Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12."— Előadás másolata:

1 Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
A turizmus helyzete, jelene és jövője: A Kormány döntéseinek és terveinek tükrében Tájékoztató a Magyar Utazási Irodák Szövetségének tagjai részére     Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja   december 12. KORMÁNYBIZTOS

2 Általános helyzetkép (2016
Általános helyzetkép (2016. január-szeptember) adatok és számok tükrében 16,9 M turista + 7,9% A látogatók által eltöltött napok száma (65,3 millió nap) + 2% Kiadásaik ( 1 016,1 milliárd forint) 5,1%-kal bővült 2015 első háromnegyedévéhez képest. Átlagos tartózkodási idő: 2,5 éjszaka Külföldiek átlag: 2,6 éjszaka Külföldi vendégek: 40% Budapest KORMÁNYBIZTOS

3 Budapesti turizmus a számok tükrében
Európa első 15 turisztikai célcsoportja (!?) 2010 – vendégéjszakák száma + 35% DE Bevételek szerint 18. hely 2.4 % turista érkezések száma – bevétel csak 1,2% Budapest az olcsó turisták városa? KORMÁNYBIZTOS

4 2000 – 725%-al több panzió, hostel, turistaszállás Fapados légitársaságok
KORMÁNYBIZTOS

5 Főváros nélkül nincs magyar turizmus
Külföldi vendégek 40% úticél Budapest Fővárosi vendég éjszakák 34%-a az országosnak Szálláshelyek árbevételének 50%-a Német 38% Orosz 56 % USA 93% Brit 92% Francia 85% Olasz 87% Kínai 82% Brazil, indiai 100% KORMÁNYBIZTOS

6 Főváros nélkül nincs magyar turizmus
Régióban és Európában is legalacsonyabbak a szállodai árak SWOT analízis KORMÁNYBIZTOS

7 Turizmus: Stratégiai ágazat
Fejlesztési terület (NFM) Kormánybiztos Egységesített állami szervezet (MTÜ) Turisztikai célerőirányzat növelése Áfa csökkentés Nemzeti Turisztikai Tanácsadó Testület Uniós és hazai fejlesztési források KORMÁNYBIZTOS

8 Állami irányítás, fejlesztés és befektetés - passzív alkalmazkodás helyett
Hiányzik az egységes nemzeti és budapesti turizmuskép Turizmus stratégia (minőség, MICE , Magyarország és Budapest brand!!!) Sportturizmus, Kongresszusi Központ Nemzetközi bemutató és népszerűsítő kampány Stratégiai cél: Magyarország Közép-Kelet Európa regionális turisztikai központja. KORMÁNYBIZTOS

9 Köszönöm a figyelmet! KORMÁNYBIZTOS


Letölteni ppt "Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12."

Hasonló előadás


Google Hirdetések