Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?"— Előadás másolata:

1 Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
KPSZTI, VEN munkacsoport, Szerepi Imréné

2 Az öröklés-tanulás-környezeti hatások egysége
Genetika (testi fejlődés) Magzati károsodás elleni védekezés Születés utáni károsodás megelőzése Tanulás (szellemi fejlődés) A feltételes idegi kapcsolatok rögzülése Környezeti hatások (lelki, érzelmi, szociális fejlődés) Nevelés, a lelkiség átadása Mindháromnak nélkülözhetetlen szerepe van a személyiségfejlődés alakulásában KPSZTI, VEN munkacsoport, Szerepi Imréné

3 Környezeti hatások: az óvoda
Szocializáció Befogadás, elfogadás, bevezetés az óvodai közösségbe, önismeret alakítása Szokások, szabályok megismertetése, megélési lehetőségek a csoportban Társas kapcsolatok alakulása, alakulásának segítése – én és a többiek Megelőzés és korrekció KPSZTI, VEN munkacsoport, Szerepi Imréné

4 Az érzelmi nevelés Az érzelmi biztonságot nyújtó szeretetteljes családias légkör Berendezés esztétikája, hitünk jelképei, állandóság, biztonság, szabad mozgás lehetősége A gyermek kapcsolatainak minősége Pozitív töltés, modell, következetesség, erkölcsi tulajdonságok, akarat fejlődése, szociális érzékenység, alá- fölérendeltségi viszony átélése és gyakorlása, konfliktuskezelés, baráti kapcsolatok alakulásának segítése, másság elfogadása KPSZTI, VEN munkacsoport, Szerepi Imréné

5 Tevékenységek területei
Játék Eszközök, szerepek, szabályok, a társulás szintje, alkalmazkodóképesség Verselés, mesélés Pozitív érzelmek, a gyengébbek segítése, udvariasság, akarati tulajdonságok Ének, zene, énekes játék, gyermektánc A zene örömteli átélése, kedvelt tevékenység, önálló énekelgetés Rajzolás, festés, mintázás, kézi munka Érzelmek kifejezése, esztétikum, egyéni elképzelések, közös munka, munkatempó Mozgás Mozgásfejlettség, mozgásöröm, eszközhasználat, szabályok, csapatszellem Külső világ tevékeny megismerése Érdeklődés, természet szeretete, védelme, ünnepek, hagyományok Munka Motiváció, önkéntesség, felelősségérzet KPSZTI, VEN munkacsoport, Szerepi Imréné

6 Az értelmi fejlesztés, tanulási folyamatok
Tevékenységek közbeni közvetlen tapasztalatszerzés Játékos cselekedtetés Tehetséggondozás Felzárkóztatás Megfelelő módszerek alkalmazása (Nem iskola!) Játék, mozgás lehetőségeinek kihasználása Komplexitás Ismeretek rendezése Közös öröm megélése, pozitív ráhatás Külső szakmai segítség igénybevétele KPSZTI, VEN munkacsoport, Szerepi Imréné

7 Köszönöm a figyelmet! KPSZTI, VEN munkacsoport, Szerepi Imréné


Letölteni ppt "Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?"

Hasonló előadás


Google Hirdetések