szakkör
mozgókép, animáció - alapgyakorlatok bővebb időkeret – kiérleltebb munkák

7 Gyakorlati példák – 3. Középiskola12. gimnázium - osztályprojekt
Szabadság, szerelem film – március 15. Együttműködés, kreativitás – közös munka

8 Gyakorlati példák – 4. középiskola – OKTV: esszé – projektfeladat
„Készítsen 3-6 perces dokumentumfilmet vagy fikciós videóetűdöt, amelynek a középpontjában egy olyan cselekményelem áll, amelyben két ember együttműködésének sikerességét az adja, hogy - bár szociokulturális szempontból (például iskolázottság, értékrend, neveltetés, nyelvtudás), vagy fizikai adottságaiknál fogva filmje szereplői kifejezetten távol állnak egymástól, - markánsan eltérő tulajdonságaik szerencsésen egészítik ki egymást!”

9 Gyakorlati példák – 4. középiskola – OKTV: projektfeladat
Önálló diákmunka – tanári konzultáció Kreativitás Munkanapló Munka megtervezése Forgatás Az elkészült munka önálló értékelése Precíz hanyagság - videó

10


Letölteni ppt "Tehetséggondozás mozgóképkultúra és médiaismeret"

Hasonló előadás


Google Hirdetések