Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások."— Előadás másolata:

1 TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi Régió felsőoktatásában” Pedagógus továbbképzés Új eszközök a mindennapos testnevelés szolgálatában Sport – tudomány formális (szimb.tart.) funkcionális (cél-eszköz) Sporthoz kapcsolódó innovációs igény - romló egészségi állapot szemben áll a sporttudomány Balogh t.úr által említett hihetetlen technikai fejlődésével – Kérdés? hol születik meg az igény? Az iskolában : Mindennapos testnevelés sport egyesületekben, versenysport ---- nyitás a rekreációs sport felé ---- Itt kanyarodunk vissza az innovációhoz: A mozgás növeli a KREARTIVITÁST Flow

2 TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 Tánc oktatás
Az iskolai keretek közötti oktatás lehetősége tanítási órákon a mindennapos testnevelés keretében. A továbbképzésen igen nagy létszámmal és változó korú és előképzettségű hallgatóság jelenlétében valósult meg. Képzés célja: - tánc kultúrértékeinek megismertetés, - a társasági élet művelődési színtereinek szélesítése A képzési anyag: elméleti és gyakorlati oktatásra bontva valósult meg - néptánc alapjai, tájegységek táncai, - társastánc – klasszikus és modern táncok ismeretanyagán keresztül.

3 TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 Néptánc és társastánc
A kerettanterv adott iskolaszakaszokra fogalmazza meg a fejlesztési tartalmat, amelyeknek a 90%-ára ad kötelező, és a fennmaradó 10% szabad felhasználást biztosít a tervezés menetében. Lehetőséget adott a mozgásműveltség fejlesztését segítő, tantárgyak oktatására, mint Dráma és tánc, Tánc és mozgás. A tánc tanítása a testnevelés órák keretében is történhet, megfelelő képesítésű pedagógus vezetésével.

4 TÁMOP E-13/1/KONV Vélemények a táncok oktatásáról: Oktatási nehézséget jelentett: a eltérő korosztályi összetétel, előképzettség és az edzettség szint. A résztvevők kiemelték: - a hangulatos újszerű óravezetést - a táncok oktatásának új metodikai és módszertani ismeretek megismerését - a táncok gyakorlatanyagának egymásra épülő elsajátíthatóságának egyszerű formáit A sok újszerű órák napi terhelését túlzónak tartották.

5 TÁMOP E-13/1/KONV Sport, mint a nevelés színtere oktatása Az iskolai keretek közötti délutáni sportfoglalkozások vezetésre alkalmas oktatók képzése Résztvevők: BSc és edzői végzettségű szakemberek Képzés célja: sportpedagógiai és sportpszichológia alapismeretekre építve bővítsék ismereteiket és ismerjék meg a testnevelés és a sport speciális kérdéseit, módszereit, a leendő sportszakemberek számára is alapvetően szükséges eszközökkel

6 TÁMOP E-13/1/KONV A képzési anyag: - testnevelés és sportoktatás kapcsolata - nevelés lehetősége és szükségessége - személyiségfejlesztés a sportoktatás - sportoktatási folyamat pedagógiai tartalma - oktatási módszerek, hibajavítás - nevelési módszerek alkalmazása - ellenőrzés értékelés a képzés folyamatában

7 TÁMOP E-13/1/KONV Testnevelés és sport tanításának elmélete és módszertana oktatása Képzés célja: a testnevelés elméleti és alapismereteire építve bővítsék tudásukat és ismerjék meg a testnevelés és a délutáni sportfoglalkozások speciális kérdéseit, módszereit, a testnevelés elméleti és módszertani ismeretek elsajátítása

8 TÁMOP E-13/1/KONV A képzési anyag: intézményesített oktatás feladatai - oktatási rendszer sajátosságai - testnevelés tartami jegyei, eszközrendszere - személyiségfejlesztés lehetőségei, alapfogalmak - személyi, tárgyi környezet szerepe képzésben a - tanórán kívüli oktatási, képzési nevelési feladatok - oktatási folyamat pedagógiai, módszertani tartalma - életkori sajátosságok a tanítás menetében - ellenőrzés, értékelés, a mozgás tanítás-tanulásában - foglalkozások tervezési, szervezési vezetési feladatai

9 TÁMOP E-13/1/KONV Tapasztalatok Nagyon érdeklődő, aktív hallgatói részvétellel folytak foglalkozások. Különösen értékesnek tartották az iskolai testnevelés és a sporttevékenység személyiségfejlesztési lehetőségeinek a megismerését. A résztvevők kiemelték: - a hangulatos, szemléletes óravezetést - a partneri, közvetlen kapcsolatot foglalkozásokon - egyes elméleti anyagrész kifejtésére kevés idő jutott - az elkészült jegyzet jól segítette az önálló felkészülést

10 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Szakmai szempontból nagy jelentőséggel bír, hogy az SZTE-JGYPK képzési kínálata az egész Dél-Alföldi Régió pedagógus és sportszakember társadalma számára a társadalmi és gazdasági igényekhez adaptált képzéseket nyújthat. A továbbképzés kimenete nagymértékben hozzájárul a mindennapos testnevelés feladatainak ellátásához, professzionális és a szabadidősport zavartalan működéséhez, a sportélet fejlődéséhez és a sporttevékenységek társadalmi háttérfeltételeinek kialakulásához.


Letölteni ppt "TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások."

Hasonló előadás


Google Hirdetések