Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Gazdik Judit Ápolásfejlesztő, intézményi szakoktató

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Gazdik Judit Ápolásfejlesztő, intézményi szakoktató"— Előadás másolata:

1 Tanulószerződés- gyakorlati tapasztalatok a Bács-Kiskun Megyei Kórházban
Gazdik Judit Ápolásfejlesztő, intézményi szakoktató Magyar Kórházszövetség XXIX. Kongresszusa Siófok, 2017.április 26.

2 A tanulószerződés jogi szabályozása:
A szakképzésről szóló 2011.évi CLXXXVII. törvény A szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról szóló 2011.évi CLV. törvény A munka törvénykönyvéről szóló évi I. törvény Az Országos Képzési Jegyzékről és az Országos Képzési Jegyzék módosításának eljárásrendjéről szóló 133/2010. (IV.22.) Kormányrendelet Az Országos Képzési Jegyzékről és az Országos Képzési jegyzék módosításának eljárásrendjéről szóló 150/2012. (VII.6.) Kormányrendelet

3 Együttműködő partnerek:
Szakképző intézmény – elméleti képzés, demonstermi gyakorlat, vizsgaszervezés Kórház, gyakorlati képzőhely – gyakorlati képzés koordinálása, oktatás, gyakorlati vizsga előkészítés Kereskedelmi és iparkamara – gyakorlati képzőhelyek minősítése, ellenőrzése Teljesítési megbízottak – gyakorlati képzés részterületeinek oktatása TANULÓ

4 Gyakorlati képzőhely, kórház kötelezettségei:
szakmai vizsga gyakorlati részére történő felkészítés (szakképzési kerettanterv, szakmai és vizsgakövetelmények , iskola helyi programja) gyakorlati képzéshez szükséges személyi és tárgyi feltételek biztosítása biztonságos munkakörülmények biztosítása felelősségbiztosítás tanulói juttatások ( pénzbeli juttatás, munkaruha, kedvezményes étkezés stb.) elszámolási kötelezettség, adminisztráció dokumentáció (foglalkozási napló, jelenléti ív, hiányzások igazolása)

5 . Gyakorlati képzésben részt vevő tanulók kötelezettségei: a gyakorlati képzést szervező intézmény képzési rendjét megtartja, a képzésre vonatkozó utasításait végrehajtja a szakmai gyakorlati ismereteket a képességeinek megfelelően elsajátítja a biztonsági, egészségügyi és munkavédelmi előírásokat megtartja nem tanúsít olyan magatartást, amellyel a gyakorlati képzést szervező intézmény jogos gazdasági vagy egyéb érdekeit veszélyeztetné

6 Bács-Kiskun Megyei Kórház:
: tanulószerződés kötése képzés szerinti felosztás: végzett szakdolgozók ápoló gyakorló ápoló (!) gyógy- és sportmasszőr képi diagnosztikai, nukleáris medicina és sugárterápiás asszisztens gyakorló gyógyszertári asszisztens

7 Tapasztalataink (kifejezetten a gyakorlati képzés koordinálása szempontjából):
Szakképzési kerettanterv által előírtak betartása időnként nehézséget okoz ( pl. gyerekosztályos gyakorlat, mindenkire azonos óraszám és hely vonatkozik , teljesítési megbízottak bevonása stb.) Osztályos gyakorlatvezetői státusz hiánya Alkalmassági problémák Kommunikációs, motivációs problémák Speciális dokumentáció kialakítása Szigorú pénzügyi elszámolás Megszűnő tanulói jogviszonyok kezelése

8

9 Tapasztalataink 2: Folyamatos kapcsolat a szakképző iskolával A tanulói hiányzások ellenőrzése rendszeres, emiatt ritkábban fordul elő Folyamatos kapcsolat alakul ki a tanulók és a gyakorlatot koordinálók között – BIZALOM Gyakorlatvezetői visszajelzések gyakoribbak Tudatosabb, a lehetőségekhez mérten tervszerű gyakorlati és egyéb oktatás(pl.higiéné, munkavédelem, minőségbiztosítás, sebkötözés)

10

11 Tapasztalataink 3: Több kórházi osztály közreműködése a
gyakorlati képzésben Személyes találkozások az ápolásvezetéssel Tervezhető foglalkoztatás, munkaerőpótlás, ismert munkavállalókkal Lehetőség a tanulók részéről a visszajelzésre, javaslattételre ( tanulói kérdőívek, Év Gyakorlatvezetője Díj) Elismerés: Az Év Gyakorlati Képzőhelye 2016

12

13 Mivel javíthatnánk a gyakorlati képzés minőségét?
Önálló gyakorlatvezetői státuszok kialakítása Alkalmassági vizsgálat fontossága ( fizikai és pszichés) Kommunikációs hiányosságok kezelése Motivációs problémák kezelése megfelelő tájékoztatással Egységes dokumentáció kialakítása

14

15 „Nekem ne mondják el, hogyan kell a tangót táncolni, hanem állítsanak be oda, és mutassák meg, és járják végig velem a tangót először szabályosan, hogy miután nagyon tudom szabályosan, úgy tudjak szárnyalni, mint egy angyal. Ugye, tulajdonképpen ez az igazi tanítás.” Bagdy Emőke

16 Köszönjük megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "Gazdik Judit Ápolásfejlesztő, intézményi szakoktató"

Hasonló előadás


Google Hirdetések