Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében"— Előadás másolata:

1 Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Hujber Tamásné kovács Gabriella Kaposvári Klebelsberg középiskolai kollégium 2015. Szeptember 30. Zalaegerszeg

2 A jó gyakorlat Szerkezeti váza
Személyes elkötelezettség Kulcskifejezések Jó gyakorlat célja Jó gyakorlat célcsoportja Jó gyakorlat bemutatása Adaptálási folyamatok bemutatása A jó gyakorlat kialakításának nehézségei Jó gyakorlat leírásában felmerülő problémák Jó gyakorlat fejlesztésének és lehetőségeinek felvázolása A bevezetésének pozitív tapasztalatai – tanulói reflexiók

3 Személyes elkötelezettség
Pedagógiai szakmai munka Pályázati feladatok Pszichológiai szakmai munka Mentorálás Önkéntesség HHH/roma gyerekek Tanul-mányaim Kutatás - fejlesztés

4 kulcskifejezések Együtt-működés Gyűjtőmappa Pozitív önértékelés
Értékrend Vissza-jelzések Alkotó folyamat

5 A jó gyakorlat célja A portfólió mappa szerkezetének megismertetése gyermekekkel/tanulókkal, gyakorló szakemberekkel és szülőkkel annak érdekében, hogy a tanulóról a legpozitívabb/legteljesebb kép alakulhasson ki. Ezáltal segítséget nyújtani az átmenetek időszakában a diákokkal foglalkozó szakemberek számára a hatékony tanuló megismerés támogatása érdekében.

6 A jó gyakorlat célcsoportja
Óvoda Óvodás korú gyermekek támogatása az iskolakezdésben Esélyteremtés, hátránykompenzáció Általános iskola Alsó – felső tagozat közötti átmenet segítése Életút tervezés Középfokú oktatási-nevelési intézményekhez szükséges erőforrások hangsúlyozása Középfok Gyűjtőmappa – felező tabló – pályaválasztási portfólió – középiskolai bemutató mappa Felső- oktatás HÖK Önéletrajz Tehetséggondozás (OTDK, Erasmus stb.)

7 Gyűjtő mappa: a tanulói munkák teljességre törekvő gyűjteményét tartalmazza – legfontosabbak elektronikusan is rögzítettek Bemutató mappa: a tanuló a pedagógussal közösen kiválasztja a gyűjtő mappából azokat az elemeket, amelyek a legjobban sikerült tanulói munkák, eredmények Értékelő mappa: tartalmazza azokat a tanulói eredményeket, adatokat, mérési számokat, amelyeket a tanuló egyéni fejlesztési tervéhez visszacsatolhatunk

8 Középiskolás korosztály számára
Gyűjtő mappa Fejlődési mappa Folyamat mappa Középiskolai bemutató mappa AJTP FELEZŐ, Záró bemutató tabló Értékelő mappa Tanulási célok mappa Pálya-választás mappa Középiskolás korosztály számára

9 „Iskolába készülök” mappa „Mi leszek, ha nagy leszek?” mappa
Gyűjtő mappa Fejlődési mappa Folyamat mappa Óvodai bemutató mappa Záró bemutató tabló Értékelő mappa „Iskolába készülök” mappa „Mi leszek, ha nagy leszek?” mappa Óvodás korú gyermekek számára

10 Gyűjtőmappa 1. KÖZPONTI FUNKCIÓT lát el, innen indul ki minden tartalmi mappa összerendezése. 2. Ha a GYŰJTŐ ALAPMAPPA hiányos, akkor a belőle építkező mappák sem mutathatnak a gyermekről teljes képet. 3. Az információk tárházát jelenti az elektronikus rögzítő felület által adott formátumok felhasználásával: ◦ DOKUMENTUMOK: a gyermek rajzai, események, történések bemutatása; jellemzések ◦ KÉPEK: a gyermek jelenlétéről, szocializációs törekvésekről; a háromdimenziós tárgyak fotózása, egyéb dokumentumok (pl. felmérők, oklevelek, emléklapok) szkennelése; hangulatok, érzések megörökítése, a 3- 4 év folyamatos dokumentálása ◦ VIDEÓ-/HANGFELVÉTELEK: az önismeret, önelfogadás, önértékelés támogatására készül a gyermekről. A csoportban vissza lehet nézni, beszélni lehet róla. Az évenkénti felvétel lehetőséget biztosít a gyermekek külső fejlődésnek nyomon követésére, segíti az integritás megvalósulását.

11 Kinőtte magát A mappa portfólió rendszer elemeinek megjelenése a tanuló különböző időszakaiban - folyamatterv Szülői együttműködés kereteinek kidolgozása Mentorálás módszertani kézikönyve Intézményi mentálhigiénés program létrehozása Fejlesztési protokoll – egyéni fejlesztés dinamikus személyiségprofillal

12 A témával foglalkozó publikációim internetes elérhetősége
ai_hatranycsokkentes/ _T311_Disszem_Kutatasi_OVIS_net.pdf 09_ pdf

13 Köszönöm a figyelmet! 30/4847512 (sms) 82/555-900
7400 Kaposvár Álmos vezér u. 1. Hujber Tamásné Kaposvári Klebelsberg Középiskolai Kollégium


Letölteni ppt "Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében"

Hasonló előadás


Google Hirdetések